- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Stephen King
Stephen King
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Ik dacht dat ik hier op deze site las dat The Shawshank Redemption op een kort verhaal was gebaseerd, dat is dus niet waar volgens deze site, of heb ik iemand zijn bericht verkeerd gelezen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Een novelle is een kort verhaal.
no·´vel·le (de ~)
1 kort verhaal in proza
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ik geloof dat een novelle iets van 100 pagina's is, maar ik kan het mis hebben. Een verhaal van 20 bladzijden zou dan geen novelle mogen heten.
Misschien zit ik er helemaal naast. Ik hoor het graag.
narva77 (crew films)
-
- 12723 berichten
- 6540 stemmen
Hmm die links zijn echt 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
WOO and YAY! Desperation wordt verfilmd! Ik zat dr al op te w88. Nou maar hopen dat ze t niet verneuken.
chrissie
-
- 749 berichten
- 5035 stemmen
de site in de link vermeldt een verfilming van The Girl Who Loved Tom Gordon. Is die hier ook al uit want het boek vond ik fantastisch.
Ed
-
- 78 berichten
- 1176 stemmen
Kappeuter, je hebt helemaal gelijk. Een novelle is een lang verhaal, maar weer niet zo lang als een roman. Bij een novelle moet je denken aan ongeveer 100 bladzijden.
Chainsaw
-
- 8845 berichten
- 3576 stemmen
King zelf vond Darabont's Woman in the Room één van de betere verfilmingen.
Hemdale
-
- 2222 berichten
- 8822 stemmen
Misery, The Shining en It vind ik de beste verfilmingen van Stephen King boeken....
Hemdale
-
- 2222 berichten
- 8822 stemmen
Women In The Room heb ik trouwens nog nooit gezien dus daar kan ik geen mening over geven.
Pitbull
-
- 558 berichten
- 1424 stemmen
Willekeurige volgorde:
Misery
Shawshank
Shining
Stand by me
It (tot 30min. voor einde)
Green Mile
Dolores Claiborne
Apt Pupil
Kan niet bij allemaal zeggen of ze het boek getrouw volgen, maar dit zijn in ieder geval de beste films voor mij. Rose red vond ik toch wel wat tegenvallen.
flyingdutchgirl
-
- 23 berichten
- 332 stemmen
Mijn favoriete Stephen King films zijn:
*Shawshank Redemption
*The Shining (1980)
*The Green Mile
*Stand By Me
*Misery
*Hearts in Atlantis
*Dolores Claiborne
*Carrie
Deze vond ik ook leuk:
*Running Man
*Firestarter
*Cat's Eye
*Golden Years
*The Stand
*The Lawnmower Man
Deze vond ik tegenvallen:
*The Shining (1997)
*Thinner
*Apt Pupil
*Cujo
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
De aller aller aller aller maar dan ook allerslechtste King verfilming is wel The Running Man. Echt heel t verhaal verneukt. The Lawnmower Man is ook bedroevend slecht maar die heeft echt geen raakvlakken met t verhaal van King.
movie-freak
-
- 253 berichten
- 532 stemmen
Boeken vind ik altijd beter dan zijn films. Maar deze films van Stephen vond ik wel erg gaaf:
1) Shawshank Redemption
2) Pet Semetary
3) It
Vanimelda
-
- 17 berichten
- 21 stemmen
Zie ik daar dat Insomnia wordt verfilmd? Dat is echt een van mijn favo verhalen. Wordt dan wel moeilijk omdat er al een film is met zo'n titel. (met Al Pacino en Robin Williams). Wel helemaal geweldig zo'n site.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Ik zit nog altijd te wachten op een verfilming van Desperation. Insomnia is volgens mij te moeilijk om te verfilmen aangezien er ook nog dingen in voorkomen van de Donkeren Toren en nog meer boeken van King, meen ik.
Vanimelda
-
- 17 berichten
- 21 stemmen
eigenlijk moeten ze gewoon alles verfilmen 
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Insomnia is volgens mij te moeilijk om te verfilmen aangezien er ook nog dingen in voorkomen van de Donkeren Toren en nog meer boeken van King, meen ik.
Alleen een (vage) verwijzing naar de Donkere Toren dacht ik. Waarom zou dat een regisseur tegenhouden? Volgens mij kan dit boek best verfilmd worden..
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Alleen een (vage) verwijzing naar de Donkere Toren dacht ik. Waarom zou dat een regisseur tegenhouden? Volgens mij kan dit boek best verfilmd worden..
Het boek kan ook best verfilmd worden, maar of t een goede film zou worden? Maar ja, ik vond het boek ook redelijk saai en tegen t einde werd t vager en vager. Bij It is dat vage ook niet goed aangepakt. In t boek is t allemaal nog redelijk logisch terwijl t einde van de film nergens meer over gaat.
