• 16.974 nieuwsartikelen
  • 181.450 films
  • 12.517 series
  • 34.636 seizoenen
  • 654.147 acteurs
  • 200.200 gebruikers
  • 9.448.997 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

turalo

• 2 berichten
  • 0 stemmen

In De Site > Algemeen > Naam van de film kwijt..:

Beste mensen, ik ben al een tijdje op zoek naar een Americaanse Film uit jaren 1990 dacht ik, het gaat over maffia / gangsters. Specifiek over de hoofdrolspeler.

De film speelt als een verhaal van de hoofdrol speler, hij vertelt steeds hoe hij is opgegroid in de straten, hoe hij crimineel / gangster is geworden, hoe hij door FBI is gepakt, en op gegeven moment zijn gangster vrienden heeft aan FBI verruild tegen zijn eigen vrijheid.

aan de einde van de film is hij aan het sporten / hard lopen, en woont hij in een villa met zijn fouw en kids. In whitness protection program...

Graag jullie hulp

wie weet hoe dit film heet ?

alvast bedankt.

Jesper187

• 6434 berichten
  • 2462 stemmen

Klinkt als Goodfellas behalve dan dat hardlopen

Dh PING

• 304 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben opzoek naar (ik geloof) een Belgische film. Ik weet nog dat een groepje kinderen de hele tijd op een plein speelde maar dat niet mochten van een hele strenge man. Een van de jongens in het groepje komt in het bezit van een bal die een eigen leven leidt ofzoiets. Ik zag deze film als kind in het filmhuis

Alvast bedankt

Movie-Addicted

• 2221 berichten
  • 3435 stemmen

Het is even stropen voor je, maar wellicht staat hij hier tussen: Lijst van Belgische films - Wikipedia - nl.wikipedia.org (Ik weet namelijk niet uit welk jaartal jij als kind deze film heb gezien.)

kappeuter (crew films)

• 74730 berichten
  • 5988 stemmen

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

turalo schreef:

In De Site > Algemeen > Naam van de film kwijt..:

Beste mensen, ik ben al een tijdje op zoek naar een Americaanse Film uit jaren 1990 dacht ik, het gaat over maffia / gangsters. Specifiek over de hoofdrolspeler.

De film speelt als een verhaal van de hoofdrol speler, hij vertelt steeds hoe hij is opgegroid in de straten, hoe hij crimineel / gangster is geworden, hoe hij door FBI is gepakt, en op gegeven moment zijn gangster vrienden heeft aan FBI verruild tegen zijn eigen vrijheid.

aan de einde van de film is hij aan het sporten / hard lopen, en woont hij in een villa met zijn fouw en kids. In whitness protection program...

Graag jullie hulp

wie weet hoe dit film heet ?

alvast bedankt.

Witness to the Mob (1998) ?

markzzzz

• 3 berichten
  • 5 stemmen

Beste moviemeters,

Ik ben opzoek naar een film die ik een hele tijd geleden voor het laatst gezien heb (5 jaar minstens). De film speelt zich af in een winter omgeving dus met sneeuw in de VS als ik me niet vergis. Er zijn criminelen/bad guys die door de politie/FBI worden opgesloten in een gevangenis/politiebureau en door een sneeuwstorm of iets dergelijks (bijv. stroomuitval weet het niet meer zeker) raken de agenten incl. de bad guys geisoleerd in de omgeving. Op een bepaald moment vallen andere 'bad guys' het politiebureau aan en verdedigen de agenten zich. Ik weet niet zeker of de criminelen op een gegeven moment ook meevechten, maar uiteindelijk wordt er flink geknokt en de film eindigt in ieder geval buiten in de sneeuw in een bos waarbij 2 mensen bij betrokken zijn. Het zou heel vet zijn als iemand de film herkent en mij kan helpen! Het was in ieder geval een spannende thriller.

Alvast bedankt,

Mark

Dh PING

• 304 berichten
  • 0 stemmen

Haha, simpele titel maar dat is em ja.

jarno1975 (moderator series)

• 10989 berichten
  • 2803 stemmen

markzzzz

• 3 berichten
  • 5 stemmen

Thanks Jarno

turalo

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Meneer Bungel schreef:

(quote)
Witness to the Mob (1998) ?

Ik dank je zeer, wat een opluchting

ja dat is de film. je hebt m precies goed geraden.

danke danke danke ))))

you made my day.

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Nogmaals, yw.

Nonniejj91

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb laatst een stukje van een film gezien! Het ging over een advocaat geloof ik die verliefd werd op een horrorhuis en kocht! Het is een hele vage beschrijving ik weet het sorry maar weet verder niet meer waar het over ging

Iemand die weet wat ik bedoel en de titel weet?

• 10989 berichten
  • 2803 stemmen

handelaar

• 282 berichten
  • 81 stemmen

Ik zoek de titel van een oude z/w oorlogsfilm die zich hoofdzakelijk afspeelt in een kerk waar een groep soldaten zich schuil houdt voor de Duitsers.

Een oorlogsfilm die het niet moet hebben van de actie die we in de meeste oorlogsfilms voor geschoteld krijgen maar meer het psychologische aspect van hoe de groep soldaten zich houdt in de onmacht van het schuilhouden.

Ben al tijden op zoek naar deze zeer mooie realistische oorlogsfilm die ik als jong broekje eens heb gezien maar helaas de titel of namen van acteurs niet meer kan herinneren.

