- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
Bitking
-
- 140 berichten
- 0 stemmen
Ik ben opzoek naar een film, een musical film eigelijk. Het ging over een meisje, die woonde bij haar (adoptie?) ouders. Dat meisje kon erg goed zingen en haar ouders gebruikte haar om veel geld te verdienen omdat ze erg goed kon zingen. Alleen kon dat meisje zingen als ze een geest zag van een één of ander man (weet niet meer wie het was). Dan kon ze zingen als de beste in alle gernes enzovoort.
Ergens op het einde werd ze depressief en kon ze de grote optreden niet bijwonen terwijl de toeschouwers op haar aan het wachten waren. Toch kwam ze telleurgesteld opdagen op het podium en wilde niet zingen. Toen ineens zag ze op het podium de man weer en zong ze als de beste. Erg veel gejuig etc. van het publiek.
Helemaal op het einde stond haar huis van de ouders in brand, waardoor al haar favoriete platen ook in de fik kwam. Dat meisje was daardoor erg vertrietig, want ze had veel favoriete platen.
Ik denk dat ik nu voldoende info heb gegeven. Meisje in de film is rond de 20 jaar. Was best een lelijk meisje (vind ik) Films is rond de jaren 50 a 70 denk ik.
Apocalypse Now
-
- 176 berichten
- 338 stemmen
In Film > Algemeen > teken/ animatiefilm:
Ik ben op zoek naar een jeugdfilm van mij die gaaT over een magisch bos met betoverde inwoners, dat op het punt staat om gekapt te worden.
Weet iemand de naam van deze film, ik wil hem namelijk echt weer eens zien, om mijn jeugd interesses naar boven te halen.
Apocalypse Now
-
- 176 berichten
- 338 stemmen
Ook ben ik op zoek naar een tekenfilm die ook gebaseerd is op magische karakters. Er staat me iets van padden bij
newG
-
- 956 berichten
- 2357 stemmen
In Film > Algemeen > teken/ animatiefilm:
Ik ben op zoek naar een jeugdfilm van mij die gaaT over een magisch bos met betoverde inwoners, dat op het punt staat om gekapt te worden.
Weet iemand de naam van deze film, ik wil hem namelijk echt weer eens zien, om mijn jeugd interesses naar boven te halen.
FernGully: The Last Rainforest (1992)
gokje...
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ik ben opzoek naar een film, een musical film eigelijk. Het ging over een meisje, die woonde bij haar (adoptie?) ouders. Dat meisje kon erg goed zingen en haar ouders gebruikte haar om veel geld te verdienen omdat ze erg goed kon zingen. Alleen kon dat meisje zingen als ze een geest zag van een één of ander man (weet niet meer wie het was). Dan kon ze zingen als de beste in alle gernes enzovoort.
Ergens op het einde werd ze depressief en kon ze de grote optreden niet bijwonen terwijl de toeschouwers op haar aan het wachten waren. Toch kwam ze telleurgesteld opdagen op het podium en wilde niet zingen. Toen ineens zag ze op het podium de man weer en zong ze als de beste. Erg veel gejuig etc. van het publiek.
Helemaal op het einde stond haar huis van de ouders in brand, waardoor al haar favoriete platen ook in de fik kwam. Dat meisje was daardoor erg vertrietig, want ze had veel favoriete platen.
Ik denk dat ik nu voldoende info heb gegeven. Meisje in de film is rond de 20 jaar. Was best een lelijk meisje (vind ik) Films is rond de jaren 50 a 70 denk ik.
Ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat je het veel recentere Little Voice bedoelt.
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Heb van de middag naar een western gekeken. Volgens mij was het de zender 'Action'. Heb de film niet helemaal bekeken, alleen het laatste halfuur maar volgens mij was het Alan Rickman die de slechte speelde.
M1kee
-
- 64 berichten
- 348 stemmen
Ik heb laatst een supertoffe film gezien, ik weet helaas de titel niet meer. Wat ik me er nog van herinner is dat er een vrouw in speelde, en zij eet op een gegeven een glas geloof ik, met allemaal bloed in haar mond.
Disaster movie? ik weet 't niet meer zeker
M1kee
-
- 64 berichten
- 348 stemmen
Ik zoek nog een film, daarin komen machines tot leven, dus grasmaaiers, vrachtwagens etc. en dan gaat er een man met de machines communiceren bij een tankstation
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8300 stemmen
Ik zoek nog een film, daarin komen machines tot leven, dus grasmaaiers, vrachtwagens etc. en dan gaat er een man met de machines communiceren bij een tankstation
Zoek eens op Stephen King? Klinkt als een verhaal van hem...
