Albert (1998)

Denemarken
Avontuur / Familie

geregisseerd door Jørn Faurschou
met Morten Gundel, Sebastian Jessen en Stephania Potalivo

Albert en Egon zijn echte losbollen. Liever dan naar school te gaan, spelen ze 'piraatje' of gaan ze peren roven. Hun fantasie neemt altijd de overhand, zeker wanneer ze met hun piratenhoed op in een wastobbe de rivier afvaren. Niet iedereen kan daarom lachen, zeker Egons moeder niet. De oude kruidenier, die hen een warm hart toedraagt, vertelt hen over vroeger, toen in het museum een enorme diamant lag tentoongesteld. Dankzij hun piratenkennis belanden Albert en Egon op een dag op mysterieuze wijze in een fantasiewereld vol rare figuren en tovernarij. Daar ontdekken ze ook de verdwenen diamant. Dankzij allerlei halsbrekende toeren bemachtigen ze het sieraad, maar... een manier om weer thuis te komen is niet zo gauw gevonden.