- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
doodah
-
- 1538 berichten
- 1242 stemmen
'k heb ook nog is een vraagje naar een filmtitel.
Het verhaal, of wat ik er me nog van herinner, ging als volgt:
Een heer sterft vlak voor een toernooi. Maar zijn knecht ofzo, wil dit niet laten uitkomen en neemt de plaats van de heer in op het steekspel.
Hij is er goed in en wordt uiteindelijk de winnaar van het toernooi.
Verder herinner ik me een een ietwat agressieve, rossige vriend van de knecht, die best wel grappig was. Natuurlijk was er ook nog een vrouwe op wie de knecht verliefd wordt.
Meer herinner ik me er niet van.
'k hoop dat het genoeg is.
Alvast bedankt.
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8299 stemmen
Nee, maar het lijkt er wel op met de kleur enz.
Gummo?
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Ik zoek een film die ik lange tijd geleden gezien heb. Ik weet niet precies meer hoe lang geleden (ik vermoed een jaar of 10 geleden of zelfs nog langer).
Het is een sci-fi film, dat weet ik wel zeker, want het verhaal speelt zich af in de toekomst. Wat me ervan bijgebleven is, zijn zanderige vlaktes, en onder het zand zitten metaalachtige wezens (ik denk zelfs dat het machines zijn die door mensenhanden gebouwd zijn) die de mens aanvallen als ze hem horen. Meer weet ik er echter niet meer van. Het zou geweldig zijn mocht ik de titel te weten komen.
Dank bij voorbaat.
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8299 stemmen
Ik zoek een film die ik lange tijd geleden gezien heb. Ik weet niet precies meer hoe lang geleden (ik vermoed een jaar of 10 geleden of zelfs nog langer).
Het is een sci-fi film, dat weet ik wel zeker, want het verhaal speelt zich af in de toekomst. Wat me ervan bijgebleven is, zijn zanderige vlaktes, en onder het zand zitten metaalachtige wezens (ik denk zelfs dat het machines zijn die door mensenhanden gebouwd zijn) die de mens aanvallen als ze hem horen. Meer weet ik er echter niet meer van. Het zou geweldig zijn mocht ik de titel te weten komen.
Dank bij voorbaat.
Volgens mij is dat 'Dune'
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Bedankt voor de reactie, zou hem inderdaad wel eens kunnen zijn. Even op Youtube de trailer opgezocht en bij flarden leek het er wel op, andere momenten kon ik echter helemaal niet thuisbregen. Kan natuurlijk te maken hebben met het feit dat het al een eeuwigheid geleden is dat ik hem gezien heb. Alleszins bedankt!
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Dank bij voorbaat.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Jep! Dat is hem helemaal! Bedankt! 
doodah
-
- 1538 berichten
- 1242 stemmen
Misschien A Knight's Tale?
Jep dat is 'm. Merci!
Qwertyiu
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
ik denjk niet dat iemand hem weet maarr het gaat om een man die naa de gevangenis moet die shawsank heet en dan krijgt ie sigaretten van een zwarte man en ontsnapt ie via een tunnel die die heeft gegraven ik denk dat het een onbekende film is;
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
ik denjk niet dat iemand hem weet maarr het gaat om een man die naa de gevangenis moet die shawsank heet en dan krijgt ie sigaretten van een zwarte man en ontsnapt ie via een tunnel die die heeft gegraven ik denk dat het een onbekende film is;
Hmmm, ik zou het niet weten.
Misschien de Shawshank Redemption?
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
lad, leidenaar?
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Vast wel. Te triest voor woorden uiteraard. En dikke spoilers. Die sigaretten zijn namelijk een grote verrassing.
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
lad, leidenaar? lad? Die gast heeft ook nog geen stemmen en berichten.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
ik denk dat het een onbekende film is;
En ik denk dat je spelling om te janken is. 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Okee, van wie is deze kloon?