DaveV
-
- 327 berichten
- 5179 stemmen
Misery (met een glansrol van de Oscar winnende Kathy Bates),
Dolores Claiborne( eveneens met een sterke Kathy Bates),
The Shawshank Redemption, The Green Mile, The Stand (met Stephen King in een kleine rol),
Stand by me (van Rob Reiner met oa Corey Feldman en River Phoenix), The Shining en Carrie zijn de beste verfilmingen van boeken van Stephen King.
The night flier vind ik persoonlijk een zeer onderschatte bewerking van een boek van King. Deze film maakt korte metten met de werkwijze van paparazzi's.
It, the dead zone (van regisseur David Cronenberg met Christopher Walken),
silver bullet (met een toen nog veelbelovende Corey Haim), Cujo, Apt Pupil, Storm of the Century, Salem's Lot, Pet Sematary (met King als predikant), Sleepwalkers(met King als begraafplaatsbeheerder), The Dark Half (van regisseur George A. Romero van Night of the living dead), Thinner, Hearts in Atlantis, de Noodzaak (met Max von Sydow als de demonische Gaunt), The Tommyknockers(miniserie) , The running man ( met gouverneur Schwarzenegger), The Langoliers (met een kortstondig optreden van KIng aan het einde als directielid) en Dreamcatcher zijn redelijke bewerkingen.
Firestarter doet vlak en levenloos aan wat ook te verwachten viel van regisseur Mark L. Lester die misschien alleen met de cultfilm Class of 1984 ooit aanspraak op roem zal kunnen maken. OOk Christine van John Carpenter is matig. The Mangler van Wes Craven gaat wel wat ook geldt voor Sometimes they come back en Trucks.
IK hoop dat ze ooit in staat zijn om de Marathon te verfilmen, één van de beste verhalen van King. Lijkt me wel onmogelijk.
jester
-
- 806 berichten
- 1245 stemmen
Leuk te zien dat ze één van mijn favorieten ook gaan verfilmen: The Mist, en nog wel onder regie van Frank Darabont.
Al kan het nog wel even duren, want Darabont schijnt nu o.a. bezig te zijn met Fahrenhet 451 (boek van Ray Bradbury)
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Hoera, een van mij favoriete King boeken wordt nu ook verfilmd! Desperation.
Helaas pindakaas zal het wel een flut bewerking worden. Een zekere Mick Garris gaat het regisseren en deze man is onder meer verantwoordelijk voor het bar slechte The Fly II. Het wordt ook geen film maar een mini serie.
Rujar
-
- 2871 berichten
- 3816 stemmen
Lijkt wel of hij altijd wl een rolletje in zijn films speelt.
Misschien wel aardig om daar eens op te letten.
Rose Red is hij bijvoobeeld de pizzaboy.
DaveV
-
- 327 berichten
- 5179 stemmen
In the Storm of the Century heb ik hem inderdaad ook gespot. King komt voorbij op een televisiescherm. En in de televisieverfilming van De Shining is hij even te zien als spookachtige bandleider van de Gage Creed Band. Lijkt Hitchcock wel.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Snap idd echt niet waarom Dark Tower niet verfilmd wordt, meeliftend op de LOTR hype.
Roland - Hugh Jackman
Eddie - Jared Leto
Susannah - Sanaa Lathan
een onbekend jochie voor Jake, en een leuk CGI-beest voor Oy. Laat de miljoenen maar binnen lopen.
Flipman
-
- 7109 berichten
- 1141 stemmen
Hm, mijn broer heeft de eerste zes delen gelezen, maar volgens hem zullen er alleen maar teleurgestelde fans zijn als er een verfilming van komt, omdat je lang niet alle aspecten in één deel kunt verwerken. Ook al maak je er dus een zevenluik van. Ik bedoel, er zijn ook een heleboel mensen die defilmtrilogie van The Lord Of The Rings vonden tegenvallen omdat er zoveel werd weggelaten. Maar in een verfilming van The Dark Tower zou dat alleen maar erger zijn, had ik begrepen.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
In 3 of 4 films moet het toch wel te doen zijn denk ik. Er valt nog wel wat te schrappen.
Roland lijkt me trouwens een mooie rol voor Willem Dafoe, Jared Leto is wel een goede Eddie maar zou hij zin hebben om weer een junky te spelen? Sanaa Lathan voor Susannah, why not? En King natuurlijk als zichzelf
.
Alleen wat te doen met Tovenaarsglas? Beetje een vreemde eend in de bijt. Misschien als flashbacks door een aantal films heen? Lijkt me toch wel mooi om Gilead en vooral Lud en Blaine op het witte doek te zien maar ik denk niet dat iemand zich eraan wil wagen.