• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.976 gebruikers
  • 9.370.389 stemmen

Star Wars Saga

zoeken in:

SnakeDoc

• 4687 berichten
  • 2243 stemmen

Ik heb het gevoel dat er een verschil zit tussen mijn originele versie en die van jou Misschien dat er nog een versie voor die van mij bestond hoor? Ik bedoel eigenlijk de variant waar de oude Anakin bijvoorbeeld nog niet bij is geplaatst in de laatste scene van de oude reeks.

AC1

• 5775 berichten
  • 909 stemmen

Het einde van de derde film ken ik niet zo goed. Ik haat die film (nou ja, vroeger toch). De originele versies kun je alleen op video of laserdisc bekijken. Ze zijn nooit op deftig op DVD uitgebracht.

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Ik zal er niet slechter van slapen eigenlijk. De toevoegingen/veranderingen van ongeveer tien jaar geleden vond ik een stuk erger. Maar ach, ook daar kon ik uiteindelijk wel mee leven.

mnrk

• 1876 berichten
  • 1733 stemmen

Voor mij gaat het uiteindelijk om het totaal...en dan vind ik dit gewoon GENIETEN en nu helemaal op Blu-ray.

Ik kan me best voorstellen dat "fans" teleur gesteld zijn in de nieuwe versie, maar voor mij persoonlijk maakt het niets uit.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Alderaan shoots first

(afbeelding)

Weet niet of gifs mogen,m aar vond deze wel erg briljant.

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Dat vind ik dan wel weer briljant

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

Madecineman schreef:

Echt niet... Lucas heeft zijn eigen product behoorlijk om zeep geholpen imo.

Daar moet ik me, helaas, bij aansluiten. Ik heb de BR versie box wel aangeschaft omdat ik van mening ben dat ook deze versie thuishoort in mijn filmcollectie. Dat de oude films kwalitatief een stuk beter waren (en zijn) was mij al bekend na de ontluisterende slechte prequels met als dieptepunt het wezen Jar Jar. Jar Jar's z'n rol heeft George Lucas, na een ton aan kritiek, in de vervolgfilms gemarginaliseerd.

Ook de overbodige 3D animaties en de extreem slechte acteerprestaties degradeert Star Wars tot een niet veel omvattende kinderfilm en dat is zeer spijtig. De oude reeks vormen samen echter nog steeds een mijlpaal in de filmgeschiedenis, vooral de vernieuwende technieken en de authentieke karakterrollen Han Solo (Harrison Ford), Prinses Leia (Carrie Fisher) en Alec Guinness als Ben Obi-Wan Kenobi. Goede karakterrollen met zeer gedegen acteerwerk.

Mijn hoop is dan ook gevestigd op de immer aanwezige marketingstrategie in huize Lucas. Lucas zal als geen ander begrijpen dat door de oude reeks in originele staat op blu-ray uit te brengen alleen nog maar meer geld zal opleveren. Een strategie die Lucas met het toe-eigenen van de rechten op de Star Wars artikelen al goed in z'n vingers had.

Cowamundo

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Ok, ik ga nu een heleboel OMG en WTF reacties oproepen denk ik maar:

Ik ben 27 en heb tot nu toe maar 1 Star Wars film gezien (met die pod? races).

Nu zag ik dus dat er een BlueRay Box is uitgebracht (zoals hier besproken) en toen dacht ik... DIT is nu een fantastische kans om mijn nieuwe media center tot zijn recht te laten komen en extra wereldkennis op te doen door deze film reeks te gaan bekijken.

Maar nu heb ik een vraagje... Voor zover ik weet zijn de films uitgebracht in omgekeerde volgorde toch?

klopt het dan dat dit:

-A New Hope

- Return of the Jedi

- Empire Strikes Back

- Revenge of the Sith

- Attack of the Clones

- Phantom Manace

De chronologische volgorde is en is het een optie om de films in deze volgorde te kijken of is dat niks?

