- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
k.grubs
-
- 180 berichten
- 341 stemmen
@Lancher: Big Trouble in Little China?
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
Ik ben momenteel ook op zoek naar twee titels.
1. Martial arts film, waar bij de vechters ook vuur ballen en dergelijken afschieten. Veel magie er dus in voor. Redelijk oud volgens mij en met jet li?!
Misschien The Evil Cult met Jet Li?
vutakat5
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > Help! Ik kan de volgende film en tv-serie niet vinden:
Help! Ik kan de volgende film en tv-serie niet vinden:
TV-Serie:
Deze serie gaat over een aantal personen die vanaf hun zevende jaar geïnterviewd worden en verder in hun levensloop.
Film:
Hierbij gaat het om een school dat heel veel kansarme scholieren heeft die voor heel veel problemen zorgen. Een lerares gaat samen met de scholieren een soort streepspel. In dit spel komt wordt duidelijk dat de scholieren zelf leiden door hun gedrag.
Weet iemand de titels van de bovenstaande TV-Serie en film
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
en
Over de streep? Dit is geen film, maar een documentaire over het gegeven waar jij het over hebt. Ik weet niet of je dat bedoeld?
vutakat5
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Seven Up is idd de tv-serie waar ik naar op zoek ben.
Over de streep is niet de film die ik bedoelde.
Het is dus een film en gaat speelt af in Amerika. In een zwarte school (meerdendeel afro's en latino's). De lerares die daar net is komen werken treft een school met heel veel probleem jongeren. Uiteindelijk slaagt zij in om de scholieren weer op de rechte pad te zetten.
@ SelmaDuim
PS dank voor je reactie.
PSS heeft jou naam een buitenlandse origine?
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Seven Up is idd de tv-serie waar ik naar op zoek ben.
Over de streep is niet de film die ik bedoelde.
Het is dus een film en gaat speelt af in Amerika. In een zwarte school (meerdendeel afro's en latino's). De lerares die daar net is komen werken treft een school met heel veel probleem jongeren. Uiteindelijk slaagt zij in om de scholieren weer op de rechte pad te zetten.
@ SelmaDuim
PS dank voor je reactie.
PSS heeft jou naam een buitenlandse origine?
Dangerous Minds?
mikey
-
- 29001 berichten
- 5148 stemmen
van dat liedje gangstah paradise??
hoe heet het nou?
edit: ja d. minds
vutakat5
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Gevonden!
Freedom writers is de titel die ik zocht.
Bedankt allen voor jullie bijdrage.
simonvinkie
-
- 2271 berichten
- 827 stemmen
Ik heb toen ik jong was eens een film gezien met personages als Yogi Bear, The Flintstones en Scooby-Doo die allemaal meededen aan een soort toernooi. Iemand?
Mr.Mark
-
- 9 berichten
- 18 stemmen
In Film > Algemeen > Welke film is dit?:
Ik zoek een film die gaat over de 1e wereldoorlog bij Verdun. De hoofdpersoon is een belgische koerier die op een motor boodschappen moet overbrengen van het hoofdkwartier.
Op het laatst komt hij er achter dat het zo belachelijk is wat ze aan het doen zijn dat hij de orders voor een nieuwe aanval in z'n benzinetank stopt en zo z'n motor opblaast.
Vlak voor een nieuwe aanval op de Duitse loopgraven is er ook nog een Franse soldaat die een briefje geeft aan die Belgische koerier terwijl hij vraagt of hij die brief naar z'n verloofde(vriendin?) in Marseille wil brengen.
Het eindigt met een soort aftiteling waarin ongeveer staat: "en zo leefden 10000 man nog een dag langer" ofzo.
Oh ja: de kanonnen waren ook erg belangrijk. Telkens als die stopten met vuren moesten de Fransen aanvallen.
newG
-
- 956 berichten
- 2356 stemmen
Ik heb toen ik jong was eens een film gezien met personages als Yogi Bear, The Flintstones en Scooby-Doo die allemaal meededen aan een soort toernooi. Iemand?
Scooby's All Star Laff-A-Lympics (TV Series 1977–1979) - IMDb
Lancher
-
- 169 berichten
- 1964 stemmen
Misschien The Evil Cult met Jet Li?
Dat is'm! Bedankt
Lancher
-
- 169 berichten
- 1964 stemmen
Nee, geen één van de delen!
Het is wel echt meer een kleine dorpje in de vorm van een high school achtig iets. In de voor stukjes zie je iemand uit de kerk toren springen, brandend kruis e.d.
Donkere film en terrein is volgens mij met hekken afgesloten.
Echt zo iets waar in de zomer gelovigen bij elkaar komen als god's kamp of iets dergelijks.
Lancher
-
- 169 berichten
- 1964 stemmen
Camp Hope misschien?
Nee, te nieuw!
Is echt al wel minstens 5 jaar oud volgens mij. Denk al wel richting de 10?
simonvinkie
-
- 2271 berichten
- 827 stemmen
Nooit geweten dat het een soort serie was, maar alsnog bedankt! 
