- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
domuslucis
-
- 49 berichten
- 169 stemmen
Wie kan mij helpen aan de titel van een italiaanse film die zich afspeelt in het begin van de vorige eeuw. De film gaat over een kinderloos echtpaar van middelbare leeftijd, dat in een villa aan zee woont. op een dag komt er een straatschoffie bij het echtpaar en tot hun grote verbazing blijkt het een wonderkind te zijn: het feilloos naspelen van pianostukken en het opnieuw bewijzen van de stelling van Pythagoras met een stok in het natte zand. Voordat ze het kind een opleiding/opvoeding kunnen geven komt de jongen om bij een dodelijk ongeval.
jordkaka
-
- 219 berichten
- 255 stemmen
In De Site > Gebruikers > Film Gezocht:
Weet niet of dat hier hoort, maar ik zoek een titel van een film, het gaat over een man die bij het nieuws werkt, en elke dag opnieuw dezelfde dag leeft, het is ook een of andere bever dag ofzo. Bedankt!
Rick18
-
- 232 berichten
- 5309 stemmen
Weet niet of dat hier hoort, maar ik zoek een titel van een film, het gaat over een man die bij het nieuws werkt, en elke dag opnieuw dezelfde dag leeft, het is ook een of andere bever dag ofzo. Bedankt!
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Hallo, ik zoek ook een film namelijk de volgende.
Een stel jongeren rijd in een soort jeep(volgens mij een witte) in een woestijnachtig gebied waar het een lifter oppikt. Dit is een hele vreemde snuiter die zich zelf begint te snijden en op den duur ook een van de jongeren probeert te steken. Hierop besluiten de jongeren hem de auto uit de zetten waarna de snuiter nog een keer tegen de auto slaat met zijn bebloede handen. Snel rijden de jongeren weg.
Heb dit stukje ooit eens op tv gezien en volgens mij is het een redelijk bekende film maar ik kan echt niet meer op de titel komen..
Wie helpt me?
Mad Man Mundt
-
- 300 berichten
- 3811 stemmen
Lijkt mij Texas Chainsaw Massacre.
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Inderdaad Mad Man Mundt, volgens mij heb je gelijk...
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Ik denk dat de scene die ik zag een remake is, maar inderdaad, het is TCM. Dom zeg, had ik kunnen weten.
Bedankt in ieder geval.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik zoek een film over een weerwolf. Het is geen Teen Wolf!
Ik kan me een moment herinneren bij een bruggetje 's avonds of 's nachts dat ze hem proberen te doden/weg te krijgen met ik geloof vuurwerk. Vuurpijlen en zo en rotjes. Overdag ook een gast van in de 20 denk ik.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Wederom bedankt, jij weet altijd de meeste vage films haha. 
Tirsa
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > Ik zoek een film:
Hallo iedereen,
Ik zoek dus een film waarvan ik de titel niet meer weet. Ik weet nog wel over wat de film gaat, dus ik zal die bewuste film even uitleggen.
De film is een romantische comedy en dit gebeurt er in de film:
De film gaat over een jonge vrouw die juist gedumpt is -dacht ik- door haar vriendje. Het is de periode rond kerstmis. Want ze moet zoals gewoonlijk de kerstdagen doorbrengen met haar familie. Maar ze wilt niet dat ze haar weer gaan uitlachen omdat ze gedump is. Dus ze zit in een restaurantje en daar komt een man binnen, zij ontvoerd deze man. Ze komen na een lange rit op hun bestemming aan. Het is een houten huisje in de bergen en overal ligt sneeuw, heel mooi. Zij stelt die man, die zij ontvoerd heeft, voor als haar vriendje. Hij verteld direct dat hij ontvoerd is, maar niemand gelooft hem want de vrouw had hen al gewaarschuwd dat hij zoiets altijd zei en dat ze daar gewoon mee moesten lachen.
Er gebeuren nog veel grappige momenten, de man die ontvoerd is wou bijvoorbeel zijn echte vriendin ten huwelijk vragen. DIt is dus niet gebeurd omdat hij ontvoerd is. En op een gegeven moment in de film vraagt hij de vrouw die hem ontvoerd heeft ten huwelijk.
Zoals je al kan raaden worden ze verliefs op elkaar. En leven ze nog lang en gelukkig.
Ik heb deze film een aantal jaar geleden op TV gezien en ik vond deze echt leuk. Dus moest iemand de titel weten van de film dan kan ik die film misschien kopen en nog is opnieuw zien. 
