- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Hoi allemaal,
Een tijdje geleden heb ik het volgende bericht op het forum gezet, maar ik heb de juiste film nog steeds niet gevonden. Het is niet "Stepmom" en ook niet "My life without me". Ik hoop dat ik deze keer meer geluk heb!
Miekjaah
-
- 5 berichten
- 0 stemmen
@Meneer Bungel: ik denk dat het minimaal 8 jaar geleden is dat deze film op tv was. De hoofdrolspeelster had volgens mij kort rood haar, maar dat weet ik niet meer helemaal zeker. Ik was denk ik maximaal 12 jaar toen ik die film heb gezien, dus veel meer dan de hoofdlijnen kan ik me niet meer herinneren.
jayjaythunderman
-
- 10 berichten
- 0 stemmen
hey iedereen
ik ben nieuw op deze site en ben op zoek naar een film die ik gezien heb rond 1998.
eerst ff korte anekdote: ik heb door me leve films gezien en muziek gehoord die ik jaren heb onthouden en nooit kon vinden, waar dan ook. in middels heb ik dat wel op een film na..
Het mooie is dat ik genoeg info heb dat als iemand hem kent hem meteen een belletje doet rinkelen.
Hier is die dan:
ff in het kort het plot: Het gaat over een soort oorlog tussen 2 rassen. een daarvan bestaan uit soort giermensen, als in gieren die vogesl en mensen, algemeen noemt men ze harpys..
dus oorlog tussen vogelmensen (veel) en maar een paar goddelijke creaturen. de film is een soort van computermade film. Er is ook een jkongetje die op mowgli lijkt uit junglebook en die speelt volges mij een fluit..
Verder als een van de vogelmensen dood gaan dan breken ze in stukjes glas af.
Verder is er nog een of ander wezen wiens oog eruit valt en hij em probeert te zoeken..
Meer weet ik niet:samenvatting: een soort computerfilm over een soort van kleine oorlog tussen 2 fictieve rassen.. een jongetje die bij t goeie ras hoort die op mowgli lijkt.
ik heb hem gezien rond 1996-1998 ( ik was toen 4-8) en vraag me mijn hele leven al af hoe deze film heet. ik heb zelf veel research gedaan maar nikx gevonden,
Ik hoop ook dat ik em dan hier krijg te horen van jullie, alhoewel dat een grote schok gaat worden.
Bij voorbaat dank,
Jayjay de Thunderman, city gang
jayjaythunderman
-
- 10 berichten
- 0 stemmen
oja, ik kan me de taal niet meer herinneren van de film, maar ik kon ook nog niet lezen toen.. ik weet igg dat ik married witch children keek rond die tijd en toen kon ik ook nog niet lezen of schrijven:P
de bad guys zien er echt uit als gieren, dus mensenfiguur met gierenhoofd en ze zijn zwart enzo.. dit weet ik niet zeker ivm dat ik schizofrenisch ben en niet ik hem heb gezien, maar een andere persoonlijkheid die zich nog zelden voordoet bij mij..
Bij voorbaat dank
Jayjay de Thunderman, city gang
Mikskinoff
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Hallo,
Al een hele tijd ben ik op zoek naar de titel van een film die ik al lang geleden heb gezien. Het ging over een soort survival game waar een aantal mensen op een eiland werden gedropt en er maar 1 kon overleven. De acties werden in de film zogenaamd op internet live uitgezonden.
De hoofdrolspeler was een grote kale man.
Ik hoop dat dit voldoende informatie is en iemand deze omschrijving herkent.
Alvast bedankt,
Mike
mikey
-
- 29017 berichten
- 5170 stemmen
VAst iets van vinnie jones en die worstelaar.
- steve austin (the condemned)
mikey
-
- 29017 berichten
- 5170 stemmen
oja, ik kan me de taal niet meer herinneren van de film, maar ik kon ook nog niet lezen toen.. ik weet i...ity gang
Immortel misschien van Bilal?? Zoiets als dit?

Mikskinoff
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
VAst iets van vinnie jones en die worstelaar.
- steve austin (the condemned)
Dat is hem, hartelijk bedankt!
mikey
-
- 29017 berichten
- 5170 stemmen
Dat is hem, hartelijk bedankt!
jayjaythunderman
-
- 10 berichten
- 0 stemmen
@mikey, met lezen bdoelde ik dat ik de tekst op tv niet kon lezen, ik weet niet of er eens trip van is..
verder al bedankt voor snel commentaar, maar dat is hem helaas niet,.
De film die ik bdoelde lijkt veel op een stopmotion film maar dat is die niet. Ik kan het me niet goed herinnere meer maar t was geen animatie maar zoiets als bv toy story maar dan van voor 1996, zo zag het er ook uit..
en met gierenmensen bdoel ik dat het gwn gieren zijn die rechtop staan en dan zo zijn aangepast dat het uiteindelijk gieren zijn met menselichaam, gwn vleugels en poten en alles. maar helemaal bedekt met veren.
de andere wezes leke wel goddelijk aangezien het er maar een paar waren..
ik weet ook niet op welke steekwoorde ik deze film zou moeten zoeken aangezien het een fantasyfilm is.
op imdb konden ze de film ook niet..
Verder was ik een jaar of 4/5 dus kan zeker dat ik me wat dingen heb verbeeld of dat er dingen anders zijn bv dat de hoofdmens een klein jongetje was die op mowli lijkt, dit hoef natuurlijk niet..
Verder hoop ik dat iemand met het antwoord komt..
