• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.954 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.985 gebruikers
  • 9.370.938 stemmen

Beoordeling van klassiekers

zoeken in:

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12836 stemmen

Ik vind de reacties waardelozer dan mijn recensies. En mijn reacties niet waardeloos. Vind jou stelling kinderachtig natrappen. En daarmee moet je het maar doen.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Ik moet het doen met jouw minachting voor bepaalde delen van de cinema ?

Een flauwer antwoord heb ik zelden gelezen.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

De film is niet-Aziatisch en niet-hedendaags. Logisch dus dat Onderhond een halve ster geeft, zo voorspelbaar.

De flauwekul recensie die totaal niet inhoudelijk is, hoef ik verder niet te lezen. Het wordt weer eens tijd om een paar van Onderhond's films wel inhoudelijk af te zeiken.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12836 stemmen

FisherKing schreef:

Ik moet het doen met jouw minachting voor bepaalde delen van de cinema ?

Ja, jij moet het doen met mijn mening over films.

Lord Flashheart schreef:

De film is niet-Aziatisch en niet-hedendaags. Logisch dus dat Onderhond een halve ster geeft, zo voorspelbaar.

Vooral de kritiek is voorspelbaar, en slaat zoals steeds nergens op. De rest van het bericht is te kinderachtig om op te reageren.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Wederom geen antwoord waarom je belachelijke regisseurs blijft kijken.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12836 stemmen

Omdat films die door een grote meerderheid als interessant worden bestempeld mij boeien. Ik ben daar nieuwsgierig naar, en vorm graag mijn eigen mening over zo'n film.

Waarom ik praktisch naar FoA heb gekeken is omdat ik de top 250 aan het aflopen ben en deze film daarin nu eenmaal erg hoog staat.

En wie dit jaar zelfs maar 1/10 van mijn recensies heeft gelezen is die antwoorden ondertussen waarschijnlijk kotsbeu.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Ja, maar als je weet dat je Bergman al niks vind, waarom waag je je daar dan toch weer aan. ? Ik bedoel, ik snap de gronden die je hebt om de top250 te kijken, maar er moet toch ergens een rem op zitten om films die je totaal niet liggen, maar niet te gaan bekijken.

Want dan ligt in feite de "blauwdruk" van de recensie, op voorhand al klaar.

Waarmee ik tevens aangeef dat de pijn van een 0,5 een compleet andere is, dan voor de meeste filmliefhebbers.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12836 stemmen

Want dan ligt in feite de "blauwdruk" van de recensie, op voorhand al klaar.

Die ligt ook al klaar bij de meeste Bergman liefhebbers hoor. De meeste recenties die ik hier gelezen heb van de "fans" herken ik zo en heb ik van diezelfde personen ook al erg veel elders gelezen.

Verder heb ik geen rem op films die ik kijk. Ik ben steeds benieuwd naar films die ik niet gezien heb, wat mijn verdere verwachtingen er ook van mogen zijn. En kan alleen maar hopen dat Bergman nog iets gemaakt heeft in de lijn van Persona. Maar verder zal het waarschijnlijk nooit klikken tussen Bergman en mij.

Voor mij alleen geen reden om nooit meer een film van hem te kijken, zeker niet wanneer het gaat om films die door erg veel mensen hoog gewaardeerd worden.

soom

• 24919 berichten
  • 2751 stemmen

Voor mij alleen geen reden om nooit meer een film van hem te kijken, zeker niet wanneer het gaat om films die door erg veel mensen hoog gewaardeerd worden.
Alleen maar om ze af te kunnen kraken? Wat is daar dan de lol van? Je word er moe van om steeds te moeten discussieren over smaak, maar intussen blijf je dus wel films kijken uit de toplijsten en van regisseurs die je totaal niet liggen, alleen maar om ergens tegenaan te kunnen schoppen..?

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Die ligt ook al klaar bij de meeste Bergman liefhebbers hoor.

