• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.927 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.977 gebruikers
  • 9.370.543 stemmen

Zoontje filmproducent San Fu Maltha vermist

zoeken in:

raymon

• 926 berichten
  • 1534 stemmen

Bij Zwartboek (2006):

Zoontje filmproducent San Fu Maltha vermist

door onze redactie

AMSTERDAM - David, de 14-jarige zoon van de Nederlandse filmproducent San Fu Maltha, wordt vermist. Hij is afgelopen woensdag voor het laatst gezien.

Dat meldt RTL Boulevard vrijdagavond. David zou samen met een vriendin, Romy, zijn vertrokken. Hij werd woensdag nog gezien in een tram op de Amsterdamse Van Baerlestraat, maar sindsdien ontbreekt ieder spoor. Vrijdag ontving San Fu Maltha nog wel een sms-bericht. " Maar dat kwam van een onbekend nummer. Er stond in dat het goed gaat. Maar de tekst kwam me vreemd voor."

bron: Telegraaf

verschikkelijk voor San Fu Maltha...

by_the_way

• 3792 berichten
  • 504 stemmen

Zo idd schrikbarend nieuwsbericht, ontvoering...?

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Alles wijst op gewoon weglopen.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Dan is het hopen op snel weer gewoon teruglopen. (Niet grappig bedoeld)

by_the_way

• 3792 berichten
  • 504 stemmen

Waarom zou je weglopen?, is die San fu dan zo'n nare man.

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5068 stemmen

Daar kunnen 1001 redenen voor zijn en vermoedelijk zullen we (terecht) nooit weten waarom dat joch (waarschijnlijk) is weggelopen. Lijkt me vrij zinloos om daarover te gaan speculeren.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Ik hoop dat ie gewoon is weggelopen. En dat hij ook snel weer terugkeert (net als zijn vriendin natuurlijk) ...

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

by_the_way schreef:

Waarom zou je weglopen?

Waarom lopen pubers zoal weg?

Quentin

• 10202 berichten
  • 8538 stemmen

Twee vermiste tieners teruggevonden in Amsterdam

De politie heeft de zoon van film- en televisieproducent San Fu Maltha endiens vriendin teruggevonden.Ze trof de 14-jarige David en het 13-jarige meisje in de nacht van maandagop dinsdag aan in een huis in Amsterdam. Dat heeft de politie in Utrechtbekendgemaakt. De tieners werden sinds woensdag vermist.De kinderen zijn inmiddels terug bij hun ouders. De politie weet nog nietwaarom ze wegliepen. Van wie het huis in Amsterdam is, is ook nog nietbekend. De politie, die zondagavond op de televisie een opsporingsberichtaan de twee kinderen wijdde, moet de tieners nog horen. 'We hebben ze nietteruggevonden door een tip, maar door ouderwets recherchewerk,' aldus eenwoordvoerder.San Fu Maltha is de grootste filmproducent van Nederland. Hij was onder meerverantwoordelijk voor hitfilms als Zwartboek, Vet hard!, In Oranje enPhileine zegt sorry. (Bron: ANP)

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Quentin schreef:

San Fu Maltha is de grootste filmproducent van Nederland.

Sure, zeker nooit van Rob Houwer of Laurens Geels gehoord.....

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Op dit moment.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Van 2 januari 14.00 uur tot 16 januari 13.00 uur. Zo ken ik er nog een paar.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Maltha is in ieder geval de enige die Zwartboek van de grond kon krijgen. Dat was geen ander gelukt. De afgelopen jaren stond hij (op 1 keer na) ook immer op nummer 1 op de Volkskrantlijst van machtigste mensen in de Nederlandse filmwereld.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Wouter schreef:

Maltha is in ieder geval de enige die Zwartboek van de grond kon krijgen. Dat was geen ander gelukt.

Weet ik niet, lijkt mij niet zo heel moeilijk om een budget bij elkaar te krijgen als je Verhoeven als regisseur hebt. Internationale sales zijn dan min of meer gegarandeerd. Ben zelf in ieder geval allerminst verbaasd over het succes van Zwartboek.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Rob Houwer was een van de eersten waar Verhoeven bij aanklopte. En Houwer schatte het project op 12 miljoen, maar vond dat te hoog ...

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Weet ik niet, lijkt mij niet zo heel moeilijk om een budget bij elkaar te krijgen als je Verhoeven als regisseur hebt.

Ik weet dat wel, want dat bleek dus niet het geval. Daar is heel veel getouwtrek en miljoenen eigen geld van Maltha voor nodig geweest.

Internationale sales zijn dan min of meer gegarandeerd. Ben zelf in ieder geval allerminst verbaasd over het succes van Zwartboek.

Een miljoen bezoekers, daar zijn de meeste mensen toch echt (minimaal een beetje) verbaasd over. En uiteindelijk is het maar de vraag of Maltha er geld aan verdiend. Als het zo is, gaat dat heel lang duren en is het een rendement wat op geen enkel manier zakelijk gezien verstandig was. Zeker niet als je de financiele risico's beziet.

Er valt veel te zeggen over Maltha, maar hier verdient ie echt credit. Er zijn twee mensen zonder wie deze film echt nooit van de grond was gekomen: Verhoeven en Maltha.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik weet er het fijne niet van, maar zou het erg vreemd vinden als je met een Paul verhoeven film van (ik meen) 17 miljoen geen geld verdient. Man heeft toch een behoorlijke fanbase over de aardbol.

Miljoen bezoekers is wellicht meer dan verwacht maar op 600.000 - 800.000 bezoekers had ik toch aardig wat op durven zetten. Naast de bezoekers heb je ook nog dvd & TV zowel landelijk als internationaal.

