- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
Bubblez
-
- 2070 berichten
- 2536 stemmen
Er zou een Science- Fiction komen in 2010 geloof ik van een bekende regisseur.
Maar weet de titel niet meer.
Ik zeg: optie 'zoeken' met genre SF en jaartal 2010. Krijg je 19 resultaten.
606
-
- 23882 berichten
- 12302 stemmen
606
-
- 23882 berichten
- 12302 stemmen
Ik zeg: optie 'zoeken' met genre SF en jaartal 2010. Krijg je 19 resultaten.
Zit er niet tussen, heb ik al geprobeerd voordat ik het hier plaatste.
606
-
- 23882 berichten
- 12302 stemmen
Dan 2009 proberen.
Geen resultaat, snap er niks van.
Hij staat er al tijd op en duurde ook even voordat het uitkwam.
Recensies van mensen hier was dat ze niet konden wachten.
Regisseur had al ervaring met SF.
Jessen0wnt
-
- 3199 berichten
- 2589 stemmen
Yes, dankje!
Jokeress
-
- 11 berichten
- 137 stemmen
hallo allemaal,
ik zoek een filmtitel van een aantal jaren geleden. Het is een franse film en volgens mij speelt gerard depardieu de hoofdrol. Het gaat over een man (gerard d.??) die een klein meisje ontvoerd. ze krijgen een bijzondere band met elkaar.
kent iemand de film en nog beter de titel??
bedankt alvast
Is dat niet Léon met Jean Reno en Natalie Portman?
lordsnoopy
-
- 2949 berichten
- 2247 stemmen
Maar Léon kidnapt Mathilda daar toch niet in?
narva77 (crew films)
-
- 12743 berichten
- 6545 stemmen
Is dat niet Léon met Jean Reno en Natalie Portman?
Nee, dat lijkt mij niet!
"Léon" is weliswaar een Franse film, maar hij is gewoon Engelstalig! En bovendien, wat Lordsnoopy al opmerkte, in die film kidnapt Léon het meisje Mathilda helemaal niet!
Dus het lijkt mij niet dat "Léon" de gezochte film is.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
De uitleg is geloof ik een samenraapseltje van waarheid en fantasie door thura, want ik denk wel dat die gewoon Léon bedoeld.
Maar we gaan het zien.
b800
-
- 23 berichten
- 6 stemmen
ik zoek een film, het gaat als volgt:
Er worden een stuk of 10 mensen uit de gevangenis gehaald en op een eiland gezet met een soort bom aan hun enkels, die 10 mensen strijden tegen elkaar door een pin uit die bom te trekken, wie het laatst over blijft wint en hoeft niet meer terug naar de gevangenis?
iemand die dit weet?
Jessen0wnt
-
- 3199 berichten
- 2589 stemmen
Ik herinner me de laatste tijd heel veel films, maar de titel helaas niet.
1. Een tekenfilm over een donker jongentje die in zijn naakie in de jungle avonturen beleeft. Volgens mij ergens in Afrika?
2. Een film over een leraar en een klas, hij maakt een soort ''organisatie'' van hen en op het eind laat hij een film zien over Hitler, en dan zien de leerlingen dat zij net zoals de Duitsers ook ingetrapt zijn in een soort van organisatie. Heb ik op school meerdere keren gezien.
Bij voorbaat dank.
Jessen0wnt
-
- 3199 berichten
- 2589 stemmen
Yes, the Wave! die klopt. Junglebook herinner ik me nog wel, maar dat is de titel niet die ik zoek. Voor zover was het geen commerciële film, heel onbekend. Zou ook erg verrast zijn als iemand deze weet.
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2332 stemmen
Dk2008
-
- 11172 berichten
- 788 stemmen
Onlangs nog op tv geweest, nu al weer de titel kwijt.
Romantisch(e) drama/komedie. Een wat oudere alleenstaande vrouw die een relatie aangaat met een jongeman. De jongeman heeft een theremin (dat is een elektronisch muziekinstrument) in zijn woning. Hij werkte als (?) in ieder geval zie je hem ook als straatartiest, iets met vuurhappen. En zij was ? zakenvrouw. Vanwege het leeftijdsverschil wordt de relatie al snel beeindigd. Tegen het eind houdt zij een toespraak. Hij was eigenlijk vertrokken maar besluit terug te gaan. Als hij haar vanuit een telefooncel probeert te bereiken wordt hij ook nog beroofd. Zoals gewoonlijk toch weer een happy end
narva77 (crew films)
-
- 12743 berichten
- 6545 stemmen
Klinkt erg als Suddenly Naked!
Maar Dick, daar heb je al op gestemd, 30 januari jl. 
Dk2008
-
- 11172 berichten
- 788 stemmen
Klopt die film, niet zo'n beste, bedoelde ik. Kon hem niet meer terugvinden. Bedankt Narva 77. 
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3298 stemmen
Een collega van me heeft in de jaren '70 (althans dat denkt hij) een Engelse film in de bioscoop gezien waar we met de hele afdeling al 2 dagen naar op zoek zijn:
6/7 mannen zitten in de gevangenis en laten zich naar de ziekenboeg verplaatsen. Vanuit daar ontsnappen ze en breken ze in bij een gelddrukkerij om daar zelf geld te drukken, en het ergens te verstoppen. Als ze klaar zijn keren ze terug naar de gevangenis waar niemand heeft gemerkt dat ze weg zijn geweest (op een oude man na die ook op de ziekenboeg lag). Dit gebeurde allemaal terwijl de finale van de FA cup bezig was.
Als ze later vrij komen en het geld ophalen blijkt dat ze het verkeerde inkt gebruikt hebben en gooien ze het waardeloze geld in de Theems.
Iemand enig idee?
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Sette volte sette (1968) - imdb.com
Weliswaar Italiaans, maar de plot klopt. Misschien zag-ie de dub ('seven times seven').
Maikeru
-
- 1934 berichten
- 2388 stemmen
Yes, the Wave! die klopt. Junglebook herinner ik me nog wel, maar dat is de titel niet die ik zoek. Voor zover was het geen commerciële film, heel onbekend. Zou ook erg verrast zijn als iemand deze weet.
Ik denk dat je deze bedoelt:
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3298 stemmen
Sette volte sette (1968) - imdb.com
Weliswaar Italiaans, maar de plot klopt. Misschien zag-ie de dub ('seven times seven').
Mijn dank is groot!
(en die van m'n collega ook)
Brix
-
- 19722 berichten
- 5148 stemmen
Die had ik zelf ook in gedachten, maar alleen de beelden stonden mij nog bij, de titel was ik kwijt.
Dus hierbij mijn dank! 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
No sweat
even googelen en hoppa...
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3298 stemmen
Lol en dat terwijl we met 3 man 2 dagen hebben zitten googlen 
Waar heb je op gezocht precies?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.