menu

Film / Algemeen / Stephen King

zoeken in:
Mr. T schreef:
Ok je hebt gelijk

Dank je!

rep_robert schreef:
Leuk, die split-quote discussies. Kost wel minstens 20 minuten per bericht

Zo is het makkelijker te volgen voor de gemiddelde King lezer.

Ik denk dat Stephen King als enige in dit genre de situatie waarin zijn personages verkeren zo kan beschrijven dat je er als het ware misselijk van wordt. Hij kan naar mijn eigen mening de lezers van zijn boeken zover drijven dat ze op het punt komen te staan van het boek aan de kant te zwieren om dan bij de volgende pagina de toon en manier van schrijven te veranderen zodat je pagina na pagina verslint.

Wat de verfilmingen betreft vind ik dat het meer afhangt van de regisseur die voor de film wordt aangewezen. Om er één te noemen Mick Garris ( sleepwalkers, the stand, riding the bullit, desperation ) Dit zijn niet de beste verfilmingen omdat deze regisseurs ook niet de nodige middelen krijgen zoals een Frank Darabont, Bryan Singer en Stanley Kubrick. Deze regisseurs genieten ook veel meer vrijheid in het maken van een film.

Om eventjes na het lezen terug te komen op the mist, al het buitenaardse is maar als een jasje om de essentie in deze film heengedraait nl. Dat het gevaar niet van buitenaf komt als verschillende personages zich gevangen zien in een zeer stresserende en uitzichtloze situatie.

Mijn top 10 hier nog maar eens:

The shawshank redemption
Stand by me
The shining
Misery
Apt pupil
Dolores Claiborne
Cujo
The langoliers
The green mile
Carrie

Enkele dagen geleden de originele soundtrack van 'The shining' op LP gevonden op een rommelmarkt.

mikey schreef:
FF een top 22:
1 1976 Carrie 4.5
2 1980 The Shining 4.5
3 1983 Christine 4
4 1989 Pet Sematary 3.5
Creepshow 3.5
5 1991 The Dark Half 3.5
7 1983 The Dead Zone
Creepshow 2
8 1992 Sleepwalkers 3.5
9 1979 Salem's Lot 3.5
10 1985 Cat's Eye 3.5
11 1985 Silver Bullet 3.5
12 1994 The Shawshank Redemption 3.5
12 1999 The Green Mile 3
13 1987 The Running Man 3
14 1990 Misery 3
15 1995 Dolores Claiborne 2.5
16 1986 Stand by Me 2.5
17 1983 Cujo 2
18 1984 Firestarter 2
19 1994 The Stand 2
20 1998 Apt Pupil 1.5
21 1990 It 1.5
22 1992 The Lawnmower Man 1

FF een nieuwe top 29:
01 1976 Carrie 4.5
02 1980 The Shining 4
03 1983 Christine 4
04 1989 Pet Sematary 4
05 1983 Cujo 3.5
06 1991 The Dark Half 3.5
07 1983 The Dead Zone
08 1992 Sleepwalkers 3.5
09 Secret Window 3.5
10 1979 Salem's Lot 3.5
11 Children of the Corn 3.5
12 The Night Flier 3.5
131985 Cat's Eye 3.5
14 1985 Silver Bullet 3.5
15 2007 The Mist 3.5
16 1994 The Shawshank Redemption 3.5
17 1999 The Green Mile 3
18 1987 The Running Man 3
19 Thinner 3
20 1990 Misery 3
21 Needfull Things 3
22 1408 3
23 1995 Dolores Claiborne 2.5
24 1986 Stand by Me 2.5
25 Dreamcatcher 2.5
26 1994 The Stand 2
27 1998 Apt Pupil 1.5
28 1990 It 1.5
29 1992 The Lawnmower Man 1

De rechten van het nieuwe boek van Stephen King 22-11-1963 heeft Jonathan Demme gekocht. Zéér benieuwd naar.Ik ben deze momenteel aan het lezen.

Demme? Hmmm, ik dacht dat hij alleen nog concertfilms maakte.

Hij zou het scenario, de regie en de productie op zich nemen en de verfilming zou eind volgend jaar starten.

kappeuter (crew)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=wwi_R2jnhb8

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

You Can't Kill Stephen King (2012) - IMDb

Ik heb veel boeken van Stephen King gelezen en vraag me af of "De Marathon" en "Vlucht Naar De Top" al zijn verfilmd. Toch 2 van zijn beste verhalen.

Van alle verfilmingen tot nu toe vind ik The Shawshank Redemption de absolute nr.1
en The Mist is lang niet de slechtste verfilming,
deze 4 zijn nog veel slechter: (saai)
Golden Years
Storm of the century
The Mangler
The Night Flier

Ik vind The Langoliers mooi verfilmd, Night Flier, Christine en Cujo ook.

Van Stephen King heb ik ooit bijna alle boeken gelezen, waarvan ik It de beste vond. De verfilming hiervan vind ik minder, omdat het eind niet uit de verf kwam. Van het boek las ik het eind bv nog 10x extra over omdat ik dat zo indrukwekkend vond.

Dolores Claiborne, Apt Pupil, The Mist, Carrie zijn ook geweldige (verfilmde) verhalen. In de horrorhoek heb ik minder films gezien (wel de boeken gelezen).
En The Shining, The Shawshank Redemption en The Green Mile zijn natuurlijk (bekend als) topfilms.