Alvast bedankt,
Tirsa.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Dat is Holiday in Handcuffs (2007)
mutse_90
-
- 63 berichten
- 1 stemmen
hallo iedereen
ik zoek al zeker een jaar een film
het gaat over een jongen dat verhuist(weer niet meer naar waar )
en word uitgenodigd op een feest
en daar krijgt hij het aan de stok met een paar jongen
dan gaat hij naar een man (zwate acteur weet niet wie)
die een special soort martial arts doet
hij mag dat doen als hij beloofd dat hij dat nooit gebruikt
na een paar zware trainingen word zijn beste maat ineengeslagen
en wilt hij rivange dat weet die leraar dus hij gooit hem buiten
toch overtuigd hij de man verder te trainen en mee te doen aan een tornoei dat hij uit eindelijk op straat wint
kent iemand de titel
mvg nicky
PepperMovies
-
- 12 berichten
- 0 stemmen
Beste allemaal,
Na vorige keer fantastisch geholpen te zijn ben ik opnieuw op zoek naar een filmtitel! Of waarschijnlijk twee filmtitels.
Het kan echter zijn dat het om dezelfde film gaat maar dat denk ik niet.
De film speelt zich af op een school ergens in (volgens mij) Amerika. De school is een beetje voor de 'pimps', voor de mensen uit de 'achterbuurt' en voor de kinderen wiens ouders niet de rijksten zijn. Nouja iedereen kent het plaatje wel.
Er wordt een leraar ingesteld die alles op de schop gaat nemen. Hij gaat tegen het gedrag van de studenten in en maakt ze het leven niet in zijn geheel makkelijk. Deze docent wordt op een gegeven moment neergeschoten. Zijn (volgens mij) tweelingbroer (lijkt er iig veel op) komt vervolgens werken op die school. Er is dan eerst een kleine verwarring van huh, hij was toch dood? Deze man probeert hetzelfde. En hij slaagt er wel in. Zo betrapt hij de gymleraal dat hij onder een hoedje speelt met de leerlingen qua wapens etcetera.
Ook deze film gaat over een school ergens in Amerika. Op die school is er een verdeling tussen slechte en goede leerlingen..
Een leraar komt op de school te werken en krijgt daar de 'slechtste' klas toegewezen. Dus voor de slecht lerende studenten. Dit gaat om een klas met kinderen rond de 12 jaar geloof ik. Deze klas is een chaos. De klas met de 'slimste' leerlingen zit in het lokaal er tegenover. De leraar (lerares?) van die klas kijkt een beetje neer op de nieuwe docent.
De nieuwe docent maakt van die klas een hele, hele goede klas. Langzaam zie je veranderingen optreden en uiteindelijk scoort de hele klas erg hoog. Een aantal leerlingen krijgen dan ook nog eens een schollarship toegewezen. Dit verhaal is waargebeurd (mss de vorige ook dat weet ik niet).
Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
MVG,
Pepper
yeyo
-
- 6355 berichten
- 4623 stemmen
The Substitute 2 is de eerste en Freedom Writers is de tweede
PepperMovies
-
- 12 berichten
- 0 stemmen
The Substitute 2 is de eerste en Freedom Writers is de tweede
Wow daar ben je snel mee! The Substitute 2 is hem inderdaad! Dankjewel!
Freedom Writers is hem niet helaas. Wel een hele mooie film volgens mij! Die ga ik ook maar is kijken 
De film waar ik het over heb gaat echt over een klas van een stel kinderen, waar heel mooi de verschillen tussen de goede en de slechte klas duidelijk worden. De leraar is (heel zeker) een man.
Bedankt!
yeyo
-
- 6355 berichten
- 4623 stemmen
Graag gedaan hoor. Is die tweede film toevallig niet met Chandler uit Friends?
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Whaaaaaa, die film ligt op het puntje van mijn tong, ergerlijk is dat toch, ik word oud. Volgens mij worden ze eerst ook nog zwaar benadeeld en moeten ze belachelijke scores halen. Maar ze redden het bijna allemaal.
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Twee films die mij metene in gedachten schieten:Dangerous Minds misschien? Weet je zeker dat het Amerikaans is, anders zou deze film ook nog kunnen: Entre les Murs
yeyo
-
- 6355 berichten
- 4623 stemmen
Die met Chandler is The Ron Clark Story.
PepperMovies
-
- 12 berichten
- 0 stemmen
Hulde voor jullie filmkennis!
The Ron Clark Story it is!!!
Bedankt allemaal!
MoFeDu
-
- 2946 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek een volgens mij Franstalige film.
Het gaat over een groepje mannen dat een bank gaat beroven, ze graven vanuit iemands huis geloof ik een tunnel. Alleen een van hen heeft kanker o.i.d en moet eigenlijk afhaken maar gaat tegen beter weten in door. Meer weet ik niet meer.
Q Jones
-
- 3526 berichten
- 2890 stemmen
Het klinkt een beetje als de Lady Killers met Tom Hanks maar die is niet frans
mutse_90
-
- 63 berichten
- 1 stemmen
the bank job
Ik zoek een volgens mij Franstalige film.
Het gaat over een groepje mannen dat een bank gaat beroven, ze graven vanuit iemands huis geloof ik een tunnel. Alleen een van hen heeft kanker o.i.d en moet eigenlijk afhaken maar gaat tegen beter weten in door. Meer weet ik niet meer.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.