Da's niet altijd waar, en dat weet je.

De meeste recenties die ik hier gelezen heb van de "fans" herken ik zo en heb ik van diezelfde personen ook al erg veel elders gelezen.
Dat is natuurlijk volkomen logisch aangezien dat in veel gevallen de "gangbare" opvatting (hoe moeilijk die term ook is)is.

En kan alleen maar hopen dat Bergman nog iets gemaakt heeft in de lijn van Persona. Maar verder zal het waarschijnlijk nooit klikken tussen Bergman en mij.
Misschien ligt er nog hoop bij Cries and Whispers

Jouw 0,5'en doen blijkbaar dan veel minder pijn, dan de mijne.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12836 stemmen

soom schreef:

maar intussen blijf je dus wel films kijken uit de toplijsten en van regisseurs die je totaal niet liggen, alleen maar om ergens tegenaan te kunnen schoppen..?

Sorry, maar lees anders even wat ik zeg. 3 of 4 posts hierboven leg ik (nogmaals) uit waarom ik zulke films kijk. Zeg ik daar wat over "schoppen" ?

FisherKing schreef:

(quote)

Da's niet altijd waar, en dat weet je.

Niet meer of niet minder hoor. Af en toe vind ik ook wat waardevols in klassiekers. Dat zeg ik dan ook steeds gewoon. En soms zijn Bergman fans ook wel eens teleurgesteld.

Maar als je alles over één kam wil scheren, dan moet je dat wel consequent doen. Mijn recensies zijn even voorspelbaar als die van anderen hier.

soom

• 24919 berichten
  • 2751 stemmen

Onderhond schreef:

Sorry, maar lees anders even wat ik zeg. 3 of 4 posts hierboven leg ik (nogmaals) uit waarom ik zulke films kijk. Zeg ik daar wat over "schoppen" ?

Nee, dat is mijn eigen interpretatie. Je kijkt niet voor je lol naar regisseurs die je totaal niet liggen, daarom ga ik er vanuit dat je ze kijkt om er later eens tegen aan te kunnen schoppen... . Maar ja.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12836 stemmen

soom schreef:

(quote)
Nee, dat is mijn eigen interpretatie. Je kijkt niet voor je lol naar regisseurs die je totaal niet liggen, daarom ga ik er vanuit dat je ze kijkt om er later eens tegen aan te kunnen schoppen... . Maar ja.

Als iedereen toch gewoon zijn eigen interpretatie er aan geeft ipv te lezen wat ik zeg dan geef ik ook gewoon geen antwoord meer in het vervolg. Beetje nutteloos allemaal.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Probeer Cries and Whispers eens. Volgens mij de enige Bergman waar jij wel wat in kan vinden.

starbright boy (moderator films)

• 22398 berichten
  • 5070 stemmen

Nou nee, dat zie ik 'm niet direct goed vinden. De enige Bergman waar Onderhond naar mijn idee wat in kon vinden was Persona, die heeft hij al gezien en ook iets hoger gewaardeerd. Vooral omdat Persona de meest abstracte film is van Bergman.

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Sinds ik mijn reactie (afgunst) hier niet mag plaatsen (ook al mag er blijkbaar wel een ganse off topic scheldpartij blijven staan), hier.

gondwana

• 1212 berichten
  • 1464 stemmen

FisherKing schreef:

Ik blijf het maar niet snappen. Wie gaat er nu films kijken van regisseurs die je niet mag, en elke keer weer krijgen we dezelfde (idiote) recensie.

Schandalig. Get a life.

Ja verdomme! Vanaf nu enkel nog positieve recensies!

