- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
beavis
-
- 6638 berichten
- 15023 stemmen
niet gezien, maar het zou Kiriko II kunnen zijn

aMUSEd
-
- 50 berichten
- 993 stemmen
Ik zit al dagen met een scene in mn hoofd en ik wil heel graag weten uit welke film hij komt. Tenminste ik denk dat het uit een film komt, maar het kan ook uit een videoclip oid komen.
Een persoon (denk een man) schilt een banaan en splijt deze vervolgens heel voorzichtig door zijn vinger in de bovenkant te steken, zodat de banaan uiteenvalt in gelijke stukken. En geeft dan zo'n stukje aan iemand (ik denk een vrouw of een kind). Het is in ieder geval een scene waarmee de bananensplijter indruk maakt op de ander.
Komt iemand dit bekend voor??
mar007
-
- 1151 berichten
- 949 stemmen
lang geleden een film gezien toen nog op een piraten zender(kan je na gaan heel lang geleden dus)
het ging om een familie die gingen kamperen(geloof ik )en werden aangevallen door een
groep honden(dobermans).
ik herinner mij een scene in een auto en dat de honden op de auto zaten en probeerde in de
auto te komen om de inzittende te grijpen.
verder weet ik niet veel meer maar ik vond dat toen een spannende film.
het genre weet ik niet zeker maar ik vermoed dat het een horror is geweest.
mocht iemand weten om welke film dit gaat zou ik ook willen weten of deze film
nu nog de moeite waard is.
ben benieuwd uit welk jaar deze film is.
Tall man
-
- 289 berichten
- 1053 stemmen
lang geleden een film gezien toen nog op een piraten zender(kan je na gaan heel lang geleden dus)
het ging om een familie die gingen kamperen(geloof ik )en werden aangevallen door een
groep honden(dobermans).
ik herinner mij een scene in een auto en dat de honden op de auto zaten en probeerde in de
auto te komen om de inzittende te grijpen.
verder weet ik niet veel meer maar ik vond dat toen een spannende film.
het genre weet ik niet zeker maar ik vermoed dat het een horror is geweest.
mocht iemand weten om welke film dit gaat zou ik ook willen weten of deze film
nu nog de moeite waard is.
ben benieuwd uit welk jaar deze film is.
Is het misschien Dogs (1976)?
jarno1975 (moderator series)
-
- 10989 berichten
- 2803 stemmen
Paar horrorfilms met dobermans/rottweilers:
narva77 (crew films)
-
- 12770 berichten
- 6559 stemmen
Ik zoek een film die ik vroeger eens op tv had gezien.
Het ging over 2 honden en een kat die kwijtraken bij een gezin en weer terug naar huis willen en zo wat avonturen beleven als ik het goed zeg. De ene hond was volgens mij een langharige labrador. de hond had een bruine vlek rond z'n oog zitten en de kat was langharig.
Wie kan mij verder helpen?
Homeward Bound: The Incredible Journey (1993)
Of deel twee: Homeward Bound II
mar007
-
- 1151 berichten
- 949 stemmen
bedankt, jarno1975,meneer bungel en tall man voor jullie reactie
ik weet bijna zeker dat het zoltan hound of dracula uit 1978 moet zijn(dracula's dog)
net even naar de trailer op you tube gekeken.
haha was toen heel spannend hoor...
-
- 10989 berichten
- 2803 stemmen
Graag gedaan 
tom045
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > ik zoek de naam van een film:
een man is een geheim agent, wordt vermoord.
deze man heeft een tweelingbroer die wordt onder dwang getraind tot "hitman" / geheimagent en moet wraak nemen op de maffia.
iemand enig idee welke film dit zou kunnen zijn?
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
In Film > Algemeen > ik zoek de naam van een film:
een man is een geheim agent, wordt vermoord.
deze man heeft een tweelingbroer die wordt onder dwang getraind tot "hitman" / geheimagent en moet wraak nemen op de maffia.
iemand enig idee welke film dit zou kunnen zijn?
Bad Company (2002)
nori
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek een film die ik in 2009 heb gezien. Ik weet niet of hij toen recent was of niet.
Het gaat over een meisje/vrouw dat onder water ligt in soort bad van een sci-fi achtige ruimte. Af en toe schrikt zij wakker als een reactie op iets of iemand. Ik ben vergeten hoe dat ging. Het is niet de bedoeling dat zij uit het water gaat maar volgens mij zijn er bepaalde karakters in de film die iets in haar zien/van haar willen. Het eindigt volgens mij in een soort landhuis.
Als ik het goed heb was de cover iets met donkerblauw.
Het is een hele vage beschrijving, maar dit is het enige wat ik er nog van weet.
Mochizuki Rokuro
-
- 18945 berichten
- 16694 stemmen
nori
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Hoe heb ik daar overheen kunnen kijken.
Ik heb hem ook gewoon open staan in een tabblad nu maar dacht dat Tom Cruise niet in die film zat.
