- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
ace leader
-
- 3343 berichten
- 0 stemmen
maar bij the lake house ging het om een brievenbus en geen bureau.
ace leader
-
- 3343 berichten
- 0 stemmen
gokje nr 2 The Love Letter
In die film bevindt de man zich in het heden en niet de vrouw 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Zal hem ongetwijfeld zijn hoor. Laat Mexx88 het verlossende antwoord maar geven.
ace leader
-
- 3343 berichten
- 0 stemmen
Mexx88 heeft de film in de begin jaren '90 gezien en die film komt uit 1998. Maarja, Mexx88 mag het verlossende antwoord geven inderdaad
.
speedy007
-
- 110 berichten
- 40 stemmen
Hier ben ik weer een keer hoor:P
Deze keer zoek ik goede kwaliteit films, en met goede kwaliteit bedoel ik goed verzorgd enz enz. Ook moet er natuurlijk een mooi spannend verhaal inzitten. Een film zoals Salt en Inception vallen bij mij onder deze categorie. Dus als iemand wat titels weet die het kijken wel waard zijn dan hoor ik het graag.
narva77 (crew films)
-
- 12743 berichten
- 6545 stemmen
In die film bevindt de man zich in het heden en niet de vrouw
Zal hem ongetwijfeld zijn hoor. Laat Mexx88 het verlossende antwoord maar geven.
Het geheugen kan je wel eens in de steek laten, en bepaalde verhaallijnen kunnen nog wel eens wat afwijken van hoe jij je een film denkt te herinneren. Net zoals bepaalde plots of personages soms wat geromantiseerd kunnen worden in iemands beleving...
Xeeby
-
- 21 berichten
- 31 stemmen
@ Stephan, dat komt me wel erg bekend voor! Maar ik weet het niet.
Ik zoek nog ook n film...
Het zal wel horror/hriller zijn, met n moordenaar en n slachtofer, n man.
Die moordenaar zit achter die man aan maar ik weet niet precies dat zich afspeelt maar hij kon ergens achter schuilen ofzo, en de moordenaar had een mes, en wou m proberen te raken en hij raakte zijn oog, maar die oog verschoof. Hij had dus n glazen oog bleek later dus. Maar ik kan me maar niet bedenken waar die scene van is.
Weet iemand het toevallig?
Weet iemand deze?
butter
-
- 164 berichten
- 487 stemmen
Ik zoek opnieuw 2 horrorfilms en beide dateren waarschijnlijk uit de jaren '80. In de ene verschuilt een monster zich in een bos en gooit soort van bloedzuigers (ze zijn nogal rond en hebben tentakelige zuignappen als ik me niet vergis.) naar zijn slachtoffers.
In de andere film verschuilt de monster zich in de riolen (weet ik niet zeker, kan ook een verlaten machinekamer zijn) en wordt op het laatst door een vrouw geplet in een...euh, pletmachine.
De monsters uit beide films lopen trouwens rechtopstaand( in de trant van 'creature from the black lagoon')
Dat is alles wat ik er me van herinner.
mutse_90
-
- 63 berichten
- 1 stemmen
In de ene verschuilt een monster zich in een bos en gooit soort van bloedzuigers (ze zijn nogal rond en hebben tentakelige zuignappen als ik me niet vergis.) naar zijn slachtoffers.
slither Slither (2006) - IMDb
denk ik.
Flipman
-
- 7155 berichten
- 1153 stemmen
Hoi Allemaal,
Ik kan me vaag herinneren dat er ergens in de jaren negentig een strip verscheen in 't weekblad Donald Duck waarin Mickey Mouse en Peg Leg Pete [In 't Nederlands bekend als Boris Boef] op de een of andere manier van identiteit verwisselen. Mickey ziet eruit als zichzelf mar dan verwilderd en kwaadaardig. En ik kan me herinneren dat dit de stripbewerking was op een animatiefilm uit die tijd. Weet iemand of dit zo is en zo ja, hoe die film heet?
EDIT I: Het kan Runaway Brain zijn, dit is een korte film.
EDIT II: Het ís Runaway Brain. Dank U.
jazzzz
-
- 579 berichten
- 870 stemmen
Ik zoek een film die zich afspeelt in Ierland, waarbij de burgers in opstand kwamen tegen de staat. Ik kan er niet veel over vertellen. Wat me goed is bijgebleven is dat een man werd ondervraagd, deze niks zei, en zijn vinger(s) eraf werden geknipt. Kan iemand mij verder helpen?
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek een film die ik zag toen ik een jaar of 15 was, toen ik nog Donnie was dus. Weet er echt nog heeel weinig van af, alleen dat die film mij maar moeilijk los liet.
Het eind was in elk geval dat de hoofdpersoon met zn auto een meer in reed en daarna verdween (als een soort engel ofzo).
Die hoofdpersoon had in elk geval zwart haar en een staartje.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik zoek een film die ik zag toen ik een jaar of 15 was, toen ik nog Donnie was dus. Weet er echt nog heeel weinig van af, alleen dat die film mij maar moeilijk los liet.
Het eind was in elk geval dat de hoofdpersoon met zn auto een meer in reed en daarna verdween (als een soort engel ofzo).
Die hoofdpersoon had in elk geval zwart haar en een staartje.
Michael (1996) misschien Donnie?
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Nee, dat is hem niet. Was geen film met Travolta. Thanks anyway moviemafketeltje. 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Weet je niet nog ietsiepietsie meer? Bekende acteurs/actrices? Drama? In welke tijd speelt het zich af etc.?
