• 12.440 nieuwsartikelen
  • 166.879 films
  • 10.787 series
  • 31.045 seizoenen
  • 624.799 acteurs
  • 195.340 gebruikers
  • 9.130.091 stemmen

Beamers en projectieschermen

zoeken in:

Basto

• 10637 berichten
  • 7013 stemmen

Soms hoop ik dat mijn huidige HD beamer het begeeft.

Aan de andere kant kan ik nog makkelijk een jaar of 2 vooruit en neemt de prijs van die dingen snel cq gaat de kwaliteit omhoog. Maar de 4k laserbeamer gaat er zeker komen...

kappeuter (crew films)

• 73893 berichten
  • 5881 stemmen

Een beamer als televisie gebruiken? Dit moet je weten | Tech | AD.nl

AD schreef:

Zestien 4K-beamers zijn er sinds begin dit jaar op de markt gekomen, zo blijkt uit een blik op de Pricewatch van technologiesite Tweakers. Ooit waren ze quasi onbetaalbaar voor een gewoon budget, maar vandaag hebben ze ook prijzen die competitief zijn met die van een tv. De goedkoopste in ons rijtje kosten iets meer dan 1.000 euro. Maar zijn ze wel interessant voor jou? Een checklist.

Hankar

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Zijn er ook goedkope alternatieven?

kappeuter (crew films)

• 73893 berichten
  • 5881 stemmen

Hankar schreef:

Zijn er ook goedkope alternatieven?

Jazeker!

WANT to Have: de vijf beste goedkope beamers - WANT

kappeuter (crew films)

• 73893 berichten
  • 5881 stemmen

Bright schreef:

Mini-beamers: hoe goed zijn ze? David testte de Anker Nebula Apollo en Philips Picopix Micro. Zou jij zo'n draagbare projector kopen?

kappeuter (crew films)

• 73893 berichten
  • 5881 stemmen

Een beamer als televisie gebruiken? Dit moet je weten | Tech | AD.nl

AD schreef:

Zestien 4K-beamers zijn er sinds begin vorig jaar op de markt gekomen, zo blijkt uit een blik op de Pricewatch van onze zustersite Tweakers. Ooit waren ze quasi onbetaalbaar voor een gewoon budget, maar vandaag de dag hebben ze ook prijzen die competitief zijn met die van een tv. De goedkoopste in ons rijtje kosten iets meer dan 1000 euro. Maar zijn ze wel interessant voor jou? Een checklist.

kappeuter (crew films)

• 73893 berichten
  • 5881 stemmen

Alpha-Audio schreef:

De grenzen tussen bioscoop en thuisbios vervagen steeds meer, als het gaat om beeldkwaliteit en resolutie. JVC werkt aan een 8K-laserprojector die onderdeel moet worden van de high-end D-ILA-serie van dit merk. Op dit YouTube-filmpje van JVC wordt u alvast een beetje lekker gemaakt. Precieze technische gegevens ontbreken vooralsnog, behalve dan de genoemde resolutie en dat het een HDR-capabel exemplaar is.

JVC komt met 8K laserprojectoren - Alpha-Audio

kappeuter (crew films)

• 73893 berichten
  • 5881 stemmen

Netflix streamen op het plafond klinkt veelbelovend, maar de Freestyle maakt geen verpletterende indruk - de Volkskrant

de Volkskrant schreef:

In de Gadgetdesk bericht de wetenschapsredactie wekelijks over nieuwe apps en technische speeltjes. Ditmaal de Samsung Freestyle, waarmee je onder meer films en series kunt projecteren.

kappeuter (crew films)

• 73893 berichten
  • 5881 stemmen

kappeuter (crew films)

• 73893 berichten
  • 5881 stemmen

Samsung kondigt bizarre beamer aan die tv moet doen vergeten - want.nl

Want.nl schreef:

Beamers bestaan natuurlijk al jaren. Een groot nadeel is dat je precies moet plannen waar je deze neerzet. Bij dit model van Samsung is dit geen probleem meer. Bovendien geeft deze geweldig beeld.

kappeuter (crew films)

• 73893 berichten
  • 5881 stemmen

Hebben we in 2023 eigenlijk nog wel televisies nodig? - want.nl

Want schreef:

Tijdens IFA 2023 valt een nieuwe trend op. Een aantal merken laat verschillende projectoren zien, die de televisie moeten vervangen.

