- Home
- Filmforum
- Film - Nieuws
- Zoontje filmproducent San Fu Maltha vermist
Zoontje filmproducent San Fu Maltha vermist

cornelis
-
- 4741 berichten
- 671 stemmen
Dan heeft Fu Maltha toch een probleem..... Als je maar een paar ton krijgt voor de USA krijg je ook maar een paar ton van de rest van de Wereld, moet je in NL nog zo'n € 16m ophalen.....
Die 16mln productiekosten waren al gefinancierd VOOR de verkoop aan de VS. Een deel van dat geld komt van subsidies en tax shelters en veel presales.
Geen idee wat er voor die film betaald is, geen idee hoeveel daarvan naar de producenten gaat. Allemaal onzinnige speculatie. Vraag het de man zelf.

Wouter
-
- 18564 berichten
- 2956 stemmen
Dan heeft Fu Maltha toch een probleem.....
Misschien dat je dan eens snapt hoeveel risico de man heeft genomen.
Als je maar een paar ton krijgt voor de USA krijg je ook maar een paar ton van de rest van de Wereld, moet je in NL nog zo'n € 16m ophalen.....
Gelukkig werkt het allemaal anders.
Lijkt mij een bij voorbaat kansloze missie.
Dat hebben veel mensen dan ook gezegd. Zelfs medeproducenten.
Geloof dan ook niet dat het zo laag ligt. Verwacht dat Black Book in de USA minimaal € 8-10M aan boxoffice haalt
Wie weet (al lijkt het me veel). Maar daar ziet Sanfu niet veel van.

Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Was ook wat kort door de bocht gesteld. Hij verdient er natuurlijk ook aan via A Film en er zijn natuurlijk allemaal subsidiefondsen en invetsors, maar die willen ook terugbetaald worden. Daarbij zijn bedragen uit pre sales natuurlijk filnk lager dan bij aankoop achteraf. (Je neemt immers minder risico en de film is goed geworden). Blijf dan ook erg benieuwd naar wat Sony ervoor betaald heeft en nog meer naar hoe die het in de USA gaat doen....

Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Lijkt erop dat ik ongelijk had. Klein miljoentje dus...
Hoewel deze bron die zich op variety baseerd mij weer gelijk geeft.

Evil Empire
-
- 144 berichten
- 272 stemmen
Wat meldt de Hollywood Reporter dan, Reinbo? Ik kom op iets dat alleen voor abo's is.

Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Daar stond high six numbers.... Kan het nu ook niet terug halen.
Ik hou het dus maar op Variety.

Terpentine
-
- 20 berichten
- 188 stemmen
High six klinkt toch wel iets geloofwaardiger...

Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Zou het erg gek vinden. Je maakt een film voor € 18M, dan moet die ook ongeveer € 18 M opleveren voordat er winst gemaakt wordt voor de inversteerders. Dan verkoop je toch niet de rechten aan een partij die goed moet zijn voor 20-40% (Gaat hier om een werledberoemde regisseur en niet zomaar een NL film) van de opbrengst (Noord- Amerika, Ausralië, India & New Zeeland) voor nog geen miljoen ( 5%)

Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Zucht.
Dank je, voor deze essentiele informantie.

Wouter
-
- 18564 berichten
- 2956 stemmen
Zou het erg gek vinden.
Zou het niet mogelijk zijn dat je er gewoon wat minder van begrijpt dan je denkt?
Je maakt een film voor € 18M, dan moet die ook ongeveer € 18 M opleveren voordat er winst gemaakt wordt voor de inversteerders.
Zelfs dat is al een aanname die niet klopt.

Wouter
-
- 18564 berichten
- 2956 stemmen
Dank je, voor deze essentiele informantie.
Tja, je bent nogal eigenwijs. Je kan ook gewoon iets aannemen.

Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Zou het niet mogelijk zijn dat je er gewoon wat minder van begrijpt dan je denkt?
Ik weet dat ik er niet alles van weet of begrijp, maar of ik er ook minder van begrijp dan ik denk, betwijfel ik.
Zelfs dat is al een aanname die niet klopt.
Ok er zijn natuurlijk wat subsidies die geen terugbetaling verlangen, maar dan nog blijf ik het vreemd vinden. De verhouding is gewoon zoek IMO. Daarbij duiden de cijfers die ik tegen kom (Variety, Down & Dirty) niet op mijn ongelijk.
Maar ik laat het mij graag uitleggen..... Wellicht zijn de DVD & TV rechten in Nederland van veel grotere waarde dan ik denk. Zou graag een break-down van de verwachtte inkomsten zien.
EDIT: ik lees hier weer dat het high 6 figures zou zijn. Vraag me dan idd af hoe ze ooit uit de kosten dachten te komen.
Jammer ook, want een erg grote release zal Sony 'm dan ook niet geven.
Maar ach, het belangrijkste is dat z'n zoon weer thuis is.