• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.048 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.239 acteurs
  • 199.281 gebruikers
  • 9.390.662 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

snakevega

• 106 berichten
  • 92 stemmen

Ik ben niet heel zeker dat het met Kevin Bacon was.

Ik herinner me wel nog dat de hoofdrolspeler zijn ouders rijk waren.En ik herinner me ook nog dat hij een bruin kostuum droeg

Ik denk ofwel dat het saterday night fever is of dirty dancing

L. luchtloper

• 857 berichten
  • 0 stemmen

Héél lang geleden, misschien negen of wel tien jaar geleden was het zo op RTL4 gewoonlijk om een film te draaien, die gebasseerd was op een waargebeurd verhaal. Misschien was dit een film, verdeeld in stukken, die om de paar dagen uitgezonden werd (net zoals Hitler:the rise of evil).

Zo heb ik eens een film gezien, over spoken, een spookhuis waarin een gezin geterroriseerd wordt.

Ik vond hem toen (was nog kind) een enge film om te zien.

Enkele scènes: Ik kan me nog goed herinneren dat de oudste dochter op haar kamer visioenen kreeg. Ze lag ziek op bed, koorts en ze zag in een keer schaduwen van het plafond, langs de muur naar onder komen. Net zoals bloed van de muur naar onder zou druipen, maar het was een grote donkere schaduw in de vorm ervan.

Uiteindelijk stierf die dochter ook. De moeder was zo kwaad geworden dat ze in de tuin graven ging opgraven. Die graven lagen bij een kale boom met allemaal kraaien in die boom. Die kraaien vielen haar aan omdat ze die graven schendde, uiteindelijk stopte ze met graven en waren de graven nog niet blootgesteld.

Volgens mij was de ontknoping van het verhaal dat: Het om een indianen begraafplaats ging, of een slaven begraafplaats, volgens mij het laatste. Deze begraafplaats was vervloekt.

Ik vond het een hele spannende film en ik zou hem wel eens opnieuw willen zien.

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

ping_uin schreef:

Heeeeeee mikey

Harstikke bedankt, ik geloof dat het hem is

Gr Ping_uin

You're welcome!

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

Een film met Jean Claude van Damme, waarin hij wordt gekloond.

Wie kent de titel?

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2596 stemmen

Replicant? Of misschien Double Impact?

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

Het is Replicant, dank je wel.

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2596 stemmen

Nubis

• 287 berichten
  • 1491 stemmen

Goed. Ik zoek een film, omdat een vriendin van mij zegt dat het een hele leuke films is en ik die dus wil gaan kijken.

Dit is de omschrijving:

Het gaat over een jongen en een vriendengroep die snowboarden op een bepaalde berg, die is van hun zeg maar... dan komt er iemand die wil de berg opkopen. Nou en die jongen en nog een meisje dat wordt elke keer niks, omdat hij nog steeds aan zijn vakantieliefde denkt... Nu blijkt zijn vakantieliefde de dochter van die man te zijn die de berg wil opkopen.

Ze dacht tussen 2002 en 2005. En komedie.

Anyone?

Edit: Oh, en ze zegt dat dit de soundtrack is: Island in the sun - Weezer

Edit: Ik weet 't al.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25173 stemmen

Het is in elk geval Out Cold

Nubis

• 287 berichten
  • 1491 stemmen

Ja.

soom

• 24922 berichten
  • 2754 stemmen

Ik zoek een film over een moeder en een dochter.. De moeder is volgens mij ziek en heeft niet meer zo lang te leven.

neo

• 15436 berichten
  • 10050 stemmen

Dat lijkt mij een iets te vage omschrijving.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25173 stemmen

Dat weet ik zelfs wel zeker

soom

• 24922 berichten
  • 2754 stemmen

Ik meen me te herinneren, dat de moeder en de dochter ruzie krijgen aan het einde van de film.

Leno

• 5921 berichten
  • 4412 stemmen

Het zou Stepmom kunnen zijn..

http://www.moviemeter.nl/film/1596

soom

• 24922 berichten
  • 2754 stemmen

Leno schreef:

Het zou Stepmom kunnen zijn..

http://www.moviemeter.nl/film/1596

Nee, dat is hem niet.. Toch bedankt.

knowledge

• 178 berichten
  • 0 stemmen

kan je hem ook situeren ?? 70's ??80's ? 90's ??

