• 17.529 nieuwsartikelen
  • 182.792 films
  • 12.607 series
  • 34.918 seizoenen
  • 658.162 acteurs
  • 200.629 gebruikers
  • 9.481.106 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

Baggerman

• 10844 berichten
  • 8325 stemmen

sparkie

• 100 berichten
  • 35 stemmen

@drakin , nee helaas en zeker niet undercover blues want dat is een comedy. Het was een thriller met hier en daar actie erin

Hello people,

Ik zoek een horror/cult film uit de jaren zeventig of tachtig, ik weet niet zeker. Ik heb deze film gezien toen ik klein was. Het is een film die me altijd is bijgebleven. Wat ik me weet te herinneren van deze film:

Een man volgt een half naakte vrouw in een donkere kasteel/huis. Hij volgt haar in een smalle gangpad/tunnel. Wij kijken uit zijn perspectief en zien de achterkant van de vrouw. Ze stopt met lopen en draait om, terwijl ze omdraait onthoofd ze de man met een zwaard.

Ook zag waren er scene's met vreemde mannen/vrouwen in rode "Darth vader" achtige pakken/uniform. Ik denk dat het een of andere cult was

Please help me out!

Thanks!

jarno1975 (moderator series)

• 10995 berichten
  • 2803 stemmen

Dat is hem helaas niet.. Ik dacht dat eerst ook namelijk toevallig.

zenatje

• 1 berichten
  • 1 stemmen

In Film > Algemeen > ik zoek een fil :

ik ben de laatste tijd vaak opzoek naar films die ik vroeger altijd keek want ik vond zo mooi nu heb ik laatst de fil thirteen en going to harverd weer gevonden echt waar i love those movies<3

alleen... ik zoek nu weer een film het gaat over een joods meisje die heeft een kuiken gevonden en houdt die ze gaat later stiekem naar een andere school omdat ze een nieuwe vrindin heeft ontmoet volgens mij heete die vrindin sunny. het joodse meisje begint helemaal te veranderen en tja... verder weet ik niet echt iets om er bij toetevoegen dus hopelijk kunnen jullie me helpen.

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Metalfist

• 12443 berichten
  • 3964 stemmen

Een tijd geleden reclame gezien over een nieuwe film maar ik kan maar niet op de titel komen. De setting van de film was geloof ik Cuba en de film zelf bestaat uit een aantal kortverhalen die op zich niets met elkaar te maken hebben en die allemaal apart door andere regisseurs geregisseerd zijn. Moet erg recent zijn dus jaartal 2011/2012

Zoals altijd mijn eeuwige dank voor het antwoord

Metalfist

• 12443 berichten
  • 3964 stemmen

Aha, Kos to the rescue! Bedankt, daar zat ik nu al een hele morgen op te zoeken.

In Filmdragers en apparatuur > Titels > film titel gezocht:

Wie o wie kan mij helpen!! Ik heb een film gezien en zou hem nog een keer willen zien maar weet de titel niet meer.

De film gaat over een jongen (van een rijkelui internaat). Die rijd een restaurant om en dat restaurant staat in brand. Dan moet die jongen als straf helpen bij de opbouw van het restaurant. Hij wordt verliefd op het meisje van het restaurant maar die blijkt ongeneselijk ziek te zijn.

Baggerman

• 10844 berichten
  • 8325 stemmen

Dat is Sweet November.

Baggerman

• 10844 berichten
  • 8325 stemmen

grmartina schreef:

Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een filmtitel. Ik heb niet heel veel info, maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Het gaat om een vrouw met 5 kinderen die zij 1 voor 1 probeert te plaatsen bij verscheidene gezinnen. Ook heeft de vrouw kanker. Haar man mishandelt hen. En heeft een groot drankprobleem. Het is een Amerikaanse film ongeveer jaren 80.

Erg laat, maar dit was: Who Will Love My Children?

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3948 stemmen

Ik zag laatst The Hunger games en dat deed me denken aan een film die ik jaren geleden gezien heb. Het speelde zich af in een Mad max achtige setting (veel leer e.d., waarbij mensen net zoals bij the Running Man een parcour moesten afleggen en moesten overleven. Ik herinner me een scene waarbij iemand op een muur klom met allemaal scherpe messen en die muur omklapte. Het had ook wel wat Escape from New york invloeden.

Weet iemand welke film ik bedoel?

Baggerman

• 10844 berichten
  • 8325 stemmen

Misschien Le Prix du Danger of was het niet Frans?

Edit: of Gladiatorerna? Of The Condemned

FilmBreaker

• 22 berichten
  • 4 stemmen

Hallo,

Ik ben op zoek naar een film die ik een keertje op tv (rtl) heb gezien, is al een tijdje geleden maar ben helaas de titel kwijt.