Thanks anyway!
Illum Sphere
-
- 538 berichten
- 904 stemmen
Ik zoek een zeer controversiële film en ik wil even vooropstellen dat ik geen masochist ben. De film werd geregisseerd door een Russische, of iemand die in de omgeving Duitsland - Rusland woont, regisseur. Het kan ook iemand met een totaal andere nationaliteit zijn. De film speelde zich af tijdens de Tweede Wereldoorlog en ik denk ergens in een landhuis in Duitsland. Ik weet niet of het Joden waren of leden van de Hitlerjugend, maar het waren alleszins jongeren rond de 16 - 18 jaar (in de film weliswaar), het kan ook ouder geweest zijn, die zich leenden aan diverse experimenten. Het waren vooral psychologische experimenten met betrekking tot wat bepaalde emoties konden doen met de hormonen. Coïtus, meestal leidde dit tot alternatieve SM, was één van de pijlers van dat experiment, maar dat werd nooit expliciet getoond. De soldaten en bevelhebbers hadden trouwens ook hun aandeel in dat experiment, maar meer als een machthebbende functie.
Ik weet niet of dit bruikbaar genoeg is, zo niet, zeg het me en ik zal verder mijn hersenen pijnigen.
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Illum Sphere
-
- 538 berichten
- 904 stemmen
Het is inderdaad die laatste film, maar Das Experiment ziet er me ook wel een interessante film uit. Bedankt. 
mario16
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Hallo
Ik zoek een film waarvan ik enkel een hele tijd geleden de inhoud heb gelezen. Het gaat over de prins (van sneeuwwitje denk ik) die doornroosje (dat denk ik toch) wakker kust waarna doornroosje hem verplicht bij haar te blijven en niet terug te gaan naar sneeuwwitje.
Ik herinner me nog dat de film destijds werd uitgezonden op nieuwjaarsnacht.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
-
- 10989 berichten
- 2803 stemmen
Is het een animatiefilm? Nieuwjaarsnacht of oudjaarsnacht?
mario16
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Ik weet niet zeker of het een animatiefilm is of niet, maar nu je het zegt: hij was op oudejaarsnacht, ong. 7 of 8 jaar geleden denk ik...
Bubblez
-
- 2081 berichten
- 2557 stemmen
Ik zoek een film waarvan ik enkel een hele tijd geleden de inhoud heb gelezen. Het gaat over de prins (van sneeuwwitje denk ik) die doornroosje (dat denk ik toch) wakker kust waarna doornroosje hem verplicht bij haar te blijven en niet terug te gaan naar sneeuwwitje.
Ik herinner me nog dat de film destijds werd uitgezonden op nieuwjaarsnacht.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Misschien Grimms Märchen von Lüsterne... (1969)?
film88
-
- 4 berichten
- 0 stemmen
In Film > Overige films > gezocht: al heel lang opzoek naar 2 films waar ik de titel niet van weet!!:
hallo,
ik heb ongeveer 8 jaar geleden 2 films gekeken op school die ik altijd nog een keer wil zien. maar ik kan echt niet op de titels van deze film komen. heb alles geprobeert
film 1:
de film gaat over een vader en een dochter. het enige wat me nog bij gebleven is:
- vader en dochter zijn in metro station. de vader word door 2 mannen geslagen en onder de metro gegooid, de dochter ziet dit terwijl ze achter een pilaar verschuilt zit. en wat ik nog weet is dat ze een graf gaan openen voor een sieraad wat om het lijk zit.
film 2:
gaat volgens mij over een paar studenten die hun lerares in een huis opgesloten houden.
het is voor mij zo lang geleden dat ik deze gezien heb, maar ze hebben wel indruk gemaakt en ik wil ze graag nog een keer bekijken.
ik hoop dat ik zo voldoende info heb gegeven en dat iemand mij kan helpen de titels te achterhalen
bedankt alvast!!
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Tweede is allicht Teaching Mrs. Tingle (1999)
Verder is er voor dit soort vragen al een topic...
film88
-
- 4 berichten
- 0 stemmen
ja dat is de film die ik bedoel! sorry ik wist niet dat hier een topic voor was.
heel erg bedankt iniedergeval!
nu de andere nog
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Eerste is misschien Don't Say a Word.
Maar ik kan me vergissen, is al een hele tijd geleden dat ik die film zag.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Ik denk dat je gelijk hebt, Nomak.
film88
-
- 4 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp):
ben opzoek naar een film die ik heel lang geleden heb gezien. weet de titel niet meer.
dit is wat ik me nog kan herinneren:
vader en dochter komen in metro station. dan komen er 2 mannen en die beginnen haar vader te slaan, en schoppen hem onder de metro.
en dat ze een graf gaan openen om er iets uit te halen, een sieraad volgens mij.
hoop dat iemand me kan helpen
film88
-
- 4 berichten
- 0 stemmen
bedankt voor de snelle reacties. dit waren allebei de films die ik zocht
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.