menu

Filmdragers en apparatuur / Apparatuur / Beamers en projectieschermen

zoeken in:
De kwaliteit in termen van helderheid is misschien inderdaad minder dan van een beeldbuis (of LCD TV), maar dat is juist prettig.

Ik moet niet denken aan een scherm van 2 meter breed met dezelfde lichtopbrengst als een gewone TV. Dan moet je een zonnebril opzetten. Het is ook niet voor niets donker in de bios, het beeld is daar ook relatief donker

Ik bedoelde kwaliteit in contrastomvang en dergelijke. Die is in de bios veel hoger. (lichtopbrengst overigens ook, maar dat is idd veel minder van belang).

In Filmdragers > Apparatuur > TV aansluiten op een beamer, hoe?:

Hoi hoi,

Is het mogelijk om een TV aan te sluiten op een beamer zodat je TV kan kijken via een beamer?

Mijn TV is al wat ouder, iets van 4 jaar, en heeft 2 scart aansluitingen.

Reinbo
Je kan je videorecorder op aansluiten, dan is dat je tuner en je beamer je tv. Of natuurlijk rechtstreeks je dvd speler op de beamer. Hangallemaal wel een beetje af van je aansluit mogelijkheden maar de meeste beamers hebben een svhs of een tullip in

De mogelijkheid met de dvd-speler heb ik geprobeerd, maar zonder succes. Een videorecorder heb ik niet meer.

Op me dvd-speler zit een scart aansluiting en 3-tulp aansluitingen. De scart aansluiting staat aangesloten op de tv, en via de tulp heb ik een kabel aangesloten naar de beamer toe. Maar de beamer laat alleen het dvd-speler scherm zien. In de dvd-speler zit ook geen tuner.

What to do?

Sommige TV's geven een line out van hun tuner op één of meer van de SCART-aansluitingen. Kwestie van proberen en van de juist SCART-kabel (met ook de uitgangen aangesloten).

4 mogelijkheden

video recorder
dvd recorder
beamer met ingebouwde tv tuner
losse tv tuner

Anders gaat het niet werken. Ik heb het zelf met een videorecorder geprobeerd. Beeldkwaliteit was echter om te huilen. Kan je aanraden om eerst digitale tv aan te schaffen. Dan is het wel goed te doen.

dvd speler heeft geen tuner, dus dat gaat al helemaal niet werken.

daphne82
In Filmdragers en apparatuur > Apparatuur > Kabel aansluiten op Beamer???:

Hallo, Ik heb een beamer. Een 3M™ Multimedia Projector MP8775i

Nu met het WK is dat natuurlijk ideaal!

Alleen is mijn vraag of je per see een televisie tussen je beamer en kabel moet zetten om een signaal te krijgen. Er zit namelijk geen directe aansluiting aan voor de kabel.

DUS: Is er een mogelijkheid om je kabel om te zetten met een verloopstuk zodat je die direct aansluit aan je beamer (zonder TV)?

Hier staan nog wat specificaties van de beamer die ik heb, maar ikke kom daar niet echt uit

!!KLIK HIER!!

Volgens mij niet, of je beamer moet een ingebouwde tuner hebben. Heb zelf een beamer staan en om tv te kijken heb ik er een videorecorder als tuner tussen gezet.

dragje
Ik ben super content met mijn Z4 maar deze gaat wel voor een kleine revolutie zorgen met een bedrag van rond de 3000 euro.

PLV-Z2000

Begin november leverbaar. Full HD. Ik geef mijzelf 1 jaartje, dan stap ik echt over op HD en dan zeer waarschijnlijk Blue Ray.

Vandaag een Hitachi CP-S370 Multimedia Projector aangeschaft.

Ik kan het zeer aanraden om op projectie over te schakelen als filmgek

Altijd op de eerste rij en pauze wanneer je wilt

Reinbo
Kijk eens op HTforum zou ik zeggen...

starbright boy (moderator)
Beamertopics samengevoegd. En een user geband, van wie alle zes berichten reclame maakten voor hetzelfde beamerbedrijf. In verschillende topics nog wel.

