- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
Locutus
-
- 606 berichten
- 5888 stemmen
Een hele tijd geleden heb ik op school eens een film gezien over Anne Frank. Het was een Nederlandsche film en het ging eigenlijk alleen over de familie Frank op die zolder. Het eindigde net voordat de Duitsers binnenkwamen. Ik kan hem ook niet vinden op IMDB... Imand een idee?
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Met Jeroen Krabbe als Otto Frank?
Dan zou het kunnen gaan om de tv-bewerking van het toneelstuk. Zie ook http://www.nfdb.nl/. Als je daar Anne Frank intypt, kom je de film waarschijnlijk wel tegen.
Locutus
-
- 606 berichten
- 5888 stemmen
Dat zou heel goed kunnen. Bedankt. Waarom staat deze niet in MM? Telt dit niet als een film?
angelique1971
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek een film die draaiden ze vroeger altijd met kerstdagen op TV. Het gaat over een ziekenhuis die bestuurd word door een computer en deze computer slaat op tilt dan komt zo'n reanimatie apparaat uit het plafond en er komen verkeerde medicijnen in een infuus terecht ik weet niet of dit nu een film is van alfred hitchkock of hoe heet die gast maar ik weet de titel van de film ook niet meer, vond het altijd zo'n gave film en wil hem graag nog eens zien dus wie kan me helpen, alvast bedankt. groetjes van angelique
renske
-
- 1105 berichten
- 926 stemmen
Met kerstdagen op tv... eh... Sound of Music misschien?
as
-
- 3548 berichten
- 5932 stemmen
Viel er dan een reanimatie apperaat op haar hoofd toen ze zat te zingenop die grote berg? 
renske
-
- 1105 berichten
- 926 stemmen
Dat zouden sommige mensen hoogstwaarschijnlijk wel willen...
Anatolia
-
- 2666 berichten
- 1511 stemmen
Ik ga geen film vragen die ik ooit gezien heb in mijn leven. Ik ga een film vragen die ik ooit nog wil zien.
Ik ben op zoek naar een Sci-Fi waarin de mensheid geconfronteerd wordt met buitenaards leven. Maar dit buitenaardse leven mag er geen zijn zoals in Alien of Independence Day. Dat is troep. Dit buitenaards leven moet op de eerste plaats intelligent zijn en niet het simpele uiterlijk hebben van een slijmerige monster uit een willekeurige kinderfilm.
Welke film raadt u me aan (behalve die, die ik al gezien heb)?
Anatolia
-
- 2666 berichten
- 1511 stemmen
Een andere intelligente vraag is natuurlijk:
hoe moeten jullie nou weten wat ik gezien heb?
Hm.
Edit: Raad me er maar een paar tegelijk aan (voor de deskundigen is dat toch niet te veel moeite?). Dan kan ik zeggen welke ik gezien heb en welke niet.
Esteban
-
- 3606 berichten
- 1826 stemmen
Ik zoek de titel van een film (mogelijk tv-film) die gaat over een lerares en haar band met een probleemleerling van 17 a 18 jaar. Die jongen woont in een arme buurt en zorgt voor z'n doodzieke moeder. Op het einde van de film blijkt ineens dat de jongeman de als kind ontvoerde zoon van die lerares zélf is.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
@ Anatolia
Contact, K-Pax, The Astronaut's Wife (wel een slechte film IMO), X-Files serie, Close Encounters of the Third Kind. Kan je verder ook nog 2001 aanraden maar die staat in je top 10 zag ik. En de film Alien troep noemen is een [woutermodus]gotspe[/woutermodus].
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
Anatolia: "The Day the Earth stood still" misschien.
Of anders "The Iron Giant" 
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
En de film Alien troep noemen is een [woutermodus]gotspe[/woutermodus].
Nonsens.
hugohei
-
- 2149 berichten
- 2347 stemmen
Esteban : dat is exact de beginplot van de Australisch tv-serie The Restless Years - in Nederland met enig succes bewerkt tot GOEDE TIJDEN, SLECHTE TIJDEN.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Ook om aan te raden: Fire in the Sky. Maar dat is meer een ontvoeringsverhaal, zoek je niet echt denk ik.
