- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- MovieMeter Contest
MovieMeter Contest
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Dat wil nog steeds niet zeggen dat het makkelijk is. Dat L&H fragment had in al hun films kunnen zitten.
Ik pleit er ook al lang voor dat er in elke contest minimaal 5 fragmenten moeten zitten die iedereen kan herkennen, 5 die best makkelijk zijn voor de filmkenner en 5 die moeilijk zijn, zodat ook de puzzelaars wat te doen hebben.
Verder spreekt het aantal deelnemers en juiste antwoorden boekdelen over hoe eenvoudig het wel niet zou moeten zijn.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Prima. Laat het me weten wanneer dit beslist wordt, dan is dat mijn cue om er mee op te houden (al heb ik dus niet bewust een 'moeilijke' contest gemaakt).
Volgens mij zijn we er al allemaal mee opgehouden..... Tenzij jij nog ergens een contest hebt gevonden. 
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Ik kan wel even kijken of ik een contest kan maken waarin vooral wat grotere titels zitten, als test om te zien of het daadwerkelijk nieuwe (/oude) mensen weer weet aan te trekken?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Meer dan 6 deelnemers moet wel lukken lijkt me.... 
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Volgens mij zijn we er al allemaal mee opgehouden..... Tenzij jij nog ergens een contest hebt gevonden.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Het is je toch wel duidelijk dat het hier een laatste stuiptrekking betreft. En voor 6 man ga ik geen quiz meer maken. Dus als we hier nog langer mee door willen gaan, moeten de contest sterk vereenvoudigd worden. Iets wat ik zelf ook toe zou juichen.
Zie liever mooie fragmenten en goede fragmenten die ik herken dat nietszeggende fragmenten uit nietszeggende films. Bij ons is het ook vooral Clueless die volhard, zelf ben ik ook al een flinke tijd de interesse kwijt.
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Verder vind ik dat de Movie Meter Contest behoorlijk in het slop zit. Waar is de tijd gebleven toen wij nog tussen de 30 en 40 deelnemers hadden voor een contest.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2939 stemmen
Het is je toch wel duidelijk dat het hier een laatste stuiptrekking betreft. En voor 6 man ga ik geen quiz meer maken. Dus als we hier nog langer mee door willen gaan, moeten de contest sterk vereenvoudigd worden. Iets wat ik zelf ook toe zou juichen.
Promoot die shit!
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Kwestie van aantrekkelijke en bekende fragmenten nemen en wellicht ook wat promotie doen onder de ex deelnemers. Maar dan nog, vrees dat de animo gewoon tanende is, wat nieuwe deelnemers zijn er ook zelden.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik wil 25 december wel weer een kerstcontest maken.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2939 stemmen
Het forum is ook gewoon voor veel leden onbekend. Zeker de contest. Je ziet bijna alleen maar dezelfde leden die mee doen. Maar toegankelijkheid speelt daarentegen natuurlijk ook een rol, aangezien ik vaak genoeg de contest bekijk maar als ik er maar 1 of 2 (vaagjes) herken en de rest gewoon niet, dan stopt de motivatie vaak ook.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Ik ben er van overtuigd dat de animo tanende is. Voor mijn laatste met veel zorg gemaakte contest kreeg ik niet meer dan 11 deelnemers. Het bevatte wel fragmenten uit overbekende films zoals Das Boot, Inception, (500) Days of Summer etc.
btw Ik heb net nog even gekeken. Liefst 35! deelnemers telde mijn eerste door mij georganiseerde contest van November 2008. Die was toch echt niet veel makkelijker dan mijn laatste contest.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Maar drie fragmenten is nog steeds erg weinig. Je moet gewoon minimaal 5 hele makkelijke (De haai uit Jaws, Lightsabers uit Starwars of helicopters uit Apocalypse Now) achtige scens hebben eb dan nog 5 van het niveau dat Wibro noemt. Dan nog blijven er 5 lastige fragmenten over,maar het is dan wel veel leuker om mee te doen voor iedereen.
Kaas9
-
- 157 berichten
- 829 stemmen
Ik kan komende week niet, maar die week erna wel denk ik.
Ik kan me trouwens voorstellen dat je de contest begint met wat makkelijke fragmenten, om wat meer mensen over de streep te trekken. Maar ik ben het wel met Meneer Bungel eens dat het puzzelen dit spel juist leuk maakt. Dat L&H-fragment is te ontcijferen door de kleding die Laurel aanheeft. Die Christian Bale scene is te vinden door een lijstje met jezus-acteurs te googelen. Dat zijn juist leuke puzzels, waar je niet elke film voor gezien hoeft te hebben, en ook niet heel veel tijd in hoeft te steken.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2939 stemmen
Begin je toch gewoon eerst met hele makkelijke contests, en wanneer je genoeg leden hebt, stap je over op moeilijkere. Maar goed, dat is simpel gezegd. Het zal waarschijnlijk niet enkel aan toegankelijkheid liggen.
