• 15.954 nieuwsartikelen
  • 178.905 films
  • 12.262 series
  • 34.063 seizoenen
  • 648.970 acteurs
  • 199.234 gebruikers
  • 9.387.119 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

Esteban

• 3606 berichten
  • 1826 stemmen

Majaah! Dat was 'm inderdaad. Hoog tijd dat ik die eens ontdek!

Fred Neil

• 251 berichten
  • 188 stemmen

Ik zou dan wel de versie van Eureka kopen, die schijnt het beste te zijn.

Rancid

• 600 berichten
  • 869 stemmen

Hoe heet die komedie ook weer met een soort studentenhuis waarin ze gewoon skateboarden en waarin één of andere filmnerd alleen maar films kijkt totdat hij eindelijk de film heeft gevonden waarin zn 2 favo acteurs samen spelen (ben ff kwijt wie dat zijn). Aan het eind is er (natuurlijk) een studentenfeest met optreden van een skaband (no doubt vroeger ofzo, zo iets). Wie weet om welke flauwe komedie het hier gaat?

kos

• 46708 berichten
  • 8865 stemmen

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

PCU (1994) met als ska-artiest George Clinton en zijn knettergekke groep.

George Clinton.

D-ark

• 1755 berichten
  • 420 stemmen

O die gast die het witte huis zwart wilde verfen

Rancid

• 600 berichten
  • 869 stemmen

Hm...zou één van de 2 kunnen zijn, maar heb t idee dat hij voor een iets jonger publiek was en ook met jongere acteurs...

RolfWolf

• 1016 berichten
  • 1230 stemmen

Waarschijnlijk niet, maar misschien bedoel je The Young Ones? Die hebben ook weleens een gastoptreden gehad van een ska-band.

(afbeelding)

katie morosky

• 1003 berichten
  • 804 stemmen

speedy23 schreef:

PCU (1994) met als ska-artiest George Clinton en zijn knettergekke groep.

George Clinton.

George Clinton is geen ska-artiest maar een funkartiest.

RolfWolf

• 1016 berichten
  • 1230 stemmen

Very funky indeed!

U-96

• 11875 berichten
  • 2084 stemmen

Filmtitel die ik al heel lang zoek:

Gaat over een man waarbij zijn gezin (vrouw en dochters) op kerstavond in eigen huis bruut worden vermoord door een paar misdadigers. Zo wanhopig als hij is, steekt hij zijn pistool in zijn mond. Net voordat hij de trekker wil overhalen, komt er een vrouw binnen die nog niets van de situatie afweet. Hij haalt het pistool weer uit zijn mond en besluit om wraak te nemen.

Was jaaaaren geleden op televisie. Iemand?

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Ik dacht het al, maar voor mij blijft het allemaal hetzelfde hoor.

Edit: ik refereerde inderdaad naar George Clinton, maar er zijn twee berichten op hetzelfde moment gepost.

U-96

• 11875 berichten
  • 2084 stemmen

Hoe bedoel je?

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ik zoek een film over een vrouw die optredens doet waarbij ze op een paard zit dat van een hele hoge duikplank afspringt. Op een dag gaat er iets mis en valt ze met haar ogen open recht in het water en wordt ze blind. Maar ondanks haar blindheid lukt het haar om de sport te blijven beoefenen. Volgens mij was het waargebeurt.

katie morosky

• 1003 berichten
  • 804 stemmen

U-96 schreef:

Hoe bedoel je?

Speedy refereerde naar George Clinton.

katie morosky

• 1003 berichten
  • 804 stemmen

The One Ring schreef:

Ik zoek een film over een vrouw die optredens doet waarbij ze op een paard zit dat van een hele hoge duikplank afspringt. Op een dag gaat er iets mis en valt ze met haar ogen open recht in het water en wordt ze blind. Maar ondanks haar blindheid lukt het haar om de sport te blijven beoefenen. Volgens mij was het waargebeurt.

Wild Hearts Can't Be Broken

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Dat is 'm, ik herken de poster. Bedankt

RemyBl

• 2272 berichten
  • 4496 stemmen

Ik zoek een film van Monthy Python waarin een soldaat zijn ontslag komt indienen bij de kapitein tijdens het matten op het slagveld. De kapitein vraag waarom en de soldaat vertelt omdat de tegenstander op hem schiet. Iemand??

