- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Fruity
-
- 38 berichten
- 68 stemmen
Ook vergeten maar die heb ik ook. Van Texas Chainsaw Massacre alles.
ciska
-
- 9 berichten
- 21 stemmen
ik heb eventueel voor je in de aanbieding:
cursed
queen of the damned
cube
ciska
Fruity
-
- 38 berichten
- 68 stemmen
Hey in Cursed en Queen of the damned ben ik niet echt geinteresseerd en van Cube wil ik de trilogy box.
Mr.Ice
-
- 16 berichten
- 0 stemmen
@ Turkeyloverz , The Hills Have Eyes heb ik al dies kei vet man, maar ja
Wil je Texas Chainsaw Massacre ruilen?
Zo ja, stuur me een pm dan stuur ik je een lijst!
Ninto
-
- 728 berichten
- 1142 stemmen
In Film > Toplijsten en favorieten > Top 5 American Pie rip-offs:
Ik ben opzoek naar wat films die dezelfde humor hebben als de American Pie films. Daarom hoopte ik op wat aanraders...
streeter
-
- 1436 berichten
- 6799 stemmen
Eskimo Limon, American Graffiti, Porky's, Losin' It... o wacht, dat is andersom.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Porky's, Alleen daar is AP een rip-off van. 
Leukste in dat genre zijn Up the Creek & Batchelor's Party
Bob Gray
-
- 1222 berichten
- 2045 stemmen
Road Trip vind ik een van de leukere.
harker
-
- 6 berichten
- 14 stemmen
Another Gay Movie, maar dat is meer een parodie op Amrican Pie. Met homo's in plaats van heteros.
Luver
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
In Film > Genres en landen > comedy of remarriage:
zijn er mensen die (moderne: 1970 tot nu) films kennen waarin het onderwerp:" koppel is getrouwt, gaat uit elkaar, trouwen op het einde terug (met zelfde of met andere) en worden dan eindelijk echt gelukkig" voorkomt? (Stanly Cavell noemde dit in zijn Pursuits of Happiness ‘Comedy of Remarriage’ )
ik denk nu maar aan Mr. en Mrs. Smith.
Kent er iemand nog?
bedankt!
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Harry meets sally of zo?
In de hele film trouwen Harry en Sally nooit.
Maar hier titels noemen is een beetje spoilerig. Je verklapt automatisch het einde. Er schiet me overigens geen titel te binnen.
GrayFox
-
- 68 berichten
- 699 stemmen
In Film > Algemeen > Soortgelijke Films, hulp bij het zoeken naar soortgelijke films:
Ik heb al gezocht naar een topic als deze maar heb hem niet gevonden wat.
Ik hoop dat het topictitel duidelijk is.
Ik vind het namelijk moeilijk om films te vinden die in hetzelfde genre hetzelfde type film zijn als mijn favoriete films.
oftewel, wie kan mij een (goede/top) film aanbevelen die lijkt op een van de volgende films:
Donnie Darko
Fight Club
The Prestige
Memento
Se7en
Twelve Monkeys
iemand nog films die zijn te vergelijken met de hierboven genoemden.
[edit]
voorbeeld: iemand zoekt een film en vindt Pulp Fiction helemaal geweldig dan kun je hem Snatch of Lock Stock natuurlijk goed aanbevelen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Lijkt me wel een handig nieuw verzameltopic.
Er bestaan wel losse topics over een zoektocht naar een film in een bepaald genre en naar voorbeeld van een bepaalde titel, maar zoiets is er nog niet.
Reel.com is wel een handige site voor soortgelijke films-tips:
Het leuke is dat bij de suggesties omschreven staat waarom het een soortgelijke film is.
Pascal A
-
- 213 berichten
- 0 stemmen
Als ik zo naar die films kijk, denk ik dat jij dit wel een vette film gaat vinden.
Freeze frame
http://www.moviemeter.nl/film/26331
Op de cover staat : The same class as Memento
Of deze,
Stay
http://www.moviemeter.nl/film/19243
Twelve monkeys
The Jacket
http://www.moviemeter.nl/film/25176
The I Inside
Yash100
-
- 80 berichten
- 45 stemmen
In De Site > Algemeen > echt goede films..:
Ik heb de komende weken wat tijd over en wilde goede films kijken.Ik hou van de ECHT goede films zoals(in mijn ogen):
The Prestige
The good Shepherd
Little Children.
Babel
En dus niet films als Norbit ,The Holiday en andere feel good movies.
Dus ik wilde weten welke films ik zeker moet zien.Ik ben niet zo'n
film freak dus weet niet was in het eerste rijtje pas...
Ik hoor het graag van jullie.......
salvatore
-
- 1937 berichten
- 3236 stemmen
Kijkend naar je lijstje:
The Illusionist
Children of Men
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
Norbit en The Holiday zijn niet echt feelgood, je hebt daar misschien een beetje een verkeerd beeld van. Je zou It's A Wonderful Life kunnen kijken om dat idee wat bij te stellen 
Sander2
-
- 2816 berichten
- 0 stemmen
About schmidt schijnt ook in de neo realistische - ontwikkeld na WO2 - stijl te zijn. Voor hen die niet weten wat dit mag wezen (ik): gaat over mensen bij de achterdeur van de samenleving. Verder veel niet professionele acteurs en natuurlijke belichting.
About Schmidt is absoluut niet neorealistisch. Evenmin als de films van Antonioni trouwens.
Het Italiaans neorealisme is een filmstroming die begon in 1943 met Ossessione en eindigde in 1952 met Umberto D. De kenmerken van het neorealisme waren:
- Voornamelijk niet-professionele acteurs, ook in hoofdrollen.
