• 8.985.754 stemmen

Ontwikkeld door: Enzo Monteleone en Pietro Valsecchi

Met: Daniele Liotti, Claudio Gioè en Salvatore Lazzaro

Oorsprong: Italië

Datum van release: donderdag 25 oktober 2007

Eerst uitgezonden op: Canale 5 (Italië)

Plot Il Capo dei Capi

Corleone vertelt het waargebeurde verhaal van maffiabaas Salvatore 'Totò' Riina, die bij zijn vijanden bekend stond als 'Het Beest', en die verdacht wordt van honderden moorden. Deze meeslepende serie volgt Riina vanaf zijn jeugd in het Siciliaanse stadje Corleone, waar hij als tiener een misdaadbende vormt met zijn vrienden. We volgen zijn lange en bloedige loopbaan binnen de maffia, tot en met de gewelddadige oorlog die hij in de jaren tachtig en negentig voert tegen zowel rivaliserende maffiabendes als tegen politie en justitie.

1. 1. Prima Puntata (1943 - 1958)

25 oktober 2007 (1 uur en 40 minuten)

In het dorpje Corleone ziet Totò Riina hoe zijn vader en broer omkomen bij een bomexplosie. In één dramatische klap is de 13-jarige Totò de kostwinner van het gezin geworden. Samen met drie vrienden: Biagio, Binnu en Calogero, vormt hij een bende die zich bezighoudt met kruimeldiefstallen. Het duurt niet lang of Totò’s lef wordt opgemerkt door de lokale maffia. Hij en zijn vrienden worden gerekruteerd, maar Biagio kiest ervoor om op het rechte pad te gaan. Terwijl Totò verwikkeld raakt in een felle maffia-oorlog, wordt Biagio politieman.

2. 2. Seconda Puntata (1963 - 1969)

1 november 2007 (1 uur en 40 minuten)

Totò Riina maakt deel uit van een machtige maffiabende. Wanneer een oorlog tussen verschillende bendes dreigt uit te breken, besluit hij om samen met zijn vertrouwelingen onder te duiken in Corleone. Maar in zijn geboortestad is zijn jeugdvriend Biagio betrokken bij een onderzoek naar de misdadige carrière van Riina en zijn bendeleden. Het kat en muisspel tussen de twee vroegere vrienden leidt uiteindelijk tot een arrestatie. Maar hoe lang kan de Italiaanse justitie Riina gevangen houden?

3. 3. Terza Puntata (1969 - 1978)

8 november 2007 (1 uur en 40 minuten)

Zonder medeweten van zijn baas Liggio organiseert Totò Riina de ontvoering van Antonio Caruso, de 13-jarige zoon van een rijke en machtige familie. Maffiabazen vrezen dat deze misdaad tot harde acties van politie en justitie zal leiden. Maar Riina is onverschrokken: Hij weet justitie te intimideren met een aanslag op de openbaar aanklager. Ondertussen zoekt hij steun bij andere maffialeden om voorgedragen te worden voor de “Commissie”, de hoogste overlegtafel van de maffia. Maar dan moet Riina wel eerst afrekenen met zijn baas Liggio, die hem langzamerhand tot een last is geworden.

4. 4. Quarta Puntata (1979 - 1981)

15 november 2007 (1 uur en 40 minuten)

Uit Thailand importeren ze de grondstoffen, die in Palermo in drugsraffinaderijen worden verfijnd, en van daaruit verscheept naar de Verenigde Staten. De Corleonesi, de bende van Totò Riina, heeft zelf geen contacten in Thailand en Amerika en is dus afhankelijk van andere maffiabendes. Dat zint Riina helemaal niet. Heimelijk zoekt hij steun bij de “soldaten” van de rivaliserende bendes. Totò Riina maakt zich op voor een oorlog. Ondertussen bereidt de politie een grootschalige actie voor om de drugsraffinaderijen van de maffia te sluiten. Ook aan dit front besluit Riina om keihard terug te slaan, met grote gevolgen voor zijn oude jeugdvriend Biagio. Het doel van Totò Riina is nu voor iedereen duidelijk: Totale macht over de Siciliaanse maffia.

