menu

Film / Algemeen / Langste film / lengte van films

zoeken in:
Nog een paar lange films:

Final Fantasy X (480 minuten)
The Best of Youth (366 minuten)

"Matrjoschka" (2006)is nu de langste film. het is een duitste, stomme film van Karin Hoerler

Langste film die ik heb gekeken was Fanny och Alexander: 312 minuten (staat hier wel als miniserie aangegeven). Heb hem niet in één keer gezien.

klute89
Das Boot was een lange zit.

combi
klute89 schreef:
Das Boot was een lange zit.
bij the green mile dacht ik dat er nooit een eind aan zou komen!

The Stand en Golden years waren wel erg lang, 4 uur ongeveer.

Dat zijn miniseries, geen speelfilms.

ze waren ook als film uitgebracht op 2-dvd

Ik heb hier een 3-DVD box liggen van Bela Tarr´s Sátántangó, http://www.moviemeter.nl/film/11690

435 minuten, dus zo'n 7 uur en 15 minuten voor 'gewoon' een film.

Ik heb even opgezocht wat de langst durende film is en dat is
'' Matrjoschka ''met een lengte van 5700 min. is 4 dagen hier is een link waar ik de film gevonden heb hij staat niet op movie meter dat is jammer maar goed hier is de link

Matrjoschka - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Nomak
Dat kan je toch geen film noemen, lees eens waar het over gaat.

Alexander (the final cut) is best ook pittig qua speelduur

Dick2008
Dit is de langste film die ik ooit heb gezien en als ik me niet vergis in een zit, was destijds op Belgie 1 of 2 zonder pauze.

Gone with the Wind (1939)

Later nog eens geprobeerd om van dvd te bekijken maar was geen doorkomen aan. Toch vind ik het zelf een mijlpaal in de filmgeschiedenis. En een uitdaging om eens in je leven gezien te hebben.

Sindsdien nooit meer een lange film in een keer gezien maar gewoon in delen.

Berlin Alexanderplatz 894min.

Is wel verschenen als een 14delige serie maar is eigenlijk 1 film.

Death Proof is naar mijn gevoel een van de langste films ooit gemaakt

Zelf de langste film die ik ooit heb gezien was Lord Of The Rings The Return of The King,weliswaar de extended version. Heb de tijd niet in de gaten kunnen houden Zo snel vloog het voorbij.

Soms vindt ik het wel eens leuk om echt een lange film te zien (van 3 uur ofzo) maar meestal houdt ik toch liever van films van 90 a 130 minuten ongeveer. Dus niet zo lang als films als: "The Right Stuff " (199 m.) bv. Pasop, begrijp me niet verkeerd. "The right Stuff " vindt ik echt een geweldig mooie en goeie film hoor, maar ik zie die nooit zo in één ruk uit op DVD. Mischien wel als het in de cinema is, want dat is natuurlijk een andere belevenis. Maar al bij al zie ik wel eens graag miniseries. De langste film die ik ooit heb gezien was geloof ik "The 7th Kingdom". Weet het niet meer zeker.

De langste film dat ik gezien heb is Malcolm X. Ik kijk net zoals ALIEN liefst naar films van 90 a 130 minuten.

Als een film wil scoren bij mij moet die meestal ook al iets te bieden hebben... meestal gaat dat ook niet op 2 uren.

Edit: Ik zie nu wel dat de meeste van mijn top10-films amper 2 uren zijn Maar in meeste gevallen zijn films die langer zijn dan 2uur ook toffer.

Sátántangó duurt maar liefst 435 minuten toch maar eens een keertje voor gaan zitten.

Dit is trouwens sinds kort de langste film op de site: 24 h Berlin - Ein Tag im Leben (2009)

Driemaal raden hoe lang hij duurt.

De ''film" Cinematon duurt blijkbaar zo'n 150 uur. Maar of je het echt een film kunt noemen, is dan weer een andere vraag natuurlijk.

niet de langste film maar ook zeker niet mis: Capo dei Capi, Il (2007) (600 minuten)

Dr. Salvador
Knisper schreef:
Dit is trouwens sinds kort de langste film op de site: 24 h Berlin - Ein Tag im Leben (2009)

Driemaal raden hoe lang hij duurt.

een film van 24 uur!

Mijn langste film ooit gezien is (zoals ik hierboven ook al eens zag) La Meglio Gioventu (Best of Youth). Duurt ongeveer 6 uur.

Heb ik toevallig afgelopen maand (ja in etappes haha!) gekeken

Sleep ui 1964 van Andy Warhol en Empire van dezelfde regisseur (beide duren 8 uur) voor de bozo's onder ons dat is 480 minute

oorlog en vrede die heeft ook een looptijd van meer dan 10uur
maar dat is volgens mij een tv serie geweest

Shichinin no Samurai (206 minuten), Das Boot (209 minuten) Dances With Wolves (236 minuten) zijn de langste films die ik gezien heb, en wat mij betreft lang genoeg.

La Meglio Gioventu(366 minuten) heb ik ook gezien, maar toch meer een mini-serie.

13woutie13
Novecento is ook behoorlijk lang met zijn 318 minuten. Wel de moeite waard!

Ik heb nog 2 lange films die ik erg graag wil zien maar waar ik wel een beetje tegenop kijk.

Shichinin no Samurai
Lawrence Of Arabia.

Zal wel in de vakantie worden wanneer ik geen stress heb en er tijd voor kan vrijmaken.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:06 uur

geplaatst: vandaag om 11:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.