- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
tsjidde
-
- 2112 berichten
- 4040 stemmen
Ik zoek de volgende film: het verhaal gaat over een zakenman die cigarette gaat kopen bij een klein lokaal winkeltje. Vervolgens wordt diezelfde winkel overvallen en deze zakenman door zijn hoofd geschoten. Hij overleeft het, maar hij lijd nu aan geheugenverlies en weet niet eens meer waar hij woont. Langzaam moet hij herstellen met behulp van een (zwarte?) psychiater.
Rees
-
- 2 berichten
- 2 stemmen
Ik zoek de volgende film, hoop dat ik t een beetje uit kan leggen, was namelijk meer dan 10 jaar geleden dat ik deze gezien heb.
Het verhaal speelt zich volgens mij grootendeels af in een bos. met 2 of 3 mannen, en 1 ervan heeft een blindoek om.
Na een tijd gaat de blinddoek af, maar de man kan nu niks zien omdat de blinddoek smerig was, en z'n ogen geinfecteerd zijn.
Later is de man die niks kan zien in z'n eentje en probeert hij wat te eten te zoeken. Ik denk dat hij dan een papaver ofzo eet waardoor hij gaat hallucineren.
Ook was er nog een scene met iemand in roeiboot, die maar blijft roeien (op land??) en dan word er gesproken over heimwee...
beetje vaag allemaal, maar hoop dat iemand t weet.
gr. Joost
=michael=
-
- 629 berichten
- 429 stemmen
nee dat is hem helaas niet die heb ik zelf ook op dvd
=michael=
-
- 629 berichten
- 429 stemmen
hier werden ''britse'' geheimagenten ingezet dit werden gedropt in tjechie als ik het goed heb
als ik het me ook goed herinner dan gooien ze een handgranaat in de auto van de generaal. de beschermingstroepen waren op dat moment iets verder achter gebleven hadden oponthouding
en nadat die gedood is duiken ze onder in een kerk. 1 van de groep verzetters verraad de rest van de groep. de duitsers vallen de kerk binnen en de ongedoken verzetters doden een aantal duitsers. ze begeven zich naar de kelder van de kerk en doden nog een aantal duitsers die de kelder proberen te bestormen. op een gegeven moment laten ze de kelder vol lopen en plegen ze zelfmoord.
misschien weet iemand het nu wel met deze omschrijving maar ik wil wel even duidelijkmaken dat ik er niet helemaal zeker van ben of de omschrijving 100% klopt het is namelijk al jaar of 10 geleden dat ik hem heb gezien
bedankt in iedergeval!
Hi-Tek
-
- 666 berichten
- 0 stemmen
yes, bedankt man. Niet dat de film zo bijzonder is, maar af en toe heb ik van die beelden in mijn hoofd en niet wetend van welke film.
=michael=
-
- 629 berichten
- 429 stemmen
Misschien weten julie deze filmtitel?
ergens op een station in bezet europa moet een verzetsstrijder een duitse generaal doodschieten in een trein die langs rijd op een station. weet alleen niet meer of hij geschoten heeft. daarna ging hij op de vlucht over een loopbrug die over het station gaat om van de ene kant naar de andere kant van het station te komen. verder weet ik niks meer van de film geen namen geen titel geen jaartal of een land. heb deze film lange tijd geleden gezien op tv.
kent iemand de titel?
bedankt!
Rancid
-
- 600 berichten
- 869 stemmen
Welke film is het ook al weer, waarin de vrouw van de hoofdpersoon ofzo, heel de tijd bezig is met geruisloze gordijnrails? Ze is daar helemaal bezeten van, om zo´n rails uit te vinden en investeert daar een hoop geld in dacht ik. Ik geloof dat de rest van de film wel grappig/ok was. Verder weet ik helaas niets meer.
minus
-
- 37 berichten
- 0 stemmen
Welke film is het ook al weer, waarin de vrouw van de hoofdpersoon ofzo, heel de tijd bezig is met geruisloze gordijnrails? Ze is daar helemaal bezeten van, om zo´n rails uit te vinden en investeert daar een hoop geld in dacht ik. Ik geloof dat de rest van de film wel grappig/ok was. Verder weet ik helaas niets meer.
Dat is niet uit een film geloof ik, maar uit een serie uit de jaren negentig namelijk: Twin Peaks, geregisseerd door niemand minder dan David Lynch!
Het komt uit seizoen 1 in ieder geval dus zoek het maar eens op, ik weet bijna zeker dat het is wat jij bedoelt.
Rancid
-
- 600 berichten
- 869 stemmen
Ok! Dat zal het zijn idd:) Tja Twin Peaks is en blijft geniaal, maar dat dat stukje daar ook in zit wist ik niet eens meer. Misschien maar weer eens herzien dus. Bedankt Minus.
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2596 stemmen
Ik ben op zoek naar een oude film van een bekende Italiaanse regisseur die zich de complete film lang op een boot afspeelt. De boot ligt niet in water, maar dat wordt gefaked met blauwe doeken die op en neer bewegen.
Iemand die weet welke ik bedoel?
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Welke Aziatische film was gister op MTV - Asianscreen ?
