- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Hoi,
ik zoek ook een film die ik met een half oog op ziekenhuisbezoek bekeken heb (eerder dit jaar). Bleek uiteindelijk wel een leuke film (al heb ik er dus niet alles van gezien).
Ik weet niet meer juist waar het om ging, maar de hoofdpersonages waren volgens mij criminele broers die op zoek gingen naar wraak omwille van nog een andere broer die gedood (?) werd. Volgens mij was één van de broers een zwarte terwijl de rest blanken waren, wegens verschillende vaders of zoiets. Meer weet ik niet.
bedankt alvast 
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
@Jawaddedadde
Four Brothers (2005) toevallig ?
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Jep, dat is 'm! Blijkbaar de moeder die sterft
Hartelijk bedankt 
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2557 stemmen
In Film > Algemeen > wie weet wat ik bedoel:
heey goede morgen
ik heb een vraag
toen ik een klein vendje was ongeveer 10 nu inmiddels (23) heb ik een film gezien over een school die gegijzeld werd
een paar kinderen gingen tegen de gijzelaars in
zo werd er een klas lokaal vol gezet met gas en ontploft
en kwam er een gijzelaar met een hand in een zaag
zijn er mis mensen van jullie die denken van ja ik weet het het is die of die film
het is geen Toy Soldiers
mvg erwin
Demolition High.
Shizzel
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Wie kan mij helpen?!
Ben al een tijd opzoek naar een film die ik niet kan vinden.
Dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Volgens mij van de zomer was er een film op de publieke omroep, dacht nederland 3.
De film ging over 3 ouderen die met ze alle in 1 huis wonen.
Vervolgens komt 1 van de nichtjes van 1 van de oude mannen ze vezorgen.
Dat was zo'n beetje mijn beschrijving wel van de film, oja volgens mij was de naam maar 1 woord.
Wie kan me helpen?
Gr Shizzel
jarno1975 (moderator series)
-
- 10989 berichten
- 2803 stemmen
@Shizzel: Was het ook een Nederlandse film?
Shizzel
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
@Shizzel: Was het ook een Nederlandse film?
Nee waren 3 engelse mannen.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10989 berichten
- 2803 stemmen
Het is toevallig niet Cocoon (1985)
Shizzel
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Het is toevallig niet Cocoon (1985)
Nee dat is hem niet volgens mij is de film nieuwer.
Het gaat ook om 3 echte bejaarde mannen die worden verzorgd door een jong meisje.
morvan
-
- 265 berichten
- 0 stemmen
Hallo allemaal,
ben weer eens op zoek naar een titel.
is naar ik me herinner een mini serie, evt duitse makelij.
Jonge vrouw heeft haar vader al lang niet meer gezien, hebben ze een afspraak en met dat haar vader naar haar toeloopt wordt hij dood geschoten.
Eigenlijk begint de film geloof ik met mensen die in de woestijn achterna gezeten worden, dan komt er een zandstorm en de vrouw, een soort zieneres, verstopt een gouden "schaal" in het zand, en wordt vermoord.
Ze wordt achterna gezeten ontmoet de rechterhand van haar vader een jomge man.
In een afgelegen bergdorpjr gooit zij om de boel te redden de laptop van haar vader op de rotsen kapot.
Dan het gegeven met die jonge vrouw, zij blijkt naderhand ook een zieneres te zijn, zij wordt naar een afgelegen klooster geleid door een albino monnik die haar moet beschermen.
Er breekt brand uit in de bibliotheek in het klooster en ze kan tenauwernood ontsnappen, affijn nog een heel verhaal, zij vind uiteindelijk die schaal en red het leven van de paus,............. eind goed al goed.
nu krijg ik een heleboel reacties, want iedereen weet welke ik bedoel 
morvan
-
- 265 berichten
- 0 stemmen
Wellicht Das Jesus Video?
Nope, maar bedankt voor de moeite, das Jesus videoa gaat om een opgraving en een videotape, en de hoofdrolspeler is een man.
Wat ik omschreef is iets heel anders.
morvan
-
- 265 berichten
- 0 stemmen
Heb er nog één, een groepje moet een gekidnapte (cia?) agent uit een gebouw halen.
ze kijken met ifra-rood waar iedereen is, de hoofdrol speler gaat naar binnen, en laat overal bommen achter. er staan een vrachtwagen met afstandbestuurbare machinegeweren.
Hij krijg haar eruit, ze laden haar in een helicopter, dan "springt" er iets in haar hersenen, en overleid.
Ze smeren hem in die leicopter, achtervolgt door ik dacht een russische gevechtshelicopter.
De achtervolging eindigd in een windmolenpark doordat de vijandige helicopter wordt geraakt door de wieken van een windmolen,................................
wat is de titel ook al weer
Bubblez
-
- 2081 berichten
- 2557 stemmen
morvan
-
- 265 berichten
- 0 stemmen
@Morvan:
eerste film: Der Bibelcode (2008)
tweede film: Mission Impossible III (2006)
Je bent een kanjer, alle twee goed.
Ik heb ze alle twee, maar als je zo veel films bezit is het moeilijk zoeken zonder titel.
Mission impossible twijfelde ik eerst over, maar dact even dat wesley Snipes de hoofdrol speelde, is geen vergelijk, Tom Cruise speelt beter en in betere films.
De tweede meteen toen ik de titel zag, was het oh ja.
