- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Stephen King
Stephen King
Flipman
-
- 6394 berichten
- 1069 stemmen
In drie of vier films? Voor één deel, of het hele zevenluik?
Ja, zou zomaar kunnen hoor, ik heb ze niet gelezen, jij wel, zo te lezen. Maar drie of vier films voor een zevenluik lijkt me een beetje weinig.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3151 stemmen
Het moet te doen zijn denk ik al wordt er dan wel veel weggelaten. Mocht het ooit verfilmd worden dan zal het wel een miniserie worden en dat kan nogal slecht aflopen ivm het budget. Hoe je het ook wendt of keert, hier is veel geld voor nodig.
Pitbull
-
- 559 berichten
- 1388 stemmen
Stuit toevallig weer op dit topic. Volgens mij waren er een paar maanden geleden ook al plannen om Marathon te verfilmen. Één van de eerste boeken van King, was lekker leesbaar. Ben benieuwd of hier nog wat van komt. De opzet is simpel en lijkt me zeer interessant om te verfilmen.
Chainsaw
-
- 8580 berichten
- 3418 stemmen
Ben benieuwd of de verfilming van het korte verhaal 'Dolan's Caddilac' nog gaat komen.
Flipman
-
- 6394 berichten
- 1069 stemmen
Het enige boek van Stephen King dat ik gelezen heb is Carrie. Goed boek, ook erg leuk uitgewerkt met al die verslagen tussendoor !
U-96
-
- 11870 berichten
- 1828 stemmen
Ik heb 2 keer achter elkaar The Langoliers gelezen, in het Nederlandsch. Net zo goed en vermakelijk als de film.
moviemike
-
- 1156 berichten
- 5382 stemmen
Ook The Talisman gaat verfilmd worden.
Steven Spielberg zal als producer optreden.
Flipman
-
- 6394 berichten
- 1069 stemmen
The Talisman?? Cool ! Ik heb de Nederlandse vertaling van 't boek voor 'n prikkie gekocht, als leesvoer voor mee naar Schotland ! Dus ik ga 'm van de vakantie lezen, maar misschien ook wel eerder, nu ik weet dat 'r 'n film van komt.
Dumann
-
- 13 berichten
- 322 stemmen
De scherpschutter reeks is echt briljant.
Voor zover ik weet gaat deze niet verfilmd worden.
Weet iemand hier meer van?
The Dark Tower (de hele reeks boeken!) ownen echt alle andere verhalen van Stephen King =)
Kabukiman
-
- 414 berichten
- 75 stemmen
Ik lees wat snel (loop een beetje achter, dus moet wat screenen met de ogen), dus ik kan het hebben gemist. Maar het valt me op dat SALEM'S LOT nog niet is genoemd.
Verfilmd (een tv serie, geloof ik, maar als hele film van 3 uur kijkt het uitstekend weg) door Tobe Hooper - en MENSEN, wat een geweldige film. Van alle King verfilmingen die ik heb gezien met afstand de beste film.
Claustrofobische sfeer, klein stadje - je wordt er helemaal in gezogen.
mikey
-
- 28328 berichten
- 4915 stemmen
Haha Jij bent gewoon fan van Hooper. Carrie is de beste film van King! daarna pet cemetery
mikey
-
- 28328 berichten
- 4915 stemmen
FF een top 22:
1 1976 Carrie 4.5
2 1980 The Shining 4.5
3 1983 Christine 4
4 1989 Pet Sematary
5 1991 The Dark Half 3.5
7 1983 The Dead Zone
8 1992 Sleepwalkers 3.5
9 1979 Salem's Lot 3.5
10 1985 Cat's Eye 3.5
11 1985 Silver Bullet 3.5
12 1994 The Shawshank Redemption 3.5
12 1999 The Green Mile 3
13 1987 The Running Man 3
14 1990 Misery 3
15 1995 Dolores Claiborne 2.5
16 1986 Stand by Me 2.5
17 1983 Cujo 2
18 1984 Firestarter 2
19 1994 The Stand 2
20 1998 Apt Pupil 1.5
21 1990 It 1.5
22 1992 The Lawnmower Man 1
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3151 stemmen
The Lawnmower Man is ook eigenlijk geen King verfilming. Het boek is echt totaal anders en eindeloos veel beter (en grappiger).
mikey
-
- 28328 berichten
- 4915 stemmen
Who cares
Hetzelfde geldt voor de runnin' man met die gespierde aap.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3151 stemmen
King zelf , die wilde zijn naam van de credits af hebben.