De film gaat over een groep jongens die niet worden toegelaten op de universiteit. Daarom besluiten ze zelf een school op te starten en krijgen veel aanmeldingen. Van school komt weinig terecht en er word veel gefeest enzovoort. Uiteindelijk weten ze het toch voor elkaar te krijgen dat er veel word geleerd maar dan komt de inspectie en komen ze in de rechtszaal terecht. De film heeft natuurlijk een happy end en is te vergelijken met films als oldschool.

Iemand een idee?

jarno1975 (moderator series)

• 10995 berichten
  • 2803 stemmen

FilmBreaker schreef:

Hallo,

Ik ben op zoek naar een film die ik een keertje op tv (rtl) heb gezien, is al een tijdje geleden maar ben helaas de titel kwijt.

De film gaat over een groep jongens die niet worden toegelaten op de universiteit. Daarom besluiten ze zelf een school op te starten en krijgen veel aanmeldingen. Van school komt weinig terecht en er word veel gefeest enzovoort. Uiteindelijk weten ze het toch voor elkaar te krijgen dat er veel word geleerd maar dan komt de inspectie en komen ze in de rechtszaal terecht. De film heeft natuurlijk een happy end en is te vergelijken met films als oldschool.

Iemand een idee?

Accepted (2006)

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3948 stemmen

Baggerman schreef:

Misschien Le Prix du Danger of was het niet Frans?

Edit: of Gladiatorerna? Of The Condemned

Nee, vrijwel zeker Amerikaans en zeker een jaar of 25 oud (minstens) . Volgens mij was het een beetje de stijl van Duran Duran's Wild Boys videoclip.

Baggerman

• 10844 berichten
  • 8325 stemmen

Wellicht is het dan 'Terminal City Ricochet'? Stond nog niet op de site, maar ik voeg hem toe....

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3948 stemmen

Nee, die is het ook niet.

Herinner me ook een scene waar een meisje/vrouw over een ronde balk moest lopen waar messen heen en weer gingen en ze heel aan de overkant moest komen. Beetje Wipe Out idee.

Hallo,

Ik ben op zoek naar een comedy uit de jaren 80/90, zoiets zal het zijn. De hoofdrolspeler is een man van minstens 50 jaar oud, alles gaat fout in de film, de humor is dus behoorlijk overdreven. Ik weet wel nog dat de hoofdrolspeler al overleden is, 1-2 jaar terug(?) Er is ook (minstens) één vervolg op de eerste film, meer weet ik helaas niet over de film.

Als iemand me zou kunnen helpen, bij voorbaat dank!

mikey

• 29036 berichten
  • 5194 stemmen

Je moet wel vertellen waar de film over gaat.

Baggerman

• 10844 berichten
  • 8325 stemmen

Ik vermoed één van de Leslie Nielsen films, The Naked Gun etcetera?

mikey

• 29036 berichten
  • 5194 stemmen

Dat is een goeie inderdaad..

The Naked Gun inderdaad, heel erg bedankt. Was al weer een tijdje dat ik ze heb gezien en kan me er niet veel van herinneren, vandaar de ietwat vage omschrijving. Nogmaals bedankt.

Arbil

• 208 berichten
  • 771 stemmen

Na het zien van Angels with dirty faces moest ik plots denken aan een andere film. Ik kan me niet precies meer herinneren waar het over gaat maar een stukje:

De hoofdrol heeft ook een groep jonge jongens die voor hem 'werken' en de schuilplaats (een soort van grote kelder / ondergrondse schuilplaats) van die jongens wordt op een dag ontdekt door de slechteriken/vijanden van de hoofdrol. Hier worden sommige van de jongens volgens mij ook vermoord, maar dat weet ik niet meer precies.

ciconia

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Hoi, ik ben nieuw hier. Heb me aangemeld omdat ik al de hele dag op zoek ben naar een filmtitel en dat lukt niet zo. Misschien gaat er bij iemand hier een belletje rinkelen? Het gaat om een avonturencomedy met, volgens mij, Chevy Chase, maar het kan ook een andere comedian zijn waarmee ik hem verwissel.

Het draait om 3 vrienden, type kantoorklerk of anerszins 'sullig', die één of andere avontuurlijke reis geboekt hebben, te paard dwars door ruig gebied in Amerika. De reis staat onder leiding van een norsige cowboy, die eigenlijk minachting heeft voor dit soort instant-avontuur zoekende mannetjes. Er gebeurt van alles onderweg. Ik geloof zelfs dat er nog een vervolgfilm op gemaakt was? En ging die cowboy nou ook nog dood ergens in de film?

Ik herinner me vaag een scene waarin die cowboy wat van zijn 'levenswijsheid' deelt en dat draait dan om de zin: 'that's for you to find out'.

In de fimlijsten van Chevy Chase die ik op wikipedia heb doorgenomen zie ik niets wat erop lijkt (maar misschien kijk ik eroverheen). Iemand een idee wat ik zoek?

Groet, Co

ciconia

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Wow, dat is snel! Dat is hem inderdaad! Geen wonder dat ik hem niet kon vinden via Chevy Chase - die speelt er inderdaad niet in

Tnx! Co

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Ajb!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.