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2596 stemmen

Ik weet eigenlijk nog maar één scene uit deze film, maar ik hoop dat er toch iemand is die weet over welke film ik het heb:

Een man in een soort inrichting of gevangenschap, waarvan volgens mij iedereen dacht dat hij ze niet meer allemaal op een rijtje had zat al tijden/jaren voor het raam, tot hij op een dag opeens ontsnapt was. Toen bleek dat hij al die jaren met een vijltje de tralies bij het raam weg had gehaald.

Achilles

• 1049 berichten
  • 218 stemmen

Is het misschien "Instinct" van Anthony Hopkins??

Hannibal

• 9359 berichten
  • 3284 stemmen

Die is het in ieder geval niet.

Het verhaal doet mij wel denken aan Birdy

bekendere (en mooiere) poster van de film.

Ik heb deze film niet helemaal gezien, dus ik weet niet zeker of het hem is.

Tich

• 130 berichten
  • 176 stemmen

RemyBl schreef:

Ik zoek een film van Monthy Python waarin een soldaat zijn ontslag komt indienen bij de kapitein tijdens het matten op het slagveld. De kapitein vraag waarom en de soldaat vertelt omdat de tegenstander op hem schiet. Iemand??

Er zijn niet zo heel veel films van Monthy Python, dus je keus is beperkt. Meaning of Life en The Search for the Holy Grail zijn het niet volgens mij, Life of Brian misschien? Anders kan het ook een sketch geweest zijn van Monthy Pythons Flying Circus, is ook op DVD uitgebracht geloof ik.

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2596 stemmen

Birdy is het niet, die had ik al wel eens gezien (4.5 ). Ik denk dat Achilles het goed had, want het schiet me nu weer te binnen waarom hij daaruit ontsnappen wilde en de rest van het verhaal. Danke!

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Tich schreef:

(quote)

Er zijn niet zo heel veel films van Monthy Python, dus je keus is beperkt. Meaning of Life en The Search for the Holy Grail zijn het niet volgens mij, Life of Brian misschien? Anders kan het ook een sketch geweest zijn van Monthy Pythons Flying Circus, is ook op DVD uitgebracht geloof ik.

Nee Life of Brian is het zeker weten niet. The Holy Grail nog zekerder niet. Er zit een vergelijkbare scène in The Meaning of Life, maar ik betwijfel ook of dat de goede is. Ik heb veel van Flying Circus gezien, maar niet alles. Deze klinkt me niet bekend. Weet je zeker dat het Monty Python is?

RemyBl

• 2272 berichten
  • 4496 stemmen

The One Ring schreef:

(quote)

Nee Life of Brian is het zeker weten niet. The Holy Grail nog zekerder niet. Er zit een vergelijkbare scène in The Meaning of Life, maar ik betwijfel ook of dat de goede is. Ik heb veel van Flying Circus gezien, maar niet alles. Deze klinkt me niet bekend. Weet je zeker dat het Monty Python is?

Een stukje in het NRC had het over een Monty Python sketch, alleen stond er dus niet bij welke film. Ik ben bezig met mijn scriptie en deze sketch zou volgens mij wel leuk zijn om te beginnen.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Ik ken wel een MP-sketch over een soldaat (niet tijdens het matten op het slagveld) die ontslag aanvraagt na 1 dag in dienst omdat hij bang is dat hij gewond raakt door geweren, kogels etcetera. En niet omdat hij een pacifist is, maar een 'coward'.

Misschien kun je je vraag beter posten bij And Now For Something Completely Different, waar de grootste kans is dat deze sketch daarin zit. Anders is het gewoon een sketch in 1 van de afleveringen van de tv-serie.

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

RemyBl

• 2272 berichten
  • 4496 stemmen

Fantastisch! Bedankt!

Mug ook bedankt!

J.S.

• 11754 berichten
  • 3060 stemmen

Ik ben op zoek naar een soort disney-achtige Sherlock Holms- film en de villian is een grote enge rat.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

J.S. schreef:

Ik ben op zoek naar een soort disney-achtige Sherlock Holms- film en de villian is een grote enge rat.

De Speurneuzen heet die film in het Nederlands. Geen idee wat de originele Engelse titel is, maar hij moet zo wel te vinden zijn.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.