5. 5. Quinta Puntata (1982 - 1987)

22 november 2007 (1 uur en 40 minuten)

Hij omringt zich met vertrouwelingen en ruimt iedereen die hem tegenwerkt genadeloos uit de weg, inclusief politici, magistraten en politiemannen. Ondertussen wordt Biagio gevraagd om onderzoeksrechters Falcone en Borsellino bij te staan in hun strijd tegen de maffia. Met behulp van een belangrijke informant lukt het hen om kopstukken van de maffia aan te klagen, waaronder Totò Riina. Tijdens de rechtszaken die volgen worden Riina en de andere maffiabazen tot levenslang veroordeeld. Maar Riina is nog steeds op vrije voeten en is niet van plan zich zonder slag of stoot gewonnen te geven, iets wat Biagio aan den lijve moet ondervinden.

6. 6. Sesta Puntata (1988 - 1993)

29 november 2007 (1 uur en 40 minuten)

Totò Riina is nog steeds op de vlucht voor justitie. De grote baas van de Cosa Nostra is woedend over zijn veroordeling en zint op wraak. Hij geeft zijn meest gevreesde huurmoordenaar Brusca opdracht om onderzoeksrechters Falcone en Borsellino te vermoorden. Twee maanden later komen beiden om bij een bomaanslag die de wereld schokt. Riina’s rechterhand Provenzano gelooft niet dat een oorlog tegen de Italiaanse staat gewonnen kan worden en dat verschil van inzicht zorgt voor frictie tussen de twee boezemvrienden. Het misdaadimperium van Riina valt langzaam maar zeker uit elkaar. Justitie en politie grijpen hun kans. Uiteindelijk staan Biagio en Totò Riina na jaren weer oog in oog.

Totò Riina

Stefano Bontate

Salvatore Inzerillo

avatar van 606

606

Dikke 5, ben ontzettend blij deze in bezit te hebben, mooie opbouw en soms gruwelijk hard, acteurs doen het ook zeer geloofwaardig. Gebaseerd op het leven van Salvatore 'Totò' Riina.

Il Capo dei Capi.

Sterke cast, geloofwaardige acteerprestaties, spannend, boeiend, interessant, meeslepend & bikkel maar dan ook echt bikkelhard.

Goede combinatie van drama/misdaad en tevens wordt in elke vertoonde aflevering de sfeer uitermate realistisch weergegeven.

De volle 5 sterren van mijn kant voor Il Capo dei Capi (2007).

avatar van walnuts

walnuts

Maffiabaas Toto Riina (waarop de serie gebaseerd is) vannacht overleden

avatar van Toontje_mm

Toontje_mm

Wie het boek Mocro Maffia heeft gelezen zal de passage niet zijn ontgaan waar uit de doeken wordt gedaan dat dit het materiaal is waardoor alle ambitieuze Maroc haantjes zich lieten inspireren, er zouden gebrande deeveedeetjes rondgaan en alles.

In de serie kwam dit overigens ook iets of wat terug.

Zelf weet ik het inmiddels wel met de Italiaanse galbakken.

En met Pablo Escobar.

Doe mij maar een schitterend levenslied zanger als Antonello Venditti.

En de knagende ambitie bedenkelijker wijze morele ontwikkeling Maroc haantjes.

Die kunnen voor nu ook nog wel mijn milde fascinatie verdragen.

Maar ook dat zal spoedig zijn einde kennen, vermoedelijk.

Meer of minder.

Dan toch liever niet meer, meer.

Zijn leukere meer diepzinnige dingen namelijk.

avatar van alain34_mm

alain34_mm

heeft iemand een link of weet waar je dit kan kijken? ben overal er naar op zoek maar valt niks te vinden.. teminste met engelse/nederlandse subtitles.

avatar van Walter White

Walter White

alain34_mm schreef:

Heb ook overal naar gezocht om te kijken en kon ook nergens vinden snap niet dat Netflix of andere streaming diensten z'n serie niet op zetten. Waar betaal je het allemaal voor als er niet z'n serie kan kijken.

Maar als je interesse hebt je kan het wel pindakazen en met Engels ondertiteling.

En veel succes ermee om het te vinden.

avatar van _Azrael_

_Azrael_

In het bezit van de complete DVD box. Gekocht bij de kringloop winkel. Blij mee. Steengoed.