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
http://www.moviemeter.nl/film/6306
Films die 'gisteren' op televisie waren kun je nog nakijken als je klikt op het volledige tv-overzicht op deze site: http://www.moviemeter.nl/film/tv/full
aleksa
-
- 73 berichten
- 66 stemmen
Hmm ben erg benieuwd wie deze film kent, deze spookt al een tijd in mn hoofd maar ik weet het echt niet hoor:
Waar de film over gaat weet ik echt niet, ik heb m een jaar of 20 geleden gezien en het enige wat ik weet is dat het een horror is waarbij kale mannen (ja ja
) in het water leven en uit het water komen om mensen aan te vallen. Deze gasten zijn dus kaal, hebben allen een soort legerpak aan met boots en ze dragen allemaal een groene duikbrilletje. De gezichten van deze gasten zien er een beetje verbrand uit.
Het enige wat ik me uit de film kan herinneren is dat aan het eind een paar mensen in een roeibootje zitten en vervolgens wordt 1 man in het water getrokken door 1 van die kale gasten.
Ik weet t, t is allemaal vaag maar ik zit echt niet aan de drugs. 
Wie weet welke film dit is??
=michael=
-
- 629 berichten
- 429 stemmen
LOL
Nee ik zou het niet weten!
Iemand misschien nog een idee welke titels ik zoek??
bedankt!
CinemAvanti.nl
-
- 282 berichten
- 97 stemmen
Wie weet welke film dit is??
Shock Waves
aleksa
-
- 73 berichten
- 66 stemmen
Holy shit dat is m inderdaad, thanks !!!!
aegron
-
- 4030 berichten
- 1272 stemmen
Naar aanleiding van een discussie op IRC:
Ik ben op zoek naar de titel van een film:
Het verhaal speelt zich af in Noord-Afrika in de Tweede Wereldoorlog. Een groep soldaten zit daar te wachten (?) ergens op en komen zonder water te zitten. Ze graven een put en onderin zitten ze dan om en om om het water op te vangen.
Op een gegeven moment zitten er een Engelsman en en een Moslim. Deze krijgen een discussie over het aantal vrouwen dat een moslim het beste kan nemen. De Moslim legt uit dat vier vrouwen het ideale aantal is. Als de Engelsman dan vraagt hoeveel de Moslim er zelf heeft, blijkt dat hij maar een vrouw heeft, want zij zou hem wat aandoen als hij er over zou denken nog een vrouw te nemen.
Wie helpt? Het is een film van voor 1990, maar ik vermoed zo tussen de jaren 60 en 80. De film is in kleur.
catweasel
-
- 1571 berichten
- 951 stemmen
Vrij oude film, ik denk uit de jaren 40/50. Gaat over een vrouw die verliefd word op een circusartiest(hij springt van een enorme ladder in een klein zwembad). Hij leert haar het 'kunstje' ook en zo komt zij ook bij het circus(dat toen meer op een kermis leek) terecht. Verder weet ik het niet meer precies, maar er was nog een scene met een telefooncel dacht ik. Wie kan mij helpen?
Verder weet ik nu dat er rivaliteit tussen twee mannen onstaat, waarvan de ene een verkeerde sprong maakt en vervolgens verlamt raakt.
Nog maar eens proberen...
dennislaport
-
- 290 berichten
- 1177 stemmen
Ik ben al een poosje op zoek naar een film die een paar jaartjes geleden op de TV was
met een heel scala aan bekende acteurs
de FILM is in ZWART WIT !!!!
kort:
een paar amerikaanse gevechts vliegtuigen krijgen per computer te horen dat ze een nucliare BOM op rusland(moskou) moeten gooien. een fout van de computer
iedereen probeert met man en macht de vliegtuig(straaljager) pilot er van te overtuigen dat het een fout van de computer is. Maar de pilot gelooft dit niet en mag deze order niet weigeren. De president,
zijn kind, zijn vrouw, hij krijgt iedereen over de radio. Maar toch mag ie het bevel niet weigeren.
het slot is dan dat ie de nucleare BOM op moskou gooit
en dat er een andere straaljager een nucleare bom op ik meen NEW-YORK laat vallen om zo een totale nucleare oorlog te voorkomen
deze film heeft veel indruk op mij gemaakt en zou graag de titel willen weten. Of nog beter waar kan ik deze film kopen
Wie o Wie kan me helpen
Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen
Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb?
CinemAvanti.nl
-
- 282 berichten
- 97 stemmen
aegron
-
- 4030 berichten
- 1272 stemmen
@ aegron: nog ouder, 1943, de Bogart klassieker Sahara (al kan ik me die discussie niet meer voor de geest halen)
edit: oh, kleur...hmmm, een remake misschien? 1995?
volgens mij is dat hem, maar hij was in technicolor in mijn beleving 
tsjidde
-
- 2112 berichten
- 4040 stemmen
maar hij was in technicolor in mijn beleving
Nope.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25173 stemmen
Die discussie zit zeker in Sahara (1995).
Hi-Tek
-
- 666 berichten
- 0 stemmen
http://www.youtube.com/watch?v=J2Thzfl22oc
Kan iemand mij helpen met het achterhalen van de film die hierin verwerkt zit. Zo nu en dan komen de beelden me bekend voor, maar het ligt nog te verweg in het geheugen.
Hi-Tek
-
- 666 berichten
- 0 stemmen
Achja stom natuurlijk ! Had ook helemaal niet gezien dat Fishburne er in zat anders had ik wel even onder zijn naam gezocht. Nummer zelf is natuurlijk een geweldige track 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.