Mijn dank voor informatie is groot.

M.

Eazy

• 569 berichten
  • 298 stemmen

Ik wilde een heel verhaal typen en toen dacht ik:

Star Wars - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Staat alles in wat je wilt weten.

(en wat je niet wilt weten, kijk uit voor spoilers.)

Cowamundo

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Dus verhaal chronologisch:

- Phantom Manace

- Attack of the Clones

- Revenge of the Sith

- A New Hope

- Empire Strikes Back

- Return of the Jedi

?

Eazy

• 569 berichten
  • 298 stemmen

Ja

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

dragje schreef:

Mijn hoop is dan ook gevestigd op de immer aanwezige marketingstrategie in huize Lucas. Lucas zal als geen ander begrijpen dat door de oude reeks in originele staat op blu-ray uit te brengen alleen nog maar meer geld zal opleveren. Een strategie die Lucas met het toe-eigenen van de rechten op de Star Wars artikelen al goed in z'n vingers had.

Misschien dat hij zelfs nog eens de Disney manier gaat toepassen...

mnrk

• 1876 berichten
  • 1733 stemmen

En we krijgen natuurlijk ook nog de complete saga in 3D.....

brujeria

• 215 berichten
  • 0 stemmen

Lucas moest eens met zijn klauwen van de orginele trilogie afblijven.

walgelijk, al dat geknutsel.

gelukkig bestaat de un-altered trilogie op DVD.

met gewoon het normale muziek aan het eind van RotJ, gewoon een lege Put van Sarlacc zonder tulp erin, gee ge-Nooo van Darth vader, geen Disney muppets in Mos Eisley, geen overkill aan Boba Fett omdat die eens zo cool bleek, geen CGO orkestje in RotJ, gewoon een Star Wars dat nog geen Episode 4 heette, etc etc etc

Fuck you, George!!

SnakeDoc

• 4687 berichten
  • 2243 stemmen

Wat een opgekropte woede

brujeria

• 215 berichten
  • 0 stemmen

zeker, ik ben zo'n oldschool fan die zich er oprecht heel erg aan stoort

SilverGun

• 1151 berichten
  • 818 stemmen

Je hoeft helemaal geen oldschool fan te zijn om je te storen aan het gepruts van Lucas, hij haalt de films voor iedereen met een beetje gezond verstand ermee onderuit.

De CGI is veelal foeilelijk en clasht enorm met de algehele look van de film. Jabba lijkt in episode IV bijvoorbeeld in het beeld te zijn geplakt, vormt absoluut geen geheel met de rest en de betreffende scene voegt ook nog nog eens niets toe. Alles wat er in voorbij komt heeft namelijk net daarvoor in de scene met Greedo al de revue gepasseerd.

En als ik het toch over die Greedo scene heb: in de oorspronkelijke versie daarvan wordt Han als een no-nonsense, niets en niemand ontziende figuur gevestigd, door hem Greedo in koelen bloede te laten neerschieten. Zijn personage maakte in episode IV alleen al een grote progressie door wanneer je die actie vergeleek met zijn optreden tegen het einde van de film. Dat wordt door de overbekende wijziging volledig teniet gedaan.

De films worden er gewoon slechter van, daar kun je niet omheen. Dat degenen die gewoon wat lightsabers willen zien om de tijd mee te doden dat allemaal niet echt boeiend vinden, is verder niet zo relevant.

AC1

• 5775 berichten
  • 909 stemmen

Goed gezegd, SilverGun. Dat bedoelde ik toen ik onlangs zei dat Lucas zelfs de karakters wijzigt. Voor de rest, je vernoemt 3 van de voor mij vier belangrijke punten. 1) De CGI is niet mooi en oogt nu al verouderd. 2) Het smelt niet goed samen met de 'analoge' aanpak van de film. 3) De progressie of karakterontwikkeling van Solo wordt er braver op. 4) Geschiedvervalsing en respectloos tegenover zowel het werk van de oorspronkelijke artiesten als de mensen die ervan genoten.

