• 15.943 nieuwsartikelen
  • 178.894 films
  • 12.262 series
  • 34.061 seizoenen
  • 648.967 acteurs
  • 199.231 gebruikers
  • 9.386.912 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

Flieber

• 116 berichten
  • 829 stemmen

Enig zoekwerk op Rommel in de plotomschrijving levert deze titel op :

The Battle of the Damned

het gaat in ieder geval over een brandstofdepot

Italië

Oorlog

79 minuten

geregisseerd door Roberto Bianchi Montero

met Fabio Testi, Dale Cummings en Gérard Herter

Tijdens de Tweede Wereldoorlog krijgt een speciaal geselecteerd groepje commando's de gevaarlijke maar vitale missie om een brandstofdepot in de Sahara, waar generaal Rommel zijn tanks laat tanken, op te blazen.

raizeredge

• 114 berichten
  • 0 stemmen

Is dat niet Raid on Rommel

Flieber

• 116 berichten
  • 829 stemmen

Raid on Rommel staat niet bij de titels of alternatieve titels dus volgens mij niet.

Miron

• 744 berichten
  • 74 stemmen

Miron schreef:
Ik zoek een film waarin een of andere enge slechterik een kindertehuis binnenloopt om vervolgens de verzorgsters en de kinderen af te schieten.

De (vrouwelijke) verzorgsters proberen hem tegen te houden maar falen er in het geweer te laden waarna hij de kinderkamer inloopt om het klusje af te ronden.

Deze schoft heeft mysterieuze, zwarte kleding aan.

Hellupie!

narva77 (crew films)

• 12737 berichten
  • 6541 stemmen

Ik zoek wéér een paar films! Ik ben nog steeds niet uitgezocht.

1): Een Britse film over een jonge slimme tiener die heel wat in zijn mars heeft, maar het ongeluk heeft om in een arm arbeidersgezin te wonen. Ik geloof dat hij wat met literatuur heeft, maar zijn ouders steunen hem daarin niet en vinden dat ie maar moet werken geloof ik. Hij wordt wél gesteund door zijn jonge lerares, en hij wordt verliefd op haar. Héél even ziet het er naar uit dat ze een relatie krijgen, maar uiteindelijk toch niet.

De film lijkt een beetje op de sociaal drama's van regisseur Ken Loach, en het zou zomaar een film van Loach kunnen zijn...

2): Een waarschijnlijk Hongaarse en/of Canadese film, vrij oud ook. Ik denk uit de jaren '70. Een jonge knul (tiener) in Boedapest heeft nog niet veel ervaring in de liefde, en krijgt een sexuele relatie met maarliefst twee oude vrijsters, terwijl er een leuk mooi meisje van zijn eigen leeftijd verliefd op hem is.

Later in de film vertrekt hij naar ik geloof Montréal (Canada), en ontmoet daar een ook al knappe iets oudere vrouw. Ze krijgen een relatie, maar zij is onvruchtbaar of gesteriliseerd, en ze kan geloof ik géén orgasmes krijgen...

Het is een vrij oude film uit de jaren '70, en waarschijnlijk een soort zedenschets!

3): Een film uit de jaren '80 of '90. Ik dacht eerst met Roseanne barr, maar daar kan ik niks op vinden! Een alleenstaande moeder (een beetje zwaarlijvig, daarom moest ik aan Roseanne denken) verhuist vanuit de grote stad met haar zoontje naar een kleine plaats. Het zoontje ziet dat in eerste instantie natuurlijk niet zo zitten. De moeder krijgt vriendschap met enkele vrouwen in hun nieuwe woonplaats, en ook met een man die een boekenwinkel of zoiets heeft. Daar krijgt ze geloof ik een relatie mee. De jonge zoon gaat op een sport (Honkbal) en uiteindelijk vinden ze allebei hun geluk in hun nieuwe woonplaats.

4): Een film met Chevvy Chase. Hij en zijn gezin verhuizen uit de stad naar een huisje op het platteland, en zoals in elke Chevvy Chase-film overkomt ze weer allerlei slapstick-achtige dingen.

danise

• 57 berichten
  • 6 stemmen

1. Notes on a scandal.. denk ik..!

narva77 (crew films)

• 12737 berichten
  • 6541 stemmen

danise schreef:

1. Notes on a scandal.. denk ik..!

Nee helaas, het is NIET "Notes on a Scandal". Die is véél bekender. En die heb ik een paar weken terug nog gezien op TV. Nee, de film die ik zoek is véél ouder, ik denk uit de jaren '90! En hij is waarschijnlijk veel minder bekend. Zag er een beetje Arthouse uit!

