- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
soom
-
- 24922 berichten
- 2754 stemmen
http://www.moviemeter.nl/film/2151
@ Matthijs_013.
Rojoco
-
- 4 berichten
- 2 stemmen
Helaas, dat is hem niet, let op: Een film die de titel van een Rolling Stones nummer draagt en gebruikt als titel tune.
The Lexx
-
- 426 berichten
- 3485 stemmen
Helaas, dat is hem niet, let op: Een film die de titel van een Rolling Stones nummer draagt en gebruikt als titel tune.
http://www.moviemeter.nl/film/4621 misschien?
FixX
-
- 622 berichten
- 456 stemmen
weet niemand die films van mij
de eerste is een fantasy film .het begint als een gewone film en zodra die jongen in het water komt word het een tekenfilm
die tweede is ook een fantasie film weet alleen maar dat ze op een vliegveld aan kwamen
en dan weet ik dat ze door een besneeuwd bos lopen en een grote man tegen komen
ik weet niet meer of ze opzoek waren naar de kerstman ofzo
nog niemand die ook maar iets weet van deze films
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
Wie kan mij helpen?
Iemand?
v2000
-
- 132 berichten
- 206 stemmen
Ik zoek een soort Italiaanse mafiafilm (maar in mijn herinnering werd hij Engels gesproken), waarin een scène voorkomt waarin een gerespecteerd figuur (zakenman, mafiabaas?) een duur restaurant binnenkomt. Hij heet "mister Zacharias" en is duidelijk vaste klant. Hij neemt een gast mee. Zodra hij binnenkomt begint het voltallige keukenpersoneel voor hem te rennen, een ober roept: "like mister Zacharias, for two!" of iets in die trant. Vervolgens worden er in hoog tempo allerlei delicatessen bereid.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Allicht staat hij hier bij: http://www.imdb.com/Find?select=Characters&for=zacharias
v2000
-
- 132 berichten
- 206 stemmen
Nee, helaas niets gevonden. Ik heb gezocht op verschillende variaties van de naam, maar niks. Wel een mooie optie trouwens.
ninky
-
- 10 berichten
- 661 stemmen
Ik zoek de titel van een film die een aantal jaar geleden volgens mij op Nederland 3 is uitgezonden. De film ging over een 11/12 jarige jongen met een moeilijke jeugd. En hij had een vriendje met een goede achtergrond met wie die kattekwaad uithaalde, maar geloof dat zijn ouders wat moeilijk deden. Thuis allemaal problemen enz. Hij is erg gefascineerd door vuur. Hij loopt bij een psychiater en daar wordt hem ook gevraagd wat hij in tekeningen ziet, hier ziet hij alleen maar de duivel enz in. Uiteindelijk kan het allemaal niet meer aan en gaat in zijn kast liggen(je weet wel onder een schuin dak). Daar heeft hij de hele muur ondergetekend met allemaal enge figuren. Dan zie je hem het behang in de brand steken en gaat hij op de grond liggen. Hij pleegt dus zelfmoord. Heeft iemand enig idee hoe deze flim heet? Bij voorbaat dank!
v2000
-
- 132 berichten
- 206 stemmen
Ik zoek een soort Italiaanse mafiafilm (maar in mijn herinnering werd hij Engels gesproken), waarin een scène voorkomt waarin een gerespecteerd figuur (zakenman, mafiabaas?) een duur restaurant binnenkomt. Hij heet "mister Zacharias" en is duidelijk vaste klant. Hij neemt een gast mee. Zodra hij binnenkomt begint het voltallige keukenpersoneel voor hem te rennen, een ober roept: "like mister Zacharias, for two!" of iets in die trant. Vervolgens worden er in hoog tempo allerlei delicatessen bereid.
Ik denk dat ik hem zelf heb gevonden, met dank aan de tip hierboven. Het was niet Zacharias maar Zacharia. Het is waarschijnlijk "Le Casse" uit 1971. Volgens de IMDB is hij zowel in het Frans als Engels uitgebracht, en mister Zacharia wordt gespeeld door Omar Sharif.
Elpiccu
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Ik was op zoek naar de titel van een film. Het gaat om een redelijk oude film, ik heb hem 10 jaar geleden voor het laatst gezien. Het is een filmdrama die zich afspeelt in de vietnam oorlog(dacht ik). De hoofdrolspeler is een veldarts. Ik weet niet precies meer in welke volgorde scenes zich afspeelden in de film maar probeer het zo goed mogelijk weer te geven:
De film begint op een slagveld, het amerikaanse kamp wordt daarbij aangevallen. Vervolgens gaat de medic mee naar een vliegdekschip om de gewonden te verzorgen hierna komt hij in een stad waar hij een verpleegster ontmoet, waar hij ook wat mee krijgt. Vervolgens gaat hij mee met een geheime missie, waarbij zijn helicopter neer stort. Uiteindelijk komt hij wel weer terug, maar wannee rhij terug komt krijgt hij te horen dat die verpleegster is omgekomen door een bomaanslag. Hij stopt dan in het leger en gaat bij een ziekenhuis solliciteren, hier ziet hij dan weer die verpleegster..