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Klinkt als Maximum Overdrive (1986)
Bubblez
-
- 2072 berichten
- 2540 stemmen
Ik heb laatst een supertoffe film gezien, ik weet helaas de titel niet meer. Wat ik me er nog van herinner is dat er een vrouw in speelde, en zij eet op een gegeven een glas geloof ik, met allemaal bloed in haar mond.
Disaster movie? ik weet 't niet meer zeker
Dat is inderdaad Disaster Movie!
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8300 stemmen
Klinkt als Maximum Overdrive (1986)
...en inderdaad een Stephen King-verfilming!
vicestar
-
- 40 berichten
- 43 stemmen
...en inderdaad een Stephen King-verfilming!
Klopt deze film is in 2 versies uitgekomen. Als serie en als film.
vicestar
-
- 40 berichten
- 43 stemmen
Ik zoek een film die ik in een ver verleden gezien heb. Het was een hele late film op nederland 1,2 of 3. Gaat over de oertijd waar een stam vuur heeft en dit door de regen gedoofd wordt en dan moet 1 iemand van die stam op zoek gaan naar vuur. En dan komt hij een stam tegen die gewoon zelf vuur kan maken.
Het kan een film zijn of documentaire
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Klopt deze film is in 2 versies uitgekomen. Als serie en als film.
Serie? Trucks is gewoon een tv-film.
Ik zoek een film die ik in een ver verleden gezien heb. Het was een hele late film op nederland 1,2 of 3. Gaat over de oertijd waar een stam vuur heeft en dit door de regen gedoofd wordt en dan moet 1 iemand van die stam op zoek gaan naar vuur. En dan komt hij een stam tegen die gewoon zelf vuur kan maken.
Het kan een film zijn of documentaire
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Ik zit al een 10-tal jaren met een film in mijn hoofd waarvan ik niets meer weet behalve 2 zaken:
- in de film zie je een vrouw die met een scheermesje dat ze op haar tong verstopt mannelijke slachtoffers verleidt en dan ombrengt.
- de film speelt zich vermoedelijk af in de jaren '80 gezien de typische kledij en sfeer.
Kan iemand me helpen?
Nog eens proberen. Ik lijk me ook een moord/verminking te herinneren (met scheermesje, zoals hierboven beschreven) in de ruimte van een kapperszaak of schoonheidssalon. Er staat me vaag ook iets voor van etalagepoppen en pruiken in die ruimte, maar hier ben ik niet zeker meer van. De film heeft vermoedelijk zo'n 15-20 jaar geleden op een televisiezender gedraaid.
Heel vaag allemaal, maar ik hoop toch dat dit bij iemand een belletje doet rinkelen.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Ja? Da's een bekende film. Ik had zo'n groezelig underground werkje verwacht. Dan moet ik die film maar eens snel herzien.
edit: Heb je toevallig ook enig idee in welk deel van de film deze scène zich afspeelt?
Mochizuki Rokuro
-
- 18943 berichten
- 16556 stemmen
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
er zijn twee scenes zo ver ik me herinner, bij een auto en ergens in een huis ofzo.
lang geleden dat ik hm gezien heb.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Bedankt in elk geval. Ik zal het zo snel mogelijk eens checken.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Bedankt in elk geval. Ik zal het zo snel mogelijk eens checken.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
deze kan haast niet missen
Bitking
-
- 140 berichten
- 0 stemmen
Ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat je het veel recentere Little Voice bedoelt.
Nogmaals bedankt hoor!
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Ik heb het gecheckt en het is 'em. Schitterend, die film heeft zo'n twintig jaar in m'n hoofd lopen spoken.
Besje
-
- 9 berichten
- 19 stemmen
In Film > Algemeen > film titel:
Mensen,
hoe heet ook al weer de film waar in het begin een man en een vrouw samen met een hond lopen. En dat wanneer de hond weg rent een tunnel in de hond net na de tunnel wordt ontvoerd en gedood.
danise
-
- 57 berichten
- 6 stemmen
In Film > Algemeen > film titel:
Mensen,
hoe heet ook al weer de film waar in het begin een man en een vrouw samen met een hond lopen. En dat wanneer de hond weg rent een tunnel in de hond net na de tunnel wordt ontvoerd en gedood.
Dat stukje komt in het begin voor in The Brave One.
Maar weet even niet meer zeker of de hond nou meteen word gedood.. 
krabat
-
- 360 berichten
- 360 stemmen
In Film > Algemeen > Zoek titel nieuwe mafiafilm, realistisch en in Italië opgenomen:
Goededag,
Ik zoek dus de titel van een mafiafilm waarvan ik onlangs op tv een docu van zag (alleen het einde), maar heb de titel niet gezien. het speelt zich af in Italie en is hard en realistisch. Het heeft zelfs kwaad bloed gezet bij de mafia.
ik weet niet of deze film al uit is of nog uit gaat komen...
Iemand een idee?
groet,
Krabat
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.