menu

Mijn Updates +
Film / Algemeen / Ik zoek... een filmtitel #2

zoeken in:

geplaatst:
Ik zoek een film over een jongen die een hond heeft. Volgens mij een straat hond of vechthond. Op een gegeven moment kan hij er niet meer voor zorgen dus hangt hij hem eerst op en schiet hem dan dood.

Film heb ik denk ik 15 jaar geleden gekeken een keer maar blijft me bij

geplaatst:
matthieu1204 schreef:
Ik zoek een film over een jongen die een hond heeft.

Fresh (1994)

geplaatst:

Ik durf niet meer met zekerheid te zeggen of dit hem is. Zal de film is opzoeken. Bedankt alvast

geplaatst:
Ik ben op zoek naar vlgs mij een Braziliaanse film. Het gaat over een dakloos jongetje die op een vuilnisbelt werkt en daar een beurs vind, maar er is een agent die ook achter die beurs aanzit. Dat jongetje heeft het verstopt op een groot kerkhof. De film gaat er over dat ze de rechtmatige eigenaar vinden. En ik dacht dat het jongetje ook nog naar de gevangenis op bezoek gaat bij iemand die er meer van weet. Weet iemand wat de titel is (als het je bekend klinkt) Alvast bedankt.

geplaatst:
Ik zoek al een tijdje 2 films, beide zijn volgens mij niemendalletjes en zullen waarschijnlijk (als ze al op de site staan) een lage beoordeling hebben. Denk dat ze het genre horror hebben en ze zijn zeker ouder dan 30 jaar. Mischien dat met een beetje beschrijving dat ik heb iemand me kan helpen.

Film 1: Een soort van overlevingstoernooi (op leven en dood) waaraan verschillende deelnemers meedoen, ze gaan daarvoor ergens naartoe (mistig landschap?) waar ze zich door een aantal tegenstanders moeten vechten (ook vage dorpelingen?). Staat me nog iets van bij dat een beest van een vent een lastige tegenstander was en op een gegeven moment met een riek in de borst werd gestoken. Wat ik me ook nog kan herinneren (en dat zou bepalend kunnen zijn) is dat de protagonist een soort van turner was op zo'n turnpaard waar hij tijdens het toernooi profijt van heeft door op een bepaald moment meerdere aanvallers van zich af te schoppen.

Film 2: Vrijwel zeker een wraakfilm, staat me niet zo heel veel meer van bij, maar wel een paar cruciale momenten denk ik zo. Dus een man die op meerdere personen wraak neemt (weet niet op hoeveel of waarom) en op één man neemt hij wraak wanneer die man slaapt door via een draadje vanuit het plafond naar de man zijn mond vergif in zijn mond te laten druppelen waardoor de man sterft.
Een ander slachtoffer krijgt als ik me niet vergis een zak met ratten over zijn hoofd.

Mischien zegt dit iemand wat, mijn hoop is op jullie gevestigd.

geplaatst:
MovieMind

Film 1: Gymkata (1985)

Film 2: Grosse Pointe Blank (1997) ? Daar komt zo'n scène in voor.

geplaatst:
Garfield80 schreef:
Hallo,

Ik ben hier nieuw en zit met de handen in 't haar.
Ben op zoek naar een Duitse (jeugd)film (of serie). Ik zou zelf wel rond de 10 of 11 zijn geweest, want
ik herinner mij niet veel meer. Het was rond eind jaren 80 of begin jaren 90.
Volgens mij ging het over een jongen genaamd Albert. Het was op DDR of ZDF dacht ik.

Ik weet, lekker vaag. Kan iemand mij helpen.

Iets te weinig info. Maar wellicht een van deze?:

Albert
Abel, Twój Brat

geplaatst:
Ja dat is hem, dankjewel! (edit: was geen horror maar actie zo te zien)

De 2e film moet zoals ik al aangaf ook minstens 30 jaar oud zijn, dus Grosse Pointe Blank is het helaas niet. Maar bedankt voor je hulp.

geplaatst:
@ Moviemind
zoiets zit ook in een van deze 2, zie trailer
The Abominable Dr. Phibes (1971)
The Abominable Dr. Phibes (1971) - Trailer - YouTube
Dr. Phibes Rises Again (1972)

geplaatst:
Nee dat is hem geen van beide helaas mikey, maar bedankt voor het meedenken.

geplaatst:
MovieMind schreef:
Film 2: Vrijwel zeker een wraakfilm, staat me niet zo heel veel meer van bij, maar wel een paar cruciale momenten denk ik zo. Dus een man die op meerdere personen wraak neemt (weet niet op hoeveel of waarom) en op één man neemt hij wraak wanneer die man slaapt door via een draadje vanuit het plafond naar de man zijn mond vergif in zijn mond te laten druppelen waardoor de man sterft.
Een ander slachtoffer krijgt als ik me niet vergis een zak met ratten over zijn hoofd.