Thanks, till next time
Fijn joh zo'n burn-out, als je de titels al vergeet, kun je de "oudere" films weer eens opnieuw kijken 
Shelcase
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Hallo,
Ik heb ooit een film gezien, toen ik klein was. Het ging over reincarnatie. Een vrouw van een jaar of 30 wordt vermoord en in het water gegooid, ik geloof dat ze gewurgd wordt en vanaf een bruggetje het water in gegooid wordt. In haar volgende leven is ze ook zo die leeftijd, en wordt ze ineens steeds erg angstig van water.Het begint met een fontein, of iets van een watersproeier in de tuin. Een keer valt ze bijna het water in en kan ze zich vastgrijpen aan iets wat uit de grond steekt, als ze kijkt is het een rode schoen, de schoen die ze aanhad in haar vorig leven toen ze vermoord werd. Ze komt incontact haar moordenaar, al weet ze niet dat hij het is, hij probeert haar opnieuw te vermoorden.Ik ben op zoek naar deze film. Weet iemand misschien de titel van deze film?
Alvast bedankt.
Stephan
Shelcase
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Nee dat is hij niet. Ik heb de film halverwege de jaren 90 gezien. Maar toch bedankt voor het meedenken 
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Dead Calm (1989) ? Wil ik ook weer graag eens herzien.
Nee ik bedoelde een andere : Dead Again?
Shelcase
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
hmm, nee dat is ie volgens mij ook niet. Ik kan me herinneren dat er ook een rode cabriolet in voor kwam.
morvan
-
- 265 berichten
- 0 stemmen
Dit wordt een makkie.
Zag hem van de week nog voorbij komen, kan ik weer niet op de titel komen.
Er wordt een aanslag gepleegd op een amerikaanse basis in een arabisch land.
Eerst wordt er een jeep gekaapt, en dan als de hulpverleners en iedereen erbij is ontploft er een grote bom.
Er wordt een speciaal team naartoe gevlogen, alleen om te observeren.
Er zit 1 vrouw bij, wat bij die arabieren noal wat tegen reacties geeft.
Na veel aandringen toch actief een wat stevige amerikaan gaat de bomkrater in, nadat hij die gedeeltelijk leeg heeft laten pompen, en vind dan brokstukken van een brancare waar de bom in zat.
Ze worden uitgenodigd in het paleis van de Prins, bla bla bla,.........
ik zei hem voor me nu alleen de titel nog.
wie roept hem als eerste
Jesper187
-
- 6434 berichten
- 2462 stemmen
Die heb ik ooit in de bios gezien (nog voordat ik op MovieMeter zat), maar weet de naam ook niet, heb er dus denk ik ook niet op gestemd. Ben dus wel benieuwd.
edit: na even googelen heb ik 'm gevonden The Kingdom (2007)
morvan
-
- 265 berichten
- 0 stemmen
Die heb ik ooit in de bios gezien (nog voordat ik op MovieMeter zat), maar weet de naam ook niet, heb er dus denk ik ook niet op gestemd. Ben dus wel benieuwd.
edit: na even googelen heb ik 'm gevonden The Kingdom (2007)
Thanks,
zat al bij imdb geavanceerd in plots te zoeken, niets, ja of was lijsten onzin.
Ga even dooorgeven aan een vriend, ik kan hem dromen, heb hem pas nog gezien, maar gaat wel even op mijn lijst voor ooit weer eens kijken.
truste
edit,
ja humor, wat staat er als laatste op dat lijstje,............. King Arthur
Perfectly clear
-
- 283 berichten
- 18 stemmen
Ik zoek een titel waar ik niet op kan komen
Het is een film over verschillende soorten mensen die ook verschillende dingen doen, sommige zijn erg groot en zitten vol testeron, maar vechren toch samen ergens voor, er is ook een naar klein manneke bij die zich van de groep vervreemd en daarmee toch populair is.
Qua sfeer lijkt het erg nieuw maar toch ook niet, beetje Harry Potter/Zorro combi, ik weet het niet 
HELP AUB
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
TMI, zegt men soms. TLI, moet ik hier zeggen...
Bubblez
-
- 2081 berichten
- 2557 stemmen
Ik zoek een titel waar ik niet op kan komen.
Dit gaat inderdaad niet werken, hoe vaag kan je zijn?! Dus meer details bitte!
mikey
-
- 29017 berichten
- 5170 stemmen
Tja... waarom vechten ze en welke dingen doen ze...? 
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3939 stemmen
Volgens my is het Pretty Woman......
morvan
-
- 265 berichten
- 0 stemmen
ik heb een makkelijker vraag.
Film is vrij recent, een man laat zich naar achteraf blijkt opzettelijk oppakken en in de gevangenis gooien. En vanuit de gevangenis neemt hij wraak.
op een bepaald moment verlaten agenten de gevangenis en laat hij een hoop wagens van agenten onploffen, met als laatste van een jonge vrouwelijke agent.
Aan het eind blijkt hij vanuit zijn cel door ondergrondse gangen naar buiten te kunnen.
En nog één een jonge man "erft" het beroep van zijn vader een hitman.
EEn wwefgetouw geeft aan wie er zal sterven, aan het eind laat hij alles ontploffen met ratten.
Makkie denk/hoop ik
alvast bedankt
Jesper187
-
- 6434 berichten
- 2462 stemmen
De eerste is Law Abiding Citizen (2009)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.