• 15.739 nieuwsartikelen
  • 177.896 films
  • 12.200 series
  • 33.966 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.954 gebruikers
  • 9.369.886 stemmen

Beoordeling van klassiekers

zoeken in:

Flexje

• 317 berichten
  • 1083 stemmen

misschien is het een idee om wat extra opties in de top100 te planten. zoals selecteren op genre en jaartal.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Maar dat zeg ik toch niet Obiwannes. Ik beweer alleen dat wanneer een film pas met 100 stemmen de top 100 in kan, dat de lijst VOOR MIJ er meer acceptabel uit zou zien. Elke keer dat ik afwijk van de gestelde meningen krijg ik een berg van commentaar!!!

dttom

• 2146 berichten
  • 2156 stemmen

we helpen je gewoon aan meer posts

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

En ik zal maar weer niet in gaan op de idiote uitspaak "als een film bovenaan pronkt met vele hoge stemmen zal dat wel terecht zijn" want die uitspraak definieert de basis van mijn uitspraken hierboven.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

en dat er met mate om moet worden gegaan met de uitspraak "meesterwerk".

Mja, daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Het zal een verschil zijn tussen 'extreme stemmers' met pieken bij 0,5 en 5 en 'gematigde stemmers' met pieken rond de 3. Geen oordeel verder over de stemmers.

misschien is het een idee om wat extra opties in de top100 te planten. zoals selecteren op genre en jaartal.

Zou dat wat uitmaken, denk je?

Obiwannes

• 758 berichten
  • 898 stemmen

Ik heb geen probleem met je stem, absoluut niet ( alleen als je 0.5 zou geven )

Honderd stemmen is veel véél te veel. licht stijgen tot 15 of 20 zou ik ook graag hebben en naarmate er meer users volgen wat hoger...

En als je je mening hier weergeeft mogen we toch even reageren, daar draait het toch om. Vind ik nu net leuk aan de site...

Dus mijn reatie was helemaal niet negatief bedoeld hoor

En die uistpraak, las je wel wat er voor stond? Ik bedoelde daarmee dus dat er mensen zijn die op films 5 stemmen, terwijl op dezelfde film soms 0.5 gestemd wordt -> dat vangt elkaar dan op. En als die 0.5 wegvalt vinden die mensen het ook een goede film -> terecht.

Uiteindelijk kan je dan zeggen dat meer mensen de film goed vinden en .... dat ik dus niet helemaal met jouw theorie akkoord ga :D

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

is al lang goed mensen... ik ben gek op discussies vooral over films!!!!

Flexje

• 317 berichten
  • 1083 stemmen

dat zou wel wat uitmaken yak. het maakt de top100 wat persoonlijker, iedereen heeft nou eenmaal een eigen smaak. Een liefhebber van misdaad films kan dan bijv. in een oogopslag zien wat we hier nou de beste maffia film vinden.

Als iemand een film de beste in het genre vindt, en het is zijn lievelings genre dan geeft hij deze film natuurlijk een hoge beoordeling.

Klara houdt bijv van aktie en geeft terminator 2, 5 sterren.

Catootje houdt van drama en geeft shawshank 5 sterren. En kan niet geloven dat een film als terminator2 gelijk gewaardeerd word als shawshank.

En dan begint de discussie die we nu hier hebben.

Als Catootje nou de aktie films even uit de top 100 kon filteren dan was dat probleem er niet geweest.

Flexje

• 317 berichten
  • 1083 stemmen

en op jaartal filteren lijkt me wel handig omdat ik films voor 1980 meestal toch nergens meer kan vinden.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

heb de discussie van Shawshank Redemption hierheen verplaatst

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

een tijd terug toen er nog veel minder bezoekers waren,kan ik me nog herrineren dat in de top 100 films als swordfish hun intrede deden.aangezien er steeds meer echte goeie fims op site komen ,zal de top 100 wel steeds betere films bevatten.

overigens heb ik zelf dat ik veel klassiekers erg goed vind.maar zo zijn er bv ook wat romantische klassiekers die ik wat minder vind.casablanca bijvoorbeeld.

Obiwannes

• 758 berichten
  • 898 stemmen

Het is toch normaal dat je niet ALLES uit die top goed vind. Je hebt nog steeds je eigen keuze voor bijvoorbeeld je favoriete acteur, je genre,...