• 10989 berichten
  • 2803 stemmen

Dalia 53

• 2 berichten
  • 0 stemmen

goede morgen

vraag ik zoek de titel van een film die gaat over een Australies voetbal team in een dorp waar

een ballet lerares met zoontje is komen wonen om ballet les te geven zij moet de sport zaal delen

met het voetbal team ( komedie ) ik hoop dat iemand mij kan helpen gr herma

• 10989 berichten
  • 2803 stemmen

@ Dalia 53: dat is Warming Up (1985) - IMDb

Staat nog niet op moviemeter.

Hier een still uit de film, misschien dat je het herkend:

Warming Up Full Dvd Movie Warming Up movie download A... on Twitpic

Dalia 53

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Jarno 1975 hartelijk bedankt .hier ben ik heel blij mee groetjes Herma

Dh PING

• 304 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben opzoek naar een Nederlandse film. Hij duurt niet heel erg lang maar ik weet dat de film ging over een tienermeisje die een vriendenclubje heeft en constant op school ziet hoe een jongen (van dezelfde leeftijd) wordt gepest. Zo is er een scene dat ze 'lul' op zijn voorhoofd tekenen met stift. Ze zit constant met hem in de bus en daar confronteert de jongen haar ook dat ze niks doet en maar toekijkt. Uiteindelijk doet het meisje een gothic-kostuum aan zodat de pestkoppen zich op haar gaan richten en niet op hem.

Het is een recente film (ik gok 2011 ofzoiets)

mjk87 (moderator films)

• 14782 berichten
  • 4636 stemmen

Geen idee, maar als het onderwerp je aanspreekt is ook Bluebird (2004) een aanrader.

• 10989 berichten
  • 2803 stemmen

Dh PING

• 304 berichten
  • 0 stemmen

Thnx, dat is em.

Hij is wel wat minder recentelijk dan ik dacht.

jesterrrrr1

• 3 berichten
  • 0 stemmen

Hallo iedereen,

ik ben hier nieuw op het forum maar dacht dat dit de goede plaats was om deze vraag te posten. Al een aantal jaren knaagt er iets aan mij omdat ik heel lang geleden een film heb gezien die ik prachtig vond maar daarvan ben ik de titel vergeten. Misschien kunnen jullie mij helpen. Alleen het proberen wordt al erg gewaardeerd!

Natuurlijk hebben jullie hier wel een omschrijving voor nodig.

Het gaat over een joodse jongen (ik dacht pools). Zijn vader en opa hebben zelf een bedrijf, een bedrijf waar ze touwen verkopen dacht ik. Op een dag speelt hij verstoppertje buiten met vrienden maar dan gaan de duitsers joden verzamelen om op transport te zetten. Ik dacht dat hij hier niet werd gepakt maar dat een even later ze alsnog worden gepakt wanneer de duitsers zijn ouders bedrijf binnenvallen. Ze verstoppen zicht achter een paar grote rollen touwen maar worden toch gevonden. De opa dacht dat ze veraden waren. Nadat ze opgepakt zijn weet de jongen ten koste van zijn opa te vluchten naar een oud vervallen gebouw. Hij had met zijn vader afgesproken dat zijn vader hem in dit vervallen gebouw hem na de oorlog weer zou ophalen. Hij verstopt zich ergens bovenin en heeft een touwladder gemaakt waarmee hij naar boven en naar beneden kan. Beneden zit een soort gat waar hij zich kan douchen.

Hier probeerd hij de oorlog te overleven samen met zijn rat. Via een gat in de muur kan hij naar de overkant kijken waar ik dacht een tandarts was gevestigd. Deze tandarts heeft een dochter waarop hij verliefd wordt. Hij verlaat zelf is zijn schuilplek om bij deze mensen op bezoek te gaan. Uiteindelijk gaat zijn rat dood maar overleefd hij de oorlog en komt zijn vader op het eind terug voor hem.

Indien jullie meer informatie nodig hebben zal ik nog wat harder proberen te denken maar eerst maar is zo proberen.

Alvast hartstikke bedankt!

Movie-Addicted

• 2221 berichten
  • 3435 stemmen

The Island on Bird Street (1997) misschien?

Volgens Deze bron en de Trailer komt hij wel degelijk in de buurt

jesterrrrr1

• 3 berichten
  • 0 stemmen

You sir, are my hero! Geweldig hoe jullie dit zo kunnen vinden. Petje af en mijn dank is groot!

Movie-Addicted

• 2221 berichten
  • 3435 stemmen

Zoek en gij zult vinden Google is nog altijd mijn grote vriend (naast MM dan)

handelaar

• 282 berichten
  • 81 stemmen

handelaar schreef:

Ik zoek de titel van een oude z/w oorlogsfilm die zich hoofdzakelijk afspeelt in een kerk waar een groep soldaten zich schuil houdt voor de Duitsers.

Een oorlogsfilm die het niet moet hebben van de actie die we in de meeste oorlogsfilms voor geschoteld krijgen maar meer het psychologische aspect van hoe de groep soldaten zich houdt in de onmacht van het schuilhouden.

Ben al tijden op zoek naar deze zeer mooie realistische oorlogsfilm die ik als jong broekje eens heb gezien maar helaas de titel of namen van acteurs niet meer kan herinneren.

Helaas Jarno, Los Últimos de Filipinas (1945) is het niet. Het speelt zich af in de 2e wereldoorlog.

Of de groep soldaten die zich schuilhouden Amerikanen of Engelsen zijn weet ik niet meer.

Volgens mij speelde een hele bekende filmster er de hoofdrol in en het is een film uit de V.S. of uit Engeland.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.