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Ik denk een jaren 80/begin jaren 90 film. Inderdaad een drama. Pff.. moeilijk dit zeg.
Die vent leek wel wat op dat 5e lid van the A-team? Met dat staartje? Of mischien was het hem wel...

moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Je bedoelt Eddie Velez, maar ik weet de filmnaam niet.
Zal overigens ongetwijfeld een tv-film zijn geweest.
butter
-
- 164 berichten
- 487 stemmen
In de ene verschuilt een monster zich in een bos en gooit soort van bloedzuigers (ze zijn nogal rond en hebben tentakelige zuignappen als ik me niet vergis.) naar zijn slachtoffers.
slither Slither (2006) - IMDb
denk ik.
Nee, want zoals ik al schreef, moet ie ergens uit de jaren '80 (of mss eind '70?) dateren.
Filmzoeker
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > Weet iemand welke film dit is?:
Allereerst sorry als dit topic niet goed staat ofzoiets. Ik ben nieuw hier op het forum en ik snap er nog niet veel van.
Vroeger heb ik als kind een film gezien en ik dacht daar pasgeleden weer aan. Nou weet ik niet meer hoe die film heet en ik hoopte dat jullie misschien mij konde helpen. Ik zal zo goed mogelijk proberen te omschrijven vanwat ik nog van die film weet.
Ik was nog een klein jongetje toen ik die film had gezien en ik vond hem heel eng. Ik heb dus ook heel lang gedacht dat het een horror film was. Maar al ik zo terugdenk denk ik dat het eerder iets van dark fantasy is, een duister sprookje.
Ik kan me nog herinneren dat mensen een koning wilde vermoorden. Dat deden ze doormiddel van een soort worm-achtige parasiten door de onderkant van zijn voeten te laten boren terwijl hij sliep en zo hem dodelijk te infecteren. Toen de koning er achter kwam dat hij geinfecteerd was liet hij een speciale docter komen. Maar die zei dat het al te laat was om hem te genezen. Toen vroeg de koning aan de docter om een einde aan zijn leven te maken. Die docter deed dat doormiddel van zijn adem. Die docter was van een bepaald ras ofzo die dat konden. Volgen mij iets wat met een zwarte panter te maken had. In een andere scene moest diezelfde docter iemand opereren. Dat deed hij door middel van een speciale rode handschoen waarmee hij zo dwars door de huid van de patient zo`n parasiet uit zijn buik kon halen zonder er in te hoeven snijden. Die handschoen leek de huid van de patient wel aan te trekken, want de huid kwam helemaal omhoog toen de handschoen in de buurt van zijn buik kwam.In de laatste scene die ik me kan herinneren werd een crimineel veroordeeld tot levenslang. Die kreeg toen een soort van klem in zijn mond zodat hij die niet dicht kon doen. Vervolgens stak de gevangenis bewaker, die een raar beest was, zijn lange tong uit en daar kwam een soort van smurrie uit en dat liet hij in de mond van die gevange lopen. Door dat spul zou die gevange onsterfelijk worden en zo oneindig kunnen boeten voor zijn misdaden.
Ik hoop dat jullie er iets van snappen want het is maar een raar verhaal.
Filmzoeker
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Ow, ik zie dat ik inderdaad mij bericht fout geplaatst had. Mij excuses.
Ik herinner me trouwens denk ik nog iets van de film. De wereld waarin de film zich afspeelde bestond uit twee delen. In het ene gedeelte was het altijd donker/nacht. En in het andere gedeelte was het altijd licht/dag. Als je te vaak van licht naar donker en van donker naar licht reisde kreeg je een soort van ziekte/bijverschijnselen. Die doctor bijvoorbeeld kreeg daardoor 1 wit oog en 1 zwart oog.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Dit gaat lastig worden, maar ik zoek een film waarin iemand (een vader, een leraar?) heel zeurderig tegen een stel kinderen zegt 'and if you do-ooooo, and if you do-ooooo', wat dan wordt overgenomen door die kinderen. Die quote altijd onthouden, maar welke film hoort hier toch bij? Ik schat in begin jaren '80, familie-film, rinkelt bij iemand een belletje?
Misschien iets met Bill Murray?
joeri_filmfreak
-
- 143 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek de titel van een film ik kan er maar niet opkomen het is een horror/thriller film, met een vrouw met een bijl op de voorkant en het verhaal speelt zich af op een grote boot, het is noh niet zon oude film, iemand enig idee ? Alvast bedankt
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8299 stemmen
Dit gaat lastig worden, maar ik zoek een film waarin iemand (een vader, een leraar?) heel zeurderig tegen een stel kinderen zegt 'and if you do-ooooo, and if you do-ooooo', wat dan wordt overgenomen door die kinderen. Die quote altijd onthouden, maar welke film hoort hier toch bij? Ik schat in begin jaren '80, familie-film, rinkelt bij iemand een belletje?
Misschien iets met Bill Murray?
Uncle Buck?
Bubblez
-
- 2070 berichten
- 2536 stemmen
Ik zoek de titel van een film ik kan er maar niet opkomen het is een horror/thriller film, met een vrouw met een bijl op de voorkant en het verhaal speelt zich af op een grote boot, het is noh niet zon oude film, iemand enig idee ? Alvast bedankt
Triangle (2009)
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Even het script doorgecontroleffed maar dat is hem niet...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.