Volgens een moderator is het dus jumpstylemovie zelf. 
dr channard
-
- 563 berichten
- 319 stemmen
Hey mensen , ik ben ook wanhopig op zoek naar een film die ik vroeger heel de tijd heb bekeken.
Wat ik me nog herinner :
Het is een tekenfilm in verband met muizen en katten. ik weet nog dat de leider van de katten blauw zag met een zwart ooglapje en onder dat ooglapje had hij een rode diamant als oog.
Hij had ook een secretaris, een groene kat met rood haar en die kreeg telkens een ongeluk zodat hij in het gips zat de scene erna.
Er was ook een soort van huumoordenaarsclubje in de film. Het waren vier muizen of ratten die de muizen willen omver ruimen. Twee mannen en twee vrouwen.
Er zaten ook chinese muizen in de film en de muisen maken ook een zeer grote robothond op het einde waar elke kat bang van is.
Weet iemand welke film ?
nachtgekko
-
- 39 berichten
- 36 stemmen
Ik ben op zoek naar de titel van een film waarin in een bepaalde scène iemand een mobieltje hacked met een pakje kauwgom.
Vooraf zegt ie nog iets in de trant van "ik spreek één taal 0100110, daarmee kan ik je bankrekeningnummer, blablabla .... diepste fantasiëen en geheimen te weten komen.
Iemand enig idee? Want ik heb me suf gegoogled op deze termen, maar zonder succes.
PS: hij was ooit eens op tv (paar jaar terug alweer)
kingxxl
-
- 80 berichten
- 124 stemmen
Hee allemaal,
vroeger had ik een videoband met een animatiefilm die ging over een beer die Smokey heette. Meer weet ik er niet over.
Kan iemand mij vertellen hoe deze film heet?
Alvast bedankt
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8299 stemmen
Ik ben op zoek naar de titel van een film waarin in een bepaalde scène iemand een mobieltje hacked met een pakje kauwgom.
MacGyver??? 
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8299 stemmen
Hee allemaal,
vroeger had ik een videoband met een animatiefilm die ging over een beer die Smokey heette. Meer weet ik er niet over.
Kan iemand mij vertellen hoe deze film heet?
Alvast bedankt
Volgens mij gewoon Smokey the Bear!
Wellicht deze:
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2332 stemmen
Ik zoek 2 filmtitles.
Een thriller/misdaadfilm waarbij de moordernaar de politie galgje doet spelen.
Een horror/actie film waarbij de beginscène de volgende is:
Er hangt een persoon vast en zweeft boven de grond. Dan vraagt de hoofdacteur aan een van zijn hulpjes als hij achter garnalen wil gaan. Hij kookt de garnalen en giet het enorm warm water op die gast dat boven de grond zweeft.
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Ik zoek 2 filmtitles.
Een thriller/misdaadfilm waarbij de moordernaar de politie galgje doet spelen.
Hangman(?)
Een horror/actie film waarbij de beginscène de volgende is:
Er hangt een persoon vast en zweeft boven de grond. Dan vraagt de hoofdacteur aan een van zijn hulpjes als hij achter garnalen wil gaan. Hij kookt de garnalen en giet het enorm warm water op die gast dat boven de grond zweeft.
nachtgekko
-
- 39 berichten
- 36 stemmen
@ Baggerman,
Nee das nog voor mijn tijd geloof ik ; )
Ik weet wel dat de persoon die dat zinnetje zei dezelfde acteur als in Road Trip was (die kerel die dat nerdje speelde).
Als iemand het weet zou dat erg helpen, wil hem namelijk graag nog een keer zien : }
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8299 stemmen
Nee das nog voor mijn tijd geloof ik ; )
Het was ook cynisch bedoeld...
Maar waarom zoek je niet onder DJ Qualls (zo heet die nerd!) op IMDB??? Dan vind je die film volgens mij vanzelf....
nachtgekko
-
- 39 berichten
- 36 stemmen
Ik wist dus de naam van die kerel niet. Maar dat ga ik dan inderdaad even doen. Thanks dus voor de naam ; )
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.