• 17.010 nieuwsartikelen
  • 181.478 films
  • 12.520 series
  • 34.649 seizoenen
  • 654.232 acteurs
  • 200.209 gebruikers
  • 9.449.477 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

Boenga

• 2659 berichten
  • 1555 stemmen

ik zoek de titel van een film die ik zelf nooit zag. Vermoedelijk een komedie, vermoedelijk Brits, en minstens 25 jaar oud.

De scene die me verteld werd: een prof geeft in een kamer (aula?) aan z' studenten een demonstratie van hoe het er aan toe gaat bij een bevalling. Nadat alles getoond is, stopt hij de baby gewoon terug waar hij vandaan kwam...

En dat is al wat ik er van weet.... Iemand?

dotrewind

• 3 berichten
  • 1 stemmen

Hallo,

Ik ben op zoek naar een film wie ik jaren geleden eens als klein mannetje op tv gezien heb toen ik ergens op visite was. Het is een film uit, ergens de jaren 70 denk ik. Ik kan me helaas maar een aantal dingen herrineren.

Ik weet nog dat het te maken had met een auto wie op de vlucht was voor de politie, maar dat je nooit echt goed de bestuurder in beeld zag. Ook weet ik nog dat op het einde van de film de weg afgesloten was met bulldozers en de auto daar vervolgens op in reed en er een explosie volgde. En er was iets met een indiaan of iets in die richting.

Dat is helaas alles wat ik weet ik heb al meerdere keren een poosje zitten googelen, maar nooit veel verder gekomen. Misschien dat hier iemand weet welke film ik bedoel ?

Bij voorbaat dank

jordandejong

• 4775 berichten
  • 1432 stemmen

@dotrewind

Bijna 100% zeker dat het Vanishing Point (1971) is.
Al zie je daar wel de bestuurder en kan ik me niks met een indiaan herrineren.

Maar het einde met de bulldozers klopt.
Uitstekende film.

dotrewind

• 3 berichten
  • 1 stemmen

Dank u, ik ga is kijken of dat de film is. Het kan zijn dat de indiaan er niets mee te maken heeft het is ook al zo lang geleden haha.

mikey

• 29017 berichten
  • 5170 stemmen

Er was een donkere dj die hem de weg wees via zijn radioprogramma.

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8309 stemmen

@dotrewind

Is het niet Spielbergs eerste: Duel?

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

@dotrewind

Ik keek toevallig gisteren de remake ( Vanishing Point (1997) ). Daarin komt een indiaan voor die de bestuurder spiritueel begeleidt en de film heeft ook een 70's look & feel... Misschien zag je deze.

kiki65

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Hallo ik ben op zoek naar een film, weet eigenlijk weinig van de film.

In de film zit een shot van een jongetje achterin een politieauto, dan beseft zijn vriendje dat hij door de agent misbruikt of vermoord is.

Volgens mij gaan ze elke keer terug in de tijd en laten ze zien hoe de karakters op hun eigen manier het verlies verwerken.

Wie oh wie weet welke film ik bedoel.

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Mystic River

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

kiki65 schreef:

Hallo ik ben op zoek naar een film, weet eigenlijk weinig van de film.

In de film zit een shot van een jongetje achterin een politieauto, dan beseft zijn vriendje dat hij door de agent misbruikt of vermoord is.

Volgens mij gaan ze elke keer terug in de tijd en laten ze zien hoe de karakters op hun eigen manier het verlies verwerken.

Wie oh wie weet welke film ik bedoel.

Mystic River?

mayhemblik

• 1390 berichten
  • 731 stemmen

jarno1975 schreef:

Ik denk dat je Vincent Gallo bedoeld in de film Essential Killing (2010)

Dat is hem, geweldig bedankt!!

kiki65

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Mystic River dat is de film die ik zoek, heb hem direct besteld.

Meneer Bungel en moviemafketel, mijn dank is groot.