Hoi,
Al sinds enkele jaren droom ik van een home cinema n een speciaal daarvoor ingerichte ruimte. En eind dit jaar is het dan zover het plafond nog vervangen en wat electriciteit verleggen en presto!
Nu ben ik ettelijke maanden geleden tot de conclusie gekomen dat de mitsubishi hc 5500 de ideale beamer is in zijn prijsklasse (+/- 1500euro)! Wel vraag ik me nu af of er een beamer de laatste maanden op de markt is gekomen van dezelfde prijsklasse die mogelijk beter is! Iemand die daar weet van heeft???

dragje
Hm...

De Sanyo PLV-Z2000 is goedkoper en krijgt betere recensies. Ikzelf heb ooit de Sanyo Z4 gekocht (een oudje) maar ik ga toch echt voor de Sanyo PLV-Z2000.

De Sanyo PLV-Z2000 heeft in ieder geval meer contrast ratio dan de Mitsubishi HC5000 namelijk 15.000:1 versus 10.000:1 en ook een betere lichtopbrengst: 1200 Lumen versus 1000 lumen.

Wat prijs betreft ontlopen de twee beamers elkaar niet echt maar wat betreft technische voorsprong bespeur ik toch een behoorlijk gat.

Goed om te te weten is dat deze markt enorm in beweging is en dat er steeds meer HD beamers komen met een steeds hogere lichtopbrengst en contrast ratio. Ik bestaan nu beamers van rond de 4000 euro die nagenoeg dezelfde film kwaliteit (soms zelfs beter) leveren dan in de bioscoop zelf.

Mocht je niet willen wachten zou ik toch nog even wat beamer forums raadplegen. Als je wel nog geduld kunt opbrengen dan zul je zien dat over 1 jaar je voor hetzelfde geld een beamer koopt waar geen enkele LCD groot tv scherm tegenop kan.

dragje schreef:
Hm...

De Sanyo PLV-Z2000 is goedkoper en krijgt betere recensies. Ikzelf heb ooit de Sanyo Z4 gekocht (een oudje) maar ik ga toch echt voor de Sanyo PLV-Z2000.

De Sanyo PLV-Z2000 heeft in ieder geval meer contrast ratio dan de Mitsubishi HC5000 namelijk 15.000:1 versus 10.000:1 en ook een betere lichtopbrengst: 1200 Lumen versus 1000 lumen.

Wat prijs betreft ontlopen de twee beamers elkaar niet echt maar wat betreft technische voorsprong bespeur ik toch een behoorlijk gat.

Goed om te te weten is dat deze markt enorm in beweging is en dat er steeds meer HD beamers komen met een steeds hogere lichtopbrengst en contrast ratio. Ik bestaan nu beamers van rond de 4000 euro die nagenoeg dezelfde film kwaliteit (soms zelfs beter) leveren dan in de bioscoop zelf.

Mocht je niet willen wachten zou ik toch nog even wat beamer forums raadplegen. Als je wel nog geduld kunt opbrengen dan zul je zien dat over 1 jaar je voor hetzelfde geld een beamer koopt waar geen enkele LCD groot tv scherm tegenop kan.

Wacht al enkele jaren er nog eentje bijdoen is niet echt een optie. Als je enkele beamerfora kent mag je het gerust laten weten want zelf vond ik enkel dit forum.
Bedankt voor de tip betreffende sanyo zal het eens checken!

Reinbo
HTforum.nl

Reinbo schreef:
HTforum.nl

Oké bedankt!!!

Ik had geen idee waar ik dit moest posten, ik hoop daarom dat de users met kennis over dit onderwerp bij toeval dit topic bezoeken.

Heb namelijk sinds vorige week een probleem met m'n tv.
Het betreft een Lcd Projectie Tv (127cm) van Sony. Ik krijg een foutmelding mbt tot de beamerlamp in de tv. Tevens viel wel op dat de tv donkerder werd de laatste dagen, dus dat de lamp kapot is lijkt me een feit. Momenteel als ik de tv aanzet brandt hij 2 seconden, daarna valt hij uit.

De vraag is nu of ik alleen de lamp moet vervangen ( wat niet makkelijk is ), of de lamp met de complete behuizing erbij ( makkelijk maar aanzienlijk duurder.

Eventuele adresjes of websites waar deze goedkoop worden aangeboden stel ik op prijs '' lees; onder de 300 euro ''

Het betreft trouwens dit type :
kl50w1.

Bvd

Ik ben op zoek naar een beamer en wil graag informatie hebben waar je op moet letten en wat is belangrijk om gewoon goed beeld te hebben. Met name keuze van een scherm hoe belangeirjk is dat? En/of welke merken zijn goed.

