• 16.333 nieuwsartikelen
  • 179.900 films
  • 12.384 series
  • 34.312 seizoenen
  • 651.250 acteurs
  • 199.631 gebruikers
  • 9.415.258 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3930 stemmen

Fortress ????

Chuck Taylor

• 1269 berichten
  • 1953 stemmen

Maikeru schreef:

Haha, bedankt, ik was er al aan begonnen... Echt een vreselijk film!

Daar houd je ook wel van aan je stemgedrag te zien..

Chuck Taylor

• 1269 berichten
  • 1953 stemmen

Ik ben trouwens op zoek naar die film die zich afspeelt in de jaren '60 in London waar er op het eind een mega-gevecht uitbreekt tussen jongeren van enerzijds de Mods en anderzijds de Rockers? Of iets wat daarop lijkt..

dominion

• 4062 berichten
  • 0 stemmen

Quadrophenia.

John Lee Hooker

• 14934 berichten
  • 1625 stemmen

Nog bedankt he wimnoot

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3930 stemmen

Graag gedaan.

Artkramer

• 179 berichten
  • 303 stemmen

Ik zoek een (volgens mij vrij lange) en intense Chinese (of in ieder geval Aziatische) jeugdfilm die ik zelf ooit als kind op een zondagmiddag in de jaren 90 in villa achterwerk heb gezien. Verder weet ik niets, alleen dat deze indruk op me heeft gemaakt..

Maar volgens mij was het een lange Chinese jeugdfilm met een jongetje in de hoofdrol.

ace leader

• 3343 berichten
  • 0 stemmen

dat is wel erg weinig informatie....

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Via google kwam ik op een soortgelijke vraag, waar de kenners hier misschien meer uit kunnen halen:

Ergens in de jaren 90 hadden ze op Nederland 3, denk villa achterwerk, internationale jeugd films. In die tijd heb ik ooit een Chinese film gezien over een jongetje die verkocht word op een illegale markt en samen met degene die m heeft gekocht op de vlucht moet slaan voor iets. Uiteraard onstaat er een band tussen die 2 en alles eindigt nogal triest. Meer weet ik helaas niet meer, maar toch heeft t grote indruk op me gemaakt toenertijd.

Ik heb nu al een tijd gezocht op internet en ik kan eigenlijk niks erover vinden. Weet eigenlijk niet eens zeker of het een chinese film was. Weet wel zeker dat het een Aziatische film was. De enige film die er in de buurt komt is Bian Lian, of king of masks in het engels, maar volgens mij is dat m niet. En ik zou ook niet weten of die op Villa achterwerk is uitgezonden

Het is dus een Aziatische film die ergens in het midden van de jaren 90 uitgezonden is op villa achterwerk.

John Lee Hooker

• 14934 berichten
  • 1625 stemmen

- Western met een wapenwinkeltje waarbij de oude verkoper gechanteerd wordt. Ik kreeg echt medelijden met die vent. Er speelt een bekende acteur..?

- Western waarin een grote groep dorpbewoners in een kerk vlucht, die later in brand wordt gestoken..?

Bij voorbaat dank.

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3930 stemmen

- Zo'n scene zit in The Good the bad and the ugly.

- Klinkt als The outlaw josey wales.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

moviemafketel schreef:

Via google kwam ik op een soortgelijke vraag, waar de kenners hier misschien meer uit kunnen halen:

Ergens in de jaren 90 hadden ze op Nederland 3, denk villa achterwerk, internationale jeugd films. In die tijd heb ik ooit een Chinese film gezien over een jongetje die verkocht word op een illegale markt en samen met degene die m heeft gekocht op de vlucht moet slaan voor iets. Uiteraard onstaat er een band tussen die 2 en alles eindigt nogal triest. Meer weet ik helaas niet meer, maar toch heeft t grote indruk op me gemaakt toenertijd.

Ik heb nu al een tijd gezocht op internet en ik kan eigenlijk niks erover vinden. Weet eigenlijk niet eens zeker of het een chinese film was. Weet wel zeker dat het een Aziatische film was. De enige film die er in de buurt komt is Bian Lian, of king of masks in het engels, maar volgens mij is dat m niet. En ik zou ook niet weten of die op Villa achterwerk is uitgezonden

Het is dus een Aziatische film die ergens in het midden van de jaren 90 uitgezonden is op villa achterwerk.

