- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
Moebius78
-
- 11 berichten
- 19 stemmen
Zoek een italiaanse film over een arm gezin die in een achterstandswijk wonen (soort van italiaanse flodder maar dan veel beter). Volgens mij wordt de vader van het gezin aardig rijk maar weigerd hij dit te delen met zijn familie.
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Zoek een italiaanse film over een arm gezin die in een achterstandswijk wonen (soort van italiaanse flodder maar dan veel beter). Volgens mij wordt de vader van het gezin aardig rijk maar weigerd hij dit te delen met zijn familie.
Remdeht
-
- 8 berichten
- 284 stemmen
@ Remdeht: Deze misschien?
Dat is hem, thanks
Stapler
-
- 117 berichten
- 212 stemmen
Ik zoek een film met een man die ik geloof na een dag werken helemaal ontspoort en om het minste of geringste gaat vechten en later ook schieten, hij heeft een bril, kantoor kleding aan en stekeltjes haar meen ik. Het is een vrij bekende film. Ik meen mij een scene te herinneren dat ie bij een wapenhandelaar is die neonazi is en dat de hoofdpersoon deze neonazi dood maakt. Weet iemand welke film ik bedoel? dank.
starbright boy (moderator films)
-
- 22536 berichten
- 5187 stemmen
Dat is niet zo'n moeilijke: Falling Down (1993)
Stapler
-
- 117 berichten
- 212 stemmen
Ja hartstikke bedankt
ik kwam er maar niet op
.
Moebius78
-
- 11 berichten
- 19 stemmen
Dat is em! dankjewel
Ik ga lekker genieten van dit meesterwerkje
Moebius78
-
- 11 berichten
- 19 stemmen
Nu een iets moeilijkere, tenminste ik breek hier mijn hoofd al enkele weken over.
Ik ben al enkele weken op zoek naar een jeugdfilm die ik eind jaren tachtig gezien heb op de VPRO zondag.
Ik weet niet veel meer van deze film. Maar hier komen enkele herinneringen:
Meisje bindt haar borsten af om zo als jongen toch aan sport te kunnen doen. (bokst met jongens op een hooizolder)
Jongen steekt op aandringen van oudere jongens zijn piel in een fles, waarna hij hem er niet meer uit krijgt.
Het enige wat ik nog denk zeker te weten is dat de film Scandinavisch is en vermoedelijk uit de jaren tachtig komt.
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8300 stemmen
Dat is juist een hele gemakkelijke:
Bubblez
-
- 2072 berichten
- 2541 stemmen
Hallo, de gebruikelijke vraag: Ik zoek een film....
Die ik ongeveer 15 jaar geleden heb gezien en achteraf best wel indruk heeft gemaakt.
Het enige dat ik nog weet is dat hij begon met het uitzoomen van een groot schilderij waarop een grote gier/arend/condor/adelaar te zien was die een prooi op at. En de film eindigde omgekeerd, dus de camera zoomde langzaam in op het schilderij tot alleen de kop of
het oog van de roofvogel te zien was. Volgens mij hing dat schilderij in het Witte Huis of zoiets. Ik weet wel dat ik de film er spannend vond, maar geen idee meer hebt waar die over ging, laat staan hoe die heette.
Nou, ik ben benieuwd of er iemand is die mij de titel kan vertelllen met zo weinig informatie.
Zou het niet Murder at 1600 kunnen zijn?
Moebius78
-
- 11 berichten
- 19 stemmen
Dat is hem niet, die heb ik al thuis liggen.
RobbyT
-
- 215 berichten
- 44 stemmen
Heel misschien "Een Vlucht Regenwulpen"?
Of anders misschien "De Komst van Joachim Stiller"?
Hoi Narva77, bedankt voor je antwoord, maar geen van beide films is het. Joachim Stiller heb ik toevallig vorige week bekeken. Volgende week bekijk ik "De Dakota", en "Mira" om die scene te vinden. Misschien kun jij of iemand anders bevestigen of de scene erin voorkomt? Bedankt alvast!
narva77 (crew films)
-
- 12745 berichten
- 6550 stemmen
Dat is hem niet, die heb ik al thuis liggen.
Weet je het wel héél zeker? Misschien moet je hem nog eens kijken dan. Klinkt idd als "Mitt Liv Som Hund"!
narva77 (crew films)
-
- 12745 berichten
- 6550 stemmen
Hoi Narva77, bedankt voor je antwoord, maar geen van beide films is het. Joachim Stiller heb ik toevallig vorige week bekeken. Volgende week bekijk ik "De Dakota", en "Mira" om die scene te vinden. Misschien kun jij of iemand anders bevestigen of de scene erin voorkomt? Bedankt alvast!
