- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
AnthonyG.
-
- 356 berichten
- 348 stemmen
DB95
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > ik zoek een filmtitel:
help, ik zoek dus een filmtitel
het gaat zo oever een groep jongeren, ze waren met 4, en ze gingen
op reis in zo een huis, langs een rivier, en een van de meisjes vond een puppy, die werd plots agressief en sindsdien werden ze aangevallen door wilde honden die een beetje op wolven leken. kent er iemand deze film?
Daan258
-
- 3711 berichten
- 2547 stemmen
In Film > Algemeen > ik zoek een filmtitel:
help, ik zoek dus een filmtitel
het gaat zo oever een groep jongeren, ze waren met 4, en ze gingen
op reis in zo een huis, langs een rivier, en een van de meisjes vond een puppy, die werd plots agressief en sindsdien werden ze aangevallen door wilde honden die een beetje op wolven leken. kent er iemand deze film?
Misschien Breed (2006)??
steph b
-
- 100 berichten
- 3522 stemmen
Ik ben al lang op zoek naar een jaren 80 film die (denk ik) over de stroomstoring in New York gaat. Het enige dat ik nog weet over de film is dat een stel jongelui zich moeten verschansen in een appartementencomplex omdat er een jeugdbende is die probeert binnen te dringen. Ik weet niet waarom ze willen binnen dringen, maar ik weet nog wel dat er een blinde jongen buiten op een balkon (of brandtrap) wordt beschoten door die bende. Ik weet dat ik dat toen zo zielig voor die blinde jongen vondt. Ook herinner ik me iets van een vuurgevecht in een gang, waarbij iemand een kapot spiegeltje gebruikt om de gang in te kijken.
Het is dus een actie/thriller uit de jaren 80, misschien eind jaren 70, zeker niet jonger dan 1987.
Ik hoop dat het genoeg info voor iemand is, ik hoor het graag, bij voorbaat dank!
mikey
-
- 29017 berichten
- 5170 stemmen
@ steph b
?
Gaat over een politiestaking en creeps belegeren een huis waar jongeren zitten die getuige waren van een complete bar dat werd geexecuteerd... nah ja die daar zaten dan.... een van hen bleek zelf agent. Er zat een blinde jongen in die een uitstekend gehoor had. (zelf gezien in 1983) :-p
Op VHS bij ons bekend onder Night Warriors meende ik
Berty
-
- 88 berichten
- 158 stemmen
In Film > Overige films > Ghanese regisseur:
Wie kan mij helpen aan een goede film van een Ghanese regisseur. Deze moet ik namelijk kijken voor een project van mijn studie.
Ik hoop dat iemand een suggestie voor mij heeft.
steph b
-
- 100 berichten
- 3522 stemmen
@ mikey
Je hebt helemaal gelijk, mikey! Ik heb de trailer gekeken op youtube, en het lijkt helemaal op de film! Een stroomstoring komt er niet echt in voor, en NY al helemaal niet, vast in de war met een andere! Heb zin om hem weer te kijken!
thank you thank you
mikey
-
- 29017 berichten
- 5170 stemmen
YW.. ik heb deze vraag zelf ooit eens hier gesteld, vandaar... maar vond hem uiteindelijk via IMDB in een soortgelijk topic. Het is een Canadese film, dat verraste me ook. Plus: de stroom was waarschijnlijk wel uitgeschakeld.. On the other hand, het is 30 jaar geleden dat ik hem zag.
Ik vond hem toen enorm heftig. Snoeiharde film in mijn beleving.
steph b
-
- 100 berichten
- 3522 stemmen
Het verraste mij ook ja dat het Canadees is. Zeker lang geleden, doet me denken aan VHS banden huren, the good old days. Nogmaals bedankt!
kappeuter (crew films)
-
- 74730 berichten
- 5988 stemmen
In Film > Overige films > Ghanese regisseur:
Wie kan mij helpen aan een goede film van een Ghanese regisseur. Deze moet ik namelijk kijken voor een project van mijn studie.
Ik hoop dat iemand een suggestie voor mij heeft.
Via de zoekfunctie vind ik maar 3 Ghanese films op MM:
HomeGrown: HipLife in Ghana (2008)
Niet echt een filmland dus. Misschien kun je beter een ander land kiezen. 
Hannibal
-
- 9399 berichten
- 3323 stemmen
Fijne opdracht. Op 1 april moet je zeker verslag doen? 
paultje-curryfan
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Hey, help 
Ik ben al lange tijd op zoek naar een film. Is een film (tv-film denk ik) uit begin jaren 90.
Het gaat over een soort kostschool/klooster waar les gegeven wordt door monniken. De monniken worden een voor een vermoord en aan het einde van de film komt de hoofdpersoon (agent) in een ruimte waarin alle lichamen van de vermoorde monniken aan een grote tafel zitten.