Maar wat ik al zei, ik weet niet wat je zoals kan vangen voor internationale rechten van zo'n film. USA lijkt me toch zeker goed voor 5 - 10 miljoen. Oscar nominatie scheelt vast een paar miljoen, al zijn de meeste deals natuurlijk al gesloten.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Reinbo schreef:

Ik weet er het fijne niet van, maar zou het erg vreemd vinden als je met een Paul verhoeven film van (ik meen) 17 miljoen geen geld verdient.

Je doet net of dat weinig is. Dat is gigantisch veel geld (bijna 18 miljoen). gelukkig is dat niet geld wat allemaal terug hoeft, want anders was het helemaal onbegonnen werk.

Man heeft toch een behoorlijke fanbase over de aardbol.

Jawel, maar dat moet je niet overschatten.

Miljoen bezoekers is wellicht meer dan verwacht maar op 600.000 - 800.000 bezoekers had ik toch aardig wat op durven zetten.

Dat is meer dan de distributeur dacht. Vergeet niet dat De Tweeling de laatste film was die dat haalde en toen gingen er gemiddeld toch wat meer mensen naar de bios. Die miljoen is echt razend knap.

Naast de bezoekers heb je ook nog dvd & TV zowel landelijk als internationaal.

Klopt, maar aan dat laatste zal Maltha niet veel verdienen.

Maar wat ik al zei, ik weet niet wat je zoals kan vangen voor internationale rechten van zo'n film.

De film is gefinancieerd met presales, dus dat geld zat al in de film.

USA lijkt me toch zeker goed voor 5 - 10 miljoen. .

Nevernooitniet. Nog niet een schijntje daarvan.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Reinbo schreef:

Ik weet er het fijne niet van

Dat blijkt.

Serieus, je doet er te makkelijk over.

Miljoen bezoekers is wellicht meer dan verwacht maar op 600.000 - 800.000 bezoekers had ik toch aardig wat op durven zetten.

Dan is 1 miljoen wel aanzienlijk veel meer dan jouw (ook al hoge) schatting vooraf.

ik weet niet wat je zoals kan vangen voor internationale rechten van zo'n film

Ik ook niet, maar het betrof veelal presales, die dus het budget in gingen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Wouter schreef:

Nevernooitniet. Nog niet een schijntje daarvan.

Ach, ik las in Down and Dirty Pictures dat er in Sundance op een goed moment 10 miljoen voor een mogelijk art house hit werd uitgegeven waar niemand ooit meer iets van hoorde. Daar zijn ze toen van teruggekomen, maar inmiddels is het 5 jaar later en Verhoeven heeft toch een behoorlijk markeble naam. 5 miljoen lijkt me toch echt de onderkant voor de USA rechten voor film en dvd. En het waren ook geen presales want Sony kocht de film nadat die af was.

Al geef ik toe dat als je voor de USA maar 5 miljoen krijgt die 18 miljoen een flinke kluif is. Recettes in Frankrijk en Engeland vallen me in ieder geval tegen. Al weet ik (wederom ) niet of ze ook echt tegenvallen.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Reinbo schreef:

En het waren ook geen presales want Sony kocht de film nadat die af was.

Klopt. Presales waren andere landen.

Evil Empire

• 144 berichten
  • 272 stemmen

Hoeveel zou je voor de USA sales krijgen? Een paar ton, schat ik, op zijn hoogst een miljoen, maar verdien het maar eens terug, met je ondertitels, je marketingkosten en bioscopen die 50% procent van de opbrengsten krijgen...

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Die kosten zijn voor de distributie. Verder denk ik dat je gelijk hebt met die paar ton.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Voor Shine werd $ 2m neergelegd, voor Next stop Wonderland $6 m, The Hairy Bird voor $ 3,5m, Happy Texas $ 10M, The Castle €6 m. Gaat welliswaar om de wereldwijde rechten denk ik, maar € 5 m voor een € 17m film van The Director of Basic Instinct & Total Recall lijkt me een reeeler bedrag dan en paar ton....

(Bron: Down & Dirty in Pictures)

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Wereldwijde rechten. Dat scheelt nogal. En nog Engelstalig ook. Evil Empire zit dichter bij de waarheid.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Dan heeft Fu Maltha toch een probleem..... Als je maar een paar ton krijgt voor de USA krijg je ook maar een paar ton van de rest van de Wereld, moet je in NL nog zo'n € 16m ophalen.....

Lijkt mij een bij voorbaat kansloze missie. Geloof dan ook niet dat het zo laag ligt. Verwacht dat Black Book in de USA minimaal € 8-10M aan boxoffice haalt*, dan krijg je nog de DVD, Pay TV en gewone tv rechten. Moet meer waard zijn dan een paar ton. (Ook al moet je de opbrengsten delen met de theaters en de marketing voor een deel betalen.)

* http://www.boxofficemojo.com/genres/chart/?id=foreign.htm

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Maltha is z'n achternaam. Niet Fu Malta.

Quentin

• 10202 berichten
  • 8538 stemmen

Reinbo schreef:

Geloof dan ook niet dat het zo laag ligt. Verwacht dat Black Book in de USA minimaal € 8-10M aan boxoffice haalt*

Voor een buitenlandse film die maar beperkt uitgaat lijkt me dat wel erg hoog gegrepen ...

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Anders zie ik idd niet hoe ze uit de kosten denken te komen. Als ze uit de USA al geen paar miljoen krijgen.....

Bovendien heb ik heb vertrouwen in de naam Verhoeven, daarnaast is het een goede film. Al moet ik zeggen dat het me in Engeland € 1 m en Frankrijk € 0,7 m tegenvalt.

In Mei weten we meer.....

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.