- Een simpel verhaal, dat zo uit het leven gegrepen is. Vaak wel over arme mensen, deze films spelen zich dan ook vrijwel altijd af in het arme Italië van vlak na WO 2 (de tijd waarin de films gemaakt zijn dus).
- Ze zijn op locatie opgenomen (meestal arme achterwijken, en het platteland).
- Veel registraties van simpele handelingen, die niet direct van toegevoegde waarde lijken te zijn voor het plot van de film, maar het realisme versterken.
Bekende neorealistische films zijn:
Ossessione (Luchino Visconti, 1943)
Roma, città aperta (Roberto Rossellini, 1945)
Sciuscià (Vittorio De Sica, 1946)
Paisà (Roberto Rossellini, 1946)
Germania anno zero (Roberto Rossellini, 1948)
Ladri di biciclette (De Sica, 1948)
La terra trema (Luchino Visconti, 1948)
Stromboli (Roberto Rossellini, 1950)
Francesco, giullare di Dio (Roberto Rossellini, 1950)
Umberto D. (Vittorio De Sica, 1952)
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
Jij hebt vast en zeker een opleiding gedaan hiervoor? 
Yash100
-
- 80 berichten
- 45 stemmen
Norbit en The Holiday zijn niet echt feelgood, je hebt daar misschien een beetje een verkeerd beeld van. Je zou It's A Wonderful Life kunnen kijken om dat idee wat bij te stellen 
Ik heb me (misschien) wat verkeerd uitgedrukt.
Maar films zoals Norbit en The Holiday zijn, in mijn ogen, niet echt film van hoge qualiteit qua acteerprestaties verhaal (script) regie enz enz
maxcomthrilla
-
- 15578 berichten
- 2842 stemmen
Het Italiaans neorealisme is een filmstroming die begon in 1943 met Ossessione en eindigde in 1952 met Umberto D.
Vind het nogal discutabel om te zeggen dat het neo - realistische tijdperk in 1952 ten einde liep. Veel jaren `50 werk van Fellini valt immers ook onder deze noemer.
starbright boy (moderator films)
-
- 22398 berichten
- 5070 stemmen
Er valt inderdaad over te discussieren, maar helemaal onwaar is het zeker niet. Het is, net als met film-noir, maar net hoe strikt je de term definieert. Vanaf 1952 werd er in ieder geval steeds meer afstand genomen van het neorealisme en latere Italiaanse films bevatten nog wel neorealistische elementen en invloeden, maar zijn toch niet echt puur neorealistisch meer. Ook voor Fellini geldt dat. I Vitelloni heeft nog veel neorealistische elementen, La Strada al minder en La Dolce Vita vrijwel niet meer.
De grote drie van het neorealisme gingen na 1952 ook duidelijk een andere kant op. DeSica's films werden lichtvoetiger, Rossellini's thematiek werd breder en zijn films wat impressionistischer en Visconti's films werden grootser en speelden zich bijvoorbeeld af in een aristocratisch milieu in het verleden..
Neorealisme heeft later nog wel invloed gehad op andere films, met name op Europese, maar bijvoorbeeld ook op de Apu-trilogie van Ray.
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2839 stemmen
Dus ik wilde weten welke films ik zeker moet zien.Ik ben niet zo'n
film freak dus weet niet was in het eerste rijtje pas...
Ik hoor het graag van jullie.......
Zo zou je super veel films kunnen noemen of verwijzen naar de top-lijst ofzo. Hier is in ieder geval een rijtje met films die ik de afgelopen tijd heb bekeken die je toch echt wel zou moeten zien:
-Trainspotting
-The Fountain
-Lost Highway
-2046
-Pan's Labyrinth
-Boogie Nights
-The Woodsman
Zelf houd ik juist meer van Feelgood-films, maar dat zijn deze dus over het algemeen niet echt. Als je nog een goed verkrijgbare kwaliteitsfilm wil in een totaal ander genre dan is Hero (Ying Xiong) een van de beste die ik de afgelopen tijd bekeken heb
(Op The Fountain en Pan's Labyrinth na zijn deze films overigens al redelijk oud).
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
In zekere zin kan men de Dogma films ook tot neorealisme rekenen.
QuentinTarantino
-
- 106 berichten
- 1381 stemmen
In Film > Algemeen > Adviseer me met een paar (onbekende) Must-See's!:
Hallo allen, ik ben een grote filmfan (zoals jullie allemaal denk ik
) en heb echt al ontelbaar veel films gezien (wederom zoals jullie allemaal denk ik
)
De meeste toppers natuurlijk ook! Daarom vraag ik advies voor een paar (onbekende) titels die ik echt gezien moet hebben!
Mijn smaak variert nogal, maar waar ik zo'n beetje van hou: Alle Tarantino-films, the Matrix, Fightclub, Boondock Saints en dergelijke, maar ook iets meer onbekendere en geflipterere films, Requim for a Dream, Four Rooms, American Psycho, Japanse shit bijvoorbeeld... 
Van té veel Hollywood-crap hou ik niet, maar té geflipt vind ik ook niks (pas Gummo gezien, wat een troep!
)
Wie denkt dat ie een beetje op 1 lijn ligt qua film-smaak en kan me helpen aan een paar titels waar ik echt van ga genieten?
ROOSKY
-
- 29923 berichten
- 7938 stemmen
Probleem is een beetje dat je nog niet veel gestemd hebt en moeilijk te zien is wat je dus precies gezien hebt.