In Shinobi no Mono zit in ieder geval precies zo´n scène met gif via een draadje....

geplaatst:
Nee dat is hem ook niet Baggerman, als ik me niet vergis was het een amerikaanse productie.

Staat me nog iets van bij dat een man (in kwelling?) met ratten (die hem aanvallen?) op de videohoes stond, mischien dat dat iemand nog iets zegt?

geplaatst:
Zijn het niet twee films die je bedoeld i.p.v. een?

geplaatst:
Het is inmiddels +/- 30/35 jaar geleden dat ik de film heb gezien, en de beschrijving die ik gaf is wat ik me herinner van die film.

Edit: twijfel nu wel of het onder het genre horror valt, aangezien ik dat bij Gymkata ook dacht en actie bleek te zijn.

geplaatst:
Hallo,
Ik heb denk ik in 2017 een keer een film op netflix gezien over een jongen die bekend is, maar dan zijn bekendheid ontvlucht en een meisje ontmoet. Ik weet het niet meer helemaal waar die over ging, maar wil hem super graag nog een keer zien. Weet iemand misschien welke film dit is???

geplaatst:
JB2001 schreef:

Ik heb denk ik in 2017 een keer een film op netflix gezien over een jongen die bekend is.

Be Somebody (2016)

geplaatst:
Jaa dat is hem! bedankt!!

geplaatst:
In Film > Algemeen > Welke film???:

Hallo allemaal

Pas nieuw hier en meteen al een vraag. Heb een tijdje geleden een film gezien die zich afspeeld in de middeleeuwen of de Romeinse tijd. Op een gegeven moment is er een scene waarin (denk ik) de Engelsen torens met vuurbakens gebruiken om de legers te waarschuwen dat de vijand komt. Ka iemand le helpen met welke film dit is? Heb al alle mogelijke lijstjes op imdb en dergelijke doorzocht maar kan hem niet vinden. Alvast bedankt!

geplaatst:
Lord of the Rings - Return of the King ?
Lord of the Rings - Lighting of the Beacons [HD Test] - YouTube

Je zult vast en zeker meer films hebben die vuurbakens gebruiken om te waarschuwen.

Even googelen op: Lighting up the beacons movie ?

geplaatst:
Lord of the rings had ik al gechecked. Wat ik me herinner is dat het een historisch correcte film is.

geplaatst:
Je zult vast en zeker meer films hebben die vuurbakens gebruiken om te waarschuwen.

Even googelen op: Lighting up the beacons movie ? [/quote]

Heb net even nr die scene gekeken en ze lijkt erop maar ze is het nt. Toch heel erg bedankt voor de reactie!

geplaatst:
In Film > Overige films > Ik zoek een film maar weet de naam niet:

De film gaat over een schoonmaker die een studio moet schoonmaken uiteindelijk gaat hij stiekem zingen en een producer ziet dat zonder hij het door heeft uiteindelijk word hij geloof ik een artiets weet iemand welke film dit is?

geplaatst:
Nee dat is hem niet het is gewoon een studio schoonmaker en daar probeert ie muziek te schrijven geloof ik een beetje een oude film zo een oude pc met zo een sound keyboard word er in gebruikt

geplaatst:
Deze film Once (2007) ?

geplaatst:
Ik ga binnenkort op vakantie naar New York en zoek eigenlijk een bekende film locatie van een creepy tunnel, geen subway. Ook niet in New York City, maar ergens in de woods.

Deze creepy tunnel waarvan je koude rillingen op je rug krijgt heb ik vroeger in aantal films voorbij zien komen en het is me altijd bijgebleven...echt scary

Heb de film niet gezien maar wel een stukje uit de scene (met een schuin oog en redelijk afstand) waar een vrouw haar tas voor de tunnel begraaft en volgensmij iemand ontmoet. Op dit punt moest ik meteen weg en kon ook niet achterhalen welk film het was.

Dit is echt een naald in een hooiberg zoeken i guess.

geplaatst:

Plotomschrijving komt niet eens in de buurt van deze film.
ASAPCOZZY, weet je misschien een jaar of op zijn minst een periode?
Zelf zit ik te denken aan Danny Kay, maar dat zal wel te oud zijn.

geplaatst:
Panta Rei schreef:
(quote)

Plotomschrijving komt niet eens in de buurt van deze film.

Je moet de film hebben gezien voordat je weet waarover ik het heb. Plotomschrijving zegt niet alles. Bovendien gebeurd het vaak dat de omschrijving die de mensen geven niet altijd kloppen en dus (enige) speling heeft. Zo heb ik veel mensen in het topic geholpen, maar het kan niet altijd bingo zijn.

Hier een deel van de scene: Mrs.Doubtfire dinosaur scene - YouTube

geplaatst:
Sorry.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:03 uur

geplaatst: vandaag om 13:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.