Bian Lian is toch ook de eerste titel die mij te binnen schoot, en die film is wel degelijk uitgezonden (een paar keer) bij Villa Achterwerk, later Zapp Bios.

newG

• 956 berichten
  • 2356 stemmen

John Lee Hooker schreef:

- Western waarin een grote groep dorpbewoners in een kerk vlucht, die later in brand wordt gestoken..?

Bij voorbaat dank.

ik zit me gek te denken en deze titel blijft in mijn hoofd zitten

Worden de mensen niet door "de slechterik" in de kerk gestoken en die wordt dan in brand gestoken "omdat de rebellen dan wel komen" Kzit gewoon met mel gibson in mijn hoofd die daar dan kwaad van wordt...

Patriot, The (2000)

Xeeby

• 21 berichten
  • 31 stemmen

Wimnoot, dat is m! Bdankt!

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Ik stuitte laatst op een film en daar ben ik de titel nu van kwijt. Het is een (ik dacht) Franse film over een jongen die Humphrey Bogart wilt zijn en volgens mij de criminaliteit in gaat. De film zelf is redelijk oud (gok jaren '60). Iemand een idee?

mikey

• 29001 berichten
  • 5148 stemmen

breathless (fra)??

ace leader

• 3343 berichten
  • 0 stemmen

Moet inderdaad À Bout de Souffle (Breathless) (1960) zijn

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3930 stemmen

Xeeby schreef:

Wimnoot, dat is m! Bdankt!

Yes! 2-0

Chuck Taylor

• 1269 berichten
  • 1953 stemmen

dominion schreef:

Quadrophenia.

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

@ Mikey en ace leader

Oui Merci!

In Film > Algemeen > naam van een film:

beste film liefhebbers,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een comedy maar ik weet niet wat de titel van de film is. ik zou jullie een klein beschrijving geven:

Het is een high school film en het gaat over drie jongens die op die school zitten die telkens de tentamen stelen om zo goeie cijfers te halen. op een gegeven moment komt de nerd van de school er achter dat te telkens de tentamens stelen en staat die op het punt dit aan de directeur te vertellen.

De nerd is erg verliefd op een meisje en daar komen ze achter, hij verzamelt haar van dat meisje om er poppetjes van te maken en nog meer enge dingen. ze sluiten een deal met hem. Als de jongens een date met haar regelen voor hem beloofd die niks door te vertellen.

dit is een beetje het verhaal, uiteindelijk wordt een van de gasten weer verliefd op dat meisje en gaat het natuurlijk weer mis en zo.

Kan iemand me helpen welke film dit is?

Alvast bedankt!

Groet,

m

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8299 stemmen

Misschien 'Ferris Bueller's Day Off '?

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2552 stemmen

Of How High? Tijdje geleden dat ik die gezien heb, maar deels van wat je verteld zit er een beetje in...

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Ik zoek ook weer een titel. Of eigenlijk twee. Het zijn twee films die onderdeel zijn van een onvoltooide trilogie. Het zijn twee Franse prenten uit volgens mij de jaren '70 en spelen zich af tijdens de oorlog. Deel 1 had het thema film en deel 2 het thema toneel. Iemand een idee?

Lancher

• 169 berichten
  • 1964 stemmen

Ik ben momenteel ook op zoek naar twee titels.

1. Martial arts film, waar bij de vechters ook vuur ballen en dergelijken afschieten. Veel magie er dus in voor. Redelijk oud volgens mij en met jet li?!

2. Volgens mij een horro, wat gaat over gelovige sekte, waar kinderen bij elkaar komen, soort van kamp, maar gebeuren allemaal zieke dingen. Iemand valt volgens mij uit de kerk toren e.d. Best oude film overigens. Zag de voor stukjes op video/dvd,

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

Lancher schreef:

2. Volgens mij een horro, wat gaat over gelovige sekte, waar kinderen bij elkaar komen, soort van kamp, maar gebeuren allemaal zieke dingen. Iemand valt volgens mij uit de kerk toren e.d. Best oude film overigens. Zag de voor stukjes op video/dvd,

Children of the Corn? (Of een van de sequels...).

Ch3wb4cc4h

• 116 berichten
  • 0 stemmen

Lancher schreef:

1. Martial arts film, waar bij de vechters ook vuur ballen en dergelijken afschieten. Veel magie er dus in voor. Redelijk oud volgens mij en met jet li?!

Misschien Mortal Kombat (1995)?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Dacht ik ook al aan, maar geen Jet Li.

Observator

• 18281 berichten
  • 3580 stemmen

Hoe heet die film ook alweer waar het Guggenheim Museum in New York aan flarden wordt geschoten?

edit: The International

Thanks.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.