In ieder geval bedankt!

Erwinner schreef:

4. Funny Farm (1988)

Ja, dat moet hem zijn. Bedankt Erwinner!

narva77 (crew films)

• 12737 berichten
  • 6541 stemmen

narva77 schreef:

Ik zoek wéér een paar films! Ik ben nog steeds niet uitgezocht.

1): Een Britse film over een jonge slimme tiener die heel wat in zijn mars heeft, maar het ongeluk heeft om in een arm arbeidersgezin te wonen. Ik geloof dat hij wat met literatuur heeft, maar zijn ouders steunen hem daarin niet en vinden dat ie maar moet werken geloof ik. Hij wordt wél gesteund door zijn jonge lerares, en hij wordt verliefd op haar. Héél even ziet het er naar uit dat ze een relatie krijgen, maar uiteindelijk toch niet.

De film lijkt een beetje op de sociaal drama's van regisseur Ken Loach, en het zou zomaar een film van Loach kunnen zijn...

2): Een waarschijnlijk Hongaarse en/of Canadese film, vrij oud ook. Ik denk uit de jaren '70. Een jonge knul (tiener) in Boedapest heeft nog niet veel ervaring in de liefde, en krijgt een sexuele relatie met maarliefst twee oude vrijsters, terwijl er een leuk mooi meisje van zijn eigen leeftijd verliefd op hem is.

Later in de film vertrekt hij naar ik geloof Montréal (Canada), en ontmoet daar een ook al knappe iets oudere vrouw. Ze krijgen een relatie, maar zij is onvruchtbaar of gesteriliseerd, en ze kan geloof ik géén orgasmes krijgen...

Het is een vrij oude film uit de jaren '70, en waarschijnlijk een soort zedenschets!

3): Een film uit de jaren '80 of '90. Ik dacht eerst met Roseanne barr, maar daar kan ik niks op vinden! Een alleenstaande moeder (een beetje zwaarlijvig, daarom moest ik aan Roseanne denken) verhuist vanuit de grote stad met haar zoontje naar een kleine plaats. Het zoontje ziet dat in eerste instantie natuurlijk niet zo zitten. De moeder krijgt vriendschap met enkele vrouwen in hun nieuwe woonplaats, en ook met een man die een boekenwinkel of zoiets heeft. Daar krijgt ze geloof ik een relatie mee. De jonge zoon gaat op een sport (Honkbal) en uiteindelijk vinden ze allebei hun geluk in hun nieuwe woonplaats.

4): Een film met Chevvy Chase. Hij en zijn gezin verhuizen uit de stad naar een huisje op het platteland, en zoals in elke Chevvy Chase-film overkomt ze weer allerlei slapstick-achtige dingen.

Echt helemaal niemand die films 1, 2 en 3 denkt te weten???

riesma

• 3706 berichten
  • 3083 stemmen

Ikke niet, helaas.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

narva77 schreef:

(quote)

Echt helemaal niemand die films 1, 2 en 3 denkt te weten???

Zolang jij Das Leben der Anderen weigert een (maximale?)beoordeling te geven praat ik niet meer met je

Bubblez

• 2064 berichten
  • 2511 stemmen

narva77 schreef:

Misschien Olyan Mint Otthon

narva77 (crew films)

• 12737 berichten
  • 6541 stemmen

Nee helaas, als ik zo naar de synopsis van die film kijk, lijkt hij er niet echt op. Nee, Canada speelt een rol in de film, ik dacht Montréal. Het gaat over een puber/tiener die sexuele relaties krijgt met twee oudere vrijsters, terwijl hij geen oog heeft voor meisjes van zijn eigen leeftijd!

In de film "Olyan Mint Otthon" gaat het over een Hongaar die terugkeert uit de USA, die een vriendschappelijke band aangaat met een tienjarig meisje. Dus ik geloof niet dat het deze film is.

Maar ik ga het nog eens verder onderzoeken.

Bedankt anyway Bubblez!

robertver

• 3 berichten
  • 0 stemmen

ik zoek de volgende film en kan niet op de titel komen:

Bij de openingsscene wil een team van agenten een vrouw met een donkere huidskleur arresteren. Zij is hoofd van een criminele organisatie en heeft het HIV virus. Tijdens de poging tot arrestatie wordt deze afgebroken omdat de vrouw een baby in haar armen zou hebben. 1 van de vrouwelijke agenten is een bekende actrice. Ik dacht dat het Jodie Foster is, maar weet dit niet meer zeker.