Kiki

morvan

• 265 berichten
  • 0 stemmen

hallo allemaal,

dit wordt een hele moeilijke of een heel makkelijke.

Zit net deadly impact te kijken, en schiet me een scene te binnen, iets soortgelijks.

Een rechercheur/agent/fbi.... komt dacht door een ruit een pand binnen, en daar zit zijn vrouw/ vriendin helemaal volgebonden met explosieven, en naar mijn herinnereing loopt dat nie goed af,................. wie??

thanks,

Morvan

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2557 stemmen

The Dark Knight?

morvan

• 265 berichten
  • 0 stemmen

nope, da's um niet.

zit daar trouwens zo'n scene in, kan ik me niet herinneren

thanks

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2557 stemmen

Ik geloof het wel, bij het einde wanneer Batman tussen Dent of Rachel moest kiezen. Ik dacht dat Lt. Gordon bij Rachel ging en het niet kon halen.

morvan

• 265 berichten
  • 0 stemmen

nou zal het eens checken, je weet maar nooit.

thanks

Bubblez

• 2080 berichten
  • 2556 stemmen

In Next (2007) vindt Nicolas Cage op het dak van een gebouw zijn vriendin vastgebonden in een rolstoel met een bom op haar schoot.

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

@ morvan: doet me ook denken aan The Watcher (2000), maar ik ben niet zeker.

morvan

• 265 berichten
  • 0 stemmen

nou heb wat te checken, alhoewel ik denk dat het de The watcher niet zal zijn was volgens mij een vrij recente film hooguit3 a 4 jaar

ibendb

• 5044 berichten
  • 3248 stemmen

Mission Impossible 3 doet me daaraan denken.

theunistilly

• 1 berichten
  • 0 stemmen

In Filmdragers en apparatuur > Titels > hoe noemt deze film?:

Hallo,

ik ben al een tijdje opzoek naar een film die ik een jaar terug op tv zag.

het gaat over een meisje, die op haar 13-14 jaar (?) op school een gothic-achtig meisje leert kennen, ze laat haar oude 'seut'-vriendinnetje vallen en begint op te trekken met het nieuwe meisje. Het begin van de film is dat het meisje haar ouders bedreigt met een mes en daarna slijmt bij haar vader dat ze het nooit meer gaat doen, en dan gaat de film terug in de tijd. De film gaat vooral over drugs, stelen en kattekwaad. Het meisje wordt uiteindelijk op een soort van kamp gestuurd nadat ze weggelopen was, in dat kamp betert haar gedrag maar ze snijdt zichzelf om op die manier haar ouders te overtuigen om haar daar weg te halen, daardoor moet ze naar een soort psychische kliniek, waar haar beste vriendin zelfmoord pleegt en zij wegloopt e.d.

Ik hoop écht dat iemand mij kan vertellen hoe de titel van deze film is. Ik kan er echt al weken niet opkomen en wil hem echt nog eens zien ! ik dacht dat de naam van het meisje in de titel voorkwam, maar ik kan mis zijn.

Bubblez

• 2080 berichten
  • 2556 stemmen

Misschien Terror in the Family (1996)?

jarno1975 (moderator series)

• 10989 berichten
  • 2803 stemmen

theunistilly schreef:

In Filmdragers en apparatuur > Titels > hoe noemt deze film?:

Hallo,

ik ben al een tijdje opzoek naar een film die ik een jaar terug op tv zag.

het gaat over een meisje, die op haar 13-14 jaar (?) op school een gothic-achtig meisje leert kennen, ze laat haar oude 'seut'-vriendinnetje vallen en begint op te trekken met het nieuwe meisje. Het begin van de film is dat het meisje haar ouders bedreigt met een mes en daarna slijmt bij haar vader dat ze het nooit meer gaat doen, en dan gaat de film terug in de tijd. De film gaat vooral over drugs, stelen en kattekwaad. Het meisje wordt uiteindelijk op een soort van kamp gestuurd nadat ze weggelopen was, in dat kamp betert haar gedrag maar ze snijdt zichzelf om op die manier haar ouders te overtuigen om haar daar weg te halen, daardoor moet ze naar een soort psychische kliniek, waar haar beste vriendin zelfmoord pleegt en zij wegloopt e.d.

