• 8.344.342 stemmen

Genre: Familie / Sciencefiction

Oorsprong: België / Nederland / Duitsland

Geregisseerd door: Danny Deprez

Met onder meer: David Geclowicz

IMDb beoordeling: 5,9 (366)

Releasedatum: 13 februari 2003

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime

Plot Science Fiction

"In every child there is a doubt..."

Science Fiction vertelt het verhaal van de 10-jarige Andreas die vermoedt dat zijn, door hun werk geobsedeerde ouders, buitenaardse wezens zijn. Hoe meer hij stiekem te weten komt over de ouders hoe groter het vermoeden.

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 20375 berichten

Toch wel apart die internationale belangstelling.

Deze film was volgens mij maar matig succesvol in Vlaanderen en een enorme flop in Nederland.

Wouter

Misschien wel de lelijkste poster van de afgelopen jaren....

kappeuter (crew films)

De teaser poster was een stuk beter.

Wouter

Ook niet echt mooi, hoor.

(en ik vind het jochie op die foto al slecht acteren....)

avatar van Quido

Quido

DVD ligt nu al voor €3,- bij Bart Smit.

avatar van Kessels

Kessels

Het verhaal zit ontzettend leuk in elkaar en heeft verschillende verrassende wendingen, maar de kinderen zijn ronduit verschrikkelijk. Van het begin af aan is het een stelletje etters dat er in de eerste plaats op uit is om kinderen die niet tot hun groepje behoren het bloed onder de nagels vandaan te halen. Dat het zo snel weer goed komt tussen hen en de hoofdpersoon (ben zijn naam even kwijt) is net zo ongeloofwaardig als onverdiend. Hopelijk wordt dit in de Amerikaanse remake wat beter aangepakt...

avatar van Alastor

Alastor

Ik was positief verrast door het vele kleurgebruik. Het groen spatte werkelijk van alle kanten het scherm af. Voor de rest een clichématig verhaaltje met even clichématige typetjes. (vandaar waarschijnlijk ook de interesse van columbia pictiures; deze film past perfect in het "hollywood"-straatje)

Desalniettemin twee sterren.

avatar van AardeWerk

AardeWerk

Een leuke kinderfilm, al zijn er toch wel heel wat nederlandstalige kinderfilms die meer kwaliteit hebben. Gemiddeld, en leuk om 1x te kijken, de 2de keer echter ging hij mij toch een beetje vervelen.

avatar van Quentin

avatar van JanakeVV

JanakeVV

koen de bouw!!! 4.5*

Wouter

Dit is de nederlandse poster, niet de (iets betere) Vlaamse.

avatar van film_kaza

film_kaza

Ik zou graag willen stemmen maar dat mag niet. Ik heb een stuk gezien (20 minuten denk ik) en ik vond het verhaal werkelijk nergens op slaan en geen overtuigende humor of acteerwerk. Een jongen die denkt dat zijn ouders aliens zijn, werkelijk 1 van de belachelijkste dingen die ik ooit heb gehoord. Ik heb alleenmaar 20 minuten gezien dus zou ik niet meteen zeggen dat dit een flop is.

avatar van gotti

gotti

Mwah. Vrij voorspelbaar en nogal flauw verhaal. De kids zijn, bijna zonder uitzonderingen, matig tot beroerd. Science Fiction kent overigens één an de slechtste dubs die ik ooit hoorde...

avatar van MLO

MLO

Zelfs voor een kinderfilm was deze enorm flauw en amateuristisch.

De nasynchronisatie was ronduit slecht.

Het is begrijpelijk dat deze low-budget films geen dure special effects hebben, maar je mag tenminste nog enig acteerwerk verwachten - dit leek meer op het oplezen en strak volgen van een goedkoop script, welke is geschreven door een minder begaafde basisschoolleerling.

avatar van KwintenS

KwintenS

Een goeie film voor kinderen maar voor volwassenen is dit deze film toch een beetje te zwak. Het verhaal bevat een paar zwakke momenten, de acteer prestaties zijn niet altijd even goed en de nasyncronisatie is heel slecht. Toch zijn er ook positieve punten. De sfeer zit wel goed en het verhaal is wel leuk om te volgen als je er niet teveel bij nadenkt.

Een leuke film voor kinderen dus maar meer ook niet.

avatar van *Joly*

*Joly*

3 jaar geleden vond ik het nog een leuke film maar nu, ik erge me kapot aan dat blonde kind dat heletijd loopt gillen...

*2.5

avatar van robertus65

robertus65

Onderhoudende kinderfilm, soms wat vergezocht en het einde vond ik minder.

avatar van Val.Broman

Val.Broman

Heb deze film gezien in de bioscoop omdat we gratis kaartjes hadden. Nou had het beter niet kunnen doen, het verhaal is slecht(echt verschikkelijk slecht). Het lijkt net dat de stemmen zijn ingesproken(terwijl dit niet zo is) en het acteer werk is helemaal om te huilen(vooral van Wendy van Dijk), het camera werk trouwens ook.

Als er een top 10 slechste films ooit had bestaan had deze film daar zeker een plaatsje in gekregen.

avatar van Reinoir

Reinoir

Grappig ze vernoemen de ouders van Andreas, Rick en Rachel Deckard. Waar hebben ze dat toch vandaan.

avatar van Phantasm

Phantasm

Leuke familie/jeugdfilm met een aardig verhaal.

avatar van EmilyPlays

EmilyPlays

Eigenlijk verdient deze film beter,gezien ik het mijn favo jeugdfilm was,en ik er werkelijk nachtmerries van heb gehad.

Maar behalve het sentiment is het gewoon een doorslechte film.

avatar van Retouw

Retouw

Wendy Van Dijk ,een lekker wijfie

avatar van K. V.

K. V.

Deze familiefilm eens bekeken en hij viel wel mee, al moet 'k er wel bij vertellen dat de film eerder geschikt is voor jongeren (<12 jaar) en iets minder voor volwassenen. De cast deed het zeker niet slecht en de film ziet er wel cool uit (zeker het moderne huis zag er wel goed uit). Visueel was de film dus wel in orde, zeker voor de doelgroep waarvoor de film is bedoeld. Bv de eindscène vond 'k wel nog knap gedaan.

Het verhaal is natuurlijk niet zo moeilijk, maar vervelen deed het ook niet.

Tja, 'k ben eens blij dat 'k deze heb meegepikt, maar een tweede kijkbeurt hoeft zeker niet.

avatar van Pepino

Pepino

Herinner me nog dat ik deze film als twaalfjarige jongen ergens in het midden had afgezet omdat ik 'm te slecht geacteerd vond!