Oh oké, da's jammer.
"Mira" van Fons Rademakers is het volgens mij niet. Die heb ik ook gezien en daar komt zo'n scene niet in voor. Maar het is al een paar jaar geleden dat ik hem zag hoor!
Bovendien is "Mira" meer een Belgische film, speelt in Vlaanderen.
"Dakota" heb ik niet gezien, dus daar kan ik echt niks over zeggen!
Succes met je zoektocht! 
RobbyT
-
- 215 berichten
- 44 stemmen
Okee narva77, bedankt, dat scheelt me weer een paar eurootjes. Hopelijk is het Dakota, ik blijf zoeken. Nogmaals bedankt 
RobbyT
-
- 215 berichten
- 44 stemmen
Okee mensen, ik vrees dat de volgende een moeilijke wordt:
In de jaren 80 heb ik ooit een film gezien waarin het volgende gebeurt:
Een man rent de trappen van een kasteel op om een vrouw te redden (waarvan weet ik niet). Vervolgens wordt de man door de vrouw over de kantelen van een kasteel naar beneden gegooid. Vervolgens gaat ze naar beneden. Een man buiten vraagt haar: "Waar heb je hem afgezet?" Dan begint ze te lachen: "Waar heb je hem afgezet, hahaha!" Vervolgens zie je de gevallen man dood in het gras liggen. De film speelt zich in de twintigste eeuw af, het is waarschijnlijk een misdaad film. Ik weet niet precies het land waar het gemaakt werd: Engeland? Duitsland? Het had niet echt iets Amerikaans, maar het zou eventueel ook Amerikaans kunnen zijn. Ik sluit ook niet uit dat het een aflevering is van een misdaadserie. Ik weet het niet meer. Kunnen jullie me op weg helpen? Bedankt alvast! 
dorusjuhh
-
- 7 berichten
- 2 stemmen
sorry ik heb geen idee hoe die heet ik heb er ooit es een trailer van gezien vogens mij is die niet zo eng vertel es wat meer over die vissen heeft eimand anders nog een horror film
ps niet al te moelijk heb er bijna 100 gezien maar is ben pas 12 !!!
Stapler
-
- 117 berichten
- 212 stemmen
Ik zoek een film wat over de amerikaanse burgeroorlog gaat, volgens mij zitten de noorderlingen (soldaten) in een zuiderlijke gevangenis. (kan ook andersom zijn maar geloof dat het zo was). een groepje noorderlingen wil uit het fort ontsnappen via een tunnel die ze graven in een tent. Ze komen uit in een bos.
Het was een vrij harde film, zo was er ook een hele grote gast onder de gevangen die met lui om geld ging vechten geloof ik. En vonden sommige bewakers het leuk of niet zo erg om mensen neer te schieten die te dicht bij de muren kwamen.
Iemand een idee?
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Denk dat je deze bedoelt Stapler.
pumpking
-
- 442 berichten
- 0 stemmen
Een 6-tal maanden geleden een film gezien waarbij ze met een boot in zee sprongen, maar de ladder vergeten uit te gooien.
Een klein kind (nog te klein om te weten wat aan de hand was) zat nog boven.
Film was boeiend maar toch in slaap gevallen...
Meer kan ik mij niet meer herinneren.
Dennis the movie
-
- 86 berichten
- 31 stemmen
In Filmdragers > Titels > Ik zoek een film:
Ik herinner me een film maar weet de naam niet meer en wil hem graag nog eens zien.
Het ging over een groepje kinderen die een clubje hebben: De Vrouwenhaters en een van de jochies word wel verliefd op een meisje. Heeft iemand een idee hoe die film heet.
Hakunamatafaka
-
- 629 berichten
- 1905 stemmen
Ben op zoek naar 2 films.
- Poltie film dacht ik, waarin 2 agenten, iemand moeten oprollen,
Kan nog een scene herinneren: 1 agent wordt vermoord, door een groep op motors. Die andere agent staat achter een hek en kan niks doen.
- Film waarin een vrouw sterft, en een man allemaal visioenen en tekens krijgt, en uitendeiljk leiden die hem tot een baby.
lordsnoopy
-
- 2949 berichten
- 2247 stemmen
Die tweede doet me enigzins denken aan White Noise (2005) maar het is nogal lang geleden dat ik die gezien heb, en een baby kan ik me niet zo snel daarin herinneren.
Hakunamatafaka
-
- 629 berichten
- 1905 stemmen
Ja dat is hem bedankt, enig idee wat de eerste is nu je toch bezig bent?
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Nee de 2e is zeker weten deze
hmz lol niet dus, uitleg van je paste nog meer bij de mijne, maar eind goed al goed.
De 1e ligt op puntje van mijn vingers.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.