Yak
-
- 4945 berichten
- 827 stemmen
Awww, dit is nog eens jeugdsentiment. Maar dan wel de boeken. Is The Mist nooit verfilmd?
Chainsaw
-
- 8580 berichten
- 3418 stemmen
Lijstje met Stephen King verfilmingen. Vervolgen niet meegerekend:
(5 sterren)
Shawshank Redemption, The
(4,5 sterren)
Green Mile
Shining, The (Kubrick versie)
Stand, The
Stand By Me
(4 sterren)
Doroles Claiborne
Golden Years
Langoliers, The
Pet Sematary
Secret Window
Shining, The (Garris versie)
Storm of the Century
(3,5 sterren)
Apt Pupil
Carrie
Christine
Creepshow
Dead Zone, The
Dreamcatcher
Graveyard Shift
IT
Misery
Silver Bullet
(3 sterren)
Lawnmower Man, The
Mangler, The
Maximum Overdrive
Needful Things
Tommyknockers, The
Thinner
(2,5 sterren)
Cat's Eye
Children of the Corn
Cujo
Night Flier, The
Riding the Bullet
Tales from the Darkside
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3151 stemmen
5
The Shining (Kubrick)
The Shawshank Redemption
The Green Mile
4,5
Misery
4
The Dead Zone (Cronenberg)
Stand By Me
Dolores Claiborne
3,5
Secret Window
Pet Sematary
Christine
Apt Pupil
3
Thinner
The Stand
The Shining (Garris)
The Night Flier
Needful Things
It
Dreamcatcher
Carrie (De Palma)
2,5
The Langoliers
Silver Bullet
2
Sleepwalkers
1
The Lawnmower Man
0,5
The Running Man
mikey
-
- 28328 berichten
- 4915 stemmen
The running man een 0,5. das een klassieker hoor.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3151 stemmen
Nee, dat is een verneuking van een geweldig verhaal. Voelde me zelfden zo genaaid na een film.
JoeHallenbeck
-
- 3413 berichten
- 0 stemmen
The running man een 0,5. das een klassieker hoor.
Lolbroek!
mikey
-
- 28328 berichten
- 4915 stemmen
Ja bizar he? Gaan ze er een actie/komedie over een gameshow van maken terwijl het verhaal heel anders was. Het boek leende zich wel voor een film als de body snatchers of zo (paranoia/achtervolgingen/enge gebouwen). Toch heb ik me erg vermaakt met 'the body' en arnie
starbright boy (moderator films)
-
- 21290 berichten
- 4461 stemmen
Een top 12 (meer heb ik er niet gezien)
