- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8309 stemmen
film1: deze film gaat over een jongeman die volgens mij een vrouw vindt of al mee samen is die veel ouder is dan hij. Er spelen bekende acteurs in. Er was nog iets bijzonders aan het verhaal maar weet niet meer wat. En nee het is geen grappige film dat iemand met de moeder van zijn vriendin gaat ofzo... Een zeer vaag herinnerende poster of trailer zegt me dat de man en vrouw op de cover stonden, de jongeman zittend op een rand en zij staand.
Ik denk dat dit The Graduate is, met Dustin Hoffman en Ann Bankcroft, als is de poster precies vice versa van wat jij zegt.... 
De tweede zou (wel vergezocht) Love Story kunnen zijn, met het beroemde piano-thema?
j_u_u_l
-
- 207 berichten
- 1632 stemmen
Dat zijn best wel oude films, de twee films die ik bedoel zijn wat recenter uit 2005-2009. maar toch bedankt 
edit: heb inmiddels weer een uur gezocht, zonder resultaat, misschien al mijn filmvalleys eens terugbladeren :S.
Ik kan nog wel vertellen dat het genre echt drama is en niet ernaast thriller. En dat het als het goed is allebei meer arthouse films zijn maar dan nog wel net met bekende acteurs zeg maar. Die piano in de 2e film speelt geen prominente rol, maar er staat me iets bij dat die man achter een piano zit en een vrouw achter hem staat, waarschijnlijk in de trailer gezien ofzo. Hoofdrolspeler is iets in de trant van jack nickelson/jeff bridges iets in die leeftijdscategorie. Heel misschien maar dat weet ik niet zeker had die man ook iets, was hij ziek ofzoiets...
Ik denk dat de 2e film erg goed te vergelijken is met Away from her, dat vond ik ook al zo'n mooie film
steph b
-
- 100 berichten
- 3522 stemmen
Is er iemand bekend met een oorlogsfilm van eind jaren 70 of begin 80, die de Nederlandse titel "De Rode Baretten" meekreeg? Het gaat over een klein troepje soldaten die dood en verderf zaaien. Het speelt zich af in een Afrikaans land. Ik moet nog vaak aan een scene denken waarbij enkele kleurlingen in een gat worden gestopt, en 1 van de soldaten er een handgranaat in gooit, iets wat ook vaak te zien is in Vietnam-films, maar dit was zeker geen Vietnamverhaal.
Dit is alles wat ik me ervan kan herinneren, het kan misschien niet helemaal kloppen omdat het zeker 25 jaar geleden is dat ik de film zag. Dat was toen wij thuis net een video hadden en voor het eerst films gingen huren, heel lang geleden dus!
Brix
-
- 19766 berichten
- 5196 stemmen
Deze misschien? Sette Baschi Rossi (1969)
jarno1975 (moderator series)
-
- 10989 berichten
- 2803 stemmen
Deze misschien? Sette Baschi Rossi (1969)
Dat is hem inderdaad. Hier te koop op Ebay met NL ondertitels.
j_u_u_l
-
- 207 berichten
- 1632 stemmen
2de is misschien Venus (2006) ?
Het is hem niet, maar het komt wel aardig in de buurt! In ieder geval weer een goede tip om te gaan kijken 
steph b
-
- 100 berichten
- 3522 stemmen
@ Brix en jarno
Ik heb de trailer gezien, maar ik denk niet dat het de film is die ik bedoel. Hoewel het verhaaltje op MM aardig in de buurt van mijn omschrijving komt, twijfel ik wel erg. In de trailer is ook veel woestijn te zien terwijl het in degene die ik zoek veel jungle was. De trailer zegt natuurlijk niet alles, maar de sfeer was gewoon anders, en ook jonger, ik denk jaren 80.
Nog meer suggesties, misschien? Bedankt iig!
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
.... ik denk jaren 80. Nog meer suggesties, misschien? Bedankt iig!
ik denk dat je The Wild Geese (1978) bedoelt?
of anders misschien Christopher Walken in The Dogs of War - daar hadden ze ook verschillende soldaten in rode baretten
steph b
-
- 100 berichten
- 3522 stemmen
@ uzza en jarno
The Dogs of War is het zeker niet, heb hem op youtube gekeken. Maar The Wild Geese en Sette Baschi Rossi moet ik in zijn geheel gaan kijken want 1 van die 2 moet het haast wel zijn!
Bedankt!
Ik heb er nog een paar eigenlijk:
Iemand bekend met een thriller uit de jaren 70/80 waarin word gehandeld in menselijke organen? De film was toendertijd op de Nederlandse tv en had als Nederlandse titel "Vlees". Het begon met een ziekenwagen die een vrouw achterna zit, ergens in een Amerikaanse woestijn.
Ook ben ik op zoek naar een thriller, ook uit de jaren 70/80, over een persoon die mensen vanaf een dak van een hoog gebouw beschiet. Het was een Scandinavische film en was ook toendertijd op de Nederlandse tv te zien.
