- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
newG
-
- 956 berichten
- 2362 stemmen
gegroet allemaal
ik zoek een film die over een jongen gaat die bevriend raakt met een kleine draakje of een ander soort monster maar toen die groter werd moest die dood omdat hij te gevaarlijk werd voor de stad de jongen wou dat niet wou hem helpen maar kon niet het was volgens mij een soort leger die de draak doode of iets anders maar was een emotionele film oude film maar in het heden gespeeld gewoon in een stad
Pete's Dragon (1977) deze misschien?
majinsamet
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
nee ook niet gewoon geen animatie of tekenfilm gewoon een echte film als je snap wat ik bedoel maar bedankt voor het helpen
ibendb
-
- 5044 berichten
- 3248 stemmen
The Water Horse - Legend of... misschien?
newG
-
- 956 berichten
- 2362 stemmen
nee ook niet gewoon geen animatie of tekenfilm gewoon een echte film als je snap wat ik bedoel maar bedankt voor het helpen
misschien gewoon de serie: Surface
FilmBreaker
-
- 22 berichten
- 4 stemmen
Hallo,
Ik ben op zoek naar een comedy film. Het gaat over een koppel die een huis gaan kopen. Het huis ziet er prachtig uit en lijkt in orde te zijn. Wanneer ze er echter intrekken blijkt er van alles mis te zijn. Veel dingen vallen uit elkaar of storten in, gas elektriciteit en waterleidingen kloppen allemaal niet. En ik zelf kwam niet meer bij toen de trap in elkaar stortte. Veel over de film weet ik niet meer. Hij was een paar jaar geleden op tv (3 jaar ongeveer). Ik kan me wel herinneren dat er om hulp word gevraagd en dat er toen complete buldowsers kwamen om van alles te veranderen. Uiteindelijk kwam er een schuldeiser van het bouwbedrijf en het koppel zag het niet meer zitten. Ze hadden een huis van niks, buldowsers die alles rond het huis vernielen, en een grote schuld ook nog. Over de afloop weet ik weinig.
Iemand een idee over de filmtitel?
Bubblez
-
- 2078 berichten
- 2554 stemmen
The Money Pit met Tom Hanks en Shelley Long!
dirkhaag
-
- 2 berichten
- 3 stemmen
Hallo,
Ik ben op zoek naar een film van eind jaren negentig, begin 2000 (kan misschien ook begin jaren negentig zijn)
Het verhaal gaat over een man die een jongen van een jaar of 10 ontvoerd. Op een gegeven moment bouwt deze man een speciale band op met het jochie en lijkt hij soort van spijt te krijgen. Daarom wordt hij op het laatst doodgeschoten door de politie (vlakbij een boom in een maisveld ofzo) wat je eigenlijk als kijker ook weer niet zou willen. Volgens mij is dit best een goede film alleen weet de titel niet meer en zoekresultaten hebben ook niets opgeleverd.
Kan iemand mij helpen met deze titel
mikey
-
- 29017 berichten
- 5169 stemmen
dirkhaag
-
- 2 berichten
- 3 stemmen
Thanks Mikey,
Heb op alles gezocht maar kon hem maar niet vinden op moviemeter!
Zara122
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Hai!
Ik ben al heel lang op zoek naar die éne film..
De film wordt vaak gebruikt bij Maatschappijleer en is al redelijk oud.
Het gaat over een groep jongens die zijn gestrand met een boot, op een onbekend eiland. De 'meester' is er eerst wel bij, maar door ziekte(?) later niet meer. Dan moeten de jongens zichzelf zien te redden, en maken ze een eigen soort groep. Maar 2 jongentjes zijn daar niet mee eens, want het gaat zover dat ze elkaar met speren neersteken etc. 1 van die 2 jongetjes wordt nogal vaak gepest doordat die zo mollig is.. en wordt uiteindelijk met een steen van de berg afgegooid.. (dat bleef mij nog bij, miss jullie ook)
& de titel heb ik geen idee van, en de zoekresultaten hebben helaas ook niks opgeleverd!