Ik hoop écht dat iemand mij kan vertellen hoe de titel van deze film is. Ik kan er echt al weken niet opkomen en wil hem echt nog eens zien ! ik dacht dat de naam van het meisje in de titel voorkwam, maar ik kan mis zijn.

Dat is Augusta, Gone (2006)

theplayer1

• 3 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb ooit eens een sprookjesfilm gezien in mijn jeugd, wellicht was ik een jaar of 8.

Wat ik er nog van weet, is dat een jongen van een tovenaar (?) aan het eind moest kiezen uit een aantal (7? 12?) identieke moeders, allen in hetzelfde blauwe gewaad. Als hij dan zijn echte moeder eruit koos, dan was de betovering verbroken.

In 1983 moest ik voor een scriptie het boek Krabat lezen, van Otto Preussler. Hij schreef dit boek in 1971 en deed daar 10 jaar over. Ik herkende echter meteen het zelfde thema dat ik vele jaren daarvoor al in een film had gezien. Nergens is echter de titel van die film te ontdekken. Al erg vaak op internet gezocht. Wie iemand wat ik bedoel?

jarno1975 (moderator series)

• 10989 berichten
  • 2803 stemmen

Wilde gok: Sampo (1959)

Miekjaah

• 5 berichten
  • 0 stemmen

Hoi allemaal,

Een tijdje geleden heb ik het volgende bericht op het forum gezet, maar ik heb de juiste film nog steeds niet gevonden. Het is niet "Stepmom" en ook niet "My life without me". Ik hoop dat ik deze keer meer geluk heb!

Ondertussen zo'n 8 (?) jaar geleden mocht ik 's avonds voor het eerst een hele film afkijken met mijn moeder. Dit was een drama film en al deze jaren is deze zo in mijn hoofd blijven hangen dat ik hem graag nog een keer wil zien. Het probleem is alleen: ik kan de film nergens vinden!

Het gaat over een vrouw met 2 kinderen. Ze is gescheiden en haar ex heeft een nieuwe vriendin/vrouw, waar ze geen goede relatie mee heeft. Ze ontdekt dat ze een ziekte heeft (welke weet ik niet meer), waardoor ze nog maar een paar maanden te leven heeft. Ze vraagt de vriendin van haar ex om met haar en haar kinderen mee te reizen naar haar vader, zodat ze daar haar laatste maanden door kan brengen. Onderweg heeft ze zo'n pijn dat ze aan morfine begint en de vriendin van haar ex rijdt verder.

Verder kan ik me nog herinneren dat haar vader op een soort boerderij woont en dat ze bandjes met herinneringen inspreekt voor haar kinderen.

Ik hoop heel erg dat iemand deze film kent en de titel nog wel weet. Alvast heel erg bedankt voor het mee zoeken!

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

An Unfinished Life (2005) ? Opgezocht via keywords lesbian/morphine Imdb, dus het is gewoon een gok. -edit- heb je verhaal verkeerd gelezen, dus dat kan 'm niet zijn...

moviemr

• 1 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Algemeen > ik zoek een film titel:

de film gaat over een acteur in LA. Hij doet auditie krijgt een rol. Maar heeft in de tussentijd niets te doen. Valt dronken van de trap breekt zijn pols, heeft een dochter, rijdt in een ferrari. Super langzame film met mooie beelden. Geen idee wie de actuers zijn. wie helpt?

Mochizuki Rokuro

• 18945 berichten
  • 16694 stemmen

Ik ben niet zo thuis in auto's, maar volgens mij was t geen Ferrari. Somewhere (2010) ?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.