Is er geen mogelijkheid om het ergens te promoten? Net zoals het KO discussie topic. Denk dat dat alleen al enorm zou helpen.
ibendb
-
- 5044 berichten
- 3247 stemmen
Ik heb eigenlijk ook best wel zin om er eentje te maken.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Het is prima te promoten. gewoon alle oud deelnemers een pm sturen en zorgen voor een hele aantrekkelijke contest. Want bij de helft van de contests zijn 90% van de fragmenten volslagen oninteressant of onaantrekkelijk.
Je moet gewoon de mooiste fragmenten uit je favoriete films kiezen (en juist blij zijn als het makkelijk is), dan ontstaat vanzelf een mooie quiz.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
...maar als ik er maar 1 of 2 (vaagjes) herken en de rest gewoon niet, dan stopt de motivatie vaak ook.
Ik heb ook wel eens een serie voormalige deelnemers een PM gestuurd en kreeg er zo 10 deelnemers bij. Maar dat ga ik dus niet elke week doen. Net zoals ik niet bij elke contest 5 overbekende fragmenten uit de top-250 ga zoeken, e.d.. Ik sluit me vanzelfsprekend aan bij het verhaal van kaas9.
Nu is het weer contestvakantie en dat vind eigenlijk ook wel leuk. Tot een volgende keer - eventueel!
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Maar het gros dus niet....... En ook als je er 10 weet heb je nog steeds 5 fragmenten te puzzelen.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2939 stemmen
Dat vind ik persoonlijk niet zo'n probleem. Neem als voorbeeld de enige contest waar ik aan mee gedaan heb, die van Jeroen, ik (we) herkende er 8 of 9, maar kon er geen titel aan hangen. De rest gewoon gepuzzeld.
Maar 12 tot 13 puzzelen is me vaak wél te gortig.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
We hebben er duidelijk andere ideeën over. Ik hoop voor jullie dat alle contests in het vervolg super makkelijk zullen zijn, maar vooral: dat er nog contests zullen zijn!
Ik heb eigenlijk ook best wel zin om er eentje te maken.
Is zondag a.s. haalbaar?
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Het zou helpen als de contest in de automatische updates zou staan. Veel bezoekers weten niet van het bestaan ervan denk ik. Zelf noem ik af en toe de contest bij bepaalde films die in de contest zaten.
Bij Sous le Sable bijvoorbeeld.
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8299 stemmen
Ik had plannen om een keer een Japanse en/of Aziatische Contest te maken, eventueel parallel lopende aan een gewone Contest, maar gezien wat ik hieronder lees is dat bij voorbaat een kansloze missie. Zo'n Contest kan niet zonder dat er wat puzzle-fragmenten in geplaatst worden, anders wordt ht veel te gemakkelijk. Daarnaast hebben films uit die landen nogal een select publiek, wat mensen misschien ook afschrikt.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Premiere pro pakt geen AC3 audio en WMM loopt automatisch vast. Had hem graag vanavond al geplaatst maar ik moet even uitzoeken waarom m'n zooi niet meewerkt 
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Ik had plannen om een keer een Japanse en/of Aziatische Contest te maken, eventueel parallel lopende aan een gewone Contest.
en jeroentjuhhhhhh ook:
succes!
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik had plannen om een keer een Japanse en/of Aziatische Contest te maken, eventueel parallel lopende aan een gewone Contest, maar gezien wat ik hieronder lees is dat bij voorbaat een kansloze missie. Zo'n Contest kan niet zonder dat er wat puzzle-fragmenten in geplaatst worden, anders wordt ht veel te gemakkelijk. Daarnaast hebben films uit die landen nogal een select publiek, wat mensen misschien ook afschrikt.
Uitzonderingen op de regel zijn altijd welkom. Daarbij is de liefhebber van de japanse film hier doorgaans erg actief, dus boor een dergelijke niche contest is zeker plaats. 
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Bij bepaalde users heb ik meestal geen interesse om de scene's te bekijken. Verder slaat de moeheid toe als ik aan puzzelen denk.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Het is duidelijk dat dit geen game voor jou is Erwinner, want hoe vaak heb je dit jaar meegedaan? Twee keer?
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Uitzonderingen op de regel zijn altijd welkom.