- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
Reint
-
- 154 berichten
- 913 stemmen
Hé, ik zoek een film waarvan ik de volgende informatie heb. Het is een film van eind jaren 80 ik geloof, ik denk '87 t/m '89. De film heeft als onderwerp twee homoseksuelen in een armoedige wijk in een grote Amerikaanse stad en samen een uitzichtloos bestaan leiden. De film had een extra emotionele lading omdat één van de hoofdacteurs (misschien zelfs de regisseur zelf?) kort na de film zou overlijden aan aids. Volgens mij was de film geen commercieel succes, maar had het wel artistieke waardering, en zou de regisseur later uitgroeien tot een grote regisseur door middel van films met eenzelfde thematiek.
De filmposter die op de site deed me denken aan dit soort Smiths-hoezen (die bestaan uit filmstills):
Let wel: van alle informatie die ik heb genoemd weet ik niet of het 100 procent klopt, maar wel dat het soortgelijke feiten waren rondom deze film. Iemand?
ibendb
-
- 5044 berichten
- 3248 stemmen
Ik zoek een film waar ik eens over gehoord heb. Het gaat over een groepje jongeren die de bossen in trekken voor een vakantie (ofzo). Maar in dat bos zitten soort van monsters die hen aanvallen. Ze vluchten in een boomhut of zo en daar zitten dan ook die monsters, volgens mij was de film in de stijl van The Hills Have Eyes. Kan iemand mij helpen welke film dit is?
Daan258
-
- 3711 berichten
- 2547 stemmen
Ik zoek een film waar ik eens over gehoord heb. Het gaat over een groepje jongeren die de bossen in trekken voor een vakantie (ofzo). Maar in dat bos zitten soort van monsters die hen aanvallen. Ze vluchten in een boomhut of zo en daar zitten dan ook die monsters, volgens mij was de film in de stijl van The Hills Have Eyes. Kan iemand mij helpen welke film dit is?
Volgens mij is dat Wrong Turn 1
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8309 stemmen
Hé, ik zoek een film waarvan ik de volgende informatie heb. Het is een film van eind jaren 80 ik geloof, ik denk '87 t/m '89. De film heeft als onderwerp twee homoseksuelen in een armoedige wijk in een grote Amerikaanse stad en samen een uitzichtloos bestaan leiden. De film had een extra emotionele lading omdat één van de hoofdacteurs (misschien zelfs de regisseur zelf?) kort na de film zou overlijden aan aids. Volgens mij was de film geen commercieel succes, maar had het wel artistieke waardering, en zou de regisseur later uitgroeien tot een grote regisseur door middel van films met eenzelfde thematiek.
De filmposter die op de site deed me denken aan dit soort Smiths-hoezen (die bestaan uit filmstills):
Let wel: van alle informatie die ik heb genoemd weet ik niet of het 100 procent klopt, maar wel dat het soortgelijke feiten waren rondom deze film. Iemand?
Wellicht een film van Derek Jarman?
Mochizuki Rokuro
-
- 18945 berichten
- 16694 stemmen
@Reint
Zeker geen Jarman. Ik vermoed eerder: The Living End (1992) of een andere oudere Araki film.
Bubblez
-
- 2081 berichten
- 2557 stemmen
@ Reint:
Is het niet My Beautiful Laundrette?
Reint
-
- 154 berichten
- 913 stemmen
Beiden bedankt, maar volgens mij is het allebei niet wat ik zoek. Met Derek Jarman ben ik bekend (vanwege de link met zijn werk met The Smiths), maar die is het niet omdat ik iemand zoek die pas later zijn eerste film maakte dan Jarman. Ik geloof namelijk dat de film in kwestie zijn debuutfilm is. Volgens mij is het ook niet Araki, want ik had niet het idee dat het zo'n sensationalistisch plot had, en het was ook geen regisseur van Japanse afkomst. Ik moet wel zeggen dat zijn debuutfilm Three Bewildered People in the Night mij wel erg interessant lijkt (en ook thematische overeenkomsten lijkt te hebben met de film die ik bedoel), die moet ik binnenkort maar eens opzoeken.
Edit: gevonden! Het betrof de film Parting Glances van Sherwood. Sherwood is kort na het uitkomen van de film overleden aan aids.
Edit2: Nee, die is het dus ook niet, Bubblez. Maar harstikke bedankt voor de suggestie, want de film ziet er wel erg interessant uit.
slagroomsoesjee
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > Hulp, naam van film gezocht!:
Hallo,
ik heb een film gezien die ik graag terug zou willen zien.
Hier weet ik dus de filmtitel niet meer van, en dat vind ik erg jammer!
De film gaat over een auto die in de bergen rijdt en op een gegeven moment in een boom vastraakt, in de bergen, en onder hun ligt de zee.
Het gaat geloof ik om een man en een vrouw die in de auto vastzitten.
De auto die beweegt dus ook de hele tijd in die ene boom, dus kan hij op elk moment de zee invallen.
Op een gegeven moment vinden ze een fles in de auto, daar stoppen ze een brief in, en maken er geloof een plastic zak aan vast, dus een soort van parachute.
Die fles komt in een cafe terecht, en worden de mensen uiteindelijk gevonden.
Zouden jullie me kunnen helpen, of mischien wat informatie kunnen geven?
Alvast bedankt!
Dk2008
-
- 11193 berichten
- 780 stemmen
Deze misschien: Sur un Arbre Perché (1971)
geheugenzeef
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Hallo allemaal,
ik zoek een film waar ik de titel niet meer van weet. Reeds gegoogled en gedaan maar ik kom er niet achter. Jullie misschien?
