menu

Film / Algemeen / Langste film / lengte van films

zoeken in:
(stond oorspronkelijk bij The Ten Commandments)

220 minuten, is dit de langste film ooit gemaakt misschien?

Once Upon a Time in America is 238 minuten lang

narva77 (crew)
Lawrence of Arabia komt toch ook aardig in de buurt geloof ik.

neo (crew)
er zijn nog wel langere films gemaakt volgens mij.volgens mij was er en keer in lantaren/venster een over iets met de bijbel (niet deze) die iets van 6,5 uur duurde.

6.5 uur dat is geen film meer maar een mini serie.
Ik zou er niet aan moeten denken om naar een film van 6.5 te kijken.

Wat de langste film allertijden is, hangt vooral af van de definitie van film, maar als het alleen gaat om commercieel bedoelde, in een bioscoop vertoonde film, dan is het waarschijnlijk "Out 1: Noli me tangere" uit 1970. Volgens de IMDb is die film 729 minuten. http://us.imdb.com/Title?0246135

Zie ook dit bericht op het IMDb "I need to know"-Message Board en de twee bijbehorende replies.

alleen maar wat ik heb gehoord hoor:

maar d'r schijnt een versie te zijn van once upon a time in the west van 13 uur.

ik weet niet of 't waar is...just what I heard

neo (crew)
misschien de gehele trilogie achter elkaar.
dat heb je ook van the godfather.de hele trilogie ,maar dan in chronologische volgorde.die duurt iets van 8,5 uur ofzo.

729 minuten of 12 uur en 15 minuten das lang.
ik zou wel willen weten of ooit iemand die film in 1 keer heeft gezien.

over "Out 1: Noli me tangere" stond bij de Profile van de regisseur op IMDb het volgende:

"the now legendary 13-hour Out 1: Noli me tangere (1970) (made for French TV in 1970 but never broadcast; edited to a 4-hour feature and retitled Out 1: Spectre (1972))"

Als we het criterium stellen op in de bioscoop vertoonde films, is dit dus niet de langste.

tom
Ik had eens een vraag bij triviant over de langste film ooit gemaakt. 24 uur was het antwoord.

langste film is inderdaad 24 huur en is van Andy Warholl. Gebeurt geloof ik helemaal niets in, maar dat hoorde bij de stroming waartoe hij behoorde.

24 uur is al lang, en als er dan ook nix in gebeurt. Dan kun je ook wel zeggen dat het de saaiste film ooit is.

hmmn van Warhol's "sleep" had ik nog een hoes-plaatje, eens kijken of ik die nog kan vinden, zal ik 'm even toevoegen... een film van een uur of 7 of 8 waarin iemand ligt te slapen

Dan telt Out 1: Noli me tangere inderdaad niet mee vrees ik. Maar het eveneens in het forumbericht waaraan ik refereerde genoemde The Cure for Insomnia uit 1987, dat toen nog niet, maar nu kennelijk wel op de IMDb aanwezig is, schijnt de idiote lengte van 5220 minuten te hebben. In de Trivia-sectie van die film staat: "This is the longest movie ever made at a total running time of 85 hours. It premiered in its entirety at The School Of The Art Institute in Chicago, Illinois from 31 January to 3 February 1987 in one continuous showing."

ach ja.. 3,5 dag maar. Met pauzes moet dat te doen zijn

Empire (1964) ook van Andy Warhol duurt 8 uur. En is zeker gereleased in de theaters (zie commentaar op IMDb)

Net zoals eerder genoemde Sleep (Warhol) die ook gereleased is.

Voor The Cure for Insomnia die 3,5 dag zou moeten duren kan ik niet vinden of hij wel of niet in de bios is geweest.

Dus we zitten nu op 8 uur, met Empire als langste bioscoop film...toch??

Geen 8 uur, maar toch nog een respectabele 6 uur duurt ‘Napoléon vu par Abel Gance: première époque: Bonaparte’ (uit 1927). Het gaat om een gerestaureerde versie die op het Telluride (Collorado) filmfestival is vertoond in september 1979. Men vermoedt dat een halfuur materiaal nog steeds vermist is. Opmerkelijk is ook dat deze film eigenlijk maar bedoeld was als een eerste film in een zesdelige reeks over het leven van Napoleon.

Ook vermeldenswaard is ‘Greed’ (1924, 140 minuten, Erich von Stroheim) die in z’n originele versie naar verluidt meer dan 9 uur zou hebben geduurd. Die versie is één keer vertoond in een privé studio-screening De film moest worden ingekort, en von Stroheim deed dat ook, tot 5 uur. De studiobazen waren nog niet tevreden en knipten vervolgens de film in twee delen die elk twee uur duurden. Dat bleek nog te lang, en uiteindelijk werd de film dus uitgebracht in een versie die met een kwart van de oorspronkelijke running time

The Cure for Insomnia is inderdaad waarschijnlijk nooit in de bioscoop vertoond, dus die valt dan helaas ook af.

