- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Star Wars Saga
Star Wars Saga
Tall man
-
- 289 berichten
- 1043 stemmen
Ik heb de Star Wars saga op bluray besteld en ben benieuwd wat ik hier van ga vinden. Ik ga hem sowieso in de originele volgorde kijken:
IV, V, VI, I, II, III
zijn alle extra's bij deze box ook aanraders om te kijken?
SilverGun
-
- 1151 berichten
- 818 stemmen
Enkele leuke extra's, vooral de deleted scenes van de originele trilogie. Groot gemis is wel de bijna drie uur lange Empire of Dreams documentaire die bij de dvd uitgave uit 2004 zat. Wat betreft de kijkvolgorde: helemaal goed. Bedenk wel dat je na IV en V meteen het beste hebt gehad, de rest haalt het nergens bij die twee meesterwerken. Hou er ook rekening mee dat de nieuwste films het Star Wars universum heel beperkt en klein laten aanvoelen door allerlei ingredienten van de oude films op twijfelachtige wijze aan elkaar te knopen en zelf nagenoeg niets nieuws in te brengen. Daarnaast wordt ook veelal een onbevredigende invulling gegeven aan zaken mbt het verleden die in de eerste films als balletje worden opgegooid.
Laat de nieuwe films dus niet teveel met terugwerkende kracht je kijk op de oude films negatief beïnvloeden, want dat risico bestaat. Ik zie de nieuwe trilogie daarom ook als een aparte serie films, eigenlijk als een fanfic project met een enorm budget dat verder los staat van het Star Wars canon.
Tall man
-
- 289 berichten
- 1043 stemmen
@SilverGun, bedankt voor de informatie. 
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Iemand bekend met de boeken van Brian Daley? Ik heb zojuist in de Kringloopwinkel Han Solo in Star's End en De Wraak van Han Solo gekocht voor 50 cent het stuk. Jammer genoeg vertaald naar het Nederlands maar daardoor wordt het onbedoeld grappig want zo wordt Chewbacca Pruimtabak genoemd 
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3922 stemmen
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Harrison Ford is niet vies om zich terug vuil te maken in nieuwe Star Wars film.
draganta
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Deze volgorde vind ik het beste.
Episode I: Je begint met de tijd dat alles nog relatief goed gaat en de kijker krijgt informatie over wie/wat/waar in het grote sterrestelsel. Een mooi inleiding zou ik zeggen. (en hoe eerder die Jar Jar Binks weg is hoe beter)
Episode IV: Inleiding in de 2e sage, de kijker gelooft de dingen zoals "BV, a pupil of mine, betrayed and murderd your father."
Episode II: Je ziet hoe het langzaam fout gaat met de Sith die de macht overnemen...
Episode V: De mega climax aan het einde komt als een verassing en de kijker zit nog vol ongeloof
Episode III: De hele geschiedenis wordt nu duidelijk, de kijker begrijpt wat er is gebeurt en waarom Anakin zo geworden is.
Episode VI: Het einde
Karl van H.
-
- 2808 berichten
- 2251 stemmen
Mwah, ik weet niet of je goed in het verhaal komt als je 'm op die manier kijkt. Een vriend van mij stelde deze volgorde voor: IV, V, I, II, III, VI. In dat geval krijg je eerst het verhaal van Luke, kom je erachter dat Darth Vader zijn vader is, vervolgens zie je hoe dat gebeurd is, om vervolgens alles mooi af te sluiten. Optioneel: deel I gewoon weglaten, want die voegt toch niks toe 
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Zou ik niet doen, wat valt er te vertellen? Een trilogie rond Quinlan Vos zou aangenaam zijn.
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3922 stemmen
Matthew vaughn wordt de volgende Star Wars regisseur.
Matthew Vaughn confirmed for Star Wars | TotalFilm.com
Hmm, wordt nu alleen gezegd door Jason Flemmyng, dus nog niet helemaal "confirmed".
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Met Kick-Ass en X-Men heeft hij 2 degelijke films op zijn naam staan dus dat kan nog interessant zijn. Ik hoop ergens op Joss Whedon maar die heeft het momenteel al druk genoeg dus misschien iets voor deel 8 of 9.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Met Vaughn zit je wel gebeiteld.
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Lawrence - The Empire Strikes Back - Kasdan wordt misschien de schrijver:
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4510 stemmen
Vooral First Class zag er schitterend uit, stijlvol met goed camerawerk. Kick-ass is de verste verte lijkt dat niet op Star Wars. We zullen zien. Eerst maar een verhaal, dat al dan niet geplaatst wordt in het al bestaande Expanded Universe.
jipt
-
- 3461 berichten
- 3470 stemmen
Zag op Youtube een interview met Lucas en die man praat over Star Wars als een bedrijf en niet als een film. Denk dat Disney de nieuwe films ook zo gaat benaderen, ze pleuren er een hoop geld, special effects en zoutloze acteurs in (à la John Carter) en hopen dat het geld zich verdubbelt . Heb er een hard hoofd in.
ace leader
-
- 3343 berichten
- 0 stemmen
Star wars 7. Kom maar op met de nieuwe trilogie!
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Ik heb me eens gewaagd aan het schijnbaar enorme boekenuniversum van Star Wars. Voor de volle 3,5 euro volgende reeks gekocht:
Star Wars: Heir to the Empire - Timothy Zahn (1991) - BoekMeter.nl
Star Wars: Dark Force Rising - Timothy Zahn (1992) - BoekMeter.nl
Star Wars: The Last Command - Timothy Zahn (1993) - BoekMeter.nl
Rogue Planet - Greg Bear (2000) - BoekMeter.nl
The Courtship of Princess Leia - Dave Wolverton (1994) - BoekMeter.nl
The Crystal Star - Vonda N. McIntyre (1994) - BoekMeter.nl
Vooral de reeks van Timothy Zahn schijnt wel de moeite te zijn?
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4510 stemmen
Hey, The Chrystal Star, die heb ik niet zo lang geleden toegevoegd
Nu nog de hele NJO-series.
Zahn is prima (in die boeken viel voor het eerst de term Coruscant trouwens), ook de trilogie van Kevin J. Anderson over de nieuwe Jedi academie is prima (zijn eerste drie boeken op BoMe, al staan ze daar in een onjuiste volgorde)
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Aight, thanx! Deze boeken eigenlijk puur op de wilde gok gekocht. Heb me ooit eens gewaagd aan 2 boeken Brian Daley voor 0,5 euro per stuk maar Chewbacca werd Pruimtabak en de fun was er na zo'n 10 pagina's wel af.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
korenbloem02
-
- 708 berichten
- 1781 stemmen
Heb de saga weer eens herzien. Dit maal heb ik gekozen voor IV, V, I, II, III, en VI. Dit is wat mij betreft de beste volgorde om het meest uit de films te halen.
Ik heb de films gezien in de release volgorde, maar hierdoor lijken de prequels echt iets te missen van de magie die de originele films hebben, daarnaast sluit het verhaal niet echt lekker af in (III), met de grote cliffhanger. Door de prequels als een flashback te krijken, krijg je alle emotionele twist van de originele saga te zien en de sfeer, en zie je de prequels direct als een flashback en heb je als liefhebber van de originele saga, minder het gemis van de ontdekkingen van volkeren, omdat het nu juist kijkt als een verdieping en aanvulling.
Brix
-
- 19675 berichten
- 5113 stemmen
Voor wie het interesseert:
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten