• 16.356 nieuwsartikelen
  • 180.006 films
  • 12.392 series
  • 34.321 seizoenen
  • 651.453 acteurs
  • 199.658 gebruikers
  • 9.417.686 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Ik zoek een film waarin gesproken wordt over een incident/moordpartij in een bowlingcentrum met een moordenaar(s?) verkleed als clown, als een soort urban legend. Het is dacht ik maar een klein stukje van de film en ik ga me vast voor m'n kop slaan als ik de titel lees...

-edit- Ik dacht een Amerikaanse film.

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Verder zoek ik nog een Franse film over een man(middelbare leeftijd) die een nogal leeg bestaan leidt en daarbij voor zijn moeder zorgt dan wel regelmatig op bezoek bij haar gaat in een verzorgingstehuis. Genre 'drama' dacht ik.

Alvast bedankt voor de moeite!

cinema.rex

• 307 berichten
  • 232 stemmen

Meneer Bungel schreef:

Verder zoek ik nog een Franse film over een man(middelbare leeftijd) die een nogal leeg bestaan leidt en daarbij voor zijn moeder zorgt dan wel regelmatig op bezoek bij haar gaat in een verzorgingstehuis. Genre 'drama' dacht ik.

Heb je misschien een idee over de ouderdom van de film?

En wie de hoofdrolspeler is/ of eventueel uiterlijke kenmerken?

AGE-411

• 10343 berichten
  • 751 stemmen

Jaren geleden zag ik een (ik vermoed) duitse film.

het ging over een terrorist die tegen technologische vooruitgang was.

hij gijzelde een kleuterklas en ook de juf.

die juf had zelf een baby en moest hem borstvoeding geven.

uiteindelijk viel de politie binnen en doodde de terrorist.

wie kan mij zeggen wat de titel van die film was.

bedankt.

Gelezen op een (niet film-gerelateerd) forum.

Wie helpt die jongen vooruit?

Brix

• 19723 berichten
  • 5150 stemmen

jordandejong schreef:

Ik zoek een waarschijnlijk wat nieuwere horror film.

Het gaat over een groepje jongeren in de bossen. en een of andere maniac omringt het bos met vuur.

Ik weet nog dat ze met crossmotoren probeerde weg te komen.

Het einde weet ik ook nog een stukje van.

Ze moeten dan door een ik denk een mijn ontsnappen. En in de mijn moeten ze dan eerst over een heel groot gat springen.

Niet meer zo nieuw, maar je verhaal lijkt er wel wat op (ik herinner mij ook iets met een cirkel van vuur)

Maar inmiddels is het wel al zo'n 35 jaar geleden dat ik de film in de bioscoop zag, en zijn de herinneringen niet meer zó fris)

Race with the Devil (1975)

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

cinema.rex schreef:

Heb je misschien een idee over de ouderdom van de film? En wie de hoofdrolspeler is/ of eventueel uiterlijke kenmerken?

De Franse film was van de late jaren '80 à eerste jaren '90 en de hoofdrolspeler leek in mijn herinnering op Daniel Auteuil:

(afbeelding)

De Amerikaanse film is van na 1990 (tot ongeveer 2000).

606

• 23882 berichten
  • 12302 stemmen

Meneer Bungel schreef:

de hoofdrolspeler leek in mijn herinnering op Daniel Auteuil: (afbeelding)

Dat is correct heb gecontroleerd en dat is hem.

Maar kan de film niet vinden.

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Klopt, de foto is van Auteuil, maar ik weet dus niet zeker of hij ook in de film speelt, alleen dat de hoofdrolspeler er op lijkt...

cinema.rex

• 307 berichten
  • 232 stemmen

Bij die Franse film dacht ik aan " Monsieur Hire " , maar ik kon me niet herinneren dat hij bij een hulpbehoevende moeder op bezoek ging. En Michel Blanc lijkt ook al niet op Auteuil. Ik blijf zoeken...

narva77 (crew films)

• 12743 berichten
  • 6549 stemmen

Meneer Bungel schreef:

Gaat die man toevallig ook regelmatig naar een discotheek, alleen of met een vriend?

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

@ cinema.rex: Dat is 'm helaas niet, nee.

@ narva77: In mijn herinnering niet, maar het zóu kunnen.