Maar ik moet eigenlijk wel toegeven dat de top een beetje verziekt is door al die correctiestemmen. Dan heb je gelijk als je meer stemmen wilt voor in de top100 Ramon.

Als je alleen al kijkt naar sommige stemmers die dan 1 keer komen denk ik en 5 stemmen plaatsen en 0.5 geven aan prachtige films. 0.5 vind ik bijna altijd te weinig, alleen heb je echt zielige uitschieters.

het enige wat je eraan kan doen is je eigen stem uitbrengen, en iets meer aandacht schenken aan d etekstjes die erbij getypt zijn.

Jerome-B

• 467 berichten
  • 589 stemmen

Als Catootje nou de aktie films even uit de top 100 kon filteren dan was dat probleem er niet geweest.

Op zich geen verkeerd idee!

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

(weggehaald bij Clockwork Orange)

Alweer een 0,5 stem voor dit prachtige werk. Nu zal ik wel weer een hele boel mensen op mijn dak krijgen, maar het moet toch even van mijn hart. Ik snap dat iedereen recht heeft op een eigen mening, maar na die laatste stem van Jerry wil ik toch even iets vragen......licht die 0,5 stem even toe!!! En die 0,5 ster voor oa Taxi Driver, One flew over the Cuckoo's nest,de twee leukste delen van de Pink Panther reeks, Monty Python and the Holy Grail.....dat je deze films minder vind, daar kan ik nog respect voor hebben.... maar een 0,5 score....dat getuigt toch van immense stupititeit op het gebied van filmkennis!!!! Dit is toch geen mening meer, hoe kan ik daar nu respect voor hebben??? Ik heb nu echt dikke twijfels over de oprechtheid van enkele stemmers.....en ik meld dit met alle goede bedoelingen hoor want ik kom graag op deze site. Ook weet ik niet of dit nu de juiste plaats is om deze mening te verkondigen...

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Hoewel ik het natuurlijk niet eens ben met die halve ster voor 'A Clockwork Orange', en ik dat oordeel graag beargumenteerd wil zien, vind ik dat je mensen nooit mag beledigen door ze te betichten van stupiditeit op het gebied van filmkennis. Afgaande op hoge scores voor 'The Elephant Man', 'Cube', 'Festen', 'Zusje' en 'Amélie' kan ik opmaken dat Jerry toch echt wel filmkennis in huis heeft. Je moet je eigen voorkeur los kunnen zien van de smaak van anderen, Ramon!

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Het gaat mij niet om het feit dat ie de film laag beoordeelt, maar om het feit dat ie dat doet met de laagste score van 0,5. Een score van 0,5 verdient een film pas wanneer er helemaal niets aan de film deugt. Elk mens ziet dat bijv De Niro in Taxi Driver zeer sterk acteert, ook al spreekt het vertelde verhaal je werkelijk niets aan. Iemand die films beoordeelt moet de film beoordelen in AL ZIJN ASPEKTEN, dus een 0,5 score voor bovengenoemde invloedrijke films is dan ook ONMOGELIJK als je al de aspekten in beschouwing neemt(acteren, regie, camerawerk etc). Het verbaast mij gewoon dat ik uberhaupt kritiek krijg op mijn bovengenoemde oordelen en dan zeker de kritieken van de mensen die ik als de filmkenners van deze site beschouw. Een film kun je niet SLECHTS beoordelen op zijn amusementswaarde, maar je moet ook de andere aspekten in acht nemen. Dat de persoon in kwestie wel een Festen en Cube hoog beoordeelt, is dan ook een onbegrijpelijke contradictie voor mij. En het zit nu eenmaal in mijn aard dat wanneer ik zo iets onbegrijpelijks constateer ik daar meteen mijn kritiek bovenopgooi, hoe unfair deze kritiek jullie ook kan lijken...

Obiwannes

• 758 berichten
  • 898 stemmen

Deze keer vind ik dat je gelijk heb Ramon K.

vic

• 618 berichten
  • 2464 stemmen

niet echt in topic maar ik vind ook dat ramon gelijk heeft over het feit dat er te makkelijk 0,5 of 5 sterren wordt gegeven. Ik denk dat mensen gewoon erg zwart/wit kijken. Als ze de film slecht vinden gewoon meteen 0.5 ster zonder er over na te denken. Maarja daar doe je niet zo veel aan want de mening van een stemmer wordt gewoon gerespecteerd dus....

