- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- MovieMeter Contest
MovieMeter Contest
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Het zou helpen als de contest in de automatische updates zou staan.
Onderhond
-
- 87646 berichten
- 12946 stemmen
De contest is in vergelijking met vroegere edities inderdaad meer een puzzelspel geworden. Lijstjes napluizen en googlen moeten punten opleveren, terwijl het vroeger toch iets meer ging om het herkennen van fragmenten. Hoeft op zich nog geen ramp te zijn, zolang de fragmenten zelf genoeg aanspreken (en er naast het puzzelgebeuren dus nog een andere reden is om de contest te bekijken). Moet zeggen dat ik vooral het laatste nog wel eens tekort vindt schieten. Bij de meeste fragmenten vraag ik me af waarom iemand ze ooit in een contest zou steken.
Tegenwoordig kies ik gewoon de contests uit de me leuk lijken om te kijken, niet zozeer meer om het behalve van een bepaalde score. Zo te zien ben ik daar niet echt alleen in.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31239 berichten
- 5496 stemmen
Ik probeer zelf ook regelmatig, maar als je maar 1 of 2 films herkent is de fun er soms al snel af. Met wat geluk heb ik bij de uiteindelijk uitslag 4 of 5 films gezien...
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Geef maar op, als jij zelf niet inziet dat al die onaantrekkelijke en moeilijke contest de voornaamste reden zijn dat er tegenwoordig niet meer dan 6-10 deelnemers zijn, dan zul je het wel nooit snappen.......
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
@ Onderhond: Ik ga niet mijn fragmentenkeuze lopen verdedigen; love it, like it, hate it, leave it, whatever. Ik krijg er namelijk ook wel eens complimenten voor, dus ja... De dag dat er niemand meer aan een contest van mij meedoet, hou ik er mee op. Beloof ik. Goed, zo? 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31239 berichten
- 5496 stemmen
Moeilijk contests is leuk voor die enkele verwoede puzzelaars die voor elk fragment een uur uittrekken om te googelen. Maar ik ben blijkbaar niet alleen merk ik die de contests iets gemakkelijker wil om het nog een leuk spel te vinden.
Bekijk het als een andere quiz. Als er bij 15 vragen meer dan 10 antwoorden zijn die je nog niets zeggen als ze uiteindelijk gegeven worden, heb je geen leuke quiz. Een pak meer 'ah ja' vragen zou het veel leuke maken.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Geef maar op, als jij zelf niet inziet dat al die onaantrekkelijke en moeilijke contest de voornaamste reden zijn dat er tegenwoordig niet meer dan 6-10 deelnemers zijn, dan zul je het wel nooit snappen.......
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Moeilijk contests is leuk voor die enkele verwoede puzzelaars die voor elk fragment een uur uittrekken om te googelen. Maar ik ben blijkbaar niet alleen merk ik die de contests iets gemakkelijker wil om het nog een leuk spel te vinden.
Bekijk het als een andere quiz. Als er bij 15 vragen meer dan 10 antwoorden zijn die je nog niets zeggen als ze uiteindelijk gegeven worden, heb je geen leuke quiz. Een pak meer 'ah ja' vragen zou het veel leuke maken.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Maar wat heb je er op tegen om ze voor een grotere groep aantrekkelijk te maken. Zeker als je hem zelf organiseert is het toch veel leuker om veel goede antwoorden te krijgen dan zo weinig als de afgelopen week. Ik snap gewoon niet wat je er op tegen hebt als de contests iets makkelijker en vooral veel leuker worden gemaakt.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik wil er wel op ingaan hoor. Leek me eigenlijk nogal een open deur. Maar als 90% van de contest voldoen aan de 5/5/5/ verhouding, inkopper/makkelijk/lastig dan is er natuurlijk eens in de zoveel maanden plek voor een uitzondering. Helaas is het tegenwoordig bijna regel geworden.....