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
mikey
-
- 28999 berichten
- 5148 stemmen
Ik zoek de titel van een film die een aantal jaar geleden volgens mij op Nederland 3 is uitgezonden. De film ging over een 11/12 jarige jongen met een moeilijke jeugd. En hij had een vriendje met een goede achtergrond met wie die kattekwaad uithaalde, maar geloof dat zijn ouders wat moeilijk deden. Thuis allemaal problemen enz. Hij is erg gefascineerd door vuur. Hij loopt bij een psychiater en daar wordt hem ook gevraagd wat hij in tekeningen ziet, hier ziet hij alleen maar de duivel enz in. Uiteindelijk kan het allemaal niet meer aan en gaat in zijn kast liggen(je weet wel onder een schuin dak). Daar heeft hij de hele muur ondergetekend met allemaal enge figuren. Dan zie je hem het behang in de brand steken en gaat hij op de grond liggen. Hij pleegt dus zelfmoord. Heeft iemand enig idee hoe deze flim heet? Bij voorbaat dank!
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek nog een film. een jongenman gaat in een appartement wonen dat vol zit met kakkerlakken. Deze kunnen praten en uiteindelijk worden ze vrienden. Het is een komedie volgens mij uit de jaren 90.
Wie kan mij helpen?
little_angel
-
- 5 berichten
- 26 stemmen
Ik heb heel lang geleden een serie of film gezien, die ik nog heel graag een keer wil terugzien. Maar ik heb echt geen idee hoe deze film heet...
Ik denk niet dat het een hele bekende film is, maar misschien komt het jullie bekend voor. Ik las net namelijk een review van een boek op internet, wat heel erg op het verhaal lijkt. Maar dit boek is naar mijn weten nooit verfilmd. Het gaat om het boek van Tamora Pierce: The first adventure – Song of the Lioness. Het Ned. boek heet: het lied van Alanna. Even een beschrijving:
De elfjarige Alanna heeft een grote droom: ze wil de eerste vrouwelijke ridder van Tortall worden. Verkleed als jongen reist ze af naar het hof van koning Roald, waar ze aan de zware training als page begint. Door haar doorzettingsvermogen en werklust wekt ze de bewondering van kroonprins Jonathan. Maar ze maakt ook een machtige vijand: hertog Robert, de neef van de koning, die aast op de troon. Zo zet ze de eerste stappen op de weg die van haar een levende legende zal maken…
Dus als jullie een film/serie kennen wat hier op lijkt, laat het me even weten!
ninky
-
- 10 berichten
- 661 stemmen
Scandinavissche film?
Nee volgens mij niet. Dacht UK of US....heb al op van alles gegoogled...maar kom er maar niet achter....zeer frustrerend.
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek een tekenfilm over een jongen (een kat) wiens moeder met een fabriekeigenaar trouwt. Dan moet de jongen in die kaasfabriek gaan werken en komt er achter dat er ook vreemde experimenten worden gedaan en dat zo mensen (Menselijke dieren dus) in kaasmonsters veranderen. Werdt vroeger vaak uitgezonden, volgens mij was het een kerstfilm.
Wie kan mij helpen?
Nog steeds op zoek. Help. 
FixX
-
- 622 berichten
- 456 stemmen
ik ben op zoek naar een wat oudere film
een ridder film
het enigste wat ik nog weet is dat een paar ridders bij een grot aankomen
en voor die grot is het bezaaid met botten en schedels
heel even later komt er een konijn naar buiten en de ridders beginnen te lachen
tot het konijn z,n tandjes laat zien
wie weet waar ik moet zoeken of wie kent de film
FixX
-
- 622 berichten
- 456 stemmen
ik heb wat recencies gelezen hier op moviemeter
het lijkt me nu ook dat het deze film is thnx zal eens gaan rondneuzen waar die ergens te koop ligt
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
Gewoon te koop bij de FRS en van leest.
Monza
-
- 18 berichten
- 2861 stemmen
gister was ik in de bioscoop, en toen zag ik een trailer van een film die nog niet uit is, maar die gaat over zwemmer die in dienst treed bij een trauma team bij ongelukken op zee. ik weet zo de titel niet meer.
ook had ik laatst een film gezien over een bokser die betaalt wordt om te verliezen, dat op het laatste moment niet doet, en dan in dienst gaat om wraak te ontlopen. hij wordt uitgezonden naar de woestijn, waar ze te maken krijgen met guerrila strijders en uiteindelijk kansloos zijn tegen de enorme overmacht. ook de naam van deze film weet ik zo niet meer
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
De eerste is The Guardian (2006). De tweede is ongetwijfeld een straight-to-dvd-actiefilm...
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8558 stemmen
Lijkt me Legionnaire met van Damme.
mirelmari
-
- 6 berichten
- 1 stemmen
In DVD en VHS > Titels > gezocht oude disney film:
Als klein meisje (ben nu 25 ) keek ik altijd een speciale film maar ik weet de titel niet en kan ik er dus niet naar op zoek om hem te kopen.
Volgens mijn vader is het een disney film. Ik zal kort uitleggen waar de film over gaat:
Genre: animatiefilm
Het begint met een meertje met water lelies. Vervolgens gaan de lelies open en liggen er baby's in. De baby's worden wakker en gaan een stuk zwemmen met allerlei dieren( zwanen, vogels enz) Samen maken ze muziek. aan het einde van de dag gaan ze weer terug naar de lelies en gaan ze weer slapen.
Ik ben verliefd op deze film
Mijn ouders hadden het op video opgenomen maar dat was op het systeem dat je de video banden nog om kon draaien en op twee kanten kon opnemen. en deze werkt niet meer. (snik snik)
Ik hoop dat iemand dit herkent.
soom
-
- 24922 berichten
- 2754 stemmen
Dat klinkt als een Efteling attractie.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.