- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
lalalalover
-
- 18 berichten
- 0 stemmen
Hoi iedereen!
Ik zoek een Italiaanse film over twee vriendinnen (rond de 10 jaar?). Het speelt zich geloof ik af in Rome. Het ene meisje groeit normaal op bij haar ouders, en het andere meisje is meer ruiger en een beetje een probleemkind. Het 'brave' meisje is geloof ik pas in Rome komen wonen met haar ouders.
Ik kan me nog een soort van scene herrineren;
Het 'brave' meisje gaat met het 'ruige' meisje mee naar huis, en dan gaan ze naar haar kamer, dat echt zo'n hol is. Em dan steekt de ene een sigaret op. En dan komt ineens de vader van het 'brave' meisje langs bij dat huis om zijn dochter op te halen, en merkt wat er aan de hand is, drama drama.
- ik leg het nogal stom en cliché-achtig uit, maar dat is het makkelijkst -
Deze film is 3/4/5 jaar geleden op ned 1 (of 2, 3) geweest, maar ik was moe en viel in slaap en ben hem uit het oog verloren. Ik ben hem al een jaar aan het zoeken.
Als iemand iets weet of in gedachten heeft, ik hoor het graag! (:
hettymonica
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Hallo,
Ik zoek een film waarin een man zijn vrouw stuk voor stuk haar armen en benen afhakt en dan haar in een doos zet.
Je ziet alleen haar hoofd en een stuk bovenlichaam.
De film vertelt hoe haar leven is vergaan en hoe zij zo in die doos terecht is gekomen.
De film is uit jaren 70 of 80.
beezee
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Ik ben op zoek naar een film!
Beschrijving:
Een jongetje op de basisschool krijgt een opdracht iets te bedenken dat de mensheid helpt. Wat hij bedenkt is het volgende: Hij helpt 3 mensen met iets (maakt niet uit hoe klein of groots), en vraagt ze daarna hetzelde te doen. Dus ook slechts 3 mensen ergens mee te helpen. Op deze manier verspreid het zich door de wereld en komt uiteindelijk bij iemand terecht die de oorsprong van dit 'geniale idee' wilt achterhalen. En probeert de keten (van inmiddels tientallen mensen) terug te volgen..
Ik hoop dat iemand deze beschrijving herkent. Ik zou de film graag nog eens zien, het is voor mij lang geleden en weet nog dat ik het een erg mooie film vond. Ik kan het helaas niet via het Google vinden. Hoe dan ook een topper en het is dan ook gelijk een aanrader voor ieder die hem nog niet gezien heeft.
Alvast bedankt!
beezee
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Geweldig! Top, dank je wel.
GirlPower!
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > zoek de naam van deze horror film:
hey, ben opzoek naar deze film.
het begint met een heel oud appertement waar een virus uitbreekt .
een oude vrouw valt mensen aan en er komen brandweer mannen om te helpen.
ze bespringt ze op de rug en bijt ze in de nek, waardoor hun ook deze virus krijgen. er komt ook een filmploeg, met verslaggever van het nieuws die deze hele fim eigelijkt ''filmt''. het hele gebouw word afgezet, omdat de buitenwereld bang is dat deze virus uitbreekt. er is ook een politie agent ( of brandweerman ) die deze boel een beetje bij elkaar houd, en alle kamers ontruimt.
uiteindelijk blijkt het honsdolheid te zijn, want er is ook een arts aanwezig. als iedereen het hondsdolheid virus heeft, blijven alleen de verslag geefster en de camera man over. ze zijn op zolder, waarschijnlijk opzoek naar een veilige plek of een uitgang. ze verstopen zich als er toch iemand blijkt te zijn in het bovenste appertement met het virus. verder weet ik het niet meer maar volgens mij word dan de camera man ook afgeslacht en blijft alleen maar de verslag geefster over zonder het virus volgens mij, en dan is de film adgelopen.
weet iemand de naam van deze film?
Bubblez
-
- 2079 berichten
- 2555 stemmen
Of de Amerikaanse remake Quarantine (2008)
Frits007
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Hallo allen,
Een geruime tijd ben ik op zoek naar een serie/film die alweer een tijdje terug en vrij laat op de avond was uitgezonden op de tv.