Thankyou
jayjaythunderman
-
- 10 berichten
- 0 stemmen
oja, de film had ook geen egyptische outlay.
jayjaythunderman
-
- 10 berichten
- 0 stemmen
immortal is het niet, dat is veel te futuristisch. de film keek ik rond 1995 maar t kan bes dat het een film is uit 1970/1980. Het verhaal lijkt op een verhaal van misschien een bekende fantasydirecteur van rond die tijd..
stfuympos
-
- 13369 berichten
- 732 stemmen
Error 400 (Bad Request)!!1 - google.nl
Heel veel harpies. 
mikey
-
- 29017 berichten
- 5170 stemmen
Ik associeer gier/ mensen alleen nog met een verhaal over het gouden/ gulden vlies... maar ik weet het niet. Jason and the agronauts?
jayjaythunderman
-
- 10 berichten
- 0 stemmen
Hey nee dat is em helaas ook niet..
t hoef niet perse een film te zijn miss een serie ofzo, maar volges mij was t een film.
Ik hoop dat er tog iemand is die em kent..
Ff herhalibg overde giermensen: er was een scene waar een zoon ggietmens in bed lag en er sonde giermense om em heen en diegene in bed ging dood en. en toen die dood ging viel die as t ware uit mekaar in stukhes glas. Stukjes van ze lichaam brake af asof die van dun glas was gmaakt
jarno1975 (moderator series)
-
- 10989 berichten
- 2803 stemmen
Ff herhalibg overde giermensen: er was een scene waar een zoon ggietmens in bed lag en er sonde giermense om em heen en diegene in bed ging dood en. en toen die dood ging viel die as t ware uit mekaar in stukhes glas. Stukjes van ze lichaam brake af asof die van dun glas was gmaakt
14 Taalfouten in 2 zinnen...
Misschien dat je wat begrijpender Nederlands kan schrijven. DIt nodigt niet echt uit om je best te gaan doen om naar de titel te zoeken.
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Hey nee dat is em helaas ook niet..
t hoef niet perse een film te zijn miss een serie ofzo, maar volges mij was t een film.
Ik hoop dat er tog iemand is die em kent..
Ff herhalibg overde giermensen: er was een scene waar een zoon ggietmens in bed lag en er sonde giermense om em heen en diegene in bed ging dood en. en toen die dood ging viel die as t ware uit mekaar in stukhes glas. Stukjes van ze lichaam brake af asof die van dun glas was gmaakt
Bedoel je niet gewoon The Dark Crystal? Bedscene:
jayjaythunderman
-
- 10 berichten
- 0 stemmen
dat is em. creepy na al die jaren..
heel erg bedankt, heel heel erg bedankt zelfs
andere vraag dan: is dit een bekende film ? of heeft hij iets van herkenning gehad of is het gewoon een slechte b-film?
jayjaythunderman
-
- 10 berichten
- 0 stemmen
kmoet wel zeggen: wat een slechte film:P
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8309 stemmen
andere vraag dan: is dit een bekende film ? of heeft hij iets van herkenning gehad of is het gewoon een slechte b-film?
Het is van de makers van de Muppets. Geen b-film, dus, al ziet het er tegenwoordig misschien wel een beetje zo uit.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
@Meneer Bungel: ik denk dat het minimaal 8 jaar geleden is dat deze film op tv was. De hoofdrolspeelster had volgens mij kort rood haar, maar dat weet ik niet meer helemaal zeker. Ik was denk ik maximaal 12 jaar toen ik die film heb gezien, dus veel meer dan de hoofdlijnen kan ik me niet meer herinneren.
schram101
-
- 16722 berichten
- 2341 stemmen
Hallo ik ben op zoek naar een film waar ik ooit eens een gedeelte van op tv zag. Ik vermoed dat het om een TCM - film ging, maar aangezien er daar nogal veel van zijn toch even mijn vraag. De scene die zag ging over een groepje jongeren in een witte jeep die een zonderlinge figuur oppikken die tijdens de rit plotseling (ik dacht zichzelf maar het zou ook 1 van de jongeren kunnen zijn) steekt met een mes. Wanneer ze hem vervolgens uit de auto zetten word hij erg boos en slaat hij op de auto waardoor er een soort rode (bloed) stempel op de auto staat..
Iemand?
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Lijkt wel erg op een scene uit the texas chainsaw massacre, maar dat lijkt me geen tcm-film lol.
narva77 (crew films)
-
- 12770 berichten
- 6559 stemmen
Hallo ik ben op zoek naar een film waar ik ooit eens een gedeelte van op tv zag. Ik vermoed dat het om een TCM - film ging, maar aangezien er daar nogal veel van zijn toch even mijn vraag.
Wat bedoel je met TCM-film?
Texas Chainsaw Massacre óf Turner Classic Movies ??
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Zie vanaf 6.20. Hij smeert bloed op de bus.
jayjaythunderman
-
- 10 berichten
- 0 stemmen
Eyy ik heb nog een film
de hints zijn er maar een paar:
een animatie van voor 2000
scene: een straat met een olifantenparade, een jongetje valt in de riolering of iets detgelijks. en drukt erges op wat blijkbaar iets triggert
dat is em boys.
ij heb darkcrystal nog gekken en was wel leuke film
narva77 (crew films)
-
- 12770 berichten
- 6559 stemmen
"De hints"?
Eyy, hettis geen spellutje hoor weetje wel. 'k heb ggen flouw idé eigunluk.
schram101
-
- 16722 berichten
- 2341 stemmen
@ narva77, Texas Chainsaw Massacre ja 
@ moviemafketel die scene lijkt er inderdaad heel veel op ja, maar meen me te herinneren dat de film nieuwer oogde. Zal dus wel een remake zijn die ik toen zag. Misschien is het dus de remake uit 2003. Bezit die film dezelfde scene dat je toevallig weet?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