Heimat - Eine deutsche Chronik en Berlin-Alexanderplatz staan op de IMDb vermeld als miniseries, maar volgens dit bericht (waar ik al eerder aan refereerde) zijn ze aanvankelijk in hun totaliteit in een bioscoop vertoond. Beide films staan ook vermeld in de CineBooks database (hier en hier), en die site vermeld volgens mij doorgaans geen miniseries. Bij Berlin-Alexanderplatz wordt dan vermeld dat het een adaptation [...] made for German television is (en dat is vreemd, want ook tv-films staan meestal niet in CineBooks), en bij Heimat staat dat die usually shown in four successive screenings is. Het woord usually kan impliceren dat de film ooit in z'n geheel vertoond is, maar dat hoeft niet per se. Heimat is 924 minuten, Berlin-Alexanderplatz 896 (volgens CineBooks) of 930 (volgens IMDb).

En dan is er ook nog Four Stars (ook van Andy Warhol), waarbij de IMDb geen lengte vermeldt, maar als alternatieve titel heeft de film The 24 Hour Movie. Bij Alternate Versions staat: "Four Stars, was originally produced with a running time of 25 hours. It was shown once in this format. Afterwards, it was edited down into two features: this one, and Loves of Ondine, The (1968)".

Het is alleen jammer dat we niet weten of 'shown' op een bioscoop betrekking heeft.

Ik weet wel wie de meeste lange films heeft gemaakt, als ik dat zo lees Andy Warhol. Hoeveel km tape moet die wel niet hebben gebruikt.

Ik heb even wat op internet rondgekeken, en dit blijkt niet bepaald de eerste discussie over dit onderwerp te zijn. De meesten geven de 'eer' van langste film aan de The Longest and Most Meaningless Movie in the World' dat precies 48 uur schijnt te duren. Veel informatie is er niet over te vinden, behalve dat het geregisseerd is door ene Vincent Patouillard. Volgens GKOnline is de film commercieel vertoond, maar volgens de meeste andere sites is het alleen maar een poging om de langste film te zijn. De titel onderschrijft dat.

Ask Bizarre heeft een hele lijst, met na The Cure for Insomnia en The Longest and Most Meaningless Movie in the World, de Chinese film The Burning of the Red Lotus Temple uit 1928, maar volgens de IMDb Trivia-pagina van deze film is die nooit in zijn totaliteit vertoond. Volgende op de lijst is Andy Warhol's Empire, die hier 24 uur zou moeten duren, maar alle andere bronnen zeggen 8 uur, dus dat zal hier wel een foutje zijn. Als we die ook afstrepen, komen we uit op Heimat (die ik al in mijn vorige bericht noemde). Ask Bizarre is ervan overtuigd dat deze film tweemaal in zijn totaliteit vertoond is. Ook zijn Berlin-Alexanderplatz en Out 1 vermeld op deze site, maar die worden als korter dan Heimat beschouwd.

Niklasson.net heeft ook een top samengesteld, en komt ook uit op The Cure for Insomnia. Een opmerkelijke nummer twee is Mondo Teeth, dat hier 50 uur zou moeten duren (timmar betekent uur gok ik). De enige andere bron die Mondo Teeth vermeldt is dat IMDb Message Board bericht waaraan ik eerder refereerde, maar die ging uit van 25 uur. In verband met gebrek aan zekerheid kunnen we deze dus beter ook schrappen. Na The Longest and Most Meaningless Movie in the World en The Burning of the Red Lotus Temple meldt deze top ook nog **** (=Four Stars) van Andy Warhol, wat hier 24 uur zou moeten duren. Ik heb geen informatie kunnen vinden die aantoont dat deze film commercieel vertoond is. Daarna gaat de eer naar Heimat, gevolgd door Berlin-Alexanderplatz. The Old Testament uit 1922 zou 13 uur moeten duren, maar ik kan verder geen informatie vinden over die film. Daarna komt Comment Yukong déplaca les montagnes uit 1976, die volgens de IMDb 763 minuten is (verder geen informatie over vertoon in bioscopen). Daarna komt The Human Condition (Ningen no Joken), maar volgens de IMDb zijn dat drie afzonderlijke films. Daarna komt Shoah, die 566 minuten duurt, maar het lijkt mij stug dat mensen naar de bioscoop gaan om 9,5 uur lang naar een documantaire over de holocaust te kijken. Uit niets blijkt echter dat de film niet in de bioscoop is geweest. Napoléon uit 1927 duurt volgens Niklasson 9 uur. Volgens de IMDb zijn er vele versies in omloop, maar was de langste versies 6 uur. Wagner is een miniserie, dus die valt ook af, en over La Roue is er weinig bekend. De volgende op de lijst is War and Peace, en daarover schrijft de IMDb op de Alternate-Versionspagina "There are three different versions: The American release, a 360 minute film in two parts (dubbed in English). The Russian release, a series of four films totalling 403 minutes (see also Vojna i mir I: Andrei Bolkonsky (1965) (qv), Vojna i mir II: Natasha Rostova (1966) (qv), Vojna i mir III: 1812 god (1967) (qv) and Vojna i mir IV: Pierre Bezukhov (1967) (qv)). Most reviews (including Leonard Maltin's) list this film's running time as 507 minutes, suggesting an unreleased Director's Cut". Deze film telt dus ook niet als geheel. Dan komt Andy Warhol's Empire (8 uur), en daar zijn we in ieder geval zeker van.

