- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Zijn liefhebbers van horrorfilms allemaal ziek in hun hoofd?
Zijn liefhebbers van horrorfilms allemaal ziek in hun hoofd?
Mr Confused
-
- 1715 berichten
- 6588 stemmen
Ik heb ook wel eens gehoord dat mensen ziek in hun hoofd worden van bowlen of post bezorgen.

Bart Simpson
-
- 2153 berichten
- 0 stemmen
Er staan hier heel wat interessante berichtjes...
Ik ben niet zo'n horror liefhebber, niet omdat ik niet durf te kijken maar het is mijn genre gewoon niet. Ik heb wel een aantal horrorfilms liggen zoals Saw 1 t/m 4 (van 2 ervan LE's) films als The Grudge 1 +2, alle Texas Chainsaw Massacre films etc. Maar wie kan mij echt iets aanbevelen?
Ik heb bij de musicstore een box zien liggen met alle films van:
Nightmare On Elm Street voor €45,- maar zijn die films aan te raden? Ik heb de scores bekeken van moviemeter voor de films, die zijn niet echt hoog. Maar misschien dat horror-kenners het beter weten?
wyatt earp
-
- 5006 berichten
- 2629 stemmen
@ Bart Simpson. Ik heb een tijd geleden ook alle nighmares aangeschaft, en ik heb er van genoten. Ik kan je ze wel aanraden. Ik heb ze allemaal in 1 week gekeken, en als je ze je niet bevallen breng je ze gewoon terug.
Bart Simpson
-
- 2153 berichten
- 0 stemmen
@ Bart Simpson. Ik heb een tijd geleden ook alle nighmares aangeschaft, en ik heb er van genoten. Ik kan je ze wel aanraden. Ik heb ze allemaal in 1 week gekeken, en als je ze je niet bevallen breng je ze gewoon terug.
Ik wou de box aanschaffen vandaag. Gewoon even proberen. Alleen... hij was al verkocht 
Ik heb 2 andere horror films gekocht:
- 28 weeks later
- Storm Warning
ik ben ook vergeten te zeggen:
The Mist - Blu-Ray
die heb ik ook 
Friday the 13 th
-
- 2558 berichten
- 2023 stemmen
Er staan hier heel wat interessante berichtjes...
Ik ben niet zo'n horror liefhebber, niet omdat ik niet durf te kijken maar het is mijn genre gewoon niet. Ik heb wel een aantal horrorfilms liggen zoals Saw 1 t/m 4 (van 2 ervan LE's) films als The Grudge 1 +2, alle Texas Chainsaw Massacre films etc. Maar wie kan mij echt iets aanbevelen?
Ik heb bij de musicstore een box zien liggen met alle films van:
Nightmare On Elm Street voor €45,- maar zijn die films aan te raden? Ik heb de scores bekeken van moviemeter voor de films, die zijn niet echt hoog. Maar misschien dat horror-kenners het beter weten?
Ik heb de box ook thuis. Als je geen echte horrorfan bent (en geen echte Krueger fan), dan raadt ik deze box eigenlijk niet aan. Simpel om het feit dat er slechts een paar delen echt interessant zijn.
Het origineel en de derde uit de reeks zou ik toch wel eens bekijken. Maar om nu de 6 delen te kopen.....
Probeer eens de eerste en als deze bevalt, dan kun je de vervolgen nog zien, alhoewel geen enkel vervolg het niveau van deel 1 kan halen voor mij.
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Haahahah
Blijven kijken dan 
Het is wel zo dat een vriendin van mij ooit naar de psycholoog is gegaan en toen ik met haar afsprak in de cinema wou ik graag een horrorfilm zien en ze zei toen dat de psycholoog dit ten stelligste afgeraden had.
Ik was laatst op de dam aan het praten met enkele mensen die een extreem aanhanger van een of andere Jezus Christus waren. Toen ik ze vertelde dat ik in de filmindustrie werkte en bezig was met een horrorfilm breekte er iets.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Horror is voor hun waarschijnlijk alleen goed als het lijden van jezus ermee uitgebeeld kan worden
.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Ik was laatst op de dam aan het praten met enkele mensen die een extreem aanhanger van een of andere Jezus Christus waren. Toen ik ze vertelde dat ik in de filmindustrie werkte en bezig was met een horrorfilm breekte er iets.
Je klomp breekte?
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Ja het breekte als een gek. Op de dam mag je geen "brak" zeggen, dit in verband met bepaalde stenen die daar in het plein verwerkt zijn en niet tegen dat woord kunnen.