1. The Shining (Kubrick) 4.5*
2. Stand By Me 4.0*
3. Dolores Claiborne 4.0*
4. Apt Pupil 4.0*
5. Carrie 3.5*
6. Misery 3.5*
7. The Shawshank Redemption 3.5*
8. The Green Mile 2.5*
9. Children of the Corn 2.0*
10. Needful Things 2.0*
11. Salem's Lot (1979) 1.5*
12. The Lawnmower Man 1.5*
U-96
-
- 11870 berichten
- 1828 stemmen
1. IT | 4.5 | #2
2. The Langoliers | 4.5 | #?
3. Christine | 4.0
4. Misery | 4.0
5. The Shining (Stanley Kubrick) | 4.0
6. Stand By Me | 4.0
7. Carrie | 4.0
8. The Shawshank Redemption | 4.0
9. The Night Flier | 3.0
10. The Green Mile | 2.5
11. The Tommyknockers | 2.0
Diesel
-
- 9412 berichten
- 0 stemmen
5.0 The Shining
4.0 The Shawshank Redemption
4.0 Stand By Me
4.0 Apt Pupil
4.0 Carrie
4.0 The Dead Zone
4.0 IT
3.5 The Green Mile
3.5 Christine
3.5 Night Flier
3.0 The Langoliers
3.0 Pet Sematary
3.0 Silver Bullet
2.5 Cujo
2.5 Sleepwalkers
2.0 Maximum Overdrive
Gizzmann
-
- 5613 berichten
- 2608 stemmen
Ik heb Pet Sematary, The Shining, Carry en The Lawnmower Man gezien. Alle vier vind ik goed.
Vreemd genoeg vind King The Shining en Carry geen goede films. Ik vind dat twee van de beste horrorfilms ooit gemaakt!
Ik heb De Shining gelezen (nadat ik de film heb gezien) en die vond ik geweldig! Ik heb ook het korte boek (is dat een novelle?) Achtbaan (nederlandse versie van Riding the Bullet) gelezen en die vond ik al helemaal geweldig! Hoewel ik helemaal niet zo veel leesboeken lees had ik dit zo uit. Ik durf de verfilming ervan niet te zien, ben bang dat ze hem helemaal hebben verkloot. En nu ben ik bezig met Dreamcatcher/Dromenvanger. Daarvoor moet je alleen niet in een melige bui zijn want dan is het belachelijk ;P Maar het is wel een heel goed boek. Vooral het sneeuwlandschap in de bossen geeft extra sfeer. Die film lijkt me ook wel interessant.
Wat me opvalt bij King is dat somige stukken ineens heel erg snel gaan. Daar schiet de bladzijde gewoon voorbij. Bij achtbaan ging het hele boekje zo en daarom voelde het ook eigelijk als een snelle rit in een achtbaan vond ik.
King en Douglas Adams zijn mijn favoriete acteurs, door hen lees ik nu boeken.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3151 stemmen
Heb nu deel 7 van de Donkere Toren uit en gelukkig heeft King me niet teleurgesteld. SPOILER VOOR DEEL 7: misschien gaan Eddie en Jake wat snel na elkaar dood maar hun dood deed me toch echt wat, gebeurd niet vaak als ik een boek lees. Ook schrijft King wat te vaak zinnen als maar hij wist dat het niet zo was, zodat je al weet wat er gaat gebeuren. Het boek heeft echt het perfecte einde als je het mij vraagt. Verder geen kritiek op de hele serie. Beste septet die ik ooit gelezen heb .
Pitbull
-
- 559 berichten
- 1388 stemmen
Weet iemand een manier om aan de verfilmingen van korte verhalen van Stephen King te komen.
De films zijn zelf ook kort (20 à 30 minuten) en ben met name op zoek naar:
The Man in the Black Suit
All That You Love Will Be Carried Away
Autopsy Room Four
Ze zijn niet op dvd verschenen en allen uit de verhalenbundel 'Alles is eventueel'.
Lijkt me welhaast onmogelijk om deze ooit te zien te krijgen maar wellicht heeft toevallig iemand hier een idee.
Lars
-
- 384 berichten
- 1755 stemmen
Weet iemand een manier om aan de verfilmingen van korte verhalen van Stephen King te komen.
De films zijn zelf ook kort (20 à 30 minuten) en ben met name op zoek naar:
The Man in the Black Suit
All That You Love Will Be Carried Away
Autopsy Room Four
Ze zijn niet op dvd verschenen en allen uit de verhalenbundel 'Alles is eventueel'.
Lijkt me welhaast onmogelijk om deze ooit te zien te krijgen maar wellicht heeft toevallig iemand hier een idee.
Ze staan op www.stephenkingshortmovies.com , Maar niet op een hoge kwaliteit Dat mag dan ook niet. Maar ze bestaan wel of hoge kwalietijd maar niet onder de simpele consument en degene die ze heeft is www.stephenking.nl maar die vertonen dat alleen op een fanclub dag of iets.