Anatolia
-
- 2666 berichten
- 1511 stemmen
@ Anatolia
Contact, K-Pax, The Astronaut's Wife (wel een slechte film IMO), X-Files serie, Close Encounters of the Third Kind. Kan je verder ook nog 2001 aanraden maar die staat in je top 10 zag ik. En de film Alien troep noemen is een [woutermodus]gotspe[/woutermodus].
K-Pax: plot spreekt me niet echt aan, al bezorgt de naam Spacey natuurlijk altijd kippevel.
tAW: gezien, slechte film ook IMO.
X-Files serie: de serie gevolgd, de film ook gezien.
CEotTK: ja, die staat dus op mijn lijstje. Ik heb alle hoop dan ook op deze film gevestigd, want nog geen enkele Sci-Fi heeft mij echte voldoening gegeven tot nu toe.
Waarom ik Alien troep noemde is, omdat ik gewoon niets heb met slijmerige monsters. Verder wel een opmerkelijke film natuurlijk...
Anatolia
-
- 2666 berichten
- 1511 stemmen
Anatolia: "The Day the Earth stood still" misschien.
Of anders "The Iron Giant" 
Bovendien zijn Mars Attacks en Independence Day eigenlijk weer hierop gebaseerd.
Tsja, dat is dus niet wat ik zoek, sorry
.
Locutus
-
- 606 berichten
- 5888 stemmen
Star trek. Alle series en alle films. Ben je wel ff zoet mee 
amco
-
- 197 berichten
- 2473 stemmen
Ik zoek een film die ik eens een stuk van gezien heb als ik klein was, ergens in een ruimte vinden ze een rots, en ze nemen het terug mee in hun ruimteschip, maar dan komd er een groene slijm vanaf die als een soort parasiet ofzo werkt. Weet iemand over welke film ik bezig ben?
Anatolia
-
- 2666 berichten
- 1511 stemmen
Star trek. Alle series en alle films. Ben je wel ff zoet mee 
Ja, eigenlijk is het iets meer in die richting wat ik zoek. Maar toch ook weer niet.

Toch bedankt allemaal.
Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen
Ik zoek een film (goed begin toch
) uit Duitsland (?) waar een (gestoorde) vrouw lift. Ze maakt alleen de personen die de lift aanbieden gek en ze wordt dan ook door iedereen constant de wagen uitgezet. Ook zat ze de hele tijd een bepaald liedje te zingen met haar lelijke kapsel. Iemand enig idee?
citybird
-
- 4964 berichten
- 4139 stemmen
Ik zoek een film (goed begin toch
) uit Duitsland (?) waar een (gestoorde) vrouw lift. Ze maakt alleen de personen die de lift aanbieden gek en ze wordt dan ook door iedereen constant de wagen uitgezet. Ook zat ze de hele tijd een bepaald liedje te zingen met haar lelijke kapsel. Iemand enig idee?
Hundstage (2001)
Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen
Er komt weer meer naar boven. Dat moet hem zijn. Ik kreeg wel een beetje dubieus gevoel bij de film. Hij is namelijk net zo hard 4 als 1 ster waard.
as
-
- 3548 berichten
- 5932 stemmen
Er komt weer meer naar boven. Dat moet hem zijn. Ik kreeg wel een beetje dubieus gevoel bij de film. Hij is namelijk net zo hard 4 als 1 ster waard.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ik zag ooit een film die ging over een pizza restaurant. Daar werkte een soort rasta-figuur en die moest het geheime (verrukkelijke) recept van de pizzasaus bewaken. De net nieuwe evil concurrent (met een prachtig pizzapaleis) was op het recept uit. Het was een komedie geloof ik.
bioscoopzaal
-
- 2805 berichten
- 4325 stemmen
Een collega had het over een film die ze ooit heeft gezien, maar het verhaaltje deed bij mij geen belletje rinkelen. Het gaat grosso modo als volgt:
Een moordenaar zit in de gevangenis en kan vanuit zijn cel mensen in een nabijgelegen stadje vermoorden. Zo zou er een scène in de film zitten waarin een vrouw voor de spiegel in de badkamer staat om haar handen te wassen, en op hetzelfde moment begint de moordenaar dat ook te doen. Daarna wassen ze allebei hun gezicht en dompelen ze hun hoofd onder water. De moordenaar houdt dat vol tot de vrouw uiteindelijk verdrinkt. Op die manier pleegt hij nog een aantal andere moorden.
Iemand een idee?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.