Ja, Stephen King heeft aardig wat bijgedragen aan filmland

The Langoliers vond ik eigenlijk ook wel goed. De film vind ik iets minder dan het boek.
Je kijkt trouwens wel anders naar een film als je 'm al kent van het boek. (ik tenminste wel).
Ik kan me goed voorstellen dat iemand die deze film kijkt en 'm nog niet kent van het boek, zal vinden dat er te weinig vaart in zit. Maar het blijft een goede film met een heel bijzonder verhaal.

Dit soort films zouden ze moeten verbieden!!!!!

Lol, who dun it? Stephen King himself?

Het zal wel niet met de instemming van Stephen King zijn vermoed ik. *rechtzaakje*?

"no Stephen Kings were harmed in the making of this film" dus er valt niets te bewijzen... toch?

In Overigen > Televisie > Top 10 Stephen King-verfilmingen:

Benieuwd naar jullie favoriete Stephen King-verfilmingen, dit is mijn top tien:

01. Stand By Me
02. Carrie
03. Misery
04. The Shining
05. Dolores Claiborne
06. It
07. The Green Mile
08. The Shawshank Redemption
09. Children Of The Corn
10. Silver Bullet

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://images5.fanpop.com/image/photos/27000000/my-prime-stand-by-me-27043905-498-238.gif

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Oh, ik sta in het verkeerde forum (televisie) ontdek ik nu pas.

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://25.media.tumblr.com/tumblr_low4y35ecM1qzffwco1_500.gif

Jimmiie schreef:
en "Vlucht Naar De Top" al zijn verfilmd. Toch 2 van zijn beste verhalen.
The running man toch?

mikey schreef:
(quote)
The running man toch?

Je hebt helemaal gelijk.
Het verhaal in de film schijnt wel flink af te wijken van het boek las ik net op de wiki, dus het zou ook zomaar kunnen dat ik 'm al wel eens op tv gezien heb maar de link niet heb gelegd.
Ik zal eens kijken of ik de film nog ergens kan vinden, en films waar Arnold Schwarzenegger in speelt vind ik meestal wel goed, dus dat is mooi meegenomen.
Bedankt in ieder geval.

Jimmiiegewoon te zien op de youtube.

Een goede film, geheel in de klassieke Stephen King / Alfred Hitchcock stijl is ¿Quién Puede Matar a un Niño? (1976) (vertaald: Wie kan een kind vermoorden?). De film is van geen van beiden, maar had het net zo goed wel kunnen zijn geweest. Wel even door de harde intro tijdens de optieteling heenbijten, of desnoods doorspoelen tot de film zelf begint.

kappeuter (crew)
Nieuwe film naar een kort verhaal van Stephen King:

https://www.youtube.com/watch?v=RNofY4Nq1gU

Big Driver (2014)

kappeuter (crew)
Netflix verfilmt Gerald's Game van Stephen King - denachtvlinders.nl

Netflix gaat Stephen King’s boek Gerald’s Game verfilmen (dus geen serie).
Mike Flanagan (Ouija: Origin of Evil, Hush, Oculus) is deze week begonnen met het regisseren van de film en werkte samen met Jeff Howard (Oculus, I Know What You Did Last Summer) aan het script van Gerald Game.
Carla Gugino en Bruce Greenwood zullen de hoofdrollen ‘Jessie’ en ‘Gerald’ op zich nemen.

kappeuter (crew)

https://www.youtube.com/watch?v=5A3XA7uHJ1U

We’re celebrating the BFI’s Stephen King season by handing out a survival guide to help you make it through the horror master’s spine-chilling stories in one piece. Never mind the creepy kids and killer clowns: follow these five easy steps and your path through King’s underworld will be peril-free… probably. Written and edited by Michael Muncer for BFI Digital

kappeuter (crew)

https://www.youtube.com/watch?v=xOBTKPfWHTg

Pet Sematary (2019) - vanaf 25 april 2019 in de bioscoop

kappeuter (crew)
geplaatst:

https://www.youtube.com/watch?v=EiypCcRiWlM

Doctor Sleep (2019) - vanaf 7 november in de bioscoop!

kappeuter (crew)
geplaatst:
De eerste poster van In the Tall Grass (2019)

(afbeelding)

Later dit jaar te zien op Netflix.

kappeuter (crew)
Gouden tijdperk voor Stephen King: alweer een roman die verfilmd wordt | Film | HLN

HLN schreef:
The Girl Who Loved Tom Gordon, een roman uit 1999, is de volgende productie in een lange rij Stephen King-films. Het hoofdpersonage is de negenjarige Trisha McFarland, die verloren loopt op het Appalachian Trail tijdens een familievakantie. Ze raakt in de wildernis steeds verder verwijderd van de samenleving. De combinatie van honger, dorst, uitputting en haar angst voor het donker doen haar hallucineren.
Naast deze film krijgen we binnenkort eerst nog Doctor Sleep te zien met hoofdrolspeler Ewan McGregor, het vervolg op de klassieker ‘The Shining’. Er staat ook nog een nieuwe tv-reeks getiteld ‘Sleeping Beauties’ op het programma, waarin alle vrouwen op aarde plots in een doodse slaap vallen en de mannen alleen overblijven.

De man levert prima verfilmbaar materiaal af - en eerlijk: die nieuwe lichting films is zo slecht niet - maar vraag me wel af of zo'n verhalenmonopolie nu werkelijk moet. Toch zat jonge thriller- en horrorauteurs uit wiens werk evenzeer geput kan worden en die niet steeds terugkomen naar de staat Maine.

Mijn top 5 verfilmingen zijn

IT 1990
christine 1983
Shining miniserie 1999
The stand miniserie 1995
The shawshank redemption

Gast
geplaatst: vandaag om 12:52 uur

geplaatst: vandaag om 12:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.