HelenaV
-
- 18 berichten
- 9 stemmen
Hallo, ik ben op zoek naar twee films. De eerste gaat over de Jodenvervolging in Nederland, ik had het op school gezien maar weet de titel niet meer. Het enige wat ik heb onthouden is een scene waarin een meisje haar Jodenster bedekt en over de straat rent, en een scene waar ze bij haar Hollandse vriendin is die helemaal niks merkt van wat er aan de hand is, en zij vraagt haar om haar een sjaal aan te reiken. Weten jullie welke dat is?
De tweede gaat over een tirannieke vader die zijn gezin terroriseert. Aan het einde zit hij de in de auto met zijn vrouw, de hele stad/hele dorp komt bij elkaar en iemand schiet hem dood. De hysterische vrouw wordt uit de auto gesleurd. De politie zoekt de moordenaar maar iedereen zegt dat hij het niet heeft gedaan en niet weet wie het is, maar de daad wel steunt. En de vrouw vertelt met een verwrongen gezicht dat er "niets dan liefde" was tussen haar en jaar man.
Als iemand ze kent... laat het me weten 
kappeuter (crew films)
-
- 74676 berichten
- 5987 stemmen
Eerste is wellicht Bittere Kruid, Het (1985)
riesma
-
- 3706 berichten
- 3085 stemmen
Ai, de tweede doet bij mij een belletje rinkelen, maar ik kom er ook niet op.
jazzzz
-
- 579 berichten
- 870 stemmen
Ik zoek de naam van een film die zich afspeelt in de WO11 als ik het goed heb. Ik weet nog dat ik het een goede film vond. Hetgeen dat me het best is bijgebleven is het einde: Een vrouw kocht een boek in een winkel (volgens mij was het een vrouw) en zag dat het boek werd opgedragen aan haar. Volgens mij ging de film over de geheime dienst. Kan iemand mij verder helpen?
riesma
-
- 3706 berichten
- 3085 stemmen
WO11?? Dan heb ik er een paar gemist
.
kappeuter (crew films)
-
- 74676 berichten
- 5987 stemmen
riesma
-
- 3706 berichten
- 3085 stemmen
Niemand weet welke film ik beschrijf?
HelenaV
-
- 18 berichten
- 9 stemmen
Eerste is wellicht Bittere Kruid, Het (1985)
Dat is hem ja! Dankje, dankje, dankje 
Ik zoek nog een film maar die weet ik slechts vaag. Het vindt plaats in Amerika, in een grote stad en een zeer slechte, criminele buurt. Een paar mensen rennen voor achtervolgers weg. De dingen die ik heb ophouden:
- Op een gegeven moment staat er eentje op het dak van een gebouw terwijl de anderen al beneden zijn, hij wordt door zijn achtervolgers ingehaald en ze beginnen te praten, het gesprek wordt steeds vriendelijker en de man begint hen te vertrouwen. En opeens duwt een van de achtervolgers hem van het dak af. Zo gemeen 
- Dan komen ze in een huis aan, ze bellen aan maar de bewoners, volgens mij alleen vrouwen, durven amper open te doen en zijn gewapend met een baseball club. Eenmaal binnen proberen ze te bellen maar er is iets met de telefoon aan de hand.
- Dan was er nog iets met een riem, een van hen haalde zijn riem uit zijn zak en viel daarmee een achtervolger aan.
- Aan het einde hebben minstens 2 de achtervolging overleefd, eentje wordt op een brancard weggehaald, de ander loopt achter hem aan en vertelt dat hij kaartjes heeft besteld voor een evenement, volgens mij een voetbalwedstrijd.
Als iemand hem weet... Geef een kreet 
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Ik zoek nog een film maar die weet ik slechts vaag. Het vindt plaats in Amerika, in een grote stad en een zeer slechte, criminele buurt. Een paar mensen rennen voor achtervolgers weg. De dingen die ik heb ophouden:
- Op een gegeven moment staat er eentje op het dak van een gebouw terwijl de anderen al beneden zijn, hij wordt door zijn achtervolgers ingehaald en ze beginnen te praten, het gesprek wordt steeds vriendelijker en de man begint hen te vertrouwen. En opeens duwt een van de achtervolgers hem van het dak af. Zo gemeen 
- Dan komen ze in een huis aan, ze bellen aan maar de bewoners, volgens mij alleen vrouwen, durven amper open te doen en zijn gewapend met een baseball club. Eenmaal binnen proberen ze te bellen maar er is iets met de telefoon aan de hand.
- Dan was er nog iets met een riem, een van hen haalde zijn riem uit zijn zak en viel daarmee een achtervolger aan.
- Aan het einde hebben minstens 2 de achtervolging overleefd, eentje wordt op een brancard weggehaald, de ander loopt achter hem aan en vertelt dat hij kaartjes heeft besteld voor een evenement, volgens mij een voetbalwedstrijd.
Als iemand hem weet... Geef een kreet
HelenaV
-
- 18 berichten
- 9 stemmen
Waarschijnlijk is dat hem ja, ik zal het uitchecken, dankjewel 
Goh, nooit gedacht dat je films zo makkelijk kunt terugvinden. God zegene het internet 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.