Projectoren bestaan al een zeer lange tijd. Misschien wel het bekendste voorbeeld is die in de bioscoop. Toch lijkt de tv-beamer ook steeds beter de weg naar de consument te vinden. Op IFA 2023 staan er dan ook die behoorlijk wat indruk maken. Gaan ze de televisie vervangen?

kappeuter (crew films)

• 73893 berichten
  • 5881 stemmen

Action verkoopt de perfecte beamer voor je eigen thuisbioscoop (én voor een leuk prijsje) - libelle.nl

Libelle schreef:

Die van Action heb je al voor 99 euro. Als dat geen koopje is...

De beamer is helaas niet te koop in de fysieke winkels. Een ritje naar de Action gaat je dus niets opleveren. Het product is alleen online verkrijgbaar. Je kunt 'm in je online-winkelmandje gooien en dan wordt het bij je afgeleverd. De beeldgrootte gaat tot wel 3,30 meter. De beamer heeft een ingebouwde speaker en een HDMI-kabel van 1,5 meter.

Nitefall

• 74 berichten
  • 258 stemmen

Ik heb twee maanden geleden een Auronic beamertje gekocht voor slechts 85 euro. Van mijn werk heb ik kort daarvoor de beamer (een Acer) geleend, aangezien hij zelden gebruikt wordt. Daardoor ben ik zelf eens gaan kijken voor een beamer voor mezelf. Je kan tenslotte dat ding niet eeuwig thuis houden, maar tegelijkertijd ben ik geen expert op het gebied en schaf ik liever niet zomaar iets aan voor vele honderden, laat staan, duizenden euro’s. Iemand wees me al op die beamer van de action. Ik wilde liever iets dat vergelijkbaar is met de beamer van werk. Er zat verder geen boekje of doos bij, maar na wat speurwerk kwam ik er wel achter welk model het was. Op dit moment kun je het model via minder bekende websites kopen voor 500-600 euro. Op zich allemaal te doen.

Dezelfde persoon die me op de beamer van de action wees, stuurde me ook een linkje van de Auronic, omdat die volgens de omschrijving een betere lichtsterkte heeft. Voor 85 euro wil ik het dan wel eens proberen. Na ontvangst heb ik beide beamers naast elkaar gezet en dan valt de lichtsterkte en gebruiksgemak van de Auronic wel behoorlijk tegen. De Acer is prima te gebruiken in een licht gedimde ruimte. De Auronic vraagt wel echt duisternis. Als je niet recht op de muur projecteert, is het beeld niet overal scherp te krijgen. In eerste instantie was ik wel wat teleurgesteld, maar door dingen uit te blijven proberen, ben ik er toch wel content mee. Het beeld is ook een derde groter dan die van de Acer. Ik moet wel een lijstje van de muur halen, maar als ik mijn beamer op een camerastatief zet, goed afstel, krijg ik toch mooi een beeld van 1x2 meter. Het beeld is niet perfect (wel goed genoeg voor mijn smaak) en het vergt wat werk om alles klaar te zetten, maar ik beleef er wel veel plezier aan.

Nitefall

• 74 berichten
  • 258 stemmen

Ik heb die Nor-tec nooit geprobeerd, maar als ik een beetje ga zoeken, dan schijnt hij een lichtopbrengst van 2000 lumen te hebben. Dat is erg weinig en dan heb je echt duisternis nodig om een filmpje te kunnen kijken of te gamen. Een speakertje van 5 watt lijkt mij ook niet bepaald genoeg voor een "kraakhelder" geluid. Ook hier zou ik een speakertje aan hangen.

Een week na mijn bericht hierboven heb ik een iets duurdere Auronic gekocht, omdat het toestel slechts een paar tientjes duurder is, maar wel een betere resolutie (1920x1080) en een betere lichtopbrengst (10000 lumen) heeft. Ook maakt deze veel minder lawaai. Het verschil is echt groot.

Auronic Beamer - 10.000 Lumen - WiFi - 170 inch Projector - Full HD - HDMI-kabel -... | bol

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.