Het hoeft inderdaad geen state of the art Full HD en 3D te worden, maar wil wel gewoon redelijk goed beeld hebben. Mijn keuze is oa gevallen op deze:

Merk Benq
projectieverhouding: 1.54-1.71 :1
Helderheid: 2200 ANSI
Resolutie: 1280 x 720 WXGA
Type: DLP
Contrast: 10000 : 1
Gewicht: 3,6 (kg)
Geluid: 31 dB
Geluid ECO: 28 dB
Branduren lamp: 4500 uur
Branduren lamp ECO: 6000 uur
Garantie: 24 Maanden
Staat: Nieuw apparaat
Bijzonderheden: 2VGA ingangen
met afstandbediening
HD READY
Aansluitingen: HDMI
D-SUB 15pin in (VGA)
D-SUB 15pin out (VGA)
Cinch-Video
S-Video
USB Type B

Overigens 3D compatibele maar daar moet je weer een apart kastje voor kopen. Hoe goed werkt 3D? is het net zoals in de bioscoop want daar wordt ik niet warm of koud van. Ik heb bijvoorbeeld wel een 3D demo gezien van een Philips TV (ja kosten 4000 euro) maar dat was echt 3D en zag er echt geweldig uit.

Ik ben ook voorzichtig weg aan het zien of de keuze niet beter is om een beamer en projectiescherm aan te schaffen voor mijn home cinema of een degelijke TV. ( ook omdat ik geen distributie ga voorzien in deze ruimte dus dan is een TV misschien niet de juiste keuze )

ben al gaan zien op volgende site: Aboutprojectors

Daar komt de Optoma HD23 projector als beste uit voor de homecinema. Bij nader bekijken kan je ook perfect beeld krijgen in een niet verduisterde kamer.

Optoma HD23

Reinbo
Die komt niet als beste uit de test, maar als populairste, dat zegt niks.

Reinbo schreef:
Die komt niet als beste uit de test, maar als populairste, dat zegt niks.

ah yep inderdaad is de populairste.

In Filmdragers en apparatuur > Apparatuur > Beamer kopen:

Hallo,
Ik ben binnenkort jarig, en heb besloten om een beamer te vragen als cadeau. Mijn ouders zijn hiermee ingestemd, onder voorwaarde dat ik zelf een (niet te dure) goeie beamer op zou zoeken. Ik ken niemand met een beamer, dus vraag ik het hier.
Wat ik wil dat ik met de beamer kan:
-Een xbox 360 er op aansluiten
-Boxen er op aansluiten
-Een upc mediabox er op aansluiten
-Een laptop er op aansluiten.

Heeft iemand een idee wat een beetje een goede beamer is die dit allemaal kan en die qua prijs onder de 350 euro ligt?

Mvg Pelle

Reinbo
Denk dat het woord "goede' en "onder de 350 euro" niet samen gaan. Ook kan je je boxen sowieso niet op je beamer aansluiten, daar zul je toch een geluidsversterker voor moeten gebruiken.

Maar mocht je binnen je budget toch op zoek gaan, dan zou ik op marktplaats kijken.

Zijn de beamers van tegenwoordig rond de 300 euro (nieuw) nu wel van behoorlijke kwaliteit? We zijn inmiddels weer 4 jaar verder dus... ?

Heeft er iemand hier een short throw laserprojector? Ik ben benieuwd naar de ervaringen, mijn oog is gevallen op: Mi Laser Projector 150 - Xiaomi United States.

kappeuter (crew)
LG projector kan 4K beelden projecteren op korte afstand | LetsGoDigital

LetsGoDigital schreef:
LG toont op IFA 2019 een nieuwe 4K projector met Ultra Short Throw (UST) technologie, waardoor je op korte afstand van de muur hoge-resolutie beelden kunt projecteren. De LG HU85L is de tweede generatie binnen de CineBeam Laser 4K projectoren van LG Electronics. Op slechts 5cm afstand kun je al 90-inch beelden projectoren. Heb je wat meer ruimte? Op 18cm afstand kun je haarscherpe 120-inch beelden tonen. Met deze beamer haal je werkelijk je eigen thuis-bioscoop in huis.

Nog even sparen: de nieuwe LG 4K projector heeft een adviesprijs van $6000...

Gast
geplaatst: vandaag om 08:14 uur

geplaatst: vandaag om 08:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.