Bart Simpson
-
- 2153 berichten
- 0 stemmen
Horror is leuk. Dan word je opeens bang en dat geeft een kick. Oja, ik heb meer horror films dan ik dacht:
- 28 weeks later
- Storm Warning
- The Mist (Deze heb ik zelfs op Blu-Ray
)
- The Texas Chainsaw Massacre
- The Texas Chainsaw Massacre: The Beginning
- Saw III (Limited Edition)
- Saw 4 (Limited Edition)
- Saw 2
- Saw 1
- 30 Days Of Night
- Santa's Slay
- The Grudge
- The Grudge 2
- Scream 1
- Scream 2
- Scream 3
- Zombies
- Children Of The Corn IV
Al hoewel deze geen horror is, vond ik hem enger dan veel bovenstaande horror-films:
I Am Legend
18 horror films voor een niet-horror liefhebber vind ik best veel.
En door jullie krijg ik steeds meer interesse om horror films te gaan kijken

Bart Simpson
-
- 2153 berichten
- 0 stemmen
Wat ik bijna vergeet te vragen:
Ik heb een box met alle films van Alien 1,2/ Aliens etc. Die kennen de meeste wel. Alleen deze behoren niet tot het horror genre, alleen ik vind van wel. Wat is het verschil? Want in deze films komen ook enge dingen in voor...
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Alien is in mijn ogen een echte horrorfilm, de vervolgen eerder actie/science-fiction/thriller.
Aapje81
-
- 2227 berichten
- 5185 stemmen
Horror is een ontsnapping uit de dagelijkse realiteit. Een manier om angsten uit het dagelijks leven op een veilige manier te ondergaan. Horror is als het ware een soort adrealine rush die vergelijkbaar is met een ritje in een achtbaan. Horror is een manier om te relativeren en daarom eigenlijk best gezond.
Adrenal
-
- 1381 berichten
- 0 stemmen
Ik vind wel jammer dat die echte horrorfans nooit een top 10 hebben. Dat zou wel leerrijk zijn. Vooral naar die van Die Hard, Willis en Halcyon ben ik benieuwd. (hint hint hint)
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Over horror en seksualiteit:
Er wordt vaak gesuggereerd dat het vermoorden van een persoon intiemer is dan seks. Ik las het ooit in een essay hierover (zoeken!) en er zijn een aantal films (Argento?) die dit thema exploreren.
De vergelijking van het mes (als fallussymbool) en het vlees dat wordt gepenetreerd is zo gemaakt.
Dat slashers zo sterk gekoppeld zijn met seks komt vooral door de succesvolle mal/ formule die het toepast op de doelgroep, nl tieners.
(die na de film hopen van bil te gaan)
Vergelijk bijvoorbeeld Twitch of The Death Nerve/ Bay of Blood met Friday The 13th. Seksualiteit (of coming-of-age) is bijna de rode draad bij de laatste.
Over horror en voortplanting moet ik nog wel even nadenken.
Er zijn inderdaad mooie exemplaren waarin dit speelt, maar dit komt vooral door de fantastische en ongeremde kijk (of fantasie) op dit proces. Ik denk dan aan: May, maar ook bv Re-Animator, Maniac of Rosemary's Baby.
Waant de duivel in The Exorcist zich in het paradijs door in het lichaam van een meisje in bloei te gaan nestelen? En worden ze bij Saw vooral gestraft omdat ze zich schuldig maken aan andere zonden ipv. zich voort te planten? (?)
damianodebeste
-
- 838 berichten
- 0 stemmen
Horror is leuk. Dan word je opeens bang en dat geeft een kick. Oja, ik heb meer horror films dan ik dacht:
- 28 weeks later
- Storm Warning
- The Mist (Deze heb ik zelfs op Blu-Ray
)
- The Texas Chainsaw Massacre
- The Texas Chainsaw Massacre: The Beginning
- Saw III (Limited Edition)
- Saw 4 (Limited Edition)
- Saw 2
- Saw 1
- 30 Days Of Night
- Santa's Slay
- The Grudge
- The Grudge 2
- Scream 1
- Scream 2
- Scream 3
- Zombies
- Children Of The Corn IV
Al hoewel deze geen horror is, vond ik hem enger dan veel bovenstaande horror-films:
I Am Legend
18 horror films voor een niet-horror liefhebber vind ik best veel.
En door jullie krijg ik steeds meer interesse om horror films te gaan kijken

Ik kan je de delen van de Hellraiser reeks ook aanraden.
Die Hard,Willis
-
- 4005 berichten
- 1360 stemmen
Ik kan je de delen van de Hellraiser reeks ook aanraden.
Als je niet zo'n horrorliefhebber bent, zou ik je alleen deel 1 en 2 aanraden. De rest is alleen voor de echte fans.
damianodebeste
-
- 838 berichten
- 0 stemmen
Als je niet zo'n horrorliefhebber bent, zou ik je alleen deel 1 en 2 aanraden. De rest is alleen voor de echte fans.
Ja daar heb je wel gelijk in.
Idol
-
- 235 berichten
- 363 stemmen
Ik hou niet echt meer van horror.... vroeger kon ik er nog wel naar kijken maar nu heb ik zoiets van waarom naar horror kijken, als je ook gewoon leuke en niet zo overdreven films kan kijken. Het is in mijn ogen toch een soort van leedvermaak.