Heeft iemand miss een idee?
jarno1975 (moderator series)
-
- 10989 berichten
- 2803 stemmen
@Zara122: Lord of the Flies (1990) ?
starbright boy (moderator films)
-
- 22563 berichten
- 5229 stemmen
Duidelijk Lord Of The Flies, ja.
Er is ook nog de originele verfilming: Lord of the Flies (1963)
Het boek is een klassieker uit de Britse naoorlogse literatuur:
Brix
-
- 19763 berichten
- 5195 stemmen
Dat kan niet missen.
Beide versies waren deze week nog op BBC TV te zien.
De eerste (1963)vind ik persoonlijk veel beter en sfeervoller.
morvan
-
- 265 berichten
- 0 stemmen
ik ben weer op zoek naar een titel.
speelt zich gedeeltelijk af op een metrostation (amerika) een politieteam is op zoek naar een of andere moordenaar of freak, dan zit een vrouwelijke agente (sandra bullock?????) in het lokethokje, en komt er een freak en spuit brandbarevloeistof via een slngetje het hokje in door het loket, en probeert haar in brand te steken,........... en voor de rest, black-out.
Fijn joh zo'n burn-out, kun je na jaren alle topfilms weer eens kijken, want je bent ze helemaal vergeten,............... dit is zelfspot hoor.
maare weet iemand welke film ik bedoel????
-
- 10989 berichten
- 2803 stemmen
@Morvan: In Money Train (1995) wordt de metrobeambte in brand gestoken.
En ik denk dat je 2 films door elkaar haalt. In While You Were Sleeping (1995) speelt Sandra Bullock een metrobeambte maar wordt ze niet in brand gestoken.
Overigens heeft een dag na het uitkomen van de film Moneytrain iemand dit werkelijk uitgevoerd hij spoot een brandbare vloeistof in het huisje en zette de boel in brand. In tegenstelling tot de film overleefde deze persoon het niet....
morvan
-
- 265 berichten
- 0 stemmen
@Morvan: In Money Train (1995) wordt de metrobeambte in brand gestoken.
En ik denk dat je 2 films door elkaar haalt. In While You Were Sleeping (1995) speelt Sandra Bullock een metrobeambte maar wordt ze niet in brand gestoken.
Overigens heeft een dag na het uitkomen van de film Moneytrain iemand dit werkelijk uitgevoerd op een metrostation...
Ja sommige films maken rare dingen los bij sommige wierdo's
Maar je had gelijk,...... en ach jenifer lopez en snadra bullock lijken ook zo veel op elkaar he 
Maare bedankt, het is hem
morvan
-
- 265 berichten
- 0 stemmen
Als we dan toch met treintjes gaan spelen, zoek ik er nog een.
trouwens net money train gekeken, weer ff genoten.
Maar de nieuwe gaat ook, gedeeltelijk in een trein, tenminste het einde.
Herinner me flarden van de film iets met explosieven, een oud bomexpert ofzo, op een bepaald moment in de film moet het losgeld in "a garbadgecan" gegooid worden, maar deze wordt natuurljk aan alle kanten geobserveerd.
Als er niemand komt gaan ze kijken, en dan blijkt er een gat in de straat te zitten, en zo is de dader er van door, hij heeft de vroeuwelijke speelster gegijzeld, en eindigd geboeid aan een paal vol gehangen met explosieven in een voortrazende trein(metro).
een van de drie heeft het mechanisme in de hand waarmee de boel tot ontploffen kan komen.
Is dat "metro" ofzo????
Volgens mij begint die film ook met een explosie.
Een vrouwelijke, geloof aziatische, koerier brengt ergens een pakketje loop weg, en kaboem.