Het ontbreken van de originele versies in deze Blu-ray release is een gemiste kans en de zoveelste klap in het gezicht van de fans van het eerste uur.

SnakeDoc

• 4687 berichten
  • 2243 stemmen

Star Wars: The Complete Saga has already become the bestselling catalog Blu-ray disc of all time in the first week of sales: one million units, $84 million worldwide.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2534 stemmen

Oud, maar gaaf.

tommykonijn

• 5139 berichten
  • 2356 stemmen

Ik ga ze in de aankomende Herfstvakantie allemaal nog eens bekijken.

Ik geloof dat mijn beoordelingen nou niet helemaal meer kloppen. Dus we zullen het gaan zien

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2534 stemmen

Mooi actiefilmpje. Superstrak en geweldige effecten en stunts.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Dat einde is wel

Movie Master

• 46 berichten
  • 22 stemmen

Ben er heen geweest. Schandalig dat ze dit uit durven te brengen. De 3D effecten(als die er zijn) zijn in clash of the titans nog beter en die was al slecht meeste is gewoon 2d soms is er alleen wat op de achtergrond vertekend. Zelf de ruimte scenes zijn 2D en daar had ik wat van verwacht. Ben weggelopen op Tatooine. Podrace hoefde van mij niet meer. Gelukkig heb ik een Gold card alleen zonde vd benzine. Het einge wat mij aansprak was de trailer van John Carter die ziet er wel mooi uit in 3D. Ga ik zeker zien en voor Sar Wars moet gewoon een nieuwe film komen en geen remake/reboot en opgenomen met James Cameron's 3D cam anders Star Wars R.I.P.

Skycrawler

• 741 berichten
  • 0 stemmen

De eerste drie Star Wars delen bestaan voor mij niet. Zulks een prut.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat lees je vaak maar gewoon enorme nonsens. Tuurlijk is de oude trilogie veel beter maar episode I t/m III behoren gewoon tot de saga. Bespottelijk die te negeren. Al zullen echte SW fans episode I t/m III gewoon erkennen.

Skycrawler

• 741 berichten
  • 0 stemmen

Vergeleken met de oude trilogie zijn deze delen substandaard. Ze bestaan wel, maar ik kies ervoor om ze te negeren.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Ik was daarstraks mijn stripcollectie wat aan het doorlopen en stootte opeens op deze 3 boeken:

Star Wars #7 - Clone Wars deel 1: De slag om Kamino | Comic Stripshop, online strips en stripboeken kopen en bestellen - comicstripshop.com

Star Wars #8 - Clone Wars deel 2 Triomf en Pijn | Comic Stripshop, online strips en stripboeken kopen en bestellen - comicstripshop.com

Star Wars #9 - Clone Wars deel 3: De slag om Jabiim | Comic Stripshop, online strips en stripboeken kopen en bestellen - comicstripshop.com

Ik heb de eerste 2 gelezen en ben eigenlijk aangenaam verrast. Ze zijn in het Nederlands (wat ik op zich wel jammer vind) maar de verhalen zijn vlot, al ken ik 3/4 van de personages wel niet, maar ook de tekenstijl is mooi. Geen idee of ze nog ergens zijn te vinden maar persoonlijk vind ik dit wel een leuke toevoeging aan het universum

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Ik heb de eerste 4 strips daarvan. Is inderdaad een leuke toevoeging, vooral het personage Quinlan Vos was bijzonder interessant. Durge en Ventress worden hierin ook verwerkt, in de laatste 4 delen (nog niet gelezen) werd Generaal Grievous volgens mij geïntroduceerd.

Edit: deze heb ik dus ook. Star Wars #10 - Clone Wars deel 4: Licht en duisternis | Comic Stripshop, online strips en stripboeken kopen en bestellen - comicstripshop.com

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.