Volgens mij duurde het 20/30minuten?:
Een man gaat samen met een vriend naar een pool cafe.
Daar aangekomen is er een dealer die de vriend kent.
De dealer en de vriend halen de man over om een gratis "first time free" doses drugs aan te nemen/proberen.
De man gaat naar huis, zet een plaat op en begint te trippen.
In de trip gebeurt er iets, waarop de man NET niet kan ingrijpen.
Het gevolg is dat je een visuele cirkel ziet met iemand die telkens terug blijft komen en aan het einde van de serie/film helemaal burnt-out/ een junkie is geworden.
Die telkens net niet de high kon krijgen waar die achter aan zat.
Ik ben hier al een aantal jaar mee bezig met wazige Google searches, maar dit heeft tot nu toe geen resultaat opgeleverd
.
Volgens mij is dit een verhaal uit een serie, maar ik heb dus eigenlijk geen idee.
Hopelijk kan iemand hier mij helpen, of in de juiste weg leiden.
Allen alvast HEEL ERG bedankt voor de moeite!
Mosselpiet
-
- 2 berichten
- 9 stemmen
Hallo
Ook ik zoek een filmtitel.
Het gaat om een thriller actie film die ergens in Amerika afspeelt. Er is een gezin die per ongeluk een verkeerde afslag neemt en in een gewelddadige achterbuurt terecht komt. Daar gaat de auto stuk en worden ze bedreigd door een straatbende. Het gezin wordt gevangen genomen en de vader weet te ontsnappen. Hij gaat dan in zijn eentje proberen zijn gezin te redden.
Het is een redelijk oude film, ik schat uit de jaren 90.
Wie herkend hier iets in en weet de titel van de film ?
vast bedankt.
stfuympos
-
- 13369 berichten
- 732 stemmen
Alleen geen gezin!
Mosselpiet
-
- 2 berichten
- 9 stemmen
Dank je wel stfuympos.
klasse
Ik ga kijken of hij ergens te krijgen is.
claartje79
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
nav de film annie die we hier net gekeken hebben, zoek ik de titel van een andere film.
Het gaat om een oudere film. De hoofdrolspeelster is een meisje dat doet denken aan annie. ze wont op een zolderkamertje met een meisje uit de bediening en zoekt haar vader. deze is uitgezonden voor de oorlog en men denkt dat hij omgekomen is. zij blijft echter zoeken en vind hem uiteindelijk in een verpleeghuis. met haar vriendinnetje op de zolderkamer beleeft ze ondertussen fanatsieverhalen over het 'betere' leven dat ze zal hebben als ze eenmaal haar vader gevonden heeft.
wie heet een idee?
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Dat is natuurlijk The Little Princess (1939)
alienb
-
- 4 berichten
- 2 stemmen
Hallo,
Ik zoek ook een filmtitel.
Ik ben al tijden op zoek naar deze film omdat me bij staat dat ik deze zo geweldig vond toen.
Het enige wat ik nog weet is dat het gaat over een jongetje en een aap.
Het jongetje redt de aap uit een kooi/dierentuin/de handen van wetenschappers (?)
Uiteindelijk worden de aap en het jongetje goede vrienden.
De aap valt op een gegeven moment van een rots af in de zee en de jongen wil hem redden...
Ik gok dat het gaat om een ietwat oudere film omdat ik nog jong was toen ik hem heb gezien
15 a 20 jaar geleden denk ik
Meer weet ik er echt niet meer van
Ik kan hem nergens vinden maar zo heel graag de filmtitel willen weten!
Hopelijk herkent iemand iets en kan mij helpen!
Alvast erg bedankt!
Movie-Addicted
-
- 2221 berichten
- 3435 stemmen
Wellicht staat hij hier tussen: Monkey Movies Movies - blockbuster.com
of:
The 25 Greatest Monkeys and Apes of All-Time: Movies + TV: GQ
Heb je wat om af te stropen 
alienb
-
- 4 berichten
- 2 stemmen
Ook daarbij kan ik hem helaas niet vinden maar erg bedankt!
Ik ga gewoon door met zoeken haha
Movie-Addicted
-
- 2221 berichten
- 3435 stemmen
Ik heb ook even gezocht, maar ik kan geen specifieke filmtitel of omschrijving vinden.
