- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
The Shawshank Redemption (1994) - Movie connections - imdb.com
zegt:
Features
Gilda (1946)
- The Rita Hayworth movie that the prisoners watch
Ik vind het niet echt een spoiler overigens maar ik volg je maar in dezen 
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Vanavond met een aantal mensen over een S/F film gepraat uit de jaren 40/50 over mensen die bedreigd worden door een soort robots. Sommige mensen vallen in gaten in de grond en komen met een chip in de nek terug maar zijn dan de vijanden van de mensen. De leider van de robots is een soort octopus met het gezicht van een man? Weet iemand de titel?
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
maf666
-
- 2 berichten
- 7 stemmen
In Film > Algemeen > ik zoek een filmtitel:
hallo allemaal ik ben op zoek naar een film met een donkere acteur die de rol van een concierge speelt die in de film het op een gegeven moment beu is en dan is iedereen in de kantine en dan zegt hij no more dat is het enige dat ik er nog van weet
ook weet ik dus de naam niet meer van die donkere acteur hij is best bekend maar kan hem dus niet terug vinden op het net
heeft iemand wat suggesties voor me
bvd gr marcel
ps de film is ergens uit de 80er of 90er jaren
rose
-
- 2280 berichten
- 0 stemmen
The breakfast club?
fieko
-
- 409 berichten
- 1685 stemmen
butter
-
- 164 berichten
- 487 stemmen
Ik ben op zoek naar de titel van de film waarin de hoofdpersoon(hij leeft in een vallei-achtig gebied als ik me niet vergis) op een balkon gitaar speelt en ergens in de verte speelt iemand een riff terug. Ze spelen 'jam sessie' als het ware. Alleen zien ze elkaar niet noch weten ze waar elk van hen is. Bij het einde ziet de hoofdpersoon de mysterieuze gitaarspeler op een straathoek te spelen en speelt mee.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Ben ik ook wel benieuwd naar, klinkt als een geinige film.
Danit
-
- 46 berichten
- 3 stemmen
Ik kan toch maar niet op de titel komen.
En weet ook niet als ik de films Rendition of The kingdom of toch een heel ander film was.
Een meisje (volgens mij dochter van een President Marroko dacht ik)is verliefd op een jongen die (naar wat later blijkt)terrorist is of moet worden,wat ik mij herriner is op een gegeven moment blaast hij zich op onder de ogen van het meisje.
Film van de laatse tijd (een jaar...of twee geleden)
Bubblez
-
- 2066 berichten
- 2513 stemmen
Ik kan toch maar niet op de titel komen.
En weet ook niet als ik de films Rendition of The kingdom of toch een heel ander film was.
Een meisje (volgens mij dochter van een President Marroko dacht ik)is verliefd op een jongen die (naar wat later blijkt)terrorist is of moet worden,wat ik mij herriner is op een gegeven moment blaast hij zich op onder de ogen van het meisje.
Film van de laatse tijd (een jaar...of twee geleden)
Dat is Rendition, met op het eind dat plein waar die jongen zich in bijzijn van het meisje opblaast. Met die xplosie begint de film ook, als het personage van Jake Gyllenhaal in een auto zit.
Danit
-
- 46 berichten
- 3 stemmen
Toch wel Bubblez.pfffffffffff,en ik maar denken en denken,ik wist toch haast zeker dat het een heel ander film was hihi.
Maar dankje wel scheelt mij weer gepieker!
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Ik ben op zoek naar de titel van de film waarin de hoofdpersoon(hij leeft in een vallei-achtig gebied als ik me niet vergis) op een balkon gitaar speelt en ergens in de verte speelt iemand een riff terug. Ze spelen 'jam sessie' als het ware.
Klinkt ook een beetje als Deliverance.
Folkie
-
- 5 berichten
- 1 stemmen
Wie weet hoe die film heet die gaat over een man die aan (korte termijn?) geheugenverlies lijdt. Hij tatooeert alles wat hij niet vergeten mag op zijn lichaam. Daardoor wordt eigenlijk het verhaal van achterstevoren vertelt omdat hij beetje bij beetje ontdekt wat er gebeurt is. Ik vond het een meesterlijke film en zou hem graag weer eens zien c.q. aanschaffen.
Folkie
-
- 5 berichten
- 1 stemmen
Voor Sjors86,
die film over dat experiment op school heet The Wave.
Over die film met die jamsessie in die vallei: die film speelt zich af in Los Angeles en de jaren 60-70. Flower Power en popmuziek. Ik denk nog na over de titel.