Het is volgens mij een niet heel oude film en gaat over het instorten van een gebouw door 1 of andere nucleaire oorlog. Een groepje mensen (dacht een stuk of 8, waaronder een moeder met kind) weet nog net op tijd de kelder van het gebouw in te vluchten. Maar dan zitten ze vast....
Naar mate de tijd vordert beginnen ze langzaam gek te worden en zich tegen elkaar te keren. Wie houdt z'n hoofd koel en weet uiteindelijk te ontsnappen?
Heeft iemand enig idee??
Alvast bedankt voor jullie reactie!
gr. J.
mikey
-
- 29017 berichten
- 5170 stemmen
ook control genaamd
joepjeee
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek een film, ik denk uit de jaren 90 of misschien nog uit de jaren 80. Waarbij een kerel panne krijgt met de auto volgens mij, en dat hij bij een soort autokerkhof terecht komt, waar hele rare mensen wonen. Die rare meneer die daar woont, probeert mensen te lokken om ze vervolgens in zijn "bone-coaster" te zetten, waar ze vermalen worden tot botten.
Kan iemand mij helpen?
mikey
-
- 29017 berichten
- 5170 stemmen
ik heb bone coaster gegoogled en dat schijnt een woord te zijn uit de urban dictionary: penis. En a ride on the bone coaster: 
Bubblez
-
- 2081 berichten
- 2557 stemmen
Ik zoek een film, ik denk uit de jaren 90 of misschien nog uit de jaren 80. Waarbij een kerel panne krijgt met de auto volgens mij, en dat hij bij een soort autokerkhof terecht komt, waar hele rare mensen wonen. Die rare meneer die daar woont, probeert mensen te lokken om ze vervolgens in zijn "bone-coaster" te zetten, waar ze vermalen worden tot botten.
Kan iemand mij helpen?
Bubblez
-
- 2081 berichten
- 2557 stemmen
...probeert mensen te lokken om ze vervolgens in zijn "bone-coaster" te zetten, waar ze vermalen worden tot botten.
Het gaat overigens over een bone crusher. Toch wat anders... 
mikey
-
- 29017 berichten
- 5170 stemmen
Wellicht is het Nothung but trouble, veel mensen zijn daar naar op zoek valt me op 
joepjeee
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Wellicht is het Nothung but trouble, veel mensen zijn daar naar op zoek valt me op
Ja dat is hem inderdaad! Super bedankt!
Bert Hop
-
- 3 berichten
- 3 stemmen
Ook ik zoek en filmtitel... De film gaat over een blonde jongen met krullen die gaat werken op een aftands pretpark en daar leeftijdgenoten ontmoet en volgens mij ook een relatie krijgt met een meisje wat een attractie beheert. Wat losse info, het is een Amerikaanse komedie, de jongen krijgt een tsjirpt wat hij moet dragen bij de attracties en er komt volgens mij ook een jongen n voor die zegt goed gitaar te kunnen spelen ende een relatie met een meisje heeft waar die blonde knul verliefd op is. Ik dacht dat hij zei dat ik in een band met Lou Reed gespeeld had. ik dacht dat het iets van wonderland of zo heette... Ik hoop da iemand me kan helpen hiermee.
Bedankt alvast. Bert
jarno1975 (moderator series)
-
- 10989 berichten
- 2803 stemmen
@Bert Hop: Adventureland (2009)
Donkere jongen met krullen bedoel je denk ik, Jesse Eisenberg.
Bert Hop
-
- 3 berichten
- 3 stemmen
Ja Jarno, en dat binnen enkele minuten , helemaal super. Ik zal mijn kleurenweergave wel opnieuw gaan instellen. Heel erg bedankt. Bert
jarno1975 (moderator series)
-
- 10989 berichten
- 2803 stemmen
Graag gedaan 
anoos_999
-
- 4 berichten
- 0 stemmen
In Film > Overige films > Ik zoek een film:
Filmtitel
Ik zoek de titel van een film, volgens mij een wat oudere spannende film over jongeren die ergens in de bergen kamperen. Daar speelt en zingt bij het kamp een man met een gitaar het liedje "The man in the moon is happy today, he's got a smile on his face etc, etc ...................". Iemand enig idee welke film dit is?
Mijn dank alvast.
gr André
Bubblez
-
- 2081 berichten
- 2557 stemmen
Dat liedje is nergens te vinden. Dat zou het een stuk gemakkelijker maken. Je hebt niet meer details?
Ik dacht even aan Stand By Me.
mikey
-
- 29017 berichten
- 5170 stemmen
Enige film die ik ken over jongeren en een oudere in de buitenlucht is red dawn
royduin
-
- 5 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek ook een film 
In die film wordt iemand zijn leven helemaal kapot gemaakt, van zijn werk tot zijn vrienden tot hij uiteindelijk bovenop een gebouw staat waarbij een deur opengaat en hij iemand neer schiet wat zijn broer blijkt te zijn. Vervolgens sprong hij van het dak door een glazen plafond waarna hij op een groot springkussen viel en het allemaal gespeeld bleek te zijn.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe deze heet!
erwin111188
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > wie weet wat ik bedoel:
heey goede morgen
ik heb een vraag
toen ik een klein vendje was ongeveer 10 nu inmiddels (23) heb ik een film gezien over een school die gegijzeld werd
een paar kinderen gingen tegen de gijzelaars in
zo werd er een klas lokaal vol gezet met gas en ontploft
en kwam er een gijzelaar met een hand in een zaag
zijn er mis mensen van jullie die denken van ja ik weet het het is die of die film
het is geen Toy Soldiers
mvg erwin
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