Iemand enig idee welke film dit is?
jarno1975 (moderator series)
-
- 10989 berichten
- 2803 stemmen
Hey, help 
Ik ben al lange tijd op zoek naar een film. Is een film (tv-film denk ik) uit begin jaren 90.
Het gaat over een soort kostschool/klooster waar les gegeven wordt door monniken. De monniken worden een voor een vermoord en aan het einde van de film komt de hoofdpersoon (agent) in een ruimte waarin alle lichamen van de vermoorde monniken aan een grote tafel zitten.
Iemand enig idee welke film dit is?
Klinkt als Des Hommes et des Dieux (2010) maar dat is wel een recente film.
kos
-
- 46784 berichten
- 8929 stemmen
nou nee, klinkt niet echt als Des Hommes et des Dieux (2010)
Mochizuki Rokuro
-
- 18945 berichten
- 16694 stemmen
Nee die zeker niet.
Heeft elementen van Der Name der Rose (1986) , maar dan had je je vast meer herinnert dan dit. Hoewel het hier niet in de synopsis staat vallen daar ook steeds meer doden, één voor één, en is één van de monniken (Connery) iemand die de boel gaat onderzoeken. En de inquisitie komt langs, ook iets dat je eufemistisch als 'een agent die iets in onderzoek neemt' aan zou kunnen duiden.
hier een link naar het boek - staat meer van de synopsis, maar ziet er bepaald niet uit als een TV film.
paultje-curryfan
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Nee, helaas beiden zijn het niet. In mijn herinnering was de film met Michael Biehn, Chris Sarandon of Jeff Fahey, maar als ik hun profielen bekijk, zie ik die film er niet tussen staan, dus ik zal me vast vergissen
Mochizuki Rokuro
-
- 18945 berichten
- 16694 stemmen
Ah ik lees nu pas zorgvuldiger en zie dat het op een kostschool speelt met monniken. Ik zal even denken. Als je Jeff Fahey al (her)kent had je Connery zeker geweten 
jarno1975 (moderator series)
-
- 10989 berichten
- 2803 stemmen
Wat voor genre was het?
Nog maar een gokje Confession (2005)
Mochizuki Rokuro
-
- 18945 berichten
- 16694 stemmen
Bruce Davison is inderdaad wel een acteur die vergelijkbaar is (enige gelijkenis heeft met) types als Sarandon en Fahey. In het soort rollen en zo.
Maar het is wel veel recenter dan vraagsteller aangeeft. Ik zoek ook nog even door.
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8309 stemmen
Misschien Au Revoir les Enfants van Louis Malle?
Al komt de scène met de vermoorde monniken aan een grote tafel met niet bekend voor?
j_u_u_l
-
- 207 berichten
- 1632 stemmen
Okee, ik zoek het volgende. Het spijt me als ik heel vaag ga blijven, maar misschien kan iemand er iets mee.
Het gaat om twee verschillende films. Ze zijn vrij recent (ik gok uit 2008-2009) en beiden drama's. Ik heb van beiden films alleen een trailer of poster gezien dus ik kan niet het hele plot vertellen. Beiden amerikaanse films en ook beiden drama's
film1: deze film gaat over een jongeman die volgens mij een vrouw vindt of al mee samen is die veel ouder is dan hij. Er spelen bekende acteurs in. Er was nog iets bijzonders aan het verhaal maar weet niet meer wat. En nee het is geen grappige film dat iemand met de moeder van zijn vriendin gaat ofzo... Een zeer vaag herinnerende poster of trailer zegt me dat de man en vrouw op de cover stonden, de jongeman zittend op een rand en zij staand.
film2: ook zeer bekende acteurs in de hoofdrol, het gaat om een nauwe band tussen een oude man en een jongere vrouw (ook weer niet heel jong). Er was iets met een piano... Schijnt ook een heel mooi drama te zijn. De mannelijke hoofdrol is echt een bekende gast, maar weet dus echt niet meer wie wat of waar 
Sorry voor alle wazigheid maar hopelijk heeft iemand wat suggesties. Thx!
jarno1975 (moderator series)
-
- 10989 berichten
- 2803 stemmen
Of nr. 2 Once (2006)
De beschrijvingen zijn wel erg vaag 
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
@ jarno1975: Glen Hansard is niet echt een bekende 'gast', hè...
Maar ja, The Piano is ook niet echt een recente film...
j_u_u_l
-
- 207 berichten
- 1632 stemmen
Haha, ik was al bang dat iemand the piano ging zeggen
en ik zei toch dat de beschrijvingen erg vaag waren
, maar misschien bij nog meer suggesties dat een keer de juiste er tussen zit. Die Once is het in ieder geval niet, maar bedankt voor de tip, krijgt een hoge beoordeling..
jarno1975 (moderator series)
-
- 10989 berichten
- 2803 stemmen
I know, ik gok ook maar wat 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