Iemand?
kappeuter (crew films)
-
- 74730 berichten
- 5988 stemmen
Ook ben ik op zoek naar een thriller, ook uit de jaren 70/80, over een persoon die mensen vanaf een dak van een hoog gebouw beschiet. Het was een Scandinavische film en was ook toendertijd op de Nederlandse tv te zien.
mikey
-
- 29017 berichten
- 5170 stemmen
tamara123
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
hallo iedereen
wie kan mij helpen
ik zoek een engelse film
het gaat over een meisje en in het beging zie je dat er een duif tegen het raam vliegt en die dood is en dat meije maakt de duif weer in leven en ze vliegt weg de duif dan staat ze na een poosje op het dak met een man van het kwade en dan zegt die man als je zo in god gelooft spring en dat maisje antwoord dan na u. die stukken kan ik mij nog herinneren het gaat dus om een meisje die moet kiezen voor de kant van het goede of van het kwaade want op het einde van de film ook word haar tante of moeden neer geschoten of zo maar dat weet ik niet meer zeker en dan zie je engelen naar beneden komen en zei neemt haar dan vast en ook zei word weer levent zou zo graag de titel kennen van die film wie me zou kunnen helpen ben ik super dankbaar
al vast bedankt greetzzzzzzzzzzzzzz
en ook gaat ze op een moment in de kerk dat meisje voor een maria beeld staan en dat beeld weent !!
-
- 10989 berichten
- 2803 stemmen
@tamara123: Bless the Child (2000)
Hierin zit een scene dat een duif tegen het raam van haar klaslokaal vliegt en zijn nek breekt. Het meisje brengt de duif dan weer tot leven.
steph b
-
- 100 berichten
- 3522 stemmen
@ mikey
Ongelooflijk! Jullie zijn geniaal! Ik weet zeker dat het deze is, die hoes zegt echt alles!
Coma is zeker goed, die ken ik, Targets nog nooit van gehoord, ga het zeker checken!
Thank you! 
mikey
-
- 29017 berichten
- 5170 stemmen
@ mikey
Ongelooflijk! Jullie zijn geniaal!

yw btw
djaytjuh
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Mischien kan iemand me helpen ik zoek een een horror film die tijdens de amerikaanse civil war afspeelt kan me niet veel herrineren maar het gaat over een stel noordelijken soldaten die zuidelijken geesten/ondoden tegen komen meer weet ik helaas niet het is wel al een oudere film hopelijk kan iemand me aan de titel helpen
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Fleisch lijkt ook wel een inspiratie voor Repo Men? Aan de plotomschrijving te lezen... (ik ken Fleisch niet)
brabusRUS
-
- 1633 berichten
- 2840 stemmen
Ik ben opzoek naar een documentaire die ik op een Belgische kanaal heb gezien. Volgens mij was het ergens in 2008/2009. Het ging over jongeren die verslaafd waren aan sex. Ik weet nog dat er een zeer knap, blond Belgische meisje met een Ventiaans masker werd geïnterviewd. Ze had het er nog over dat ze vaak one night stands had en dat ze die kerels daarna niet meer sprak.
Weet iemand waarover ik het heb?
Phoebe318
-
- 207 berichten
- 318 stemmen
Een lange tijd geleden heb ik een horrorfilm gezien, en ik kan niet meer op de naam komen! Wat ik er nog van weet, is dat een computerspel oid jongeren 'opdroeg' anderen of zichzelf te vermoorden/verminken. Ook herinner ik me nog een scene waarbij een jongen zijn tong afsneed. De film eindigde met een bloedbad waarnaar de jongen de schuld kreeg van de moorden en de quote 'You're such a monster!'. (iets in die richting).
Hele vage beschrijving, maar meer herinner ik me er vrijwel niet meer van.
-
- 10989 berichten
- 2803 stemmen
Een lange tijd geleden heb ik een horrorfilm gezien, en ik kan niet meer op de naam komen! Wat ik er nog van weet, is dat een computerspel oid jongeren 'opdroeg' anderen of zichzelf te vermoorden/verminken. Ook herinner ik me nog een scene waarbij een jongen zijn tong afsneed. De film eindigde met een bloedbad waarnaar de jongen de schuld kreeg van de moorden en de quote 'You're such a monster!'. (iets in die richting).
Stay Alive (2006) ?
FilmBreaker
-
- 22 berichten
- 4 stemmen
The Money Pit met Tom Hanks en Shelley Long!
Bedankt!
Phoebe318
-
- 207 berichten
- 318 stemmen
Nee, dat is hem helaas niet.
Combustibility
-
- 1287 berichten
- 345 stemmen
Brainscan (1994) ?
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Devour?
Miekjaah
-
- 5 berichten
- 0 stemmen
In Film > Overige films > Filmtitel gezocht:
Hoi allemaal,
Ondertussen zo'n 8 (?) jaar geleden mocht ik 's avonds voor het eerst een hele film afkijken met mijn moeder. Dit was een drama film en al deze jaren is deze zo in mijn hoofd blijven hangen dat ik hem graag nog een keer wil zien. Het probleem is alleen: ik kan de film nergens vinden!
Het gaat over een vrouw met 2 kinderen. Ze is gescheiden en haar ex heeft een nieuwe vriendin/vrouw, waar ze geen goede relatie mee heeft. Ze ontdekt dat ze een ziekte heeft (welke weet ik niet meer), waardoor ze nog maar een paar maanden te leven heeft. Ze vraagt de vriendin van haar ex om met haar en haar kinderen mee te reizen naar haar vader, zodat ze daar haar laatste maanden door kan brengen. Onderweg heeft ze zo'n pijn dat ze aan morfine begint en de vriendin van haar ex rijdt verder.
Verder kan ik me nog herinneren dat haar vader op een soort boerderij woont en dat ze bandjes met herinneringen inspreekt voor haar kinderen.
Ik hoop heel erg dat iemand deze film kent en de titel nog wel weet. Alvast heel erg bedankt voor het mee zoeken!
-
- 10989 berichten
- 2803 stemmen
@Miekjaah: Stepmom (1998)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.