Succes anyway 
alienb
-
- 4 berichten
- 2 stemmen
Ik heb even naar 'project x' gekeken maar dit is hem ook niet, alhoewel sommige scenes me bekend voorkwamen maar het gaat echt om een jong jongetje van een jaar of 10...
O wat is dit frustrerend zeg haha, alle ideeën zijn welkom!
Bedankt voor jullie antwoord!
Daffy01
-
- 8 berichten
- 0 stemmen
Hoi hoi!
Ben al een paar jaar op zoek naar de titel van een film waarvan in het meeste ben vergeten, maar weet wel dat ik hem superspannend en mysterieus vond. 
Het gaat over een vrouw die in een gebouw komt waar ze op zoek is neer iets, weet niet meer wat. Ze komt op de een of andere manier in een andere dimensie ofzo, iets met een spiegel ook. Er komt ook een man in voor, ik denk dat het een journalist of reporter is die een oor mist.
Ik weet dat dit erg vaag is, maar misschien dat iemand het weet.
Superbedankt vast!
X
jarno1975 (moderator series)
-
- 10989 berichten
- 2803 stemmen
@Daffy01: Blue Velvet (1986) misschien.
Bubblez
-
- 2079 berichten
- 2555 stemmen
@Daffy01: Ik weet bijna zeker dat je Dream Demon (1988) zoekt.
Zie hier de trailer.
Daffy01
-
- 8 berichten
- 0 stemmen
Echt? Wat cool... en snel! Thanks allebei, ik ga meteen kijken! 
Daffy01
-
- 8 berichten
- 0 stemmen
Denk niet dat ze het beide zijn, maar ze lijken me wel leuk.
Deze twee ga ik zeker kijken.
Nog iemand andere suggesties? Het is eigenlijk niet een film waar bloed enzo en gorigheid in voorkomt, meer gewoon erg vervreemdend en mysterieus. Echt zo'n nachtmerrie achtig iets waar je een huis probeert uit te komen maar het lukt maar niet.
Jammer dat ik niet wat meer details weet, alleen dus die reporter die een oor mist.
Bubblez
-
- 2079 berichten
- 2555 stemmen
En de reporter met één oor komt dus in Dream Demon voor. Ook de spiegels waar je het over hebt; een hoofdrolspeelster gaat op een gegeven moment door een siegel om in dezelfde kamer terecht te komen, maar dan gespiegeld.
Maar goed, kan best zijn dat je een andere film zoekt, maar die details komen erg overeen.
Daffy01
-
- 8 berichten
- 0 stemmen
Ahh hmm.. naja het is echt jaren geleden dat ik het heb gezien, misschien is het hem wel. Ik probeer hem te vinden maar het lukt niet, denk ook niet dat hij meer in de videotheek staat.
Ik ga hem sowieso kijken, dan kom ik wel even vertellen of het hem was. 
Zoals jij het zegt, moet het hem haast wel zijn.
Bubblez
-
- 2079 berichten
- 2555 stemmen
De trailer richt zich vooral op de horrormomenten, maar voor het algemeen is het -zoals je al zegt- een mysterieuze thriller.
Zie privébericht.
wernerjvb
-
- 10 berichten
- 10 stemmen
Hallo Allemaal,
Ik ben opzoek naar een wat oudere film (ik schat in dat je film ongeveer tussen de 20 en 25 jaar oud is. Toen ik jaarjte of 7 was draaide ik deze film zwart, ik zou hem nu nog een keer willen bekijken maar weet de titel niet meer.
De film gaat over een jongeman, die verhuisd is naar een andere stad en gaat hier naar de highschool toe. De jonge past niet helemaal tussen de highschool football jongeren. Op een dag wordt de school gegijzeld door paar criminelen (waaronder ook een vrouw) maar hij weet als enigste (of 1 van de weinige) hier aan te ontsnappen. Ipv hulp te gaan roepen van buiten af besluit hij de heft in eigen handen te nemen en wil de criminelen zelf aanpakken. Aan het einde komt uiteindelijk alles goed
! En versiert er volgens mij ook nog een vrouwtje mee...
Enig idee hoe deze film heet als de beschrijving van hierboven ook maar enig zins klopt?
Alvast bedankt voor het meedenken,
Groeten Werner
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.