De laatste interessante lijst is deze Franstalige site met statistieken (wel even naar beneden scrollen). Deze site maakt een onderscheid tussen commerciele en niet-commerciele versies. The Cure for Insomnia, The Longest and Most Meaningless Movie in the World en The Loves of Ordine (=Four Stars) worden hier als niet-commercieel betiteld in hun oorspronkelijke lengtes, en als langste commerciele geeft deze site dan The Burning of the Red Lotus Temple. Die is echter nooit in zijn totaliteit vertoond (zoals ik al eerder vermeldde), dus die valt ook af. Dan komt Heimat, waarbij wel vermeld wordt dat die meestal in twee delen of in episodes vertoond wordt, en daarom vermeldt de site Berlin-Alexanderplatz eerst.

Samenvattend concludeer ik het volgende (als ik films waarover weinig bekend is weglaat): De langste film allertijden is The Cure for Insomnia, gevolgd door The Longest and Most Meaningless Movie in the World. Beiden zijn echter waarschijnlijk nooit commercieel vertoond. Wie dat criterium hanteert komt uit op Heimat, en wie die ook wil afstrepen omdat het volgens de IMDb een miniserie is, komt uit op Andy Warhol's Empire (maar dan moeten wel een heleboel films geschrapt worden wegens gebrek aan informatie)

(Heb ik nu in elk geval het record voor langste post allertijden? )

de origenele versie van Terrence Mallick's oorlogsfilm "The Thin Red Line" was origineel 6 uur maar moest worden geedit naar 3 uur waardoor o.a. Bill Pullman uit de film verdween.

klopt!, dit vond ik op het net over the thin red line: "If Terrence Malick ever gets round to releasing a director's cut of The Thin Red Line, it's likely to be the longest film ever made. "We shot a million and a half feet," Jim Caviezel (who stars as Private Witt) recalls. That computes to around 100 hours of footage or - to put it put another way - enough for 50 full-length features. Inevitably, vast chunks of the film and even entire performances (including those of Bill Pullman and Mickey Rourke) were lost along the way."

mja...dit is natuurlijk geen film die 100 uur duurt, er is alleen 100 uur aan beeldmateriaal

ernest goes camping?

Elke film waar geen Yoda in voor komt duurt gevoelsmatig al langer dan 100 uur..

In Film > Algemeen > Lengte van films:

Hallo,
het valt mij op dat tegenwoordig alle nieuwe film ontzettend lang duren en daarom langdradig zijn vind ik. Waarom gebeurt dat? Is iemand het wel eens eerder opgevallen? Je moet zowat een hele avond uittrekken voor een film, 2,5 uur is geen uitzondering meer. Ik noem:
*Pirates of the Caribbean
*The Matrix (alle delen)
*Ocean's 12
*Inside Man
Om wat recente films te noemen. Duren allemaal veel te lang vind ik (hoewel POTC wel een goede film is hoor).
Iemand het met mij eens?

edit
Ah er was al een topic! Vergeet mijn bericht danmaar. Ik vind in iedergeval dat films te lang duren.

Inside Man duurt maar 2 uur, dus dat valt wel mee, maar verder komen er wel veel overdreven lange films uit. Beste voorbeeld van een film die te lang duurt is wel King Kong. Had gerust een uur van afgehaald kunnen worden.

Was hier trouwens niet al een topic over?

The One Ring schreef:
Inside Man duurt maar 2 uur, dus dat valt wel mee, maar verder komen er wel veel overdreven lange films uit. Beste voorbeeld van een film die te lang duurt is wel King Kong. Had gerust een uur van afgehaald kunnen worden.

Was hier trouwens niet al een topic over?

Jep daarom is het verplaatst ik zie het nu ook. King Kong duurde inderdaad veelste lang. Hoe kun je ooit zon lange film maken.

de langste film ter wereld(tot zover ik weet)is"the cure for insomnia".
deze duurt maar liefst 87 uur.
de 2de plaats is voor"the longest and most meaningless movie in the world".
er is ook nog:"burning of the red lotus temple,empire en ****(four stars)"

deze info is ook te lezen op"wikipedia:the free enceclopedy"

Gast
geplaatst: vandaag om 04:17 uur

geplaatst: vandaag om 04:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.