Ik pieker me echt al een hele tijd suf, maar kan er niet achter komen welke film dit is. Wordt er echt gek van!!

WIE HELPT MIJ?

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3923 stemmen

Ik denk dat het Hannibal is.Het vervolg van Silence of the Lambs met jodie foster.Alleen wordt haar rol nu gespeeld door Julianne Moore.

robertver

• 3 berichten
  • 0 stemmen

wimnoot schreef:

Ik denk dat het Hannibal is.Het vervolg van Silence of the Lambs met jodie foster.Alleen wordt haar rol nu gespeeld door Julianne Moore.

Dank voor het meedenken, maar volgens mij is het niet Hannibal. De vrouw in kwestie heette volgens mij Imelda en het ging volgens mij over een drugskartel.

robertver

• 3 berichten
  • 0 stemmen

robertver schreef:

(quote)

Dank voor het meedenken, maar volgens mij is het niet Hannibal. De vrouw in kwestie heette volgens mij Imelda en het ging volgens mij over een drugskartel.

Net even verder gezocht op Hannibal en,

JE HEBT HELEMAAL GELIJK!!

Super bedankt voor het meedenken. Scheelt me weer een slapeloze nacht

ahp2002

• 35 berichten
  • 87 stemmen

Ik zoek een Nederlandse film waarin de acteurs soms ineens spontaan stukjes gaan zingen. Heb hem denk ik rond de 8 tot 10 jaar geleden gezien.. Weet iemand de titel wellicht?

narva77 (crew films)

• 12737 berichten
  • 6541 stemmen

Heb je niet wat meer informatie? Waar gaat de film over? Bekende acteurs?

Misschien Ja Zuster, Nee Zuster (2002)?

Of anders misschien Jan Rap en Z'n Maat (1989)?

stemvantwente

• 50 berichten
  • 80 stemmen

Hallo

Ik ben op zoek naar een film die ik altijd keek toen ik stukken jonger was, maar kan helaas de titel niet meer herinneren.

Wat ik me nog kan herinneren van deze film is

Een kerel die in een doos zit met een slot erop, en een klein kind die hem vrij laat en alleen dat kind kan hem zien! en het kereltje uit die doos doet dan erg vervelend tegen anderen en het jongetje probeert dan de rampen die hij veroorzaakt te stoppen, en het is eerst een groen balletje dat uit die doos komt een stuiter bal (flubber idee)

Jammer genoeg kan ik niet duidelijker zijn

Ik hoop dat iemand dit herkent en me verder kan helpen

Groet Roy

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3923 stemmen

Klinkt een beetje als Drop Dead Fred.Ik hoor wel of ik het goed heb.

Baggerman

• 10840 berichten
  • 8286 stemmen

Misschien Drop Dead Fred of zo? Of Bogus.

Edit:

Net een fractie later, wimnoot!

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

En als het hem niet is moet ik hem zeker eens gaan kijken haha. Grappige poster. Wel vaag van gehoord, maar lijkt me wel wat.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Weinig votes eigenlijk. DDF was nogal een megahit in de videotheken.

Drop Dead Fred - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

narva77 (crew films)

• 12737 berichten
  • 6541 stemmen

En internationaal succes voor de Zeeuwse regisseur Ate de Jong!

DrJ

• 80 berichten
  • 152 stemmen

Hoe heet die film dat de aarde vergaat door zonnevlammen en waar an het eind een jongetje en meisje moeten worden gered, want die mogen met de fluistermannen mee naar een zogenaamd paradijs om daar een nieuw leven op te bouwen?

Bubblez

• 2064 berichten
  • 2511 stemmen

DrJ

• 80 berichten
  • 152 stemmen

Bubblez schreef:

(quote)

Knowing

thank u ...dat was m inderdaad

Lancher

• 169 berichten
  • 1914 stemmen

Een geruime tijd geleden zag ik een keer een voor stukje van een film over een soort van kerkelijke sekte. In iedergeval het was een soort van afgesloten gemeenschap/school waar jongeren naar toe gaan, maar waar echt zieke dingen gebeuren. Zo valt er een meisje uit een kerk raam als ik het me goed kan herrineren. Grote kruisen staan in de fik. De voor stukjes lieten het iniedergeval erg ziek lijken. Een beetje Skulls en Crimson rivers invloeden zeg maar.

Het kan trouwens zijn dat ik nu meerdere films door elkaar haal, maar noem elke film maar die hier op lijkt, want er moet er toch één bij zitten die het is!

Alvats bedankt!

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Misschien staat hij hier tussen?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.