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ja, daar sta je dus vrijwel alleen in....... En verder spreken de cijfers voor zich lijkt me, je contest is absoluut niet goed te doen. Misschien dat bord voor je kop eens laten zakken..... 
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
En wie bepaalt dan wie de uitzondering mag vormen? Juist! Reinbo! 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Hoe kom je daar nu bij? Ik geef enkel aan dat er altijd ruimte voor een uitzondering is, zeker gezien de populariteit van Japanse film onder de actieve users hier. Is niet meer of minder dan een vaststelling.
Verder bepaal ik helemaal niets, geef enkel aan wat mij goed lijkt. Verder ga ik enkel over mijn eigen contests en die heb ik de laatste keren relatief eenvoudig gehouden (met veel deelnemers en enthousiaste reacties tot gevolg)
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Ik geef enkel aan dat er altijd ruimte voor een uitzondering is.
Onderhond
-
- 87646 berichten
- 12946 stemmen
Ik heb al aangegeven waarom ik mijn contest goed te doen vond
... wat ik ook gelezen heb, maar moet zeggen dat ik ook met die tips weinig had. Heb snel even fragment 7 bekeken, maar herken Bale er niet in. Misschien een klein beetje aan de stem, maar verder niks. Toch apart want ik heb al hopen Bale films achter de kiezen.
Nu is het toch vooral muziekjes herkennen, quotejes overtypen of acteurcredits afspeuren. Of eindeloos trailers kijken op basis van stemmenlijsten. Echt puzzelwerk dus waar de meeste mensen niet zoveel zin in hebben. En dan kan je het zelf best te doen vinden, de cijfers spreken je toch echt tegen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Daarom gebruikte ik ook de term 'uitzondering'......
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Maar wat heb je er op tegen om ze voor een grotere groep aantrekkelijk te maken. Zeker als je hem zelf organiseert is het toch veel leuker om veel goede antwoorden te krijgen dan zo weinig als de afgelopen week. Ik snap gewoon niet wat je er op tegen hebt als de contests iets makkelijker en vooral veel leuker worden gemaakt.
). Ik wordt inderdaad niet overladen met complimenten, maar krijg ze dus wel zo nu en dan eens; vind ik persoonlijk genoeg.En, nogmaals: ik heb eens een keer een serie voormalig deelnemers van de contests een PM gestuurd en kreeg er meteen zo'n 10 deelnemers bij, dat zegt toch ook dat mensen er gewoon nauwelijks naar om kijken, zo gemiddeld. Maar ik ga niet elke week iedereen er aan de haren bij slepen.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
... wat ik ook gelezen heb, maar moet zeggen dat ik ook met die tips weinig had. Heb snel even fragment 7 bekeken, maar herken Bale er niet in. Misschien een klein beetje aan de stem, maar verder niks. Toch apart want ik heb al hopen Bale films achter de kiezen.
Nu is het toch vooral muziekjes herkennen, quotejes overtypen of acteurcredits afspeuren. Of eindeloos trailers kijken op basis van stemmenlijsten. Echt puzzelwerk dus waar de meeste mensen niet zoveel zin in hebben. En dan kan je het zelf best te doen vinden, de cijfers spreken je toch echt tegen.
En ja, dat 'vreselijke' puzzelen ziet niemand kennelijk zitten, soit. Doe dan maar niet mee. Wederom: jammer. Je moest eens weten hoe ik heb lopen zoeken met jouw contest, trouwens...
Maar ik doe dus wel mee!
Onderhond
-
- 87646 berichten
- 12946 stemmen
Omdat jij (en een zeer select groepje) wel graag puzzelen.
Ik heb trouwens nooit echt de moeite genomen een makkelijke contest te maken, maar ik maakte dan ook graag gebruik van die uitzonderingspositie waar Reinbo het over had. Dat was toen nog goed doenbaar, bij de meeste contests haalde je toen wel makkelijk een film of 8.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik kan je uit betrouwbare bron vertellen dat Clueless ook liever een makkelijke dan een puzelcontest heeft.