Heb laatst Saw en Identity verwijderd uit mijn collecte omdat ik deze toch niet meer ga kijken. IT en Halloween H20 zijn dan uitzonderingen die ik erg goed vind en af en toe nog zal kijken. maar voor de rest kan horror mij totaal niet meer boeien.
Maar dat mensen ziek in hun hoofd zijn die horror kijken vindt ik een beetje overdreven om te zeggen.
Max en Joep
-
- 1815 berichten
- 0 stemmen
Zijn Liefhebbers Van Horrorfilms Allemaal Ziek In Hun Hoofd?

(ik tenminste zeker wel!)
Bla
-
- 769 berichten
- 2146 stemmen
Hier heb ik ook meerdere malen over nagedacht. Tegenwoordig geven vooral de media (en conservatieve politieke partijen) de schuld van veel geweld onder (vooral) jongeren aan geweldadige films en games. Maar wanneer ik zelf één van deze twee kijk/speel dan krijg ik niet meteen iets van: 'Ik MOET nu iets kapot gaan maken.' Wanneer iemand gezond is, zal diegene ook nooit zulke ideeën krijgen naar mijn mening.
Edit: Tenzij diegene ongelooflijk achterlijk dom is natuurlijk.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5136 stemmen
Waant de duivel in The Exorcist zich in het paradijs door in het lichaam van een meisje in bloei te gaan nestelen?
die wilde net zolang blijven totdat het arme ding rottend in de grond zou liggen... Het kindje is eerder een object van onschuld dan van sexualiteit..Ow ja over argento en over Fulci, vooral deze koppeling, bestaan ook leuke theorien namelijk dat Argento ze eerst mooi maakt voordat ze worden afgeslacht misschien uit angst voor zijn ega of een andersoortig moedercomplex. Fulci daarentegen zou een diepe haat jegens vrouwen koesteren wegens een falend liefdesleven.
Die Hard,Willis
-
- 4005 berichten
- 1360 stemmen
mikey
-
- 28986 berichten
- 5136 stemmen
Dan nog vind ik het flauwe psychologie, hoor.
RobbyT
-
- 215 berichten
- 44 stemmen
Horrorfilms hebben over het algemeen een laag waarheidsgehalte. Oorlogsfilms en rampenfilms hebben dat wel. Mochten liefhebbers van horrorfilms ziek in hun hoofd zijn, dan zouden liefhebbers van die andere genres er erger aan toe zijn. Maar ja, horrorfilms worden nu eenmaal gezien als raar en onvolwassen, volgens sommige mensen, vandaar dat er meer vooroordelen over horrorfilms bestaan dan over die andere genres.
Chloe Moretz
-
- 411 berichten
- 0 stemmen
Ik kijk altijd naar horrorfilms omdat ik het stoer vind, de stoerste horrormovie was toch wel The Texas Chainsaw Massacre (2003)
en Halloween Ressurection die 2 maar soms kijk ik ook wel naar
psychologishe horror films,maar of wij dan ziek in ons hoofd zijn:
" Ik weet niet wat ik moet geloven" horror is een combinatie tussen gruwel en griezel:gruwel is een ander woord voor gore bloed enzo
en griezel is eng creepy met al wat schrikeffecten. het hangt ervan af wat voor horrorfilm eentje met spoken en geesten die gaan nog wel.
maar met allemaal serie moordenaars slashers die zijn wel behoorlijk hevtig. Ik weet nog dat ik als klein kind altijd bang was voor bloed. Als ik een klein wondje had moest ik huilen. Ik denk dat wij horror fanaten altijd wel ergens bang voor waren. We moeten die angst overwinnen en het geeft ons een kick. Maar we zijn niet ziek in ons hoofd of wel soms... We zijn gewoon sympatieke jongens die interessen hebben in gruwel en griezel.
kortom "Ik weet niet wat ik moet geloven"
Rutger
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
[quote]Flipman schreef:
Op deze Topic wilde ik graag bovenstaande vraag behandelen. Mensen die genieten van het leed van anderen in films, is dat niet gewoon ziek?
een nogal vreemde stelling.
Ik houd altijd in het achterhoofd dat het maar een film is... zo kan ik bijvoorbeeld 'genieten' van een actiefilm, waarin ze elkaar gewoon afknallen of in elkaar slaan...Dit wilt toch daarom niet zeggen dat ik dit in de werkelijkheid allemaal zou goedkeuren?
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Ik kijk altijd naar horrorfilms omdat ik het stoer vind
Snap niet echt wat er zo stoer aan is, lijkt me toch dat je het kijkt omdat je er een liefhebber van bent.. 
Laat me raden, je rookt zeker ook, omdat het stoer is..
!
Mensen die horror kijken zijn niet per definitie gek in hun hoofd, films hebben geen invloed op mensen.
Ik kijk sinds mijn 11e ongeveer horror, valt niet aan me te zien of te merken dus dan is het wel best