• 12.686 nieuwsartikelen
  • 167.990 films
  • 10.906 series
  • 31.287 seizoenen
  • 626.429 acteurs
  • 195.683 gebruikers
  • 9.160.723 stemmen

Filmcamera's

zoeken in:

502

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Hallo mensen,

Ik zoek een camera die niet het Goede Tijde Slechte Tijde beeld of digi beeld geeft maar het beeld van films als IT, Terminator vrijdag de 13de ect. Echt filmbeeld.

Enig idee waar je zo'n camera huurt, koopt? 2de hands?

Schuyt

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Hoi,

ik ga 10 weken fietsen in Patagonie en ga hier een reportage over maken. Mijn oude videocamera (Sony Digital 8:-) gaat eruit en ik ga een nieuwe aanschaffen. Nou, hier komen mijn vragen:

1. Wat is een goed adres (geen internet a.u.b.) voor een goed advies en service

2. Wat is een goede camera die met flashcards werkt. Niet met tape, DVD of harddisk. Maar iets degelijkers. Wij rijden nl. meestal onverhard.

3. Budget voor allleen de camera tussen de 0,- en € 3.000,-.

Specs; < 2 kg., (H)DV, hoge resolutie zoeker, XLR ingangen, traploze en proportionele motorzoom, 'optische' stabilisator, 3 CCD's., alles automatisch (witbalans, autofocus), maar evt. ook met de hand.

Sol-

• 216 berichten
  • 87 stemmen

fotokonijnenberg is goed.

verder zou ik eens gaan goooooooooglen als ik jou was.

h.landa

• 2 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Algemeen > film camera:

ik ben beginnende filmer en op zoek naar een camera voor korte films.

wil het rond de 1000 euro houden, iemand aanrader aub ?

gegroet

dani64

• 2 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Algemeen > camera:

Weet iemand hier wat voor een camera handig zou zijn voor een beginner. Ik ben een oudere student van 33 en ben er toch wel achter gekomen dat het maken van documentaires iets is waar toch wel mij hart ligt, beetje laat alleen. Mijn achtergrond is grafisch lyceum en dit jaar ben ik bezig met mijn bachelor psychologie. Ik ben erachter gekomen dat ik toch graag op een creatieve manier bezig wil zijn, op een menselijke manier. Daarnaast is een van mijn grote passies het kijken naar documentaires, geen films. Ik ben denk ik zeker te oud voor de filmacademie, heb nooit echt gefilmd, maar ben een zeer creatief iemand met goede iedeeen. Ik ben momenteel bezig met final cut express om te leren hoe dat programma werkt, maar zou graag een redelijke camera aanschaffen om zelf kleine documentaires mee te maken. Heeft iemand misschien een suggestie. Bij voorbaat bedankt.

Fortune

• 4129 berichten
  • 2599 stemmen

Ik wil de Panasonic NV-GS280 gaan kopen. Door meerdere mensen word dit apparaatje aangeprezen als een redelijk camera waar je veel mee kan.

Alleen heb ik wel gehoord dat als je hiermee in het donker gaat filmen dat het tegen gaat vallen.

Net zoals dat kleuren op een manier onnatuurlijk over kunnen komen.

Dat staat mij niet helemaal aan.

Hebben mensen hier ook last van gehad of valt dat allemaal wel mee.

frankieman

• 88 berichten
  • 30 stemmen

Hallo mensen, ik heb een aantal vragen voor de experts hier.

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede eerste filmcamera maar kan nog niet echt slagen. Dat komt vooral omdat ik eigenlijk specifiek een camera wil met een gewoon een 'zoeker' of 'kijker' naast of inplaats van het LCD schermpje dat tegenwoordig op elke camcorder zit. Echter, dat soort camera's zijn al snel weer (semi)professionele dingen met bijbehorende prijzen en dat vind ik een beetje overdreven.

Toen kreeg ik de tip van iemand om op zoek te gaan naar Digitale spiegel-reflex camera's, maar ook daarbij las ik dat het filmen ook via het schermpje moet in plaats van de zoeker.

Is er hier iemand die mij een beetje zou kunnen helpen in mijn zoektocht of die in ieder geval tips heeft?

JANTIKO

• 2 berichten
  • 0 stemmen

In Filmdragers en apparatuur > Apparatuur > Wil een camera kopen heb hulp nodig.:

Hallo mijn naam is misha en ik heb wat hulp nodig met de camera die ik wil gaan kopen. Ik weet niet wat voor camera ik moet kopen of waar. Ik heb 200 euro voor een camera en heb het liefst 15 MP of meer en 60fps filmen voor een beetje slowmotion. Ik gebruik deze camera vooral voor een video met vfx.

Dus een paar suggesties voor een camera zijn zeer welkom.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.