Fourfeet

• 3 berichten
  • 0 stemmen

een muziekfilm, waarvan ik mij herinner dat de componist (Mozart??) een appeltje of een peertje uit het gras pakt, en die in een vijver gooit: die 'toon' had hij net nodig om zijn symfonie af te maken....weet iemand de naam van die film?

soom

• 24922 berichten
  • 2754 stemmen

knowledge schreef:

kan je hem ook situeren ?? 70's ??80's ? 90's ??

Ik geloof dat hij rond 1990 gemaakt is. Nu ik erover nadenk.. Volgens mij waren de moeder en de dochter bankberovers ofzo iets..

soom

• 24922 berichten
  • 2754 stemmen

Fourfeet schreef:

een muziekfilm, waarvan ik mij herinner dat de componist (Mozart??) een appeltje of een peertje uit het gras pakt, en die in een vijver gooit: die 'toon' had hij net nodig om zijn symfonie af te maken....weet iemand de naam van die film?

Amadeus, misschien?

Fourfeet

• 3 berichten
  • 0 stemmen

Amadeus niet....ws. in 70-er jaren

d.a.f.

• 189 berichten
  • 472 stemmen

hallo,

ik zoek een titel van een film, het enige wat ik me nog kan herinneren is dat het een western was. En je zag een stadje, waarin allemaal mensen rondliepen die goede daden moesten doen. Als ze dit deden werden ze met een postkoets opgehaald door een oude man en gingen ze naar de hemel of zoiets. Het was i.i.g. een rustig stadje totdat een of andere bende binnen kwam en de boel ging verstoren.... ik weet, het is niet veel, maar ik zou het geweldig vinden als iemand me hieruit de titel van de film kan geven!!!

alvast bedankt.

mvg

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

ik zoek een titel van een film, het enige wat ik me nog kan herinneren is dat het een western was. En je zag een stadje, waarin allemaal mensen rondliepen die goede daden moesten doen. Als ze dit deden werden ze met een postkoets opgehaald door een oude man en gingen ze naar de hemel of zoiets. Het was i.i.g. een rustig stadje totdat een of andere bende binnen kwam en de boel ging verstoren.... ik weet, het is niet veel, maar ik zou het geweldig vinden als iemand me hieruit de titel van de film kan geven!!!

Purgatory

d.a.f.

• 189 berichten
  • 472 stemmen

hallo,

ik denk idd dat het deze titel is. heeft een paar jaar geleden een goede indruk achtergelaten, en ik wilde deze graag in mijn dvd collectie hebben, als het deze inderdaag is, erg bedankt!!kan iemand dit tegenspreken danwel bevestigen????

alvast erg bedankt!

mvg

gabrielle_anne

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Hallo medefilmfreaks,

Ik zoek de titel van een film.

Het gaat over een Ierse familie, vrouw, man en twee dochters die illegaal in de States binnenkomen eind vorige eeuw, 1995 ofzo. Ze komen in een weird pand te wonen met drugsgebruikers en een zwarte kunstenaar die bevriend met de kinderen raakt. Hij heeft aids. Ook is er sprake van een overleden zoontje. Op het einde krijgen ze een nieuwe baby. Prachtige en ontroerende film.

Wie kan me helpen?

Superbedankt alvast

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

gabrielle_anne

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Wow, dat is snel, heel erg bedankt Mug!

d.a.f.

• 189 berichten
  • 472 stemmen

hallo,

ik was op zoek naar nog een titel van een film. hij gaat over een vliegtuig dat neerstort in de woestijn, en dan gaan de passagiers van de wrakstukken het vliegtuig repareren. En het lukt ze ook, en ze vliegen weg.

ook als iemand nog een antwoord heeft op mijn vorige vraag, hetzij een bevestiging of andere titel, is het zeer welkom!

m.vr.gr.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Flight of the Phoenix.

Leno

• 5921 berichten
  • 4412 stemmen

The Flight of the Phoenix

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.