- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
dielemandirk
-
- 25 berichten
- 14 stemmen
In Film > Algemeen > Oude tekenfilm:
Het moet tussen het jaar 1975 - 1977 zijn geweest dat ik deze tekenfilm voor het eerst zag ( slechts 2 maal op tv geweest )
Dat was op een zaterdag of zondag op de BRT (België) er werd toen altijd die middagen een film gespeeld.
Een langspeelfilm (tekenfilm) uit Rusland of toch in die richting...
Het gaat over een jongetje met zijn wit ezeltje dat allerlei avonturen beleeft om een mooie princes te redden uit een of andere slechte neef / nonkel die door haar te dwingen met hem te trouwen koning of tsaar wordt.
De princes blijf weigeren waardoor ze in de cel beland en op het eind van een bedenk tijd bij weigering ter dood wordt veroordeeld dmv in drie ketels te worden geduwd.
een ketel met ? een ketel met heet water en een ketel zo koud dat het meteen dicht vroor als er iets inviel
het jongetje kan zich op het laatst bevrijden en duwde de princes opzij, kleed zich uit en springt in elke ketel zelfs in de laatste waar de bovenkant van de ketel direct dichtvroor.
op dat ogenblik bevrijd het wit ezeltje ook zichzelf, springt op de dicht afgevrozen ketel, ademde op het ijs en tik even met zijn hoefje erop waardoor het ijs barst en het jongetje uit de ketel zweeft ( het jongetje is veranderd in een knappe jongeman waar de princes direct verliefd op wordt.
de slechte neef / nonkel wil ook zo veranderen en spring ook in de ketels, helaas reeds in de eerste komt hij niet meer boven en leven de princes, wit ezeltje en de jongeman nog lang en gelukkig als tsaar en tsarina?
ik kan deze tekenfilm nergens meer vinden, zelfs de BRT, nu vrt enz... weten het ook niet...
Kan aan de hand van dit kortverhaal misschien iemand de titel, meer informatie vinden, weten?
Geef een seintje...
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
The Humpbacked Horse / The Magic Pony: Konyok-gorbunok (1975)
jarno1975 (moderator series)
-
- 10989 berichten
- 2803 stemmen
The Humpbacked Horse / The Magic Pony: Konyok-gorbunok (1975)
er is ook nog een versie uit 1947: Konyok-gorbunok (1947)
morvan
-
- 265 berichten
- 0 stemmen
De eerste is Law Abiding Citizen (2009)
dank je, was hem inderdaad
morvan
-
- 265 berichten
- 0 stemmen
De tweede is Wanted denk ik.
bedankt, ook deze was juist
Tall man
-
- 289 berichten
- 1053 stemmen
Ik zoek een filmtitel die in een reclame van LU Prince Ministars kwam. Kinderen gingen naar de bioscoop waar Winnie Pooh draait en een griezelfilm. Van beide hingen posters maar ik wil de titel van de griezelfilm weten. Op Youtube al gezocht naar de reclame maar ik kan hem niet vinden. Wie o wie weet welke film het is?
Combustibility
-
- 1287 berichten
- 345 stemmen
The Slaughter
RensPrins
-
- 2 berichten
- 1 stemmen
Mensen,
Ik ben op zoek naar een film die ik een tijd terug heb gezien, maar de naam is me ontschoten.
Er is een man waarvan zijn vrouw (en geloof kind) zijn vermoord. Daarna plant tot in de fijnste details de moorden op de dader, en daarna, vanuit de gevangenis, op iedereen die er mee te maken heeft. Hij was namelijk een soort van iemand die operaties plant bij CIA oid. Heb op google al gezocht maar kon het daar niet vinden.
Gr
-
- 10989 berichten
- 2803 stemmen
@RensPrins: Law Abiding Citizen (2009)
the marsh
-
- 109 berichten
- 1500 stemmen
Ik zoek een Vlaamse misdaadfilm.
Ik weet alleen dat Chris Van De Durpel meespeelt.
Hopelijk kan er iemand mij helpen.
schram101
-
- 16722 berichten
- 2341 stemmen
Als je de acteur al weet is het zoeken niet zo moeilijk toch?
-
- 10989 berichten
- 2803 stemmen
Wat Schram al zegt, dat lijkt me dan niet moeilijk. Een van deze films dus: Chris van den Durpel - IMDb
the marsh
-
- 109 berichten
- 1500 stemmen
bedankt maar ik zie nu pas dat het een TV-serie is. 
schipper01
-
- 1 berichten
- 3 stemmen
ik heb jaren geleden eens een film gezien over een gezin die word vermoord door de maffia omdat de vader van het gezin tegen hun wou getuigen of in die richting, alleen de zoon overleefd deze aanslag omdat hij een voorgevoel krijgt en zich verstopt onder een soort bureau in de gang.
na dit gebeuren komt hij terecht bij zijn oom en die komt achter zijn '7de zintuig, het voorgevoel dat er wat gaat gebeuren) en gaat met hem trainen, na jaren gaat hij het leger in en doet dit met gebruik van zijn zintuig.
als hij naar het leger weer thuis komt gaat hij infantreren bij die zelfde maffia om wraak te nemen wat uiteindelijk ook gebeurt.
iemand enig idee welke film ik hiermee bedoel?