Jarno, be the hero again, please
DieGo
-
- 5808 berichten
- 2413 stemmen
Klinkt verdacht veel als het einde van Speed (1994)
-
- 10989 berichten
- 2803 stemmen
Volgens mij ook Speed inderdaad. Alleen raar dat je je niets herinnert over een bus 
morvan
-
- 265 berichten
- 0 stemmen
Volgens mij ook Speed inderdaad. Alleen raar dat je je niets herinnert over een bus
Speed had ik ook even aan gedacht, trouwens weer sandra bullock dan, maar eindigd die in een metro/trein dat ze vastgeketend staat aan een paal met explosieven???
En begint Speed niet met als eerste ontploffing in dis bus.
Waar haal ik die koerier in dat kantoorpand ofzo aan het begin vandaan, of gooi ik nu allemaal films door elkaar??? 
Zoals voorheen reeds gezegd, na die burn-out, prettig gestoord, zo vergeetachtig als een fles wiskey, en zo "Nuts" als een draaideur. 
Heeft ook z'n voordelen, "heb ik dat gezegd????" 
Misschien ook iets te veel films gekeken in mijn leven, zullen er wel tig-duizend zijn, en soms lijken plots ook op elkaar.
Maare ga Speed weer eens opsnorren, tenzij iemand een andere optie heeft.
thanks anyway
Sleep well
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
High heels and low lives? Of 13 (= remake van 13 Tzameti?
Allebei ook met een trein en een vuilnisbak met geld erin 
-
- 10989 berichten
- 2803 stemmen
Maar in de film speed heb je de scene dat er een gat onder de vuilnisbak zit en zo het geld wordt meegenomen. Volgens mij is dat wel een redelijk uniek gegeven.
morvan
-
- 265 berichten
- 0 stemmen
High heels and low lives? Of 13 (= remake van 13 Tzameti?
Allebei ook met een trein en een vuilnisbak met geld erin
Nope, 13 is te "nieuw" en die ken ik nog wel.
Die High heels and low lifes, heb ik nog nooit van gehoord, is dat wat by the way??
morvan
-
- 265 berichten
- 0 stemmen
Maar in de film speed heb je de scene dat er een gat onder de vuilnisbak zit en zo het geld wordt meegenomen. Volgens mij is dat wel een redelijk uniek gegeven.
Ik denk dat je gelijk hebt, alleen waar haal ik die aanslag aan het begin van de film vandaan???
De eerste aanslag bij speed is toch met die bus???
de scene die ik bedoel, is direct aan het begin van de film.
Een dacht aziatische vrouw/koerier loop t een kantoor/politiebureau binnen op een 4e of 5e verdieping, geeft een pakketje af, en gaat weer weg.
Of ze daarna nu een pruik afdeed twijfel ik over, maar ze loopt weg ik geloof een kruispunt over kijkt om en de boel ontploft.
Is dat ook Speed, of is dat weer een andere???
-
- 10989 berichten
- 2803 stemmen
Ik denk dat je 2 films door elkaar haalt. Die omschrijving zegt me zo niks.
morvan
-
- 265 berichten
- 0 stemmen
Ik denk dat je 2 films door elkaar haalt. Die omschrijving zegt me zo niks.
zat even te denken aan blown away, maar daar komt het toch geloof ik niet uit.
Balen altijd als mij iets niet te binnen wil schieten.
ik zie die scene echt voor me, maar nu nog uit welke film??
is dus een actiefilm, met een bom, zogenaamde koerier, is een vrouw, waarschijnlijk oosters.
we krijgen hem wel,...................... hoop ik
morvan
-
- 265 berichten
- 0 stemmen
Wellicht Deadly Impact?
Nope, die ik zoek is eerder uit de tijd van money train, metro enz, dus den 1990-1998???
AnthonyG.
-
- 356 berichten
- 348 stemmen
Een "recente" film waar deze auto op de poster stond http://www.afra.it/immagini/Alfa-Romeo-Giulietta-Spider.jpg
Een babyblauwe Giulietta spider
Ik denk dat Nicolas Cage erin speelt, maar ben het niet zeker.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.