Folkie
-
- 5 berichten
- 1 stemmen
Bedankt Arkadi!!!!!!
Dat is hem. Geweldig.
sinterklaas
-
- 11820 berichten
- 3320 stemmen
Ik zoek een film die ik eens een keer in 2000 op tv heb gezien. Weet daarom ook bijna niet meer waar hij over gaat maar wat ik er wel uit kan halen en me kan herinneren is dat het een soort: politieke oorlogsfilm is of iets in die richting.
Er is dan een scene waarbij de hoofdrol speler in een restaurant cynisch een muntje naar iemand werpt en zegt: koop maar een lolie.
Het middendeel speelt zich grotendeels af in Joegoslavie tijdens de oorlog.
En het eindigt in Den Haag kon ik me herinneren. In een een of ander ambassade of rechtzaal.
HELP!!!!
michael1992
-
- 117 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek een de titel van een film waar mijn oom het gisteren over gehad heeft.
Het zou allemaal moeten beginnen met de natuur en mooi rustige muziek maar naarmate de aarde evolutie en meer bepaald die van de mens doormaakt worden de beelden versneld en versnelt tevens de muziek wat mijn nonkel een nogal misselijkmakend gevoel gaf, destijds.
Hij zou trouwens een dikke drie uur duren.
Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen, maar ik denk dat als je deze film effectief gezien hebt je hem niet snel vergeet.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Koyaanisqatsi (1982) denk je dan, maar nu ik je samenvatting lees weet ik het niet zeker...
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1718 stemmen
Moest pas geleden denken aan een filmscène die vroeger toen ik nog echt klein was (jaar of 8 a 10) heel veel indruk maakte...
Weet iemand misschien uit welke film de volgende scene komt...
Het is een western (?) of iig een film over noord Amerikaanse indianen. Een jonge mannelijke indiaan ondergaat een soort overgangsrite waarbij hij aan vleeshaken in een wigwam wordt opgehangen. Daarna moet ie geloof ik de wildernis in om een puma of beer oid te doden maar dat wordt al wat mistiger in m'n herinnering.
Zal een film uit de jaren '70 begin '80 geweest zij. Tis niet veel maar wellicht herkent iemand de scene onmiddellijk.
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Ik heb er ook nog een waar ik heel weinig informatie heb maar waarschijnlijk wel dé tip.
Er zijn twee mannen waarvan 'eén zijn onderarm mist. Hij heeft dus alleen zijn bovenarm. Dan was er iets met een wonder waar de ander niet in geloofd (ofzo). Dan gaat de deurbel en doet hij open. En daar staat de man die zijn arm onder zijn jas vandaan haalt (geloof ik) en hij is weer compleet.
Herriner me dit goed maar ik kan me echt geen naam herinneren.
MR APOCALYPSE
-
- 610 berichten
- 0 stemmen
Ik heb er ook nog een waar ik heel weinig informatie heb maar waarschijnlijk wel dé tip.
Er zijn twee mannen waarvan 'eén zijn onderarm mist. Hij heeft dus alleen zijn bovenarm. Dan was er iets met een wonder waar de ander niet in geloofd (ofzo). Dan gaat de deurbel en doet hij open. En daar staat de man die zijn arm onder zijn jas vandaan haalt (geloof ik) en hij is weer compleet.
Herriner me dit goed maar ik kan me echt geen naam herinneren.
Volgens mij moet jij hier wezen 
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Moest pas geleden denken aan een filmscène die vroeger toen ik nog echt klein was (jaar of 8 a 10) heel veel indruk maakte...
Weet iemand misschien uit welke film de volgende scene komt...
Het is een western (?) of iig een film over noord Amerikaanse indianen. Een jonge mannelijke indiaan ondergaat een soort overgangsrite waarbij hij aan vleeshaken in een wigwam wordt opgehangen. Daarna moet ie geloof ik de wildernis in om een puma of beer oid te doden maar dat wordt al wat mistiger in m'n herinnering.
Zal een film uit de jaren '70 begin '80 geweest zij. Tis niet veel maar wellicht herkent iemand de scene onmiddellijk.
http://www.youtube.com/watc... (vanaf min. 3 ongeveer).
michael1992
-
- 117 berichten
- 0 stemmen
Koyaanisqatsi (1982) denk je dan, maar nu ik je samenvatting lees weet ik het niet zeker...
Ik geloof dat het deze is! Merci 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.