Pappakilo
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > Ben op zoek naar 2 titels van deze Films?:
Hallo Allemaal,
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen ik ben opzoek naar de volgende speelfilm alleen weet ik de titel niet meer. Kan alleen vertellen waar deze film overgaat (zie hieronder);
De speelfilm gaat over een bankoverval die ook echt heeft plaats gevonden in Parijs de overvallers zijn met diverse hulpmiddelen door de riooling van Parijs uitgekomen in de kluisruimtse van de Bank waar ze het hele weekend de tijd hadden om de kluisjes leeg te halen tegen de tijd dat het personeel weer smaandags weer moesten beginnen waren vele kluisjes opgebroken en leeg.
Ik heb deze film ooit eens gezien maar weet niet meer precies welke jaartal het was maar ik ben alleen opzoek naar de juiste titel van deze film en natuurlijk het jaartal.
De tweede film die ik nog zoek maar de titel er ook niet van weet ( zie hieronder);
Deze film gaat ook over een naar waarheid gebeurde gebeurtenis die zich afspeelde tijdens dat er in de DDR nog het ijzerengordijn stond de muur van Berlijn.
Ik schets even waar de film ongeveer overgaat;
Er is een gezin dat in de DDR leeft maar die willen vluchten naar West-Duitsland met het hele gezin maar dan met een zelfgemaakte luchtballon en zoals ik het kan herrrinnen is deze poging ook nog geslaagd bij mij weten.
Graag zou ik willen weten welke titel heeft deze speelfilm en uit welke jaar is deze film ik heb al heel wat rond gekeken met google enz enz maar tot op heden is het mij niet gelukt om te achterhalen wat de echte titel is en jaartal van deze film.
Ik hoop dat iemand mij daarover kan berichten door een melden hieronder te plaatsen alvast bedankt voor alle moeite tot zoverre.
Ik kan niet wachten op het juiste antwoordt ben trouwens zelf ook een grote fan van oude II WO speelfilm mocht iemand daarvan een complete lijst zelf daarvan hebben ik hou me eigen aanbevolen ik denk dat er meerdere onder dit forum zijn.
Hoop wel dat ik deze vragen wel in de juiste rubriek heb geplaatst.
met vriendelijke groet,
Pappakilo
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen alvast bedankt voor jullie inzet.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Eerste zou kunnen zijn: The Great Riviera Bank Robbery (1979) (wel in Nice, geen Parijs).
Of de Franse versie hiervan Les Égouts du Paradis (1979)
Tweede waarschijnlijk Night Crossing (1981)
En hier een lijst met 1200 WO II films (oud en nieuw) IMDb: ULTIMATE BEST AND WORST 2. WORLD WAR (WWII) MOVIES EVER! - a list by Marcel Scharnewski
starbright boy (moderator films)
-
- 22565 berichten
- 5229 stemmen
De tweede film is Night Crossing (1981)
Pappakilo
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Ja jullie zijn geweldig in een klap komen de namen naar boven dit had ik zelf niet kunnen vinden dat ik me een plaats vergist had namelijk Nice ipv. Parijs ja dat vind ik niet zo erg het ging mij erom de film en jaartal en de andere film die gevonden is ook zeer bedankt voor u inzet ik ben er zeer blij mee. Kan nu gaan kijken waar hij te koop is.
En dat II WO speelfilm lijstje neem ik met dankbaarheid van je aan heel erg fijn heb er al diverse van de II WO in mij bezit nu kan mij verzameling weer een beetje gaan groeien.
heel veel dank voor u tips en reacties ik ben een blij man.
ps. hebben jullie trouwens de speelfilm dan wel ooit eens gezien dan waar ik naar vroeg?
met vriendelijke groet,
Pappakilo
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Geen dank. Kan erg irritant zijn om niet op een titel te komen.
ps. hebben jullie trouwens de speelfilm dan wel ooit eens gezien dan waar ik naar vroeg?
Ik niet maar een beetje handig (in het Engels) googelen et voila 
Gonzo8000
-
- 486 berichten
- 10 stemmen
Ik heb ooit een film (comedy) gezien over een jongen die ijshockey speelt, maar die te agressief is. Hij wordt geschorst voor het leven en gaat daarna golfen. Hij slaat alleen, zoals ie gewend is, op de manier als met een ijshockeystick. Wie oh wie weet om welke film het gaat??
181070
-
- 7 berichten
- 0 stemmen
hallo
ik zoek een film met een zwarte amerikaanse acteur die word verdacht van moord.hij word meegenomen door een jongen,die in de film iemands leven red door een penbuisje bij iemand in de keel aan te brengen,ze krijgen ook een ongeluk met die auto,film speelt zich ook af op een trein.,geloof op het laatst.
181070
-
- 7 berichten
- 0 stemmen
Wellicht 'Switchback' ?
dat is hij,dank u
Gonzo8000
-
- 486 berichten
- 10 stemmen
Elineloves
-
- 24073 berichten
- 3637 stemmen
ik zoek een film waar mijn nichtje het nu over heeft.. over een groep meisjes, ze gaan naar een begraafplaats, een van de meiden is doos en werd in een put gegooid. De moordenaar is de vriend van een van de meiden.
Dk2008
-
- 11192 berichten
- 780 stemmen
een van de meiden is doos
Wat voor doos? Kartonnen? 
Elineloves
-
- 24073 berichten
- 3637 stemmen
Oeps, dood natuurlijk. Stomme telefoon.
Dacht zelf aan sorority row?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.