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Ik kijk ook vaak zat films waarvan ik verwacht (ja zelfs bijna weet) dat ik er niets aan zal vinden... inderdaad bijvoorbeeld omdat ze in toplijstjes staan...

sinterklaas

• 11813 berichten
  • 3316 stemmen

Die nare reacties tegen Onderhond zijn inderdaad vervelend maar toch wil ik dit al de hele tijd zeggen: Al die films die in je onvoldoendelijst staan: als ik veel van die films daar zie staan heb ik toch wel een gevoel. Ok, dat er misschien een paar klasiekers zijn die je niet mooi kan wel maar zo te zien vind je echt bijna ALLE klassiekers slecht. Films als The Godfather 3x, Once Upon a Time in The West, Acopalypse Now, Pulp Fiction, The Good the Bad and the Ugly, Matrix, 2001: A Space Odyse Fahrenheit 9/11, Unce Upon a Time in America, Scarface, Taxi Driver en nog een hoop oude klassiekers. Om daar nou gelijk allemaal een 0,5 of 1* bij te plaatsen. Is dat nou niet een beetje te overdreven? Of hou je nou echt alleen van Aziatische films? (heb daar niks tegen want ik hou ook erg van Aziatische films, maar dat was al duidelijk denk)

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

sinterklaas schreef:

maar zo te zien vind je echt bijna ALLE klassiekers slecht.

Hij heeft er inderdaad een pak meer op onvoldoende/slecht staan dan de gemiddelde user ja. En dan?

Sommige mensen zien nu eenmaal geen kwaliteit in de algemene films die naar voor geschoven worden. Ik ben ook niet altijd akkoord met zijn oordeel, maar hij legt tenminste steeds uitgebreid uit waarom hij het niet goed vond. Ik wou dat elke user hier zo fair was.

Sowieso, of iemand nu afwijkend stemt of niet: het is nog steeds geen reden om op die mens zijn kop te zitten.

sinterklaas

• 11813 berichten
  • 3316 stemmen

Ik heb zijn reacties gelezen ja. maar evengoed blijf ik het raar vinden. Hij heeft wel een erg aparte smaak. Ik wil niet roddelen. Ik hoop ook dat onderhond dit snel leest.

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Ach, misschien hebben een grote groep mensen hier juist een erg standaard smaak...

Hoedanook: What the f*ck does it matter?

De grootste artiesten hebben een aparte smaak.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Bij Sjunde Inseglet, Det (1957):

Lastig altijd op een filmforum. Haters van klassiekers...

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

?

Denk niet dat er hier 'haters van klassiekers' zijn.

JJ_D

• 3815 berichten
  • 1344 stemmen

Zij (deze "haters", voor zover die er al zijn) zorgen ook voor een bepaalde nuance op een forum, hoe onterecht hun kritiek ook moge zijn. Als we allemaal gaan beamen hoe geniaal de "klassiekers" wel zijn, hoeven we geen fora meer in te richten, lijkt me.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

djelle schreef:

Denk niet dat er hier 'haters van klassiekers' zijn.

Nou die zijn er wel. Ik kan zo een rijtje namen noemen, maar dat zullen we maar niet doen. Geeft overigens niet, je hebt deze dolende zielen immers nodig voor een discussie.

Goodfella_90

• 10407 berichten
  • 2595 stemmen

Dolende zielen?

Of bedoel je wellicht die mensen die toevallig van andere films houden?

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Denk dat er veel minder "haters van klassiekers" zijn dan "haters van pulp". Met beide is niks mis toch? Ik snap die heisa echt niet hoor...

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

Goodfella_90 schreef:

Dolende zielen?

Of bedoel je wellicht die mensen die toevallig van andere films houden?

Bij de mensen waar ik aan denk is het gewoon hetzelfde. Ik krijg vaak het idee dat deze figuren zichzelf een imago hebben aangemeten en daar niet meer vanaf willen wijken. Ook niet qua filmsmaak. Zoiets als Gabbers die naar hardcore luisteren omdat het nu eenmaal bij de (sub)cultuur hoort. Je een beetje puberaal afzetten tegen de burgelijke maatschappij. Sommigen groeien eruit en anderen blijven er een leven in hangen.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Die redenering kan je evengoed omdraaien.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.