Onderhond
-
- 87646 berichten
- 12946 stemmen
Straks ga ik me nog schuldig voelen 
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
@ Reinbo: Ik kan jouw uit diezelfde betrouwbare bron ook wel iets anders vertellen, maar ik mag hier geen PMs plaatsen. -edit- al was die wel mede ondertekend door jou, vreemd genoeg...
@ Onderhond: maar hoe moeilijk jouw contest ook was, je had wel deelnemers. Dus in die zin zou het niet helemaal hoeven gaan over de moeilijkheidsgraad. Blijft nog over wat ik eerder aanhaalde: men vindt de contest niet mooi of leuk of aantrekkelijk genoeg. En daar heb ik mijn mening al over gegeven.
Onderhond
-
- 87646 berichten
- 12946 stemmen
Ik had inderdaad deelnemers, omdat het zogenaamde azie-clubje wel oog had voor zulke contests. En voor één keer deed de rest ook nog wel mee. Drie van zulke contests na elkaar en de helft was toen ook al afgehaakt.
Sowieso zijn er tegenwoordig ook minder mensen die een contest maken, dus de variatie is ook wat zoek. Als een Observator een contest in elkaar knutselt kijk ik nog wel, maar de meeste andere laat ik ook gewoon schieten omdat ik er toch niet veel meer uithaal verdre.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
De laatste tijd deden jullie (O&L) toch weer flink mee, meen ik?
Onderhond
-
- 87646 berichten
- 12946 stemmen
Omdat Observator weer een nieuwe geplaatst had, daarna nog even blijven hangen bij de contest van wibro. Maar veel meer dan 1x kijken en snel zoeken zit er ook niet meer in.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
@ Reinbo: Ik kan jouw uit diezelfde betrouwbare bron ook wel iets anders vertellen, maar ik mag hier geen PMs plaatsen. -edit- al was die wel mede ondertekend door jou, vremd genoeg
Nou vooruit, je zal haar wel beter kennen dan ik.......
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
@ Onderhond: dan had ik dat mis.
@ Reinbo: dat moet je haar zelf dan maar vragen, maar als jij hier het ene beweert en ik via PM van Clueless (en jou, want jouw naam staat er dus ook bij) iets anders verneem, dan vind ik dat nogal vreemd, ja.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Maar nu? De contests worden door sommigen te moeilijk bevonden. Dus misschien dat bv Thorak, Wibro of Badalamenti e.v.a nu zelf voor een toegankelijke quiz gaan zorgen?
Ik kreeg ook 2 pm's van users die het technisch niet lukte om een 1 te maken. Als de handleiding op Moviemeter KLIK niet toereikend is, moeten ze dat even aangeven.
Verder zou onderlinge ruzies bij bepaalde films ook kunnen meespelen in het wel/niet meedoen bij contest, zou ook beetje jammer en flauw zijn, maar goed dat is hypothetisch.
Ik heb nu een contest bijna klaar, maar zijn er voor de komende weken users die een contest klaar hebben? Die van mij kan ik woensdag online hebben, maar ik wil minstens 8 MM-ers hebben die meedoen, anders stel ik het een paar weken uit.
Observator
-
- 18281 berichten
- 3580 stemmen
Je laatste contest beviel goed, dus ik zie hem graag tegemoet! Start 'm maar wel gewoon op een zondag, lijkt me.
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3133 stemmen
Op 15 oktober. Is denk ik een beetje overheen gelezen.
Heb ook wel weer zin om er een te doen, maar lukt helaas niet eerder dan de 20e november.
20 november: DVD-T
Als iemand anders eerst wil mag dat best hoor. Ben er wel mee bezig geweest.Nu bezig met de laatste clips, die overgens allemaal goed te doen zijn.