606

• 23882 berichten
  • 12302 stemmen

Even een vraag:

Zijn dit officiële films kan ze niet vinden.

Beneath's The Earth's Surface.(2007)

en

Tornado: The Heaven's Wrath.2006

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Geen idee, ook op Imdb staan ze niet.

606

• 23882 berichten
  • 12302 stemmen

Meneer Bungel schreef:

Geen idee, ook op Imdb staan ze niet.

Is wel gek kon het ook niet vinden.

narva77 (crew films)

• 12743 berichten
  • 6549 stemmen

Tweede film is correct!

Eerste trouwens óók:

Op IMDB:

"Below the Earth's Surface" - USA (DVD title)

Dus niet "beneath", maar "below".

606

• 23882 berichten
  • 12302 stemmen

Bedankt voor de zoek hulp.

Jessen0wnt

• 3199 berichten
  • 2589 stemmen

Ik zoek een filmtitel:

- Een film, over het tsunami. Een koppel, man en vrouw, verliezen hun dochter door het tsunami. De man is volgensmij een fotograaf en dan gaan ze op zoek. Een scene blijft me heel erg bij dat de lijken worden verbrand, en de man of vrouw heel boos word daarover en dan allemaal fotos van de mensen gaat maken.

- Een andere film, over een koppel die ergens in een Islamitisch land gaan wonen als Europese journalisten. De man raakt ontvoerd, en vervolgens krijgt de vrouw af en toe een bericht van hem. De man is dan bij terroristen en op het eind krijgt de vrouw een video te zien waar hij onthoofd word.

Alvast bedankt!

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3930 stemmen

Vinyan

Die tweede weet ik niet!

Jessen0wnt

• 3199 berichten
  • 2589 stemmen

Heey wimnoot,

bedankt voor je reactie maar Vinyan is niet de film die ik zocht, het was een hele rustige film en was zeker een drama. Het ging wel over het tsunami van 2004. Iemand anders nog een andere titel?

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

@ Jessen0wnt: De eerste?

-edit- De tweede, wel een grote gok!

Jessen0wnt

• 3199 berichten
  • 2589 stemmen

Toch een goede gok, hartelijk bedankt! Allebei de goede titels, echt onwijs veel bedankt, haha!

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

yw!

nognooit

• 308 berichten
  • 2143 stemmen

Ik zoek een film die ik jaren terug ('02/'03) tijdens de opleiding spw zag.

Het was een korte registratie van een schoolplein met jonge kinderen. De enkele camera volgde een meisje dat keer op keer geslagen en geduwd werd wanneer ze met diverse groepjes wou mee spelen. Op het einde van de film stort ze in elkaar.

Het filmpje duurde in zijn geheel slechts enkele minuten en was meer om te laten zien wat er zich afspeelt op een gemiddeld schoolplein, dingen waar een docent soms te makkelijk overheen kijkt.

Deze film zou ik graag willen gebruiken in een essay over pesten, maar heb deze helaas nog niet kunnen vinden.

DonOswaldo

• 6430 berichten
  • 1931 stemmen

Ik zoek een niet al te lastige. Het was een Jackie Chan film waarin hij een meisje van een bom moest ontmantelen en toen ook iets zei als 'roses are red, violets are blue, sugar is sweet and so are you' en toen de gele draad doorknipte etc. Voor de rest geen belangrijke zaken die ik me herinner.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

@Don: Rush Hour

@nognooit: ik denk dat je met die vraag meer kans van slagen hebt op een pedagogische site

Sasja

• 1338 berichten
  • 120 stemmen

DonOswaldo schreef:

Ik zoek een niet al te lastige. Het was een Jackie Chan film waarin hij een meisje van een bom moest ontmantelen en toen ook iets zei als 'roses are red, violets are blue, sugar is sweet and so are you' en toen de gele draad doorknipte etc. Voor de rest geen belangrijke zaken die ik me herinner.

Rush Hour

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Ben je altijd zo traag Sasja?

riesma

• 3706 berichten
  • 3088 stemmen

Rush Hour en dan traag zijn, oh the irony!

DonOswaldo

• 6430 berichten
  • 1931 stemmen

hmm, Rush Hour, herinnerde me daarbij iets heel anders. Dan laat me geheugen me toch echt in de steek Maar thanks

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.