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

bij hoeveel films gaan we deze discussie nou krijgen?? dit kon toch gewoon in het topic van het forum

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Dat had gekunnen Jordy, maar mijn kritiek ging in eerste instantie om A Clockwork Orange. Wanneer je zo'n afwijkende mening hebt over deze "klassieke film", dan wil ik dat graag beargumenteerd zien, mede omdat je dan de onnodige, herhaaldelijke discussies vermijd.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

ja heb je gelijk in, jouw berichtje was niet echt offtopic

ik wil ook niet TE veel gaan verplaatsen enzo, maar als ik niets doe staat er straks bij elke film een discussie over wanneer je een film een 5 of een 0.5 mag geven, lijkt me ook niet de bedoeling

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Klopt Jordy

NERD

• 1718 berichten
  • 1429 stemmen

Wat je zegt dat wanneer mensen films beoordelen, ze dit op ALLE onderdelen van een film moeten doen, vind ik een beetje onterecht.

Wat ik begrijp uit jouw stukje Ramon K is dat je als je niet ALLES van films weet je geen mening mag geven....

Ik weet ook niet erg veel van belichting, camerawerk en technieken. Ik beoordeel een film op de algemene belevenis die het mij biedt, zijn mij oordelen daarom slecht??

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Nee Nerd, jouw oordelen zijn dan niet slecht, maar VOOR MIJ ontoereikend. Wanneer ik een film wil zien, dan ga ik naar deze site en de desbetreffende film en dan kijk ik naar de recensies van de mensen waarvan IK denk dat ze ALLES in beschouwing hebben genomen, en niet naar de oppervlakkige recensies die puur gericht zijn op amusementswaarde of hype. Ik bekijk ook altijd het stemgedrag van anderen, met name de films die ze gezien hebben. Iemand die op bijv veel independent films of buitenlandse films gestemd heeft neem ik dan eerder serieus dan iemand die alleen het nieuwe videotheekvoer beoordeelt omdat de eerstgenoemde mensen een breder scala aan films hebben gezien. Zo heb ik me laatst zitten irriteren aan het maandblad Moviebox dat ik altijd meeneem van de lokale videotheek. In de video tip-10 staat namelijk Mulholland Drive niet vermeld. Dit getuigt volgens mij van een beperkt scala aan soorten films die zij bekijkt en ik kan dan ook niet afgaan op haar recensies van een film alvorens ik een film in huis haal.

Jerome-B

• 467 berichten
  • 589 stemmen

dan ga ik naar deze site en de desbetreffende film en dan kijk ik naar de recensies van de mensen waarvan IK denk dat ze ALLES in beschouwing hebben genomen, en niet naar de oppervlakkige recensies die puur gericht zijn op amusementswaarde of hype. Ik bekijk ook altijd het stemgedrag van anderen, met name de films die ze gezien hebben.

Zo zie je dat de mensen eigenlijk al uit zichzelf 'filteren' en met alle stemmen, recensies, reacties en posts al hun eigen mening vormen! En dat is toch juist de bedoeling v/d site. Dus volgens mij hoeven we ons niet druk te maken over een top-100 met films die er niet in horen of veels te hoog staan, of mensen die nou persé een 0,5 of 5 sterren willen geven aan een film die eigenlijk (naar veel factoren gekeken) 3 sterren verdiend bijvoorbeeld.

Maar ik heb nog steeds niemand gezien die geprobeerd heeft om een defenitie te geven van wat nou een 'klassier' of 'meesterwerk' is...

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

En waarom geef ik dan kritiek op juist die mensen die bijv a Clockwork Orange met een 0,5 beoordelen.......omdat die mensen met hun negatieve kritieken op deze minder toegankelijke films de andere "filmliefhebbers" er van weerhouden om hun film horizon te verbreden....

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Clockwork Orange staat nog altijd zeer hoog in de top 100 (nu 12). Dus eh, waar maak je je nou druk om

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Omdat ik wil weten WAAROM iemand een 0,5 geeft voor een werk waar ik zoveel waarde aan hecht, of te wel waarom is deze film niet het toonbeeld van perfectie........??? Heeeee.....defenitie van meesterwerk= toonbeeld van perfectie???

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Toonbeeld van perfectie ? Perfectie kan heel saai zijn denk ik. En wat de een kunst vindt, vindt de ander kitsch...

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Dat kan wel